Probleem met scanners
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jelle89    posted on 07-01-2008 19:27
hey,

ik heb 2 dmx scanners en de scnamaster 3 van showtec, en al een tijdje is ineens iets mis mee..

als je de controller zo instelt dat de beweging van de spiegels langzaam en subtiel zouden moeten zijn , gaan de horizontaal gewoon rustig zoals het hoort maar verticaal gaan ze gewoon op volle snelheid,

misschien iemand een idee waar het aan ligt?

gr. Jelle

What do you think about Probleem met scanners ??

Vote :   

Bouncy    posted on 07-01-2008 19:29
Ik heb geen ervaring met die controller, maar ik denk dat de fade time niet staat in gesteld op de tilt van jou scanner. Probeer dat eens op te zoeken in een handleiding!
Ferrox    posted on 07-01-2008 19:50
zover ik weet moet je zeggen op welke kanalen dit geld of op allemaal. Wss staat hij in de mode van geselecteerde kanalen. En heb je er maar 1 te pakken.

Handleiding is dan de oplossing.
Succes!
WalterRavensberg    posted on 22-01-2008 17:16
Poster: Ferrox
zover ik weet moet je zeggen op welke kanalen dit geld of op allemaal. Wss staat hij in de mode van geselecteerde kanalen. En heb je er maar 1 te pakken.

Handleiding is dan de oplossing.
Succes!

probleem zitm in de instelling van de controller. idd ---> handleiding
DNR    posted on 22-01-2008 18:04
kijk even of je de dip switch van de scanners goed heb staan.

Mischien dat je te weinig vrije kanalen voor de scan hebt.
jelle89    posted on 08-02-2008 22:02
dip switch staat zoals die altijd heeft gestaan
User edit by jelle89 on 08-02-2008 @ 22:03:21 (100%)
_Ivan_    posted on 08-02-2008 23:43
Welke dmx scanners zijn het? (type, merk)
Feel&.Celebrate.Life!
Yorick    posted on 08-02-2008 23:50
staat je master speed anders ingesteld? op je controler of op je scan?
en welke scans zijn het? dat zal wel helpen..
DNR    posted on 09-02-2008 19:00
Hang de scans eens aan een andere dmx controller.
dan weet je waar het probleem ligt. (in de scans of jou controller)
jelle89    posted on 12-02-2008 20:37
scans zijn namaakers van de martin MX serie
en ik kan zo niet aan een andere controller komen,
en verder zijn er geen andere instellingen damn normaal,

Flexii    posted on 12-02-2008 20:50
dan heb je dus het probleem dat je er niet makkelijk achterkomt waar de fout zit, mischien een domme vraag maar heb je de hele boel al eens gereset?
Yorick    posted on 12-02-2008 20:54

lig het niet aan de motoren? van de spiegel..

Flexii    posted on 12-02-2008 21:01
zou kunnen,, maar ik denk eerder dat het een sensor is die iets verbogen is door vervoer ofzo,, heb je ze vaker vervoerd voordat het was?
Bouncy    posted on 13-02-2008 08:01
Mensen, voordat we allemaal dom gaan praten. De symptomen zien er niet uit alsof het aan de scan ligt, zolang het spiegeltje alles nog kan is het niet de scan. De controller geeft gewoon een directe waarde door en laat deze niet oplopen.
Voorbeeld van 0 naar 255 pan/tilt:
Pan: 0 1 2 3 4 5 ... 251 252 253 254 255
Tilt: 0 255

Dan gaat het dus inderdaad fout. Zoek in je handleiding naar het woord fade time en laat de mensen die denken dat ze het weten maar lullen.

Eventjes, misschien is het handig om in dit soort topic's niet te gaan zwammen, maar alleen iets posten als je heeeel zeker bent van de zaak. Kom op hé, iedereen die iets van DMX weet, weet ook dat dit probleem niet aan de scan ligt!
Ferrox    posted on 13-02-2008 09:13

Als ik de mensen was die hier die onzin posten van is het niet de motor bla bla bla. Luister even goed naar Bouncy. Ik gaf dit al vroeg in het begin van dit topic aan waar de fout lag. Maar de Topicstarter is te lam om er een handleiding bij te pakken.

En zolang hij dat niet doet, zal hij de fout niet kunnen oplossen. Ik ben geen scanmaster-handleidingen bibiliotheek. Dus even uitleggen kan ik niet. Maar wat ik wel ZEKER weet is dat het in de handleiding staat.

Ik zeg slotje. De topic starter doet vrij weinig met de juiste informatie.

Flexii    posted on 13-02-2008 13:59
Poster: Ferrox

Als ik de mensen was die hier die onzin posten van is het niet de motor bla bla bla. Luister even goed naar Bouncy. Ik gaf dit al vroeg in het begin van dit topic aan waar de fout lag. Maar de Topicstarter is te lam om er een handleiding bij te pakken.

En zolang hij dat niet doet, zal hij de fout niet kunnen oplossen. Ik ben geen scanmaster-handleidingen bibiliotheek. Dus even uitleggen kan ik niet. Maar wat ik wel ZEKER weet is dat het in de handleiding staat.

Ik zeg slotje. De topic starter doet vrij weinig met de juiste informatie.

je hebt helemaal gelijk Ferrox, ik was een beetje aan het slapen toen ik mijn post hier plaatste, als de spiegel alles nog kan is het inderdaad logisch dat het hem in de dmx waarde zit, zoals bouncy ook al zegt, aangezien de spiegel alles nog gewoon doet
Bouncy    posted on 13-02-2008 18:19
Ik ben blij dat jullie het met me eens zijn, ik had andere reacties verwacht eigenlijk
Flexii    posted on 13-02-2008 19:44
Poster: Bouncy
Ik ben blij dat jullie het met me eens zijn, ik had andere reacties verwacht eigenlijk

waarom dat? iedereen maakt wel eens fouten, dan moet je die ook gewoon inzien, niet je gelijk willen krijgen
Bouncy    posted on 14-02-2008 07:53
Ok, ik had wel verwacht dat ik bijdehand/bot/kinderachtig/betweterig reageerde, dit ben ik namelijk wel gewend. Ik heb namelijk bijna altijd gelijk als het om licht gaat, ik weet vaak precies wat het probleem is, maar mensen luisteren dan niet naar mij, maar katten mij af.
Ezra    posted on 15-02-2008 00:32
ik heb geen ervaring met scanners op een scanmaster maar heb zelf mn laser aan een scanmaster (oem modelletje ander merk) hangen, een geen idee of het hier aan kan ligge mar je zou is kunnen kijke of de polariteit van je controller niet perongeluk omgedraait hebt, heb het wel is ooit gehad en dan begon mn laser te flippe terwijl ik geen idee had wa dr aan de hand was.

Dus bouncy, excuseer me als ik dom lulCry
jelle89    posted on 15-02-2008 23:23
uuh nou sorry hoor maar die kut handleidingen van showtec zijn zwaar onduidelijk en zwaar incompleet
Overdosis    posted on 15-02-2008 23:44
komt dit probleem voor als je met de joystick beweegt en of ook met de kanaalfaders zelf
Yorick    posted on 16-02-2008 09:53

De ene zeg het probleem zit in de controler, de andere in de motor, en de ander zegt ook weer wat.

als je de controler wil uitsluiten zou je er is een andere controler op moeten zetten of een test scene ( somige scans, movinghead's hebben dat) moeten gebruiken.
als hier het probleem bij lig dan heb je het gevonden.. DE CONTROLER als dit niet het probleem is zou je toch veder moeten kijken wat er dan fout is. Komt het dmx niet goed binnen? word de dmx niet goed verwerkt voor die ene motor? is de motor slecht...?  zo moet je denken en hoop dat je weer wat wijzer ben..   en heb je wel is je x fade & fade time gecontroleerd!?

veel uitzoek plezier!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

209 Users online: 22 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 92.596
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.570.597