Resident DJ (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Ben je resident DJ?

-Ja!
-Denk er niet aan!
-Droom ervan!
-Niet meer...

Voting is only possible for our Members
MissSalem    posted on 07-01-2008 11:27
Zijn er mensen onder jullie die resident zijn? Happy, laughing

Zo ja: hoe is dat gekomen en wat zijn je bevindingen? Waar sta je? Hoeveel keer per week?
Zo niet: wil je het worden? Waarom wel of niet?

Ik ken zowel DJ's die er niet aan denken om resident te worden omdat ze vinden: "ik draai waar en wanneer en wat ik wil." Anderen dromen ervan. Dacht dat dit nog leuk kon worden. Happy, laughing

PS: ben wat rap van stapel gelopen. Search-knop vergeten... Hoop dat dit nog altijd even leuk kan worden! Happy, laughing
User edit by MissSalem on 08-01-2008 @ 15:39:14 (29%)

What do you think about Resident DJ ??

Vote :   

DiscJunkie2    posted on 07-01-2008 11:29
Nog niet, maar het is wel iets dat ik wil gaan doen... Happy, laughing
Dit doormiddel van bijvoorbeeld een georganiseerde Dj Contest door de tent zelf....!

Ben nu 18 jaar, en heb nog alle tijd om dit te bereiken naar mijn mening.
MissSalem    posted on 07-01-2008 11:31
Poster: DiscJunkie2
Nog niet, maar het is wel iets dat ik wil gaan doen... Happy, laughing
Dit doormiddel van bijvoorbeeld een georganiseerde Dj Contest door de tent zelf....!

Ben nu 18 jaar, en heb nog alle tijd om dit te bereiken naar mijn mening.

Ben nu ook 18 (eerder tegen de 19) en het zou mij inderdaad ook wel in de smaak vallen. Happy, laughing Dacht meer aan cd-mixen binnenbrengen of eens vragen of ik eventjes mocht draaien in de tent. DJ-contests, wordt zoiets veel gehouden? Hier in de buurt merk ik daar niets van.
DiscJunkie2    posted on 07-01-2008 11:36
Hier in omgeving Helmond, Eindhoven worden nog wel eens Dj Contesten georganiseerd in bepaalde kroege, cafe's en Discotheken. Vaak 1x in het jaar, zodat er elk jaar een vaste 3-tal resident Dj's zijn..
Zo heb ik helaas net een Dj Contest gemist in de Maand November voor een zeer populaire tent in Helmond. Volgend jaar beter Happy, laughing

Ben ook wel benieuwd of dat Mix Tape gebeuren werkt... Volgens mij luisteren eigenaren hier niet altijd naar, en werkt het volgens mij ook niet zo.
Anders zou een stap tent contintue nieuwe Mix Tapes luisteren, en van DJ wisselen wanneer er eens een goede mix Tape langs komt.
MissSalem    posted on 07-01-2008 11:43
Mix tapes zijn één manier van proberen binnen te geraken. Ik denk ook niet dat iedereen daar constant naar luistert. Het is wellicht beter om via via binnen te komen. Vriend van collega-DJ of zoon/dochter van de vriend van een baas enzo... Connecties.
DJADMIN    posted on 07-01-2008 11:54
alles draait om netwerken binnen de DJ wereld. Goed rondkijken, en kansen pakken.

Zelf ben ik resident van 't maf in maasbree, ofja, één van de, draai 2x per maand vast op vrijdag, en dit bevalt uitstekend, aangezien het een ontzettend vette tent is. Daar ben ik terechtgekomen via ''connecties''.

gewoon lekker netwerken, je naam door laten schemeren, en dan komt alles vanzelf goed !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Tomazos    posted on 08-01-2008 00:03
ben dj in voornamelijk 2 tenten,(zijn ook de 2 concurrenten van elkaar)
die wissel ik om de week af,

en als een andere tent vraagt wanneer ik kan komen draaien, een agenda punt zoeken wanneer het beste uitkomt om een andere dj te hebben voor 1 van die 2 tenten.
soms een spoed boeking, voor dezelfde avond nog, dan heb ik altijd 1 vast iemand die ik laat draaien in de resident tent. tot nu toe geen probleem gehad,

Resident is leuk.. maar op gegeven moment na jaren gaat het vervelen, goed dus om er ook andere boekingen bij te hebben, of een dj kring creeert om daarmee af te wisselen,

ene week in 1 discotheek, dan gaat de dj van die discotheek in jou tent, de week erop zelfde verhaal met een andere dj.. dan hou je het nog wel leukHappy, laughing en gaat het niet 'vervelen'
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ArCee    posted on 08-01-2008 00:22
Tjah, op het radiostation waar ik draai wel, live (nog) niet.

Nee, niet het centraal Cry
User edit by ArCee on 09-01-2008 @ 17:05:58 (54%)
Tomazos    posted on 08-01-2008 00:23
station?:P
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Lanky    posted on 08-01-2008 00:59
ik draai zo nu en dan in de Men at Work in Dordrecht. Men at Work? Is dat niet een kledingwinkel? Ja dat klopt, maar ook daar heb je wel eens dj's. Ik vind het supervet, helemaal als je ziet dat de mensen de muziek goed vinden, dan spreken ze je ook wel eens aan van: zozo, dus jij zorgt voor die leuke muziek?

maar ik droom er nog steeds van om een keer in een club te draaien Winking my eye dat lijkt mij echt ultiem!
maar voorlopig, is het nog maar een hobby van me, en daar kan ik prima mee leven
DJ_IVI-R    posted on 08-01-2008 02:02
binnenkort resident van nieuw party concept in Antwerpen..

misschien valt er ook nog iets anders uit de bus, maar dat moet ik nog even afwachten

@lanky : ja die men at work met hun dj is wel leuk, zou ik ook wel eens puur voor fun willen doen
www.nikan.be
RAS    posted on 08-01-2008 03:42
Ik ben nog geen resident maar wil dat dus wel graag worden. Af en toe stap ik wel eens op het personeel van een tent af met de vraag wie de dj's regelt. Vaak mag je je gegevens achterlaten en hoor je er nooit weer van terug, maar soms wordt je gevraagd om eens proef te draaien.

Toevallig mag ik vrijdag proefdraaien bij lunatic in enschede (ouders wonen in e'de). Ik weet dat de tent dan behoorlijk leeg is maarja, je moet ergens beginnen.

Ik wil graag resident zijn om op regelmatige basis te kunnen draaien. Nu is het nog hier en daar een keer een feestje. Soms 2 maanden niks en dan drie in 1 maand. Een resident zijn zou een hele nieuwe ervaring zijn waar ik weer veel van kan leren. Je kunt dan niet elke week precies hetzelfde doen, wat je wel kunt als je 3 feestjes op andere plekken achter elkaar hebt. (hoewel ik daarbij ook wel probeer te varieren om het voor mezelf ook niet te standaard te maken).

Op een regelmatige basis voldoende geld verdienen met draaien is voor mij ook een reden om m'n muziek legaal te bemachtigen. Dat doe ik nu maar weinig.
User edit by RAS on 08-01-2008 @ 03:46:58 (3%)
Ferrox    posted on 08-01-2008 08:49
Ik heb toevallig een afspraak staan met een kroeg waar ik altijd kom. Ik ga daar als het goed is binnenkort beginnen met draaien :D Maar heb nu nog geen resident. Ja een school haha :D
DrezZ    posted on 08-01-2008 09:44
ik ben nu zo'n klein jaartje resident in een zeer druk café, ik draai vrijdag en zaterdag als ik geen andere boekingen heb, dus altijd wel werk! maar op den duur gaat het ook soms vervelen, soms nood aan iets groters, meer clubgericht! ik steek af en toe demotjes binnen of bel es naar een andere dj, connecties zijn echt zeer belangrijk!
MissSalem    posted on 08-01-2008 14:32
Zijn jullie allemaal binnengekomen via connecties, of wat? Happy, laughing
Sandr    posted on 08-01-2008 14:37
Ik heb nu meerdere tenten waar ik vaak draai.
Dat is een cafe in Goes, een discotheekje in Goes eendiscotheek achtige cafe in Domburg en een discotheek in Westkapelle.

In de zomer draai ik vaste dagen in de discotheek in Westkapelle en de rest in Domburg, dan laat ik de rest een beetje vallen omdat die minder boeiend zijn.

Maar in de winter is het lekker om een beetje af te wisselen dan blijft het voor jezelf ook leuk.

Aanbod in overvloed dus, of dit residenties zijn valt over te twisten omdat ik alleen in de zomer echt vaste dagen heb.
Play that funky music white boy....
DJ_IVI-R    posted on 08-01-2008 15:12
zoals overlaatst enkele djs mijn nog vertelden: in deze business is 75% of meer connecties en de rest wat je kan..

helaas is het dus zo dat het vaak belangrijker is wie je kent dan wat je kan..

some things will never change eh.. is met veel in het dagelijkse leven zo

sommigen hebben geluk met de juiste connecties, de anderen moeten dubbel zo hard vechten terwijl ze misschien gelijk of beter zijn
www.nikan.be
cross-over    posted on 08-01-2008 15:34
mmmm, kon mijn  stem niet kwijt. Geen knopje met " niet meer"

Jaren op diverse plaatsen resident dj geweest. Ik doe het nu rustig aan met zo nu en dan een drive in show en een paar gast optredens. Verder voor de fun aan het mixen om skills bij te houden en om wat leuks te hebben in de auto.

en zoals dj_ivi-r al aangeeft het gaat er veelal niet om wat je kent maar wie je kent.
http://soundcloud.com/lau-daniels
MissSalem    posted on 08-01-2008 15:40
Poster: cross-over
mmmm, kon mijn  stem niet kwijt. Geen knopje met " niet meer"

Jaren op diverse plaatsen resident dj geweest. Ik doe het nu rustig aan met zo nu en dan een drive in show en een paar gast optredens. Verder voor de fun aan het mixen om skills bij te houden en om wat leuks te hebben in de auto.

en zoals dj_ivi-r al aangeeft het gaat er veelal niet om wat je kent maar wie je kent.

Knopje bijgemaakt. Winking my eye

Hmm... Connecties dus. Wel jammer dat ons wereldje zo in elkaar zit. Langs de andere kant is het wel logisch...
nils7    posted on 08-01-2008 15:57
Poster: Sandr
Ik heb nu meerdere tenten waar ik vaak draai.
Dat is een cafe in Goes, een discotheekje in Goes eendiscotheek achtige cafe in Domburg en een discotheek in Westkapelle.

In de zomer draai ik vaste dagen in de discotheek in Westkapelle en de rest in Domburg, dan laat ik de rest een beetje vallen omdat die minder boeiend zijn.

Maar in de winter is het lekker om een beetje af te wisselen dan blijft het voor jezelf ook leuk.

Aanbod in overvloed dus, of dit residenties zijn valt over te twisten omdat ik alleen in de zomer echt vaste dagen heb.

Dat is in Zeeland voornamelijk dat wanneer de temperatuur gestegen is, dat er dan wat te beleven is!

Ik ben ook resident.... in een cafe/dancing waar ook Jan-Willem (hier van het forum) ook resident is.
Daarnaast support ik nog wat andere lokale cafe's/dancings. En drive-ins maar dat vind ik niet zo heel tof iig. (laatst een slechte ervaring mee gehad, werd op een feestje geboekt van "verre" familie maar de gemiddelde leeftijd was 66, hadden ze niet gezegd (misschien ook mijn fout door het niet te vragen) maar toen ze het vroegen was op me pa's 50jaarfeest dus ik neem aan dat ze hetzelfde wilde, wat overigens wel goed was Winking my eye )

Ik ben er overigens ook gekomen via connecties!
User edit by nils7 on 08-01-2008 @ 16:02:23 (7%)
cross-over    posted on 08-01-2008 16:06
Poster: MissSalem

Hmm... Connecties dus. Wel jammer dat ons wereldje zo in elkaar zit. Langs de andere kant is het wel logisch...

welke wereld trouwens niet.......Cry  welcome to the real world..............
http://soundcloud.com/lau-daniels
ACTIVE    posted on 08-01-2008 16:23

Ja ik ben resident..

Draai nu op de zaterdag om de 2 weken in de R&B Lounge in de BROTHERS in Bunnik.. www.brothers.nl
en op de andere zaterdag om de 2 weken in de EXTASE in nijmegen, website is in de maak.

verder draai ik ook nog op 2 verschillende vrijdagen in het centum van tiel op Themafeesten en op de overige vrijdagen vul ik die aan met de EXTASE in nijmegen..

Dus ieder weekend 2x aan de bak,

Hoe ik er aan gekomen ben,

Nijmegen via een Dj vriend die hun vertelde dat ze mij moesten hebben kwa muziek en style en kwaliteiten want dat paste in hun visie, dus ze belde mij op daarvoor..
En
Brothers na gesproken te hebben met een resident daar 1 jaar terug en door veel praten en elkaar leren kennen kwam hij achter mijn kwaliteiten en zodoende kon ik daar terecht als extra dj en nu ben ik zover gekomen dat ik daar als resident draai om de 2 weken sinds 2 mnden,

Dus bij mij is het wel om de kwaliteiten geweest, maar de link heb ik zelf gemaakt of een ander die dat voor me heeft gedaan,

User edit by ACTIVE on 08-01-2008 @ 16:36:38 (16%)
Steve-O    posted on 08-01-2008 16:29

Ik was een tijd resident van Estupendo Plaza in Zoetermeer,

Was wel dope om te doen maar na un tijd moest ik er echt mee stoppen ivm mijn studie, ik draaide alles wat er toen was, dus elke vrijdag en zaterdag. En dus bleef er weinig tijd over voor mijn studie.

Hoe je dr aan komt...Nou in mijn geval geen connecties, dit is wel de meest effectieve manier btw, maar via een contest..Ze hielden een contest en stelden bepaalde eisen als all round kunnen draaien en dergelijk en zo doende paar x proef draaien en toen kon ik tekenen.

Bastian    posted on 08-01-2008 19:29
Ben een half jaar resident geweest van een jeugd avond, nou was de planning dat ik vanaf 2008 niet meer verder zou gaan en dat 1 dj het overnam alleen nu blijkt dat die dj het ook niet zo lekker vind gaan in z'n eentje dus misschien willen ze me terug..
Verder niet als resident maar steeds vaker te vinden in de Q nation te Breda en verder ook nog zulke losse boekingen hoewel het er dit jaar wel wat meer mogen worden!:P
FrenchKiss    posted on 08-01-2008 23:30
Was ik maar residentCry
Dan heb je iets waar je aan vast kunt houden.
MissSalem    posted on 09-01-2008 07:33
Poster: FrenchKiss
Was ik maar residentCry
Dan heb je iets waar je aan vast kunt houden.

Daar heb je ergens wel gelijk in. Happy, laughing

Ik denk dat resident zijn ook connecties helpt maken met de mensen die in jouw kroeg/café/... zitten. Je naam wordt verspreid, mensen leren je gezicht kennen en wie weet vinden ze wat en hoe je draait zelfs goed! Leuk voor een eventuele boeking in de toekomst. Happy, laughing

172 Users online: 73 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 29.687
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.846.233