eerst wat bijverdiennen dan uitbrijden (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nickmoeske    posted on 06-01-2008 18:37
Ik zit er nu aan te twijfelen om eerst een geluidssetje te kopen om gewoon leuk ergens wat te draaien, eerst wat bijverdiennen dus om later duurdere appratuur te kopen.
of gewoon eerst veel uitgeven aan goeie cd spelers en dan pas op feesten e.d. gaan draaien?

Ik zit er nu aan te twijfelen om eerst een geluidssetje te kopen om gewoon leuk ergens wat te draaien, eerst wat bijverdiennen dus om later duurdere appratuur te kopen.
of gewoon eerst veel uitgeven aan goeie cd spelers en dan pas op feesten e.d. gaan draaien?
Mod edit by Nvie on 06-01-2008 19:08 (100%)

What do you think about eerst wat bijverdiennen dan uitbrijden ??

Vote :   

Flexii    posted on 08-01-2008 18:08
Poster: Nandi
Ik kan me niet voorstellen dat je veel kan sparen op 12 jarige leeftijd tenzij je vrijgevige ouders hebt.

ben ik het mee eens kan het me ook moeilijk voorstellen,, net als dat ik het me niet kan voorstellen dat de jeugd van tegenwoordig al zo veel van die feestjes geeft op die leeftijd, ik bedoel ik hoef echt geen dj op mijn feest die jonger is dan ik zelf
ceesietopc    posted on 08-01-2008 18:14
Als ik jouw was, zou ik eens goed in de omgeving rondkijken of je mensen kent die dj zijn.
Als je vrienden hebt met gear thuis: Vragen of je eens een keer wat mag spelen om te oefenen.
Dit kan je natuurlijk niet blijven doen, dus het is leuk als je gewoon kennisen/vrienden hebt (of zorgt dat je ze krijgt) die een drive-in show hebben. Als je daar dan vraagt of je mee mag helpen met opbouwen, en tijdens de show foto's maken zonder ervoor betaalt te worden, maar als tegendienst mag spelen met de apperatuur als er geen publiek is, voor en na de show. Zo leer je heel veel.

a. Omgaan met de apperatuur
b. publiek aanvoelen
c. opbouwen van de booth

In de tussentijd spaar je lekker door, je zoekt een baantje (markt in de stad dichtbij bijvoorbeeld.. gewoon rond vragen en geluk hebben, dan betalen ze best dik.) en zo komt het langzaam maar zeker dichterbij dat je een eigen set kan kopen. Als je geluk hebt kan je daarvoor, als je vaak genoeg meeloopt, ook echt draaien tijden de klussen van de drive in show waar je eerst alleen meeliep.

Om gelijk op je 12de al dikke apperatuur te kopen gaat niet werken :P tenzij je idd, heeele vrijgevige ouders hebt.
Flexii    posted on 08-01-2008 18:21
Poster: ceesietopc
Als ik jouw was, zou ik eens goed in de omgeving rondkijken of je mensen kent die dj zijn.
Als je vrienden hebt met gear thuis: Vragen of je eens een keer wat mag spelen om te oefenen.
Dit kan je natuurlijk niet blijven doen, dus het is leuk als je gewoon kennisen/vrienden hebt (of zorgt dat je ze krijgt) die een drive-in show hebben. Als je daar dan vraagt of je mee mag helpen met opbouwen, en tijdens de show foto's maken zonder ervoor betaalt te worden, maar als tegendienst mag spelen met de apperatuur als er geen publiek is, voor en na de show. Zo leer je heel veel.

ervaring meeCry?? ik vind het wel slim gevonden
ceesietopc    posted on 08-01-2008 18:57
Ik heb idd die mazzel, ik hoefde niet eens te zoeken :D
alleen jammer dat ik zo'n enorm tijd tekort heb Unhappy anders zou ik ondertussen al heel wat klusjes meegelopen hebben, en heel wat meer gedraaid Unhappy

nog een kleine tip:
als je contacten hebt bij een dj shop bij jou in de buurt is dat ook heel vet. Ik was een keer bij een shop binnengewandeld om 12 uur, s middags 5 weer weg.. aan één stuk door mogen spelen met cdj800 en Cdj1000 :D
Flexii    posted on 08-01-2008 19:00

haha dat is ook wel erg chill natuurlijk,, had niet gedacht dat ze dat goed vindenCry

ceesietopc    posted on 08-01-2008 19:18
Ja ik werd daar echt heel vriendelijk ontvangen. Ik ga die gast nog eens mailen, want die was me gewoon van plan om een halve cursus draaien met vinyl te geven :D
Ik wil soweiso weer eens gaa nkijken daar, met die nieuwe CDJ400. Hopelijk hebben ze een setupje staan...
Nandi    posted on 08-01-2008 19:20
Ja idd Happy, laughing
patrick-allen    posted on 08-01-2008 19:23
Optie a, zoek eerst maar iets wat niet al te duur is.. Als je het dan toch niet leuk vind om te doen zijn de kosten minimaal.
Flexii    posted on 08-01-2008 19:23
chillCry,, nja connecties moet je het van hebben he
ceesietopc    posted on 08-01-2008 20:35
Connecties moet je het idd vanaf het begin al van hebben... als je uiteindelijk door gaat, is het ook wel handig dat je wat links hebt :P
OneSixty    posted on 08-01-2008 22:46
maar hij heeft al gewoon gear toch ?

dan kan hij toch al lekker gaan pielen op zn kamertje ?

ik heb niet echt het idee dat hij de komende jaren al wat aan zn hobby zal verdienen ...
ceesietopc    posted on 09-01-2008 18:47
Ik heb dat de topicstarter nergens horen zeggen..
OneSixty    posted on 15-01-2008 22:01
Poster: ceesietopc
Ik heb dat de topicstarter nergens horen zeggen..

kijk bij zn booth Winking my eye
Nickmoeske    posted on 18-01-2008 15:58
Poster: Lightzone
wat heb je nu ongeveer al gespaard als ik vragen mag ?

Ik zou nu zo'n 500 euri hebben ofzo.. en zulke vrijwillige ouders heb ik nou ook weer nietWinking my eye
OneSixty    posted on 18-01-2008 16:29
Poster: Nickmoeske

Ik zou nu zo'n 500 euri hebben ofzo.. en zulke vrijwillige ouders heb ik nou ook weer nietWinking my eye

nou, nog effe sparen en je hebt  2 x K-115 + 1 x P-1600.
vergeet wel je kabels niet.

je zit al over de helft :d
bastianhecker    posted on 18-01-2008 22:48
je kan ook gewoon op markplaats.nl 2 cdj100 en een numark,reloop of gemini mengpaneel kopen. Dat moet wel lukken voor  ongeveer 500 eurie. Dan heb je in elk geval goede gear en boxen zijn opzich ook nog niet zoon ramp om te huren/lenen omdat ik niet denk dat je meteen voor meer als 50 mensen gaat draaien? geloof me het is moeilijk om klanten te krijgen!:D

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

127 Users online: 51 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 589
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.860.987