eerst wat bijverdiennen dan uitbrijden (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nickmoeske    posted on 06-01-2008 18:37
Ik zit er nu aan te twijfelen om eerst een geluidssetje te kopen om gewoon leuk ergens wat te draaien, eerst wat bijverdiennen dus om later duurdere appratuur te kopen.
of gewoon eerst veel uitgeven aan goeie cd spelers en dan pas op feesten e.d. gaan draaien?

Ik zit er nu aan te twijfelen om eerst een geluidssetje te kopen om gewoon leuk ergens wat te draaien, eerst wat bijverdiennen dus om later duurdere appratuur te kopen.
of gewoon eerst veel uitgeven aan goeie cd spelers en dan pas op feesten e.d. gaan draaien?
Mod edit by Nvie on 06-01-2008 19:08 (100%)

What do you think about eerst wat bijverdiennen dan uitbrijden ??

Vote :   

Luxx    posted on 06-01-2008 18:41
uitbreiden bedoel je dan denk ik.

maakt niet echt uit wat je doet denk ik. het is toch je hobby en je wilt na een poos toch wel betere gear hebben (zo gaat dat bij mij dan) maar wil je drive-in doen of in clubs? dat vermeld je namelijk niet en daar zit nogal wat verschil in.
www.mothermusic.nl
Vibemaster-D    posted on 06-01-2008 18:45
advies is gratis en die willen we je als pro members natuurlijkj wel geven

maar dan moet je het specifieker posten wat je wil.

kijk je kunt 2 aldi OEM cd spelers kopen.
maar ook 2 CDJ1000MK3. ja daar zit natuurlijk wel een klein beetje verschil in
DJADMIN    posted on 06-01-2008 18:57
HMM, Eigen keuze he.

Ik zou een ''fatosoenlijk'' begin setje kopen. Iets waar je enkele jaren mee vooruit kan. Dus bijvoorbeeld een DAP versterker / boxen, en als je een cd speler setje koopt, bijvoorbeeld 2x denon dns1000 en bijv. een DJX 700 mixer, ben je voor zo'n 1200 euro helemaal compleet. Vraag je 100 euri per avond, heb je t dus bij 12x draaien terug, en dan ga je winst maken (natuurlijk hebben de apparaten ook een hoge restwaarde, zeker wanneer je betere kwaliteit koopt.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Nickmoeske    posted on 06-01-2008 19:53
oke.. maar het zit ook een beetje zo: ik ben nu nog maar 12Thumbs Up dus.. en als je 12 bent heb je geen geld om gear te kopenCry dus vandaar dacht ik om eerst gewoon alleen een versterker en boxen te kopen en met mijn boothje die ik nu heb daar eerst wat mee te proberen te verdiennen..
bastianhecker    posted on 06-01-2008 19:56
wat voor boothje heb je nu dan? en je moet ook kijken of er wel zegmaar een 'markt' is voor jou, want ik denk niet dat jongeren van 14+ jou als 12 jarige dj gaan inhuren lijkt mij dan zo... dus dan zou je het op bassischolen moeten proberen en kinderfeestjes!
Nandi    posted on 06-01-2008 19:57
En welke booth heb je ? Verdienen zeg je ... kweetnie hoor is niet makkelijk om zo ineens geld te beginne verdiene hoor in het dj leven .

Edit : ik heb beetje zelfde getypt als die hier bove maar die post stond er nog nie op xD
User edit by Nandi on 06-01-2008 @ 20:02:00 (66%)
Renzis    posted on 06-01-2008 20:01
Eerst leren spellen, al 2 fouten in de titelWinking my eye

Koop lekker een dubbele cd-speler en een 2 kanaals mixertje voor 100-200 euro, regel een oude versterker en setje boxen en je kan beginnen!
Gezien je leeftijd en ongetwijfeld je budget kan je het beste zo beginnen, om te kijken of het wel wat voor je is, en of je dit ook wil gaan doen als je 16-20 bentWinking my eye

Succes!!
MissSalem    posted on 06-01-2008 20:59
Poster: Renzis
Eerst leren spellen, al 2 fouten in de titelWinking my eye

Mee eens; ik geloof zelfs dat je niet op een forum mag onder 13 jaar... Happy, laughing

Koop lekker een dubbele cd-speler en een 2 kanaals mixertje voor 100-200 euro, regel een oude versterker en setje boxen en je kan beginnen!
Gezien je leeftijd en ongetwijfeld je budget kan je het beste zo beginnen, om te kijken of het wel wat voor je is, en of je dit ook wil gaan doen als je 16-20 bentWinking my eye

Succes!!

Dit zal inderdaad nog het beste zijn. Oefenen, oefenen, oefenen... Happy, laughing
User edit by MissSalem on 06-01-2008 @ 21:00:17 (2%)
OneSixty    posted on 06-01-2008 22:56
Poster: MissSalem

Mee eens; ik geloof zelfs dat je niet op een forum mag onder 13 jaar... Happy, laughing

vertel... ?
Didier_Deluxe    posted on 06-01-2008 23:17
Poster: Lightzone

vertel... ?

Staat meestal in die regelmenten die je "moet" lezen vooraleer je een account kan maken op een forum..
Is ook een veel gestelde vraag bij registratie: Ben je 13 jaar of ouder, anders moet je toestemming hebben van een van je ouders.
OneSixty    posted on 07-01-2008 00:09
Poster: Didier_Deluxe

Staat meestal in die regelmenten die je "moet" lezen vooraleer je een account kan maken op een forum..
Is ook een veel gestelde vraag bij registratie: Ben je 13 jaar of ouder, anders moet je toestemming hebben van een van je ouders.

ah ké , nog nooit gezien.

is er eigenlijk iemand die het regelement wel leest ? :p

btw: doei nickmoeske Cry nene :p
MissSalem    posted on 07-01-2008 07:46
Poster: Lightzone

ah ké , nog nooit gezien.

is er eigenlijk iemand die het regelement wel leest ? :p

btw: doei nickmoeske Cry nene :p

Staat meestal in koeien van letters, hoor. :d
Bouncy    posted on 07-01-2008 08:31
Dat staat toch altijd in kleine letters?
MissSalem    posted on 07-01-2008 09:16
Poster: Bouncy
Dat staat toch altijd in kleine letters?

Hmm... Ik weet zeker dat ik voor sommige fora uitdrukkelijk moest aanklikken dat ik ouder dan 13 was. Nu weet ik niet meer of ik dat heb moeten doen om hier op te mogen, op DJR. Happy, laughing
Je kan evenveel gelijk hebben, hoor. Happy, laughing
cross-over    posted on 07-01-2008 12:23
12 jaar en als dj willen bijklussenConfused?

Kinderarbeid is toch verbodenConfused
http://soundcloud.com/lau-daniels
MissSalem    posted on 07-01-2008 12:46
Poster: cross-over
12 jaar en als dj willen bijklussenConfused?

Kinderarbeid is toch verbodenConfused

Wel, heb op een feestje geweten dat de DJ 13 was en dat hij alles had dat hij nodig had, tot cd's toe. Het kan dus wel. Maar of hij daarentegen veel gevraagd zal worden is iets totaal anders. Daarom denk ik het beter is om nu zoveel mogelijk te oefenen om dan over een paar jaar serieuzer genomen te worden. Ondertussen kan hij wellicht op vriendenfeestjes eens wat laten horen ofzo.

Ik denk niet dat dit kinderarbeid is. Het wordt hem niet verplicht en het is in functie van een hobby. Happy, laughing
thomassmith    posted on 07-01-2008 13:06
als ik ook nog ff me mening mag geven. je kan ook bijv op marktplaats ofzo kijken voor een setje 2dehands cdj 100's. deze werken altijd lekker enhebben niet je veel extra's een goed setje kost meestal rond de 500.
Renzis    posted on 07-01-2008 14:00
Poster: thomassmith
als ik ook nog ff me mening mag geven. je kan ook bijv op marktplaats ofzo kijken voor een setje 2dehands cdj 100's. deze werken altijd lekker enhebben niet je veel extra's een goed setje kost meestal rond de 500.

Ik kon het me op mijn 12e niet veroorloven op setje pioneers te kopen, dat is veels te veel, voor als je niet eens zeker weet of je het wil.

Je weet toch, als je 12 bent wil je iets, zodra je het hebt kan de lol er al weer af zien. dan vind ik 500 eu tog net wat teveel
thomassmith    posted on 07-01-2008 14:52
Poster: Renzis

Ik kon het me op mijn 12e niet veroorloven op setje pioneers te kopen, dat is veels te veel, voor als je niet eens zeker weet of je het wil.

Je weet toch, als je 12 bent wil je iets, zodra je het hebt kan de lol er al weer af zien. dan vind ik 500 eu tog net wat teveel

jah idd. ik heb voor mijn cdj 100's ook ng een cdn 22 gehad. die kan ej nu voor 200 krijgen nieuw
User edit by thomassmith on 07-01-2008 @ 14:52:53 (2%)
Boyd    posted on 07-01-2008 18:38
Ik ben 14, ben ook op mijn net 12ste begonnen. Met een skytec(jahaa een heuze XD^^)mengpaneel, cd-speler, en een versterker. +2 gamma boxen. Dit alles heeft me 430€ gekost. Die skytec versterker doet het nog best, ik heb andere boxen-mengpaneel en binnekort andere cd-spelers. Maar voor bijv. kinderfeestjes is het genoeg! (meschien eerst daar je geld mee verdienen?)
Flexii    posted on 07-01-2008 18:56
sparen tot je ouder bent,, in de tussen tijd veel oefenen met wat je hebt,, veel verder zul je toch niet echt komen denk ik,, hoeveel boekingen heb je in één jaar? 5 ofzo? daar zou ik geen dure gear voor aanschaffen op jou leeftijd
Sebasz    posted on 07-01-2008 19:14
Poster: Didier_Deluxe

Dat geldt alleen voor speciale landen Winking my eye
Nickmoeske    posted on 08-01-2008 07:46
@sparckless : draai jij nu ook wel eens op feestjes ofzoiets? of ook niet?
OneSixty    posted on 08-01-2008 17:31
wat heb je nu ongeveer al gespaard als ik vragen mag ?
Nandi    posted on 08-01-2008 18:06
Ik kan me niet voorstellen dat je veel kan sparen op 12 jarige leeftijd tenzij je vrijgevige ouders hebt.

160 Users online: 58 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 573
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.860.971