Een Feest Zonder Alcohol Top of Flop  (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Een Feest zonder alcohol?!

-Top!
-Flop
-Voor 1 keer leuk
-No way! Ik kan niet zonder alcohol!

Voting is only possible for our Members
_Ivan_    posted on 05-01-2008 22:48
Allereerst naar alle deejays en producers op dit forum de beste wensen. Dat het een mooi jaar voor ons allen mag worden!

Een inleidend verhaaltje om dit topic te openen.

Alcohol. Een veel besproken onderwerp onder de ouderen. Mag er op feesten geschonken worden onder de 16 jaar of niet. Moeten we alcohol in z'n geheel verbieden op feesten? Persoonlijk vind ik een drankje lekker, maar ik stoor me wel aan de 14/15 jarige (en soms ook 16 tm 19 jarige al gedragen ze zich zo niet) die zich helemaal lam zuipen wanneer ze de kans krijgen. Daarom hebben ze bij ons in het dorp een nieuw concept gepresenteerd : nocohol party 
Wat is de opzet?
Simpel : Een feest avond zonder alcohol. Om extra bezoekers te lokken zorgen ze voor artiesten als Giel Beelen en Jeckyll & Hyde. Ik stond wel raar te kijken toen ik het las in de krant dat ze zoiets op poten gingen zetten. Een avond zonder alcohol. Persoonlijk ben ik van mening dat het zonder drank ook gezellig kan zijn, maar ik weet dat er ook heel veel mensen zijn die dit niet vinden.
Jongens (en dames) hoe kijken jullie hier tegenaan? Kan een feest zonder alcohol wel? Zouden hier minder bezoekers op afkomen dan anders? Hoe kijken jullie tegen het feit aan om op een feest geen alcohol te mogen drinken? Zou dit feest een succes worden? Waarom wel of waarom niet?

Een topic waarin ik benieuwd ben naar jullie meningen!
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 06-01-2008 @ 17:59:26 (1%)

What do you think about Een Feest Zonder Alcohol Top of Flop ??

Vote :   

bartezzz    posted on 07-01-2008 13:28
dat werkt toch niet iedereen gaat dan voordrinken of zow.
en dat maakt t echt ongezelliger dus t lijkt me echt niks!
Armiworm    posted on 07-01-2008 14:25
oke op de party wordt er misschien geen alcohol gegeven, maar dan weet je toch dat sommige mensen ervoor naar de nachtwinkel gaan om zich al half te pletter te zuipen, dus ja.

Persoonlijk ben ik meestal bob dus geeft et niks of er alcohol is of niet, maar de sfeer zal volgens mij stukken anders zijn, met alcohol komt iedereen toch wat losser.
Nandi    posted on 07-01-2008 17:18
Voor 1 keer leuk. Ik ben 15 going to 16 xD en ik vind het wel gezelliger met een glaasje dan zonder Happy, laughing
Maar voor 1 of meerdere keeren moet het kunne.
Julemac    posted on 07-01-2008 17:27
alcohol onder 18 hoort eigenlijk niet, een glaasje of 2 is natuurlijk niks mis mee.
Maar ik erger me altijd dood aan van die jonge knaapjes die zat zijn en irritant zijn plus
dat het voor ze ook helemaal niet goed is. 18 en ouder ben je al wat verantwoordelijker
en dan is t minder schadelijk.
MissSalem    posted on 07-01-2008 18:03
Poster: Julemac
alcohol onder 18 hoort eigenlijk niet, een glaasje of 2 is natuurlijk niks mis mee.
Maar ik erger me altijd dood aan van die jonge knaapjes die zat zijn en irritant zijn plus
dat het voor ze ook helemaal niet goed is. 18 en ouder ben je al wat verantwoordelijker
en dan is t minder schadelijk.

Minder schadelijk, dat weet ik zo niet. Ben je zat, dan ben je zat, al ben je 14 of 34.

Wel vind ik het altijd raar als jonge gastjes zat of zelfs dronken zijn. Van mij mogen ze iets meedrinken. Mijn broer houdt hier thuis soms filmavonden met zijn vrienden. Vraagt hij aan mij of ze iets mogen meehebben van drank (als mijn ouders niet thuis zijn) -> antwood is "ja", op voorwaarde dat ik niemand dronken moet meemaken. Strenge voorwaarde = nultolerantie!
Tot nu toe is dat ook altijd goed afgelopen. Moet wel zeggen dat mijn broer redelijk brave vrienden heeft. Kunnen zich wel stoer gedragen, maar als je ze een beetje kent en zij jou (little thing called respect) lukt dat heel behoorlijk. Happy, laughing
Julemac    posted on 07-01-2008 18:10

Het was toch bewezen dat het voor pubers erg slecht was om te veel alcohol te drinken.
Kijk 18 jarigen die compleet van de kaart zijn, dat zal ook niet echt heel goed voor je zijn.
Maar 18 jarigen hebben vaak wel iets meer verantwoordelijkheid, oke ook niet allemaal maar toch :p
Maar ach iedereen zal wel zijn eigen mening hierover hebben..

Bastian    posted on 07-01-2008 18:12
Poster: Julemac

Het was toch bewezen dat het voor pubers erg slecht was om te veel alcohol te drinken.
Kijk 18 jarigen die compleet van de kaart zijn, dat zal ook niet echt heel goed voor je zijn.
Maar 18 jarigen hebben vaak wel iets meer verantwoordelijkheid, oke ook niet allemaal maar toch :p
Maar ach iedereen zal wel zijn eigen mening hierover hebben..

Onder de 16 zijn je hersenen nog volop in de groei vandaarWinking my eye
Ben zelf ook niet vaak zat, gelukkig nog op een hand na te tellen hahaHappy, laughing
Een heerlijk koud biertje en een beetje chillen kan geen kwaat lijkt me zo zonder overmatig gebruik..
MissSalem    posted on 07-01-2008 18:18
Poster: Bastian

Onder de 16 zijn je hersenen nog volop in de groei vandaarWinking my eye

Daar zeg je wat. Cry
User edit by MissSalem on 07-01-2008 @ 18:19:07 (6%)
Lanky    posted on 08-01-2008 00:55
met een slok alcohol zie ik al gauw een leuke sfeer op een avond en is alles een stuk 'gezelliger' maar ook zonder alcohol kan mijn avond nog een topper worden.

hangt er vanaf of ik de bob ben, of gewoon geen zin hebt om te drinken.
hangt merendeels ook wel van mn stemmning af Winking my eye

een non alcoholic party, tja, het is maar de vraag of iedereen er op zit te wachten. ik zelf heb er geen problemen mee, hoewel alcohol drinken nogal 'hip' schijnt te zijn zal het niet iedereen aantrekken.
User edit by Lanky on 08-01-2008 @ 00:57:02 (99%)
soundcollector    posted on 08-01-2008 01:18
feest zonder alcohol is voor mij een flop... Als ik soms BOB ben dan drink ik echt niks maar de tijd gaat ook een stuk trager, ik amuseer mij wel maar met drank erbij is het toch een hoop leuker Happy, laughing 

There ain't no party like an alcoholic party :DCry
Sandr    posted on 08-01-2008 14:45
Ik heb pas in de discotheek waar ik vaak draai een schoolfeest gedaan voor een middelbare school.
Omdat het vanuit school georganiseerd was en nog lang niet iedereen 16 was werd er geen alcohol geschonken.

Van te voren was ik bang dat dit een heel dood feest zou worden met vooral kids die niet gingen dansen omdat ze dat (nuchter als ze waren) niet durfden.

Maar het was voor 3de en 4de klassers die toch al eens op stap gaan en het was echt een supergezellig feest (ruim 500 man) en  vanaf het begin tot het einde ging iedereen los.

Het kan dus toch....
Play that funky music white boy....
Ferrox    posted on 08-01-2008 15:02
Poster: Sandr
Ik heb pas in de discotheek waar ik vaak draai een schoolfeest gedaan voor een middelbare school.
Omdat het vanuit school georganiseerd was en nog lang niet iedereen 16 was werd er geen alcohol geschonken.

Van te voren was ik bang dat dit een heel dood feest zou worden met vooral kids die niet gingen dansen omdat ze dat (nuchter als ze waren) niet durfden.

Maar het was voor 3de en 4de klassers die toch al eens op stap gaan en het was echt een supergezellig feest (ruim 500 man) en  vanaf het begin tot het einde ging iedereen los.

Het kan dus toch....

Hier maak ik dat dus ook mee.. wel beter hoor, scheeld een hoop zooi etc...
ccc    posted on 08-01-2008 17:53
Het is zo, iedereen denkt dat ze alcohol nodig hebben. Maar dit is niet zo.
Flexii    posted on 08-01-2008 19:13

Feesten zonder alcohol moet kunnen, kan net zo gezellig zijn als met alcohol,, bovendien ik praat liever met mensen die nuchter zijn dan die zat zijn, mensen die nuchter zijn blijven tenminste ook met hun poten van je gear af

Julemac    posted on 08-01-2008 19:26
mensen die wat gedronken hebben gaan vaak wel meer los en dansen wat meer.
zelf doe ik dit ook. Maar een keertje niet drinken vind ik niet heel erg
Sunrise8    posted on 08-01-2008 20:35
nou wij gaan binnenkort een feest op school geven en school doet nogal moeilijk over alcohol, terwijl dit op het kerstbal wel mocht. 16+ mocht toen gewoon drinken. dit willen wij op ons feest ook en gaan dit morgen aankaarten met de directie. helaas heb ik van menig leerling gehoord dat ze niet willen komen omdat er geen alcohol geschonken mag worden (best wel sneu als een 15 jarige dit zegt maar goed)
Music made me who i am
_Ivan_    posted on 13-01-2008 10:58

Nou guys... het feest was idd een flop. Er was een lage opkomst en op het einde van de avond toen jeckyll and Hyde moesten draaien stonden er nog maar 20 man te jumpen ofzo. Alcohol blijkt toch wel een belangrijk item bij een feest, anders was de opkomst vele malen hoger geweest!

Feel&.Celebrate.Life!
Sunrise8    posted on 13-01-2008 11:39
@ ivan, nou mij lijkt dat als je jeckyll & hyde op een poster zet er veel mensen komen. tenminste dat zou hier denk ik wel zo zijn hoor..
Music made me who i am
Wout-r    posted on 13-01-2008 11:44
Poster: _Ivan_

Nou guys... het feest was idd een flop.

Ja ik zag het op het nieuws van TV Gelderland.. Er was rond de 300 man geweest toch?
Toen Lange Frans en Baas B optraden zag het er nog best druk uit op tv..

_Ivan_    posted on 13-01-2008 21:52
Poster: Wout-r

Ja ik zag het op het nieuws van TV Gelderland.. Er was rond de 300 man geweest toch?
Toen Lange Frans en Baas B optraden zag het er nog best druk uit op tv..

Dat was vrij vroeg in de avond. Een collega dj was er op het laatst en jeckyll & hyde stonden voor ongv. 20 man te draaien.
Feel&.Celebrate.Life!
Bastian    posted on 13-01-2008 22:27
Poster: _Ivan_

Dat was vrij vroeg in de avond. Een collega dj was er op het laatst en jeckyll & hyde stonden voor ongv. 20 man te draaien.

Tegenwoordig is het zonde van je geld om jeckyll & hyde te boekenWinking my eye
Illusion    posted on 17-01-2008 09:00
Poster: MissSalem

Drank maakt deel uit van de sfeer. Of je nu zelf drinkt of niet, is een eigen keuze. Liever geen dronken ambetanterikken, maar bon...

Toch kan ik best een avond zonder drank drinken hoorWinking my eye Een paar pilsjes is lekker... of aan de sambuca, of aan de cola berenburger... tequila tussendoor.

Maar ik mag ook graag cola drinken:p. Ik vind dat je ook moet kunnen feesten zonder alcoholWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
dj-t    posted on 22-01-2008 19:59
ik kan het gezelling hebben met of zonder alchol...

maar toch iedereen gaat losser door de alchol..   ik heb mensen heel raar zien doen door de  alchol..
zelfs uit lantarenpalen zien springen....   maar zou ja dan voor de mensen die zich niet in de hand kunnen houden voor iedereen een alchol verbod op kunnen leggen op sommige feesten.

bijv alchol naar de 18 is een veel besproken onderwerp... ik ben zelf 16 en vind het maar niks.. maar van de anderekant ook heel begrijpelijk als je soms ziet wat voor misbruik er van word gemaakt...
maar toch misbruik van alchol maken gebeurt wel op alle leeftijden...

nou moeten de prijzen van de alchol omhoog.. ik betaal nou 1.70 euro voor een muntje  dat word in de discotheek waar ik heen ga 2.20 per muntje

gewoon niet normaal? en houd je het alchol misbruik tegen?? nee, ze gaan meer thuis drinken

wie is de klos?, de mensen die zich in de hand kunnen houden en een paar pilsjes in de discotheek drinken!Cry
User edit by dj-t on 22-01-2008 @ 20:01:36 (12%)
D-Jaz    posted on 22-01-2008 21:25
ik heb niks tegen alcohol maar ik vind het niet slecht drink zelf ook geen alcohol ik heb gezegd op 31 decmeber ik kap er mee nah geen druppel meer gehad en daar voor ook heel weinig was zo ie zo nooit een drinker maar ja sta nu al droog van af oud en nieuw :D en vind het echt LEKKER GEEN ALCOHOL:D

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

159 Users online: 120 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 19.361
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.765