Een Feest Zonder Alcohol Top of Flop  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Een Feest zonder alcohol?!

-Top!
-Flop
-Voor 1 keer leuk
-No way! Ik kan niet zonder alcohol!

Voting is only possible for our Members
_Ivan_    posted on 05-01-2008 22:48
Allereerst naar alle deejays en producers op dit forum de beste wensen. Dat het een mooi jaar voor ons allen mag worden!

Een inleidend verhaaltje om dit topic te openen.

Alcohol. Een veel besproken onderwerp onder de ouderen. Mag er op feesten geschonken worden onder de 16 jaar of niet. Moeten we alcohol in z'n geheel verbieden op feesten? Persoonlijk vind ik een drankje lekker, maar ik stoor me wel aan de 14/15 jarige (en soms ook 16 tm 19 jarige al gedragen ze zich zo niet) die zich helemaal lam zuipen wanneer ze de kans krijgen. Daarom hebben ze bij ons in het dorp een nieuw concept gepresenteerd : nocohol party 
Wat is de opzet?
Simpel : Een feest avond zonder alcohol. Om extra bezoekers te lokken zorgen ze voor artiesten als Giel Beelen en Jeckyll & Hyde. Ik stond wel raar te kijken toen ik het las in de krant dat ze zoiets op poten gingen zetten. Een avond zonder alcohol. Persoonlijk ben ik van mening dat het zonder drank ook gezellig kan zijn, maar ik weet dat er ook heel veel mensen zijn die dit niet vinden.
Jongens (en dames) hoe kijken jullie hier tegenaan? Kan een feest zonder alcohol wel? Zouden hier minder bezoekers op afkomen dan anders? Hoe kijken jullie tegen het feit aan om op een feest geen alcohol te mogen drinken? Zou dit feest een succes worden? Waarom wel of waarom niet?

Een topic waarin ik benieuwd ben naar jullie meningen!
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 06-01-2008 @ 17:59:26 (1%)

What do you think about Een Feest Zonder Alcohol Top of Flop ??

Vote :   

Ghost-Andries    posted on 05-01-2008 22:53
ik vind da wel is leuk voor één keer. maar ik drink zelf toch altijd is graag een paar pintjes of cocktails ergens, niet ladder zat drinken zoals erveel doen! die mensen snap ik soms niet, ik wil soms aan die mensen vragen kunt gij nu echt geen plezier maken zonder alcohol ofwaCrymaarja da is hun eigen keuze vind ik als zei hun kapot willen drinken mij goed heb ik meer plaats op de dans vloerCry(da moest er effe uit)hahaCrymaar ik zou zeker is mee doen daar!
DJ_IVI-R    posted on 05-01-2008 23:05
leuk initiatief, toch is drank maar met mate veel gezelliger Happy, laughing
www.nikan.be
donkey    posted on 05-01-2008 23:17
vor 1 keer is het wel leuk, maar over het algemeen is er met een beetje alcohol tog meer sfeer!
Maniax
NielsR    posted on 05-01-2008 23:38
Poster: _Ivan_
Kan een feest zonder alcohol wel? Zouden hier minder bezoekers op afkomen dan anders?

Als je dat probeert in bij mij hier ergens in de buurt zou je feest echt zo hard falen, zeker ook met die artiesten jeckel en hyde jump is hier iets minder populair ook aan het worden.
Sammow    posted on 06-01-2008 00:49
No way! ik kan niet zonder alcohol :d

Hoewel, als het lekkere house en electro is kan ik dat wel, maar voor RnB en Jump en van die toestanden moet ik wat op hebben Cry
Adrien1989    posted on 06-01-2008 01:25
Hier op het dorpsfeest is afgelopen jaar ook iets gedaan wat betreft alcohol. Bij binnenlaten werd er met bepaalde mate gecontroleerd op indrinken. Wanneer het leek dat mensen erg veel gedronken hadden moesten ze plazen en daar waren dat bepaalde maatstafen voor. Vanaf een bepaalde hoeveelheid werd de toegang dan geweigerd.

Op het feest liep volop personeel rond die de menigde in de gate hield en mensen die op lastig waren konden ook eventjes komen blazen. Zelfde verhaal.

Ik vond dit opzich een goed inigatief. Je hebt van die mensen die worden erg vervelend naar veel drank, die verpesten ten 1e niet alleen de sfeer, maar die kunnen ook voor bepaalde problemen zorgen. Ik vind niet dat andere personen benadeeld moeten worden met als gevolg dat die niet eens een biertje kunnen drinken omdat andere mensen niet weten wanneer ze moeten stoppen.

In het kort dus, mijn mening wat betreft deze zaak is dat drank met enige mate geschonken moet worden en dat mensen gewoon een beetje in de gate gehouden moeten worden.
Boyd    posted on 06-01-2008 10:44
Net als van die mensen die droken op de straat gaan liggen en dan wachten tot er een auto aan komt Cry
MissSalem    posted on 06-01-2008 10:55
Poster: DJ_IVI-R
leuk initiatief, toch is drank maar met mate veel gezelliger Happy, laughing

Drank maakt deel uit van de sfeer. Of je nu zelf drinkt of niet, is een eigen keuze. Liever geen dronken ambetanterikken, maar bon...
thomassmith    posted on 06-01-2008 11:21
Dan gaan mensen toch voordrinken.
Twello    posted on 06-01-2008 11:38
Als ze nou gewoon geen belachelijke prijzen vragen, hoef ik ook niet in te drinken!
Yorick    posted on 06-01-2008 14:23
Als de sweer, Muziek, Etc goed is heb ik geen drank nodig om los te gaan!
Drank is ook niet alles vind ik tijdens het uitgaan drink ik zowat nooit alchol.
Waarom niet?:
Als een tent leuk genoeg is heb je geen drank nodig vind ik.

Vrijdag heb ik gedraait op een kinderfeest komt er zo klein jochie naar me te en zeg.. word hier geen drank geschonken. Ik zo:
1. Drank is niet alles in het leven
2. Als het leuk is heb je geen drank nodig
3. Het is niet stoer om op je 14e al te gaan drinken
4. Je weet dat hier geen drank word geschonken
Bastian    posted on 06-01-2008 14:37

Even op de vraag "Kan een feest zonder alcohol wel?"
Bij ons op school hebben we meestal feesten met alcohol en ook sommige zonder, als we een feest zonder hebben ga ik nog steeds even hard uit me dak dan een feest met en mensen denken dan gelijk dat ik een fles bacardi achterover heb geslagen omdat ik zo los ga en vorig jaar op het eindfeest dachten sommige zelfs dat ik XTC had geslikt (moest in mezelf hun wel enorm hard uitlachen) maarja dan doe je gewoon net alsof je veel hebt gezopen, kan je wel lekker los gaan en achteraf zeggen ahh ja ik was helemaal wegCry
Dan hoor ik sommige mensen ook nog zeggen ja een feest zonder alcohol is geen feest en dat vind ik ook weer zo triest.
Als ik achter de dj booth sta dan sta ik ook continu te bewegen zonder een druppel alcohol dus voor mij maakt het echt niet uit een biertje of een ice tea:D

AndersHJ    posted on 06-01-2008 15:13
Een feest zonder alcohol vind ik persoonlijk niet kunnen. Een mens moet los komen om te dansen of gek te doen. Dat doet iedereen toch wel met een pintje of ander alcoholisch drankje? Ik denk dat zonder alcohol een feest een praat-zitfeest wordt. Dus voor mij is alcohol een must op een feestje Winking my eye
bastianhecker    posted on 06-01-2008 15:21
ja ik heb hier eigenlijk een gedeelde mening over:P! want tegen is, mensen gaan indrinken en dan komen ze nog zatter aan en de alcohol zorgt wel voor de sfeer zoals rondjes geven en proosten enzo! want zeg nou eerlijk; JONGENS rondje cola van mij! maarja ik denk dat mensen dan ook andere dingen gaan doen om zichzelf te vermaken, ruzie zoeken enzo.

En voor ja je bent denk ik minder geld kwijt op een avond, bent de volgende dag niet zo brak. Kan nog herinneren met wie je hebt gezoend enzo:P!

maarja wat mij betreft blijft alcohol op een feest waar 16+ komt gewoon een must!
Bouncy    posted on 06-01-2008 16:21
Poster: _Ivan_
Daarom hebben ze bij ons in het dorp een nieuw concept gepresenteerd : noalcohol party!

Lieve schat, het is nocohol niet noalcohol, maar dat terzijde.

Voor mij maakt het niet uit of er wel of geen alcohol word geschonken op een feest, ik drink zelf namelijk geen alcohol. Een cola doet bij mij hetzelfde. Verder vind ik het wel gewaagd om een feest op te zetten waar geen alcohol word geschonken, ik heb er trouwens ook niks meer van gehoord, eens even informeren.
AndersHJ    posted on 06-01-2008 16:25
Poster: Bouncy

Lieve schat, het is nocohol niet noalcohol, maar dat terzijde.

Voor mij maakt het niet uit of er wel of geen alcohol word geschonken op een feest, ik drink zelf namelijk geen alcohol. Een cola doet bij mij hetzelfde. Verder vind ik het wel gewaagd om een feest op te zetten waar geen alcohol word geschonken, ik heb er trouwens ook niks meer van gehoord, eens even informeren.

Dus als je 20 cola's binnen hebt lig je plat op de grond ofzo ? :p Ik zou geen feest kunnen vieren met een paar cola's op :p
Bouncy    posted on 06-01-2008 16:28
Nee, ik word er een ADHDer van!
AndersHJ    posted on 06-01-2008 16:39
Poster: Bouncy
Nee, ik word er een ADHDer van!

hha :p
Na 20 cola's begin je heel te trippen ... :p
Mega hard beven :D

moet ik ook eens proberen :p
Bouncy    posted on 06-01-2008 16:46
ik denk dat het een persoonskwestie is, het werkt niet bij iedereen hoor.
Didier_Deluxe    posted on 06-01-2008 17:29
Poster: Bastian

Even op de vraag "Kan een feest zonder alcohol wel?"
Bij ons op school hebben we meestal feesten met alcohol en ook sommige zonder, als we een feest zonder hebben ga ik nog steeds even hard uit me dak dan een feest met en mensen denken dan gelijk dat ik een fles bacardi achterover heb geslagen omdat ik zo los ga en vorig jaar op het eindfeest dachten sommige zelfs dat ik XTC had geslikt (moest in mezelf hun wel enorm hard uitlachen) maarja dan doe je gewoon net alsof je veel hebt gezopen, kan je wel lekker los gaan en achteraf zeggen ahh ja ik was helemaal wegCry
Dan hoor ik sommige mensen ook nog zeggen ja een feest zonder alcohol is geen feest en dat vind ik ook weer zo triest.
Als ik achter de dj booth sta dan sta ik ook continu te bewegen zonder een druppel alcohol dus voor mij maakt het echt niet uit een biertje of een ice tea:D

volledig, maar dan ook volledig, mee eens
rickdekoning    posted on 06-01-2008 17:42
beetje gemengde gevoelens over...

als ik uit ga, wil ik ook echt het gevoel hebben dat ik ff uit ben en daar hoort toch wel even een biertje of iets bij
Roos    posted on 06-01-2008 19:52

ZELDEN drink ik alcohol tijdens een feest, ik ben meestal de BOB. Weet ik tenminste zeker dat ik heel thuis kom Cry. Gelukkig vinden mijn vriendjes en vriendinnetjes dat wel prettig, en het is leuk als het gewaardeerd wordt, kijk maar.

Ik weet van mezelf dat ik zonder alcohol of drugs! heel veel plezier kan maken. Sommige mensen kunnen zonder alcohol niet 'los' komen, dat zegt dan meer over de persoon vind ik. En er zijn mensen die het gewoon leuker vinden met alcohol, maar deze personen weten vaak hun maat wel. Zo is het ook met drugs, maar dat is een ander onderwerp.
Wat is er leuk aan om jezelf helemaal lam te zuipen? Weet ik echt niet! Kan iemand mij dat even uitleggen?

Een feest zonder alcohol zal denk ik toch wel moeilijk zijn (of niet maar dan gaan er veel aan de drugs.) Ik denk dat het op een dergelijke avond langer duurt voordat de sfeer er goed in zit en het risico is dat de sfeer er helemaal niet in komt, omdat iedereen veel te 'gespannen' erbij staat. Over het algemeen maakt alcohol je wat meer ontspannen zodat er een 'lichtere' sfeer ontstaat, dat helaas ook weer om kan slaan in een TE 'lichte' sfeer. 

Veel te lang wazig verhaal, maar zo ongeveer denk ik erover Cry

Ferrox    posted on 07-01-2008 11:08
Ik lust wel een pintje. Ga ook soms te ver, maar dan moet de avond ook goed zijn. Ik word niet lastig als ik zat ben, meer melig en jolig. Dus iedereen lacht dan lekker mee. Tja en dan savonds ff boven de WC hangen :P

Maar!!! dan doe ik dat als ik het zelf wil, is de sfeer minder dan drink al automatisch minder en als ik draai drink ik vaak geen druppel. En daar zit de fout van veel mensen. Ik vind dat een keer goed van de kaart moet kunnen, nu kan het immers nog onbestraft. Maar als het moet ben ik ook bob etc.

Maargoed, ik draai soms wel eens voor jeugd wat niet mag drinken (school) en die gaan na een half uurtje al keihard los tot het einde van de avond. Dus ook zonder alcohol kan het makkelijk. En ik vind het zelf ook niet erg als er geen alcohol is, ik blijf dan vaak toch vrolijk en sta niet stil (tikje van een DJ denk ik :P)

Dus ik vind wel dat het een keer moet kunnen om flink onder de tafel te zuipen :P, maar daar tegenover vind ik dus ook dat een keer compleet zonder ook wel moet kunnen. Niet dat ik me wekelijks onder de tafel zuip, maar zo 1/2 keer per jaar is het soms wel raak ja Happy, laughing
robbert    posted on 07-01-2008 11:34
Ik denk dat het een kansloos plan is. Mensen werken toch een hele week hard om in het weekend lekker los te kunnen gaan. En zeg nou zelf, dat gaat toch het makkelijkst met drank?!
Aemilius    posted on 07-01-2008 13:02
Ik heb moeten draaien op een schoolfeest waar geen alcohol geschonken werd.. was toch minder gezellig moet ik zeggen.. FLOP dus
User edit by Aemilius on 07-01-2008 @ 13:02:39 (7%)

249 Users online: 160 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 56.360
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.905