Hoe promoten jullie je (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

diddy    posted on 05-01-2008 15:12
Hallo,
Ik had graag eens geweten hoe jullie je promoten bij discotheken enzo.
Geven jullie ook gewoon cd's af of doen jullie meer?

What do you think about Hoe promoten jullie je ??

Vote :   

MissSalem    posted on 05-01-2008 15:28
Ik vroeg me net af hoe ik het zou kunnen schoppen tot resident DJ. Enigzinds zou ik dat wel heel tof vinden, omdat je ergens vast aan het werk kunt.

Maar bon, dromen is voor later. Moet eerst oefenen.

Ik denk dat ik overal een cd'tje zou binnenbrengen. Meer doen zou ook kunnen... Vragen aan de baas ter plekke of je eens een uurtje mag komen draaien voor niets. Dat hij kan zien wat je brengt en hoe je het brengt. Misschien word je dan in de toekomst geboekt.

Natuurlijk aan iedereen dat je kent, duidelijk maken dat je DJ bent, werkt ook. Heb al zien gebeuren dat een maat van mij via via in grote plaatselijke feestzaal mocht draaien.

Veel praten met collega-DJ's kan helpen. Belangrijk is sowieso dat mensen je naam en gezicht kennen. Misschien dat iemand naar jou doorverwezen kan worden via een andere DJ. Kennissen en connecties dus.

Ik zou een website op poten zetten, want ben ervan overtuigd dat veel mensen ook online zoeken naar een DJ. Internet is tegenwoordig toegankelijk voor iedereen.

Er zijn tips te vinden op Google. Moet maar eens kijken. Heb ooit es een hele waslijst gevonden van wat je zou kunnen doen om jezelf te promoten.
MaD    posted on 05-01-2008 15:43
Ben het met MissSalem eens
+
Houd je oren en ogen geopend voor mogelijkheden waar je kan draaien, leg contacten en er vooral zelf veel achter aan gaan. Draai desnoods een keer gratis ergens. Of organiseer zelf een feest. Kun je mooi promo materiaal maken (mix/filmpje) En zo leg je een beetje je CV aan.
noadja.com /// aboveall.nl
User edit by MaD on 05-01-2008 @ 15:46:03 (38%)
MissSalem    posted on 05-01-2008 15:55
Poster: MaD
Ben het met MissSalem eens
+
Houd je oren en ogen geopend voor mogelijkheden waar je kan draaien, leg contacten en er vooral zelf veel achter aan gaan. Draai desnoods een keer gratis ergens. Of organiseer zelf een feest. Kun je mooi promo materiaal maken (mix/filmpje) En zo leg je een beetje je CV aan.

Ik had gedacht om zelf ooit een fuif te organiseren. Zoiets kan moeilijk kleinschalig zijn.

- Zoeken van sponsors
- Affiches maken en flyeren
- Plaats en tijd regelen
- ...

Onze 100-dagenfuif van vorig jaar bracht ons enorm veel winst op... Stel nu nog dat je met 2 DJ's bent om de boel te regelen, hoeveel zou je moeten voorzien om zo'n fuif te organiseren?
MaD    posted on 05-01-2008 16:33
Het hangt heel erg van je locatie af. Ik heb voor 19 Jan een feest in Gouda voor 200 man. Ik kon de locatie gratis regelen. Ik Entree, zij bar opbrengst. Geluid is daar aanwezig, neem mijn eigen DJset mee. Veel vrienden en vrienden van vrienden uitnodigen en DJ`s uitzoeken die ook in de buurt wonen, kunnen die ook vrienden en bekenden meenemen. Ik heb nigjes die heel goed posters kunnen maken en heb dus alleen als kosten de drukkerij en de DJ`s uiteindelijk.
noadja.com /// aboveall.nl
Julemac    posted on 05-01-2008 16:41
dochter van de eigenaar van de desbetreffende tent versieren Happy, laughing
Renzis    posted on 05-01-2008 16:47
Connecties, zorgen dat ze je skills horen als je ergens draait.
ACTIVE    posted on 05-01-2008 17:12
Als je ergens draaid gewoon een goeie set neer zetten, en zorgen voor connecties zoals renzis al aangeeft..

Ik ken veel dj's die door heel het land draaien, Ik draai een andere genre als hun maar als ze iets voor mij vinden wat bij me past dan regelen ze dat en anders om doe ik dat ook weer bij hun

Kwa residenties komt het dan vanzelf in orde,
cross-over    posted on 05-01-2008 18:59
Als je ergens als vaste dj wilt draaien zul je eerst de in en outs van de club moeten kennen en daarna een demo geven van je skills. Meestal kom je ergens binnen, zoals hierboven ook al is aangegeven, door connecties met de zittende crew.

Neem als beginnende dj ook gewoon genoegen met het tijdstip van draaien en doe het, zeker in het begin, voor jezelf als hobby en niet voor "het geld".  Ervaring opdoen "in het wild" is het belangrijkste.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Cyspoz    posted on 05-01-2008 19:18

Als ik kijk in mijn regio dan is daar best wel een tekort aan goede DJ's. Er zijn daar maar weinig DJ's te vinden die all-round kunnen draaien en daarbij commercieel na kunnen denken. Dan hebben we het nog niet eens over het beat mixen maar gewoon simpelweg een goede platenkeus en opbouw.
Belangrijk is vaak dat je connecties hebt. Als je die niet hebt, moet je die maken. Afhankelijk van waar je wilt gaan draaien is het meestal een kwestie van beetje ballen hebben, vlotte babbel en jezelf binnen kletsen. Zorg dat je achter die Booth komt te staan zodat je iets kan laten horen. En als je er dan staat, dan moet je natuurlijk ook iets laten horen wat de persoon die jou moet aannemen ook aanspreekt. 9 van de 10 keer is dat iemand die er niet al te veel verstand van heeft en die niet erg onder de indruk raakt van ingewikkelde mixen. Maar als jij die persoon een zaal of kroeg met mensen uit zijn dak ziet gaan op jou muziek dan maak je daar vast en zeker een goede beurt mee.

Bastian    posted on 05-01-2008 19:23
Poster: Julemac
dochter van de eigenaar van de desbetreffende tent versieren Happy, laughing

Echt weer wat voor jou Juul hahaha, maar geen verkeerd idee!
Alleen als de relatie uit gaat of je hebt iets verkeerds gedaan kan je het schudden haha:P
User edit by Bastian on 05-01-2008 @ 19:23:39 (3%)
Xtremer    posted on 05-01-2008 19:50

Ik heb zelf een website en werk echt goed! Bij mij op school liggen een paar stappeltjes met flyers die doen t ook wel goed. Verder moet je denk ik ook zelf op zoek gaan naar nieuwe dingen, ik ben namelijk mee gegaan met een dj, hij heeft mij leren mixen en door hem ben ik een stuk beter en bekender geworden.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
View    posted on 05-01-2008 19:54
Poster: DJ-Xtremer

Ik heb zelf een website en werk echt goed! Bij mij op school liggen een paar stappeltjes met flyers die doen t ook wel goed. Verder moet je denk ik ook zelf op zoek gaan naar nieuwe dingen, ik ben namelijk mee gegaan met een dj, hij heeft mij leren mixen en door hem ben ik een stuk beter en bekender geworden.

en als ge geen website's kunt maken? zoals ik, die me ook wel wil promoten Happy, laughing
MissSalem    posted on 06-01-2008 07:15
Poster: View

en als ge geen website's kunt maken? zoals ik, die me ook wel wil promoten Happy, laughing

Freewebs.com. Happy, laughing
Gery    posted on 06-01-2008 11:13
er zijn programma's waar je helemaal niet veel moeite in moet doen om al een deftige site op poten te hebben (dreamweaver enzo)

en als je helemaal niks wilt doen kan je een totaal aal in paket nemen zoals joomla, dragonfly, ...

waar ik ook nog iets aan wil toevoegen is het zelf organiseren van een feest.
een nieuw concept opstarten uit het niks is niet makkelijk, je moet hier heel zwaar promoie voor maken,
en mensen echt overtuigen om te komen! dit  in tegenstellign tot bvb een 100 dagen fuiw waar het vanzelfsprekend is dat er volk naartoe gaat vanuit de school gemeenschap. 
Als je dan toch iets op poten zet zou ik het ook direct goed willen doen, kwestie om qua organisatie geen negatieve kretiek te krijgen.
DJ - Producer
MissSalem    posted on 06-01-2008 12:30
Poster: Gery
er zijn programma's waar je helemaal niet veel moeite in moet doen om al een deftige site op poten te hebben (dreamweaver enzo)

en als je helemaal niks wilt doen kan je een totaal aal in paket nemen zoals joomla, dragonfly, ...

waar ik ook nog iets aan wil toevoegen is het zelf organiseren van een feest.
een nieuw concept opstarten uit het niks is niet makkelijk, je moet hier heel zwaar promoie voor maken,
en mensen echt overtuigen om te komen! dit  in tegenstellign tot bvb een 100 dagen fuiw waar het vanzelfsprekend is dat er volk naartoe gaat vanuit de school gemeenschap. 
Als je dan toch iets op poten zet zou ik het ook direct goed willen doen, kwestie om qua organisatie geen negatieve kretiek te krijgen.

Is Dreamweaver gemakkelijk in gebruik of is voorkennis vereist?

Ik denk dat je toch nog genoeg mensen kan lokken naar een zelfgeorganiseerde fuif door happy hour in te voegen, lage toegangsprijzen, redelijke drankprijzen en dergelijke. Vooral jongeren zullen zich aangetrokken voelen. Om te beginnen organiseren is dit wellicht geen slecht idee.
RenéKuppens    posted on 06-01-2008 12:32
Hyves Partyfock Myspace

en het beste mond op mond reclame

en dan heb ik nog een leuk achterde handje ja ik heb al platen gereleasd Winking my eye
User edit by RenéKuppens on 06-01-2008 @ 12:33:27 (100%)
dave_ve    posted on 16-01-2008 10:54
Feestje organiseren is goeie promo voor jezelf, en ben er zeker van dat JIJ de records spinned wanneer het meeste volk aanwezig.
Zet dan wel een feilloos setje neer Happy, laughing

Zoals elk jaar doe ik dit ook met een vriend van me, het onze gaat door op 11 april, we maken er altijd een Bday bash van omdat die periode verschillende vrienden verjaren en we een vet feestje uit de grond kunnen stampen.
We hebben ook bijna de affiche en flyers klaar, dus qua promomateriaal ontbreekt het niet echt.

I Love Birthdays 3 - www.ilovebirthdays.be is weldra online

Check back regulary !
View    posted on 16-01-2008 20:17
Poster: MissSalem

Freewebs.com. Happy, laughing

gewoon omdak gene naam heb oor :P
RAS    posted on 17-01-2008 02:59
Poster: Julemac
dochter van de eigenaar van de desbetreffende tent versieren Happy, laughing

Briljant! Cry
yogum    posted on 26-02-2008 11:53
Beetje laat (ik weet het), maar wil graag dit topic toch even omhoog schoppen.

Want ik zat laatst ook een beetje te dubben. Ben wel bezig met een site enzo, maar je moet wel eerst mensen laten weten dat je een site hebt natuurlijk, anders heb je er ook niks aan.

Maar wat ik nog nooit/niet heb gehoord, is je zelf aanmelden bij een boekingsbureau. Hebben jullie dit ooit gedaan? Is dit goed uitgepakt?
Mij lijkt het de makkelijkste manier, alleen als ik even google, krijg je veel eerder de super bekende bureau's zoals die met Armin van Buuren enzo...

Ook weet ik niet zo goed hoe ik een cafe moet benaderen. Gewoon keertje langsgaan is misschien het beste? En dan even praten, een demo afgeven en site?
Maar ik ben niet een allround DJ, draai vooral House/Electro, alles wat een beetje de mensen goed laat dansen :P En de meeste cafe's zoeken juist toch eerder een allround-DJ?
Luxx    posted on 26-02-2008 11:56
hyves werkt bij mij heel erg goed.
ook goed werkend middel,
ik stuur mijn promo's naar wat bekendere mensen in de scene. met beetje mazzel spinnen ze mijn shit dan(volgens julian draaide hardwell mijn track in de bobs zaterdag:D) en dan krijg je na een tijdje toch wel mensen die die tracks dan ook gaan zoeken. altijd handig toch
www.mothermusic.nl
Illusion    posted on 26-02-2008 13:23
Poster: Dj-RK

en dan heb ik nog een leuk achterde handje ja ik heb al platen gereleasd Winking my eye

Jij al platen gereleased? Dan wil ik die wel eens horen of zien:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DJ_IVI-R    posted on 26-02-2008 13:42
ja illusion er zijn er hier nog die al gereleased hebben zonder dat jij het weet... Happy, laughing
www.nikan.be
Renzis    posted on 26-02-2008 15:57
Jij soms DJ_IVI-R :P

Dat is wel de mooiste, platen maken.

Verder zelf dingen organiseren, opvallen. Laat ze maar weten dat jij dat organiseert en daar draait!
DJ_IVI-R    posted on 26-02-2008 16:34
nee niet per se op mezelf bedoelt..

zitten hier wel meer talenten dan meeste denken
www.nikan.be

254 Users online: 81 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 26.831
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.843.377