Vroeg op stap (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : vervroegde opening -en sluitingstijden horeca

-mee eens
-oneens
-geen mening

Voting is only possible for our Members
cross-over    posted on 05-01-2008 11:33
Hey, allemaal nog de beste wensen.
Net weer terug en ik vond een mail over "vroeg op stap" in mijn mailbox.
Op zich vind ik het wel een aardig idee...., ben benieuwd wat jullie er van vinden.....

Zie de site voor meer info, dan hoef ik het hier niet zo uitgebreid neer te zetten.

De website http://www.vroegopstap.nl

http://soundcloud.com/lau-daniels

What do you think about Vroeg op stap ??

Vote :   

ArCee    posted on 08-01-2008 00:00
Zal wel weer zo'n onbespoten groentevreter zijn die zoiets bedenkt Cry op geitenwollen sokken Cry en sandalen Cry Paar fijne opmerkingen op hun site achter gelaten Cry
User edit by ArCee on 08-01-2008 @ 00:52:27 (50%)
yougow    posted on 08-01-2008 00:08
Het feit dat Pubers van 14 a 15 jaar clubs binnenkomen heb ik het iets moeilijker mee. Toen ik zo oud was ging ik naar het jeugdhuis en naar de plaatstelijke scouts fuiven. Als ik richting club ga is dat om een gezellige avond te hebben met vrienden, en om lekker los te gaan op de muziek, en dan heb ik geen behoefte aan een stel pubers die daar "cool" staan te doen. Want laat ons eerlijk zijn pubers gedragen zich nu eenmaal niet een beetje fatsoenslijk en volwassen als het moet. dat is niet erg, we zijn allemaal die leeftijd geweest. Maar mijn idee is dat er voor iedere leeftijd een uitgaansgelegenheid is. En naarmate je ouder wordt ga je naar andere plekken opstap. is toch ook niet leuk als je op je 15de al in de Club staat? wat is er dan nog aan als je 20 bent? Grof gezegt moet je niet "boven je stand" leven, om zoveel redenen waaronder ook je gezondheid en je verdere ontwikkeling.

Over het sluitingsuur/ Het is volledig waar dat als je vroeger naar huis gaat je ook nog wat aan je voglende dag hebt. ik ga daaro msoms ook wel eens wat vroeger naar huis. Maar ik zie het ook algs de andere kant. Als je een keer een avond goed gaat stappen blijf je ook gewoon lang op en zijn die uren "quality time", je amuseert je immers. dat je de volgende dag dan wat langer in je bed ligt maakt toch geen fuck uit. je hebt die uren toch geleefd die nacht, en het zijn meestel behoorlijk gezellige uurtjes...
OneSixty    posted on 19-03-2008 04:04
kick !

reportage van rutger

haha , hun internet stemmen tellen toch niet xD 
Bouncy    posted on 19-03-2008 08:06
quote:
Zonet dit even naar ze gemailt:

Hoi

Als jullie zakken hooi onderstaand lijstje eens even doorlezen, dan snappen jullie misschien wel waarom jullie campange nergens op slaat!

• we kunnen dan eerder naar de kroeg / disco en zijn weer eerder thuis
(nou, Jippie!... "Zoon, ben je wel voor het donker thuis, ja moeder"
je bent zelf oud, het tijdperk dat de Wet beslist wat we Moeten doen is over
  • het aantal uren dat we daar doorbrengen met vrienden wordt niet verkort
Ow, heeft het toch nog voordelen ?
  • de tijd van indrinken verkort of verdwijnt
dat is juist de leukste tijd..
  • minder alcohol: minder overlast / minder ongelukken
hier ben ik het niet mee eens.. het zijn toch evenveel uren, = evenveel alcohol = evenveel overlast/ongelukken
  • voor de ouders is het beter te doen om de jongeren te brengen en te halen
hoe oud ben je ? (zie ik hier onder iets over Openbaar vervoer ?, spreek je jezelf nu tegen ?)
  • 's avonds kun je nog gebruik maken van openbaar vervoer
in de meeste steden snachts ook!
  • er is meer sociale controle van mensen die nog op zijn
achja, als ik in mekaar gemept word, heb ik daar zelf voor gezorgd, en denk je nou echt dat er omstanders gaan helpen Anno 2008 ?
  • dag- en nachtritme wordt minder verstoord
hoeveel nachten per week ga je stappen dan ?
  • betere school-, werk-, en sportprestaties
ik merk geen verschil, Niet bewezen.
  • stappers die het nu te laat vinden krijgen, dan ook de kans om uit te gaan
onder welke steen leven die mensen dan ?
  • komt de gezondheid ten goede op korte en langere termijn
moet je doordeweeks maar meer tijd vrij maken voor Sporten, en gezond eten is er niets aan het handje
  • voorkomt veel stress en spanningen in de gezinnen
GG net / Jeugdzorg

Ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geinformeert, en ga eens bij jezelf denken!

Groetjes

Wytse
cross-over    posted on 19-03-2008 08:39
Zo,  deze storm in een glas water is ook weer voorbij.

Het basis idee, eerder de kroegen open, was wel goed maar het om "wettelijke" sluitingstijden vast te stellen gaat mij te ver.  En zoals ik hierboven lees voor de meeste van ons.

Wel prima voor-onderzoek gedaan als je bij het aanbieden te horen krijgt dat alleen echte handtekeningen geldig zijn.....   wat een stelletje su.... Cry
Jorrit    posted on 19-03-2008 09:12
@ Bouncy,

ik denk niet dat je mail veel indruk gemaakt zal hebben. Het kinderachtige taalgebruik alleen al, en dan kom je ook nog eens met een argument als "niet bewezen", terwijl zelfs een kind van 10 weet dat je door oververmoeidheid / vermoeidheid een stuk minder presteerd op school, werk of sport.
je bent zelf oud, het tijdperk dat de Wet beslist wat we Moeten doen is over

Je bent zelf oud? Ooit een les argumenteren gevolgd? Regel 1 is dat je je discussiepartner nooit persoonlijk aanvalt.

dat is juist de leukste tijd..

Als jij het indrinken het leukst vindt, waarom ga je dan uberhaupt uit vraag ik me af? Misschien ga je wel naar onwijs saaie discotheken / kroegen?

hoe oud ben je ?

Geloof het of niet, er zijn volkstammen die hun kinderen nog diep in de nacht ophalen na het stappen op deze leeftijd (Vooral ongeruste ouders van meisjes)...

achja, als ik in mekaar gemept word, heb ik daar zelf voor gezorgd, en denk je nou echt dat er omstanders gaan helpen Anno 2008 ?

Hier heb je wel een punt, maar door die sociale controle doordat de sluiting vroeger is en er dus meer 'normaal' volk rondloopt, is de drempel hoger iemand zomaar een klap te geven, of zomaar dingen te slopen.

hoeveel nachten per week ga je stappen dan ?

Ook als ik 1 of 2 keer per week ben uitgegaan voel ik me schraal, en dat merk ik zeker maandag!

onder welke steen leven die mensen dan ?

Pff, en bedankt! Wat een kei van een argument... ookal ben jij het niet met vroegstappers eens, ze leven nog steeds niet onder een steen en zijn geen mindere mensen als jij, ze hebben alleen een andere mening.

moet je doordeweeks maar meer tijd vrij maken voor Sporten, en gezond eten is er niets aan het handje

Dat staat los van elkaar! Dit is net zoiets als zeggen, "Ik rook dan wel, maar ik heb ook genoeg seks, dus dat compenseerd elkaar!"

Ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geinformeert, en ga eens bij jezelf denken!

Je hebt ze ongevraagd ondergekotst met jou mening, telt dat ook als informeren? :P
Ik denk niet dat je hun hoeft te bevelen zelf te denken, ik denk dat ze heel wat denk- en researchwerk hebben gedaan voor dit initiatief.

Ik denk serieus niet dat ze veel met je mail kunnen.

Max-E    posted on 19-03-2008 09:24
@jorrit, ik moet eerlijk zeggen.. uitlullen van zn hoogste klasse, tering 7/8 quote's:D

@Topic starter : Ik vind t dom, nu zou je in de zomer om 8 uur moeten uitgaan ofso, volgens mij is t dan nog licht.. is leuk voor de discotheken/clubs die laser/lichtshows e.d. gebruiken.. Dalijk krijg je zoon regeling als in Engeland(in sommige plaatsen), krijg je n nachtklok e.d. mag je jezelf nietmeer na 1 uur op straat laten zien..

Nou, dan kan de politie weer lekker veel partolleren(zullen ze blij mee zijn aangezien ze laatst al aan t staken waren..) En dan denk ik persoonlijk, dat er dan misschien nog veel meer word gedaan aan vandalisme enz.. 
cross-over    posted on 19-03-2008 09:35
@ max-E   :  lezen is ook een kunst, ik geef aan dat de openingstijden wat mij betreft best wel eerder  zouden kunnen. Sluitingstijden moeten ze wat mij betreft gewoon vrij laten. Ik ben het dus ook niet helemaal eens met de initiatiefnemers om deze vrijheid in te perken.

btw: lasershows in clubs en disco hebben geen last van zonlicht. Heb nog nooit een disco gezien waar het zonlicht vrij naar binnen kan. Maar dat terzijde.

Een aantal kroegen/disco's hebben de laatste tijd hun openingstijden aangepast en hebben dit als positief ervaren en ze hebben hun sluitingstijden niet aangepast. Hierdoor krijg je wel dat de kroegen dus een ruimere openingstijd hebben.

Ik vind het nog steeds leuk om tot 6:00 uur te stappen maar op somminge momenten (zeker na een hele drukke week) vind ik 0:00 al laat genoeg.

En verder heeft Jorrit (zoals al ergens eerder in dit topic)  weer de juiste punten te pakken.
MuffHouse    posted on 19-03-2008 10:07
Ik vind het wel een goede idee om de clubs en andere uitgaansgelegenheden vroeger te laten openen en dus ook vroeger te laten sluiten, daar los je een deel van de lijs mee op. Je houdt er volgens mij wel genoeg illegale afterparty's op over zowel met drugs als met drank. Vooral als die jeugd voor gaat drinken van 20.00 tot 22.00 en daarna stappen van 22.00 tot 02.00 en daarna nog verder in de hooischuur van Truus. Lijkt me nogal gevaarlijk! Ook door illegale afterparty's krijg je meer risico op het gebied van brandgevaar etc.
b3rtj3    posted on 19-03-2008 15:52
om zatte mensen te verkomen dan heb je er niets aan want dan gaan ze eerder dus dan drinken ze evenveel
Max-E    posted on 19-03-2008 16:00
Poster: cross-over
@ max-E   :  lezen is ook een kunst, ik geef aan dat de openingstijden wat mij betreft best wel eerder  zouden kunnen. Sluitingstijden moeten ze wat mij betreft gewoon vrij laten. Ik ben het dus ook niet helemaal eens met de initiatiefnemers om deze vrijheid in te perken.

btw: lasershows in clubs en disco hebben geen last van zonlicht. Heb nog nooit een disco gezien waar het zonlicht vrij naar binnen kan. Maar dat terzijde.

Een aantal kroegen/disco's hebben de laatste tijd hun openingstijden aangepast en hebben dit als positief ervaren en ze hebben hun sluitingstijden niet aangepast. Hierdoor krijg je wel dat de kroegen dus een ruimere openingstijd hebben.

Ik vind het nog steeds leuk om tot 6:00 uur te stappen maar op somminge momenten (zeker na een hele drukke week) vind ik 0:00 al laat genoeg.

En verder heeft Jorrit (zoals al ergens eerder in dit topic)  weer de juiste punten te pakken.

Dat is gewoon mijn mening, dus dat heeft toch niks met jou te maken? ik schrijf Ik vind t dom..

Oke, n lasershow gaat niet naar de klote door daglicht, maar als je nou net de deuren opengooid zodat iedereen erin kan, heb je al n punt waar veel zonlicht naar binnenkomt(dit is dus alleen als het om n soort zaal gaat, niet n discotheek waar je n gang en verschillende zalen hebt..)
Bouncy    posted on 19-03-2008 16:02
Poster: Jorrit
@ Bouncy,

Je kunt daar beter @ Laidback van maken :P
Dubbelyou    posted on 19-03-2008 16:04
Het leuke waar dit verhaal omgaat is dit:

Diegene die dit op zetten, en of handtekeningen plaatsen geven toe hun kinderen verkeerd opgevoed te hebben. Ik bedoel ik kreeg (niet letterlijk) klappen als ik niet op tijd thuis was.

Dus of ik nou vroeg ging of laat.. ik moest op dat tijdstip thuis zijn. Dat heet goede opvoeding. Niets te maren maar luisteren naar je ouders. Als deze ouders en initiatief nemers dit ook is wisten hadden ze deze actie niet hoeven voeren.

Losse ouders zijn dit gewoon die de maatschappij en de discotheken de schuldgeven van hun te losse opvoeding.

Check voor de gein ook even de reacties:

Reacties als goedzo. misschien gaat onze zoon dan wat rustiger doen.. Ik bedoel zie je dan zelf niet dat je je kind verkeerd opvoed ofzoConfused?? GVD wat hebben wij een rare mensen in de samenleving.
Het is verdomme hun eigen fout. En moeten wij "party gangers" daaronder lijden.....? NO WAY!

Daarom mensen!!! allemaal naar www.laatopstap.nl en hoppa handtekening zetten!

@ jorrit:

Bouncy heeft gewoon gelijk! die mail is net zo achterlijk als het hele initiatief! Wie kaatst kan de bal terug verwachten.
User edit by Dubbelyou on 19-03-2008 @ 16:37:37 (100%)
Flexii    posted on 19-03-2008 16:24
precies ik vind het ook ronduit belachelijk die onzin, het mooie is juist dat je meer tijd hebt,, wat heb je er aan om vroeger te gaan dan heb je andere dingen aan je hoofd, school en werk, avondeten mischien, ik vind dit echt triest, maar ja ik zie wel wat er uit komt rollen
robinpetrik    posted on 19-03-2008 16:38

ik hoorde op de radio dat digitale handtekeningen niet recht geldig zijn...maar ben tegen het plan om de horeca tijden vroeger te doen sluiten..waar ik uit ga komen geen 13 tot 16 jarige..mischien een enkeling..maar die gedragen zich volwassen..en ik vind dat het probleem niet bij de horeca ligt..maar bij de ouders van de jongeren.die moeten de lijntjes maar wat korter houden...en wat hebben jongeren onder de 18 in een cafe of club te zoeken..die mogen er niet eens komen...en ik geloof dat ik zelf nog wel bepaal hoe mijn prestaties op mijn werk en op de sport school zijn...

Flexii    posted on 19-03-2008 16:43
trouwens ik bedenk me net iets:P

Heeft iemand er wel eens over nagedacht dat doordat je de openingstijden vervroegt je juist net MEER jongeren kinderen (14,15 jaar) aantrekt, omdat het dan toch vroeger is?Cry

ik durf te wedden dat nog niemand daar overnagedacht heeft, stel simpele als ze er zo'n problemen mee hebben blijf dan vooral binnen, hou je kinderen thuis en zet je auto in de garage
Berbo    posted on 19-03-2008 16:44
daar heb je wel een punt, alleen heb ik er geen problemen mee :P
Laidback    posted on 19-03-2008 17:38
loopt deze zaak nog steeds?
vroeg op stap heeft namelijk al meer als 120.000 Tekeningen
Laat op stap maar 71.000..

ik zie nog geen verandering..
A-flex    posted on 19-03-2008 17:39
Poster: Laidback

Gek?? Liever vroeger op stap?
ccc    posted on 19-03-2008 17:46
Poster: Laidback

Wat is laat op stap dan?

Voor mij hoeft het ook niet te veranderen.
Ik hoorde die friese **** vrouw laatst op de radio. Idioot. Dat ze een muur om Friesland heen bouwen.
Kunnen ze hun eigen wetten en regels maken. Ze hebben ook al hun eigen taal, nog een probleem opgelost.
robinpetrik    posted on 19-03-2008 18:14
digitale handtekeningen zijn niet geldig...papieren wel..jammer voor de friese vrouwen..Cry
Max-E    posted on 20-03-2008 09:03
Poster: ccc

Wat is laat op stap dan?

Voor mij hoeft het ook niet te veranderen.
Ik hoorde die friese **** vrouw laatst op de radio. Idioot. Dat ze een muur om Friesland heen bouwen.
Kunnen ze hun eigen wetten en regels maken. Ze hebben ook al hun eigen taal, nog een probleem opgelost.

van mij mogen ze, kut accent met idiote ideeën, maar misschien is t ook zo, ouders die hun kind slecht opvoeden en ze al als ze 13/14 zijn de deur uitsturen, die kinderen gaan uit, maken rotzooi.. komen veel te laat thuis... En dan zijn de ouders weer van die softy's die niks durven te zeggen, daar moet de rest van Nederland de schuld voor gaan dragen, right.Winking my eye
Dubbelyou    posted on 20-03-2008 09:45
Zo ik had een mail gestuurd hoe ik erover dacht..

krijg dit terug.... Wat een geitenwollesokke bende...

Bedankt voor je mail. Hier van ons een reactie die we meer gebruiken
en wij denken dat hierin het meeste wel duidelijk wordt.

Om te beginnen zal ik je zeggen dat ik 5 studerende kinderen heb, in
de leeftijd van 15-25, die het fantastisch doen, heel sociaal zijn en
waar we geen problemen mee hebben.

Wij horen van heel veel jongeren dat zij er van balen dat tegenwoordig
alles zo laat begint. Voor 01.00 uur is er niets te beleven!
De horeca verruimt regelmatig stilzwijgend de sluitingstijden en
daarmee verschuift het uitgaansleven weer verder naar de ochtend. Dat
is gebleken uit de praktijk en dit hebben we zelf duidelijk ervaren.
Heel veel stappers haken nu af omdat het te laat wordt.

Als ouders en overheid hebben wij de plicht om voor de jongeren te
zorgen en ze te beschermen en de situatie op dit moment een halt toe
te roepen. Het is een groot maatschappelijk probleem, wat ook nog
enorme maatschappelijke kosten met zich meebrengt.
In eerste instantie hebben de ouders de verantwoordelijkheid om hierin
regels te stellen en grenzen aan te geven.  Wij redden dit niet
alleen, anders moeten wij de jeugd het uitgaansleven verbieden. Dit
kan ook niet de bedoeling zijn! Als het pas 01.00 uur begint, dan kun
je van je kind niet verlangen dat het 02.00 uur weer thuis is. Wij
moeten met elkaar de grenzen hierin aangeven. De overheid heeft hierin
ook een belangrijke taak!
Als de sluitingstijd teruggebracht wordt naar uiterlijk 02.00 uur, dan
begint ook alles wel eerder. Zoals b.v. met dorpsfeesten en
Piratenfeesten, dit begint dan om 20.00 uur en is om 01.00 of 02.00
uur afgelopen.

Met de jaren is het stappen steeds stilzwijgend verder verschoven van
de avond naar de nacht en zijn we het normaal gaan vinden. Het wordt
al haast beschouwd als een verworven recht.
Dat dit gebeurd is om de overlast te verminderen blijkt achteraf juist
niet te werken. Volgens meerdere politiekorpschefs heeft het zich nu
verspreid over de hele nacht.

Zie je nou ook niet om je heen dat het ten koste gaat van heel veel.
Vooral van het welzijn en de toekomst van vele jongeren. Wij zijn deze
actie gestart omdat wij de jeugd fantastisch vinden en dat wij zorgen
om hen maken. Dat is houden van.......Het is de makkelijkste weg om
als ouders en overheid maar niets te doen. De ouders zijn als eerste
verantwoordelijk voor de jeugd! Wij weten dat er ouders zijn die het
helaas enorm af laten weten, dat is vaak ook een probleem. Maar als
ouders grenzen aangeven en regels stellen en de overheid laat alles
vrij en kijkt de andere kant op, dan is het voor de ouders dweilen met
de kraan open! Die redden het niet alleen. Of we moeten de jeugd thuis
houden, dat kan ook niet de bedoeling zijn. De jongeren moeten lekker
kunnen stappen en plezier maken.
Wat voor toekomst gaan vele jongeren tegemoet. Laten we ook verder
kijken, we weten ondertussen wat de consequenties zijn. Het kan anders
en met minstens zoveel plezier!
Het gaat om een aantal uren plezier en lekker stappen met vrienden.
Dan wordt het weer gezellig een 'avondje' stappen.

Het late stappen heeft ook gevolgen voor grote groepen in de
samenleving zoals: buurtbewoners, horecaondernemers, ouders,
taxichauffeurs, politie etc.
Vele politiekorpschefs geven aan dat het aanzienlijke voordelen heeft
om de sluitingstijden te vervroegen. Momenteel wordt er gedronken van
21.00 uur tot 05.00 uur, dat wordt dan beperkt tot uiterlijk 02.00
uur. Er gebeuren ongelukken door combinatie van alcohol en
vermoeidheid en er is nu veel overlast de hele nacht door.
Wel is het natuurlijk van groot belang dat er extra bussen en taxi?s
worden ingezet om de overlast zoveel mogelijk te beperken bij een
gelijke sluitingstijd

Wij hebben het beste met de horecaondernemers voor. Het is een
hardwerkende beroepsgroep. Het zou voor de horecaondernemers juist
veel beter worden als het stappen weer naar de avond gaat. De nadelen
die de horecaondernemers nu ondervinden van het late stappen zijn:

1.      tot 01.00 uur wordt er niets verdiend, terwijl ze wel hun
personeelskosten hebben
2.      als de stappers om 01.00 uur aankomen zijn er velen die al een
beste slok op hebben
3.      velen hebben al zoveel gehad, die drinken bij de horecaondernemer
niet veel meer
4.      soms ontstaan er problemen door het overmatige alcoholgebruik. De
horecaondernemers worden er nu op aangekeken terwijl de drankjes niet
bij hen genuttigd zijn. Dit is onterecht en niet goed voor het imago
van de horeca
5.      na 24.00 uur extra hoge personeelskosten
6.      ze missen nu een hele groep stappers die  afhaken, omdat het hen
veel te laat wordt.
7.      de horecaondernemer komt pas om 6.00 of 8.00 uur op bed en zijn
volgende dag is weg. Dit gaat voor hen ook ten koste van het gezinsleven

Dit is geen bemoeienis, maar een zaak van openbare orde,
maatschappelijke veiligheid en gezondheid voor een hele generatie.

Helaas voor sommigen die ?s avonds werken is het lastig en die moeten
misschien eens een dienst ruilen, voor anderen die b.v. in de zorg
werken en ?s morgens weer om 07.00 uur mogen beginnen die kunnen dan
ook weer uitgaan.

Het zal wel wenselijk zijn als er voor bepaalde festiviteiten zoals
carnaval of een dorpsfeest uitzonderingen mogelijk zijn.

Met vriendelijke groeten,

Myriam Loonen
Dubbelyou    posted on 20-03-2008 09:52
Mijn reactie daar weer op:

Beste Myriam,

Met deze mail benadruk je alleen nog meer dat je zelf de opvoeding van
je kinderen niet in de hand hebt.

Het leuke is dat ongeacht wat de tijden zijn je kinderen gewoon naar
je moeten luisteren.
Of de discotheek nu pas om 1 uur start of om 22.00. Je kind moet
gewoon op een bepaald tijdstip thuis zijn. En als hij dan zeurt dat
hij maar 3 uur kan blijven. Dan is dat plat gezegt pech gehad. Dan is
hij dus gewoon te jong om uit te gaan en zal hij iets anders tot die
tijd moeten zoeken.

Je kinderen moeten gewoon naar je luisteren! Geef niet de maatschappij
of de regering de schuld van je TE losse opvoeding.

Moeten "wij" ouderen nu gaan lijden omdat jullie je kinderen niet op
een bepaald tijdstip thuis krijgen? De fout ligt bij jullie zelf.

En door bovenstaand mailtje geven jullie mij alleen maar nog meer de
indruk dat jullie zelf niet eens weten wat opvoeding inhoud. Het is
altijd makkelijk anderen de schuld te geven voor iets wat je zelf
gedaan of juist niet hebt gedaan!
Maartenb    posted on 20-03-2008 12:37

Even een aantal citaten uit de tekst van Mevrouw Loonen en mijn reactie daarop:

"Met de jaren is het stappen steeds stilzwijgend verder verschoven van
de avond naar de nacht en zijn we het normaal gaan vinden. Het wordt
al haast beschouwd als een verworven recht."

Ik dacht toch echt dat ik het recht had om in dit vrije land zelf te kiezen wat ik 's-avonds of 's-nachts doe? Wanneer jullie organisatie het lukt om via de wet deze regels door te voeren (wat me overigens niet realistisch lijkt) wordt mijn vrijheid eigenlijk beperkt. Ik kan dus na een bepaalde tijd 's-nachts niet meer wat gaan drinken in de stad.

"Als ouders en overheid hebben wij de plicht om voor de jongeren te
zorgen en ze te beschermen"

Daar ben ik het zeker mee eens, maar ik zie niet echt in wat het vervroegen van sluitingstijden veiliger maakt, als je om 1 uur 's-nachts buiten loopt is het donker en om 4 uur ook. Ook is er op beide tijdstippen bijna niemand op straat, dus ik denk niet dat het een verschil voor veiligheid maakt. Natuurlijk zou het veel veiliger zijn als alle jongeren van 8 uur 's-avonds tot 10 uur 's-avonds uitgingen en door de politie naar huis geëscorteerd werden maar dat is A. onmogelijk en B. het is gewoon niet leuk ook al is het een stuk veiliger. Zo werkt het ook met andere gevallen als je in alles de gevaren zo erg gaat zien durf je straks niet meer de straat op.

"Het late stappen heeft ook gevolgen voor grote groepen in de
samenleving zoals: buurtbewoners, horecaondernemers, ouders,
taxichauffeurs, politie etc."

Naar mijn mening kiest iemand die in het midden van het centrum woont voor een actief stadsleven anders zit je niet op de juiste plek, net zoals iemand die midden in de polder woont weet dat hij niet even op de fiets naar een winkelcentrum kan.

Horecaondernemers zijn volgens mij helemaal vrij in de beslissing om hun tent eerder dicht te gooien, of later te starten om zo personeelskosten te sparen, dit is juist de groep die alles in de hand heeft.

Ouders voeden hun kinderen op en bepalen wanneer een kind thuis moet zijn of waar hij wel en niet heen mag, natuurlijk werkt het niet altijd zo zwart/wit maar ik vind dat als je kind goed opgevoed is het niet zomaar in problemen raakt of dat nu vroeg op de avond is of 's-nachts.

Tja het kan vervelend zijn voor taxichauffeurs dat een deel van hun werk verplaatst naar later op de nacht, maar zo werkt dat bij een bedrijf; de klant is koning. Als je niet bereid bent om je daar op aan te passen zul je maar moeten stoppen.

Voor de politie geldt ook dat het werk vaak komt met onregelmatige werktijden, maar ik denk dat je dat wel weet voordat je zo'n functie wilt gaan uitvoeren.

Het is inderdaad heel vervelend als je als uitvoerder van welk beroep dan ook, of als bewoner van een stad overlast hebt van lawaai of criminaliteit, maar dan hebben we het dus over de uitzonderingen. Deze jongeren zullen die dingen ook wel eerder op de nacht uitvoeren en de politie zal er hoe laat dan ook toch wel achteraan moeten.

"2.      als de stappers om 01.00 uur aankomen zijn er velen die al een
beste slok op hebben
3.      velen hebben al zoveel gehad, die drinken bij de horecaondernemer
niet veel meer"

Heel begrijpelijk als je de prijzen van een drankje in de cafe's en vooral clubs ziet!

"7.      de horecaondernemer komt pas om 6.00 of 8.00 uur op bed en zijn
volgende dag is weg. Dit gaat voor hen ook ten koste van het gezinsleven"

Als je zoveel hecht aan je gezinsleven dat je in de weekenden en op feestdagen thuis wilt zijn heb je toch echt het verkeerde vak gekozen..

User edit by Maartenb on 20-03-2008 @ 12:39:38 (1%)

395 Users online: 322 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 147.056
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.665.971