De website http://www.vroegopstap.nl
quote: |
Zonet dit even naar ze gemailt: Hoi Als jullie zakken hooi onderstaand lijstje eens even doorlezen, dan snappen jullie misschien wel waarom jullie campange nergens op slaat!
je bent zelf oud, het tijdperk dat de Wet beslist wat we Moeten doen is over
Ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geinformeert, en ga eens bij jezelf denken! Groetjes Wytse |
je bent zelf oud, het tijdperk dat de Wet beslist wat we Moeten doen is over
dat is juist de leukste tijd..
hoe oud ben je ?
achja, als ik in mekaar gemept word, heb ik daar zelf voor gezorgd, en denk je nou echt dat er omstanders gaan helpen Anno 2008 ?
hoeveel nachten per week ga je stappen dan ?
onder welke steen leven die mensen dan ?
moet je doordeweeks maar meer tijd vrij maken voor Sporten, en gezond eten is er niets aan het handje
Ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geinformeert, en ga eens bij jezelf denken!
Poster: cross-over
@ max-E : lezen is ook een kunst, ik geef aan dat de openingstijden wat mij betreft best wel eerder zouden kunnen. Sluitingstijden moeten ze wat mij betreft gewoon vrij laten. Ik ben het dus ook niet helemaal eens met de initiatiefnemers om deze vrijheid in te perken.
btw: lasershows in clubs en disco hebben geen last van zonlicht. Heb nog nooit een disco gezien waar het zonlicht vrij naar binnen kan. Maar dat terzijde.
Een aantal kroegen/disco's hebben de laatste tijd hun openingstijden aangepast en hebben dit als positief ervaren en ze hebben hun sluitingstijden niet aangepast. Hierdoor krijg je wel dat de kroegen dus een ruimere openingstijd hebben.
Ik vind het nog steeds leuk om tot 6:00 uur te stappen maar op somminge momenten (zeker na een hele drukke week) vind ik 0:00 al laat genoeg.
En verder heeft Jorrit (zoals al ergens eerder in dit topic) weer de juiste punten te pakken.
Poster: Jorrit
@ Bouncy,
ik hoorde op de radio dat digitale handtekeningen niet recht geldig zijn...maar ben tegen het plan om de horeca tijden vroeger te doen sluiten..waar ik uit ga komen geen 13 tot 16 jarige..mischien een enkeling..maar die gedragen zich volwassen..en ik vind dat het probleem niet bij de horeca ligt..maar bij de ouders van de jongeren.die moeten de lijntjes maar wat korter houden...en wat hebben jongeren onder de 18 in een cafe of club te zoeken..die mogen er niet eens komen...en ik geloof dat ik zelf nog wel bepaal hoe mijn prestaties op mijn werk en op de sport school zijn...
Poster: Laidback
loopt deze zaak nog steeds?
vroeg op stap heeft namelijk al meer als 120.000 Tekeningen
Laat op stap maar 71.000..
ik zie nog geen verandering..
Poster: Laidback
loopt deze zaak nog steeds?
vroeg op stap heeft namelijk al meer als 120.000 Tekeningen
Laat op stap maar 71.000..
ik zie nog geen verandering..
Poster: ccc
Wat is laat op stap dan?
Voor mij hoeft het ook niet te veranderen.
Ik hoorde die friese **** vrouw laatst op de radio. Idioot. Dat ze een muur om Friesland heen bouwen.
Kunnen ze hun eigen wetten en regels maken. Ze hebben ook al hun eigen taal, nog een probleem opgelost.
Even een aantal citaten uit de tekst van Mevrouw Loonen en mijn reactie daarop:
Ik dacht toch echt dat ik het recht had om in dit vrije land zelf te kiezen wat ik 's-avonds of 's-nachts doe? Wanneer jullie organisatie het lukt om via de wet deze regels door te voeren (wat me overigens niet realistisch lijkt) wordt mijn vrijheid eigenlijk beperkt. Ik kan dus na een bepaalde tijd 's-nachts niet meer wat gaan drinken in de stad.
"Als ouders en overheid hebben wij de plicht om voor de jongeren te
zorgen en ze te beschermen"
Daar ben ik het zeker mee eens, maar ik zie niet echt in wat het vervroegen van sluitingstijden veiliger maakt, als je om 1 uur 's-nachts buiten loopt is het donker en om 4 uur ook. Ook is er op beide tijdstippen bijna niemand op straat, dus ik denk niet dat het een verschil voor veiligheid maakt. Natuurlijk zou het veel veiliger zijn als alle jongeren van 8 uur 's-avonds tot 10 uur 's-avonds uitgingen en door de politie naar huis geëscorteerd werden maar dat is A. onmogelijk en B. het is gewoon niet leuk ook al is het een stuk veiliger. Zo werkt het ook met andere gevallen als je in alles de gevaren zo erg gaat zien durf je straks niet meer de straat op.
"Het late stappen heeft ook gevolgen voor grote groepen in de
samenleving zoals: buurtbewoners, horecaondernemers, ouders,
taxichauffeurs, politie etc."
Naar mijn mening kiest iemand die in het midden van het centrum woont voor een actief stadsleven anders zit je niet op de juiste plek, net zoals iemand die midden in de polder woont weet dat hij niet even op de fiets naar een winkelcentrum kan.
Horecaondernemers zijn volgens mij helemaal vrij in de beslissing om hun tent eerder dicht te gooien, of later te starten om zo personeelskosten te sparen, dit is juist de groep die alles in de hand heeft.
Ouders voeden hun kinderen op en bepalen wanneer een kind thuis moet zijn of waar hij wel en niet heen mag, natuurlijk werkt het niet altijd zo zwart/wit maar ik vind dat als je kind goed opgevoed is het niet zomaar in problemen raakt of dat nu vroeg op de avond is of 's-nachts.
Tja het kan vervelend zijn voor taxichauffeurs dat een deel van hun werk verplaatst naar later op de nacht, maar zo werkt dat bij een bedrijf; de klant is koning. Als je niet bereid bent om je daar op aan te passen zul je maar moeten stoppen.
Voor de politie geldt ook dat het werk vaak komt met onregelmatige werktijden, maar ik denk dat je dat wel weet voordat je zo'n functie wilt gaan uitvoeren.
Het is inderdaad heel vervelend als je als uitvoerder van welk beroep dan ook, of als bewoner van een stad overlast hebt van lawaai of criminaliteit, maar dan hebben we het dus over de uitzonderingen. Deze jongeren zullen die dingen ook wel eerder op de nacht uitvoeren en de politie zal er hoe laat dan ook toch wel achteraan moeten.
"2. als de stappers om 01.00 uur aankomen zijn er velen die al een
beste slok op hebben
3. velen hebben al zoveel gehad, die drinken bij de horecaondernemer
niet veel meer"
Heel begrijpelijk als je de prijzen van een drankje in de cafe's en vooral clubs ziet!
"7. de horecaondernemer komt pas om 6.00 of 8.00 uur op bed en zijn
volgende dag is weg. Dit gaat voor hen ook ten koste van het gezinsleven"
Als je zoveel hecht aan je gezinsleven dat je in de weekenden en op feestdagen thuis wilt zijn heb je toch echt het verkeerde vak gekozen..