Vroeg op stap (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : vervroegde opening -en sluitingstijden horeca

-mee eens
-oneens
-geen mening

Voting is only possible for our Members
cross-over    posted on 05-01-2008 11:33
Hey, allemaal nog de beste wensen.
Net weer terug en ik vond een mail over "vroeg op stap" in mijn mailbox.
Op zich vind ik het wel een aardig idee...., ben benieuwd wat jullie er van vinden.....

Zie de site voor meer info, dan hoef ik het hier niet zo uitgebreid neer te zetten.

De website http://www.vroegopstap.nl

http://soundcloud.com/lau-daniels

What do you think about Vroeg op stap ??

Vote :   

D-wan    posted on 06-01-2008 19:10
Poster: Julemac

Vraag me af wat voor soort mensen die site hebben gemaakt Happy, laughing

De Ab Klink fanclub Cry
Julemac    posted on 06-01-2008 19:11
Poster: D-wan

De Ab Klink fanclub Cry

:D:D
ccc    posted on 06-01-2008 19:56
Goed gedaan laidback. Nu moeten we alleen dat op die website plaatsen. Helaas hebben ze geen gastenboek.(Zitten er misschien wat hackers op djr?:p) ((Of een paar proffesionele spammers? Mailbox overbelasten. info@vroegopstap.nl ))

Over het volgende punt:

's avonds kun je nog gebruik maken van openbaar vervoer

Als alles tot maximaal 2 uur open is, heb je nog niets aan het openbaar vervoer. Want bij ons rijden de bussen dacht ik maar tot 12. En de laatste trein komt rond 1 uur bij ons aan. Dus dan moet je al de trein van 12 uur ofzo gaan pakken.
Als je nou gewoon tot 5 blijft stappen, kun je dan gelijk om half 6 de trein weer pakken. Happy, laughing
Veel praktischer dus.
User edit by ccc on 06-01-2008 @ 19:58:35 (15%)
MissSalem    posted on 06-01-2008 21:04
Poster: ccc
Goed gedaan laidback. Nu moeten we alleen dat op die website plaatsen. Helaas hebben ze geen gastenboek.(Zitten er misschien wat hackers op djr?:p) ((Of een paar proffesionele spammers? Mailbox overbelasten. info@vroegopstap.nl ))

Over het volgende punt:

's avonds kun je nog gebruik maken van openbaar vervoer

Als alles tot maximaal 2 uur open is, heb je nog niets aan het openbaar vervoer. Want bij ons rijden de bussen dacht ik maar tot 12. En de laatste trein komt rond 1 uur bij ons aan. Dus dan moet je al de trein van 12 uur ofzo gaan pakken.
Als je nou gewoon tot 5 blijft stappen, kun je dan gelijk om half 6 de trein weer pakken. Happy, laughing
Veel praktischer dus.

Als je tot 5-6u blijft stappen, zul je waarschijnlijk wel oud genoeg om op zijn minst een auto te lenen van mama, papa? Happy, laughing
Moet je geen excuses gebruiken om later op te blijven. Winking my eye
PatrickBeuken    posted on 06-01-2008 21:09
Auto lenen = geen bier Cry
Openbaar vervoer = wél bier! Cry
MissSalem    posted on 06-01-2008 21:14
Poster: PatrickBeuken
Auto lenen = geen bier Cry
Openbaar vervoer = wél bier! Cry

Ja, inderdaad, dat heb ik over het hoofd gezien. Happy, laughing
dj-nick    posted on 06-01-2008 21:22
Poster: MissSalem

Als je tot 5-6u blijft stappen, zul je waarschijnlijk wel oud genoeg om op zijn minst een auto te lenen van mama, papa? Happy, laughing

Mag hem wel lenen, maar weet niet of ik me vader ze rijbewijs dan ook mag lenen,
daar ben ik nog te jong voor.
User edit by dj-nick on 06-01-2008 @ 21:23:43 (10%)
ccc    posted on 06-01-2008 21:23
Poster: MissSalem

Oud genoeg. Maar of het van de papa of mama mag is toch een hele andere vraag.

Ik heb nog geen tweede  voordeel kunnen bedenken als ik vroeg op stap zou gaan. (Het eerste is dat je de dag erna niet helemaal kapot bent.)
bastianhecker    posted on 06-01-2008 21:24
haha laidback je bent fucking geniaal! En even over dat 14 -15 , ik ben nu 14 en kom overal binnen ook waar het 18+ is en ik vind dit en hoor van andere mensen die ik spreek ook geen probleem, ik drink gewoon gezellig een biertje mee. Volgensmij ligt het aan de 14 - 15 jarige zelf hoe ze overkomen als jij 14 bent en het mega stoer vind je helemaal lam te zuipen en zo in het ziekenhuis wakker worden en dan gratis cartoon network kijken en een broodje kroket in de kantine dan is dat jou probleem maar verwacht niet dat je serieus word genomen!
Bastian    posted on 06-01-2008 21:31
Poster: bastianhecker
haha laidback je bent fucking geniaal! En even over dat 14 -15 , ik ben nu 14 en kom overal binnen ook waar het 18+ is en ik vind dit en hoor van andere mensen die ik spreek ook geen probleem, ik drink gewoon gezellig een biertje mee. Volgensmij ligt het aan de 14 - 15 jarige zelf hoe ze overkomen als jij 14 bent en het mega stoer vind je helemaal lam te zuipen en zo in het ziekenhuis wakker worden en dan gratis cartoon network kijken en een broodje kroket in de kantine dan is dat jou probleem maar verwacht niet dat je serieus word genomen!

Heb jij nooit problemen met ID controle trouwens?
Flexii    posted on 06-01-2008 21:57
ik vind het meer een domme actie, als het gaat om het overmatig alcohol gebruik zijn er 101 beter oplossingen te bedenken om daar iets tegen te doen dan de uitgaanstijden te vervroegen. Bovendien de mensen die zich echt lam willen zuipen doen dat ook wel op 7 uur 's avonds als de tijden vervroegt worden,
MissSalem    posted on 07-01-2008 07:26
Poster: ccc

Oud genoeg. Maar of het van de papa of mama mag is toch een hele andere vraag.

Ik heb nog geen tweede  voordeel kunnen bedenken als ik vroeg op stap zou gaan. (Het eerste is dat je de dag erna niet helemaal kapot bent.)

Je bent niet helemaal kapot en je hebt je dag niet voor de helft verslapen. Tenzij je iemand bent zoals ik die sowieso vroeg opstaat.

Nu ja, het is eerder kwestie van kiezen denk ik. Ofwel ga je wel of niet laat gaan stappen met alle gevolgen vandien. De een heeft waarschijnlijk een tekort aan een sociaal leven om het zo te zeggen en de ander verslaapt de dagen nadien. Happy, laughing
robbert    posted on 07-01-2008 09:44
Heb het wel vaker met vrienden erover gehad hoe relaxt het zou zijn om iets eerder op stap te gaan. Nu kom ik meestal rond een uur of 12/1 binnen en dan gaan we door tot een uur of 5/6. Het is geen uitzondering dat ik om 7 uur in bed lig!

Hoe leuk ik het voorstel echter ook vind, ik denk niet dat het haalbaar is. Veel jongeren werken in de horeca en hebben vaak werktijden van 12.00-22.00. Omdat je toch wil genieten van je weekend ga je daarna uit en wordt het al snel 12 uur. Ik zie daarnaast dat ze het indrinken als een minpunt zien van het opstap gaan.. Waarom?! Dit is vaak juist het leukste van de hele avond!
Illusion    posted on 07-01-2008 11:47
quote:
Poster: Flexii
ik vind het meer een domme actie,

Ik vindt het ook een domme actie. We krijgen hier in ons kaaslandje inmiddels allemaal domme acties, waar de helft niet mee eens is, en die gewoon nergens over gaan. Net zoals deze onzin. gewoon 's nachts blijven uitgaan. Punt uit:p. Er is niemand die interesse heeft om om 7 uur al naar de discotheek te gaan en om te drinken, of dat Qlimax bijvoorbeeld 's middags begint in plaats van 10 uur 'savonds.

Gaat nergens meer over. Nederland gaat bekend staan om al zijn regeltjes en belachelijke dingen.

Hier is trouwens al eens een hele lange discussie over geweest op djr.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
bastianhecker    posted on 07-01-2008 16:12
ja maar opzich, bekijk het ook eens zo  de wiet regel is ook heel uitzonderlijk in de wereld, dus die mensen denken dan dat dit er ook wel bij kan! maarja ik vind het nou ook niet echt een handige oplossing.

[edit] @ bastian, ik heb nooit problemen met ID nee, nouja tot nu toe dan maar ik kan ook wel beetje inschatten of ik binnen kom! escape word bijv. nog ff wachten maarja ik kom hier (ede) in elk geval wel overal binnen, ken dan ook wel redelijk wat mensen.:D
User edit by bastianhecker on 07-01-2008 @ 16:16:20 (100%)
DonBasco    posted on 07-01-2008 16:34
Poster: robbert
Hoe leuk ik het voorstel echter ook vind, ik denk niet dat het haalbaar is. Veel jongeren werken in de horeca en hebben vaak werktijden van 12.00-22.00. Omdat je toch wil genieten van je weekend ga je daarna uit en wordt het al snel 12 uur.

Dit vind ik toch wel een onzinnig argument. Er zijn denk ik juist veel mensen die niet al te laat gaan stappen omdat ze de volgende ochtend moeten werken (kijk eens naar allerlei winkelpersoneel op zaterdag en zondag). Daarnaast zullen er inderdaad mensen zijn die in de horeca werken. Maar wat is dat voor horeca van 12:00 tot 22:00Confused Restaurantmedewerkers werken later en cafe-medewerkers al helemaal. Blijft de hotelbranche over, maar die hebben sowieso 24-uur rond de klok tijden.

De vrijdagmiddagborrelgangers en de zondagavond-feesten trouwens zien dat het heel goed kan werken om eerder te starten en weer stoppen.

Mijn conclusie is overigens:
Als die mensen die eerder willen gaan stappen en eerder naar huis dat nou gewoon doen. Niks aan de hand. Wij zullen je niet missen hoor om 03:00 en later.
ccc    posted on 07-01-2008 18:02
Poster: Illusion

Ik vindt het ook een domme actie. We krijgen hier in ons kaaslandje inmiddels allemaal domme acties,

Helemaal mee eens.!!!!
D-wan    posted on 07-01-2008 18:16
Hier hebben ze juist de openingstijden verlaat .... En weet je waarom ? Als alles tegelijk dicht gaat om 2 of 3, er ineens massa's dronken mensen tegelijk buiten staan en dat zorgt voor problemen. Nu dat ze de tijden verruimd hebben gaat iedereen gespreid over de nacht richting huis.
Bastian    posted on 07-01-2008 18:18
Als ze nou de openingstijd vervroegen, dan heeft niemand problemen! Ja behalve het personeel:P
Flexii    posted on 07-01-2008 18:51
Poster: Bastian
Als ze nou de openingstijd vervroegen, dan heeft niemand problemen! Ja behalve het personeel:P
  daar ben ik het helemaal mee eens =P of gewoon desluitingstijd verlaten zodat je de eerste bus naar huis kan pakken =P
dj-nick    posted on 07-01-2008 19:56
Poster: Bastian

Heb jij nooit problemen met ID controle trouwens?

Ik had nooit problemen op die leeftijd met ID.
Bastian    posted on 07-01-2008 20:06
Poster: dj-nick

Ik had nooit problemen op die leeftijd met ID.

Hoe deed je dat dan in Holly?:P
ArCee    posted on 07-01-2008 23:00
Mag ik ff over mijn kraag gaan? Alweer een regeltje erbij? Ik zie door de bomen het bos al niet meer. Niet meer roken in de horeca en nu dit weer. Weet je wat, alle kroegen en clubs dicht, alle problemen weg, pffffff. Nee, alles om 02.00 uur dicht, dat werkte toch vroeger al zo goed hier in Heerhugowaard. Gaan opeens alle gelegenheden dicht, staan er opeens 4000 man op straat. Nou, dan heb je een feestje hoor, tot schietpatijen aan toe waardoor de plaatselijke discotheek van toen meteen dicht getimmert werd en nu is verbouwd tot een Scapino Cry Denk lekker door met je beknopte ideeen in je beknopte wereld.
Julemac    posted on 07-01-2008 23:04
ja niet roken in de horeca, ook al zo iets!
Elroxx    posted on 07-01-2008 23:37
pff wat een kutstelling :p
Ben nooit eerder dan kwart voor 2 de locale disco binnen...kroeg wel wat eerder Happy, laughing.
Maar ook nooit voor 12u...gaat toch nooit werken, hier iig niet.
Dus liever niet invoeren...

403 Users online: 326 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 146.728
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.665.643