Vroeg op stap (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : vervroegde opening -en sluitingstijden horeca

-mee eens
-oneens
-geen mening

Voting is only possible for our Members
cross-over    posted on 05-01-2008 11:33
Hey, allemaal nog de beste wensen.
Net weer terug en ik vond een mail over "vroeg op stap" in mijn mailbox.
Op zich vind ik het wel een aardig idee...., ben benieuwd wat jullie er van vinden.....

Zie de site voor meer info, dan hoef ik het hier niet zo uitgebreid neer te zetten.

De website http://www.vroegopstap.nl

http://soundcloud.com/lau-daniels

What do you think about Vroeg op stap ??

Vote :   

D-wan    posted on 05-01-2008 12:44
Jij ook nog de beste wensen !
Maar ik ben het niet eens met de website...

Als de politie gewoon wat harder optreedt en gewoon strak de wet handhaaft kun je haast alle nadelen wegstrepen. Ik en vele anderen hebben ook last van bejaarden op de (snel)weg, moeten we dan alle rijbewijzen maar innemen van 65plussers ? Ik en de honden hebben ook last van vuurwerk de week voor en na oud op nieuw, dus dan de verkoop van vuurwerk maar verbieden ? Verder heb ik ook nog last van Brommobielen die met 45 een wegblokkeren waar je 60 mag, verbieden dan maar ?
Nee, voor mij hoeft dat niet, ik wil nooit zo'n zure persoon worden die zich overal aan ergert.

Het wordt eens tijd dat Nederland wat toleranter wordt en de politie gewoon hun werk goed uitvoert. 
Velen van de generatie die nu loopt te klagen, liep zelf in de jaren '60-'70 half naakt met een joint in hun mond vrijheid en tolerantie te prediken. En dan zullen we het nog maar niet hebben over de overlast die zij destijds veroorzaakten in de binnensteden van Amsterdam en Den Haag.  

Met het huidige kabinet zijn onze vrijheden al flink ingedamd, op nog een verbod erbij zit ik echt niet te wachten.
Bastian    posted on 05-01-2008 12:51
Opzich ben ik het wel eens met die voordelen.
Maar soms gaan horeca ook pas laat open en ik wil dan wel een beetje kunnen genieten van zo'n feest:P
Zelf ken ik ook wel al een paar tenten waar het vroeg sluit en dat verloopt opzich wel goed maar je wilt dan toch nog wel ff doorgaan en dat is dan wel even jammer..
DiscJunkie2    posted on 05-01-2008 13:14
Ik ben het eigenlijk wel met de website eens. Wanneer we het over een normale stap avond hebben, vind ook ik dat het tegenwoordig steeds later gezellig word.
Zo was ik laatst een keer naar Helmond gegaan, wat ik normaliteir niet doe omdat ik naar Stratums Eind in Eindhoven ga.

Maar na aankomst rond 23.45 uur, was er gewoon nog NIETS te halen. Dit verbaasde mij wel, en wij zijn vervolgens een lounge cafetje in gedoken.
Pas rond 00.30 uur werd het stampens druk, en kon het feestje pas beginnen.
Geef mij maar een eerdere sluitings tijd, zodat men ook gewoon eerder op stap te vinden is Happy, laughing

Wanneer we het over feestjes gaan hebben, vind ik het een ander verhaal!
Zo heb ik het Sexy Mother Fucker feest in de Zenith in Venray op kerst avond mogen mee vieren :D
Een feest met allerlei top Dj's, dat tot 10.00uur de volgend ochtend duurde! Maar dan ook een fantastisch feest...
Wat ik hiermee wil aangeven, is dat zo'n feestje dan een eigen keuze is die je maakt om nog tot zo laat door te gaan.
Maar gewoon op stap pas om 00.30 uur mensen in cafés hebben vind ik nu eenmaal aan de late kant.
D-wan    posted on 05-01-2008 13:23
@DiscJunkie2

Natuurlijk is het jammer dat het steeds later druk wordt, maar daar kiezen de mensen toch zelf voor ? Moet er dan echt een algemene vroege sluitingstijd komen om mensen te 'dwingen' eerder op stap te gaan ?

En vergis je niet, de kroegen zijn de eerste stap, we weten intussen wel wat dit kabinet van de feestjes vindt... Dus waarom zou men wel een keuzevrijheid hanteren bij feestjes (met die duivelse housemuziek) en de kroegen die vrijheid niet gunnen ?
bastianhecker    posted on 05-01-2008 13:56
ik vind zoals het nu is prima, het is juist dat uitgaan tot wat later op de avond is! ik bedoel er zijn ook veel mensen die gewoon rustig willen avond eten, misschien zelfs uit eten! daarvoor nog verjaardag van familie hebben en dus het heerlijk vinden om om half 11 - half 12 pas richting de kroeg te gaan!
dj-nick    posted on 05-01-2008 14:24
ja ik bedoel vorige keer ging de Hollywood music hall om 18:00 open en om 01:00 dicht,
maar dat liep niet echt lekker, het was niet druk.

Sommige mensen moeten gewoon werken tot 9 uur of later en gewoon rustig willen eten.

Van mij mogen de discotheken wel eerder open maar gewoon zelfde tijd dicht!
ccc    posted on 05-01-2008 14:26
Ik vind het een goed idee om vroeg op stap te gaan en dan vroeg thuis te zijn. (Alleen doe ik dit nooit haha :P)

Maar om het nou de cafes en discotheken te verplichten vind ik wel heel ver gaan.

Eigenlijk zou gewoon iedereen vroeger op stap moeten gaan dan gaan de gelegenheden vanzelf eerder dicht.
Ghost-Andries    posted on 05-01-2008 14:27
Poster: dj-nick
ja ik bedoel vorige keer ging de Hollywood music hall om 18:00 open en om 01:00 dicht,
maar dat liep niet echt lekker, het was niet druk.

Sommige mensen moeten gewoon werken tot 9 uur of later en gewoon rustig willen eten.

Van mij mogen de discotheken wel eerder open maar gewoon zelfde tijd dicht!

hier ben ik het helemaal mee eens! als ze alles vroeger gaan dicht doen gaan erveel mensen niemeer kunnen komen want dan heeft het geen nut meer.tenzij da die ergens inkom ofzo wille betalen voor 1 uurtjeCry
Jorrit    posted on 05-01-2008 14:28
Helemaal mee eens. Ik ga daarom in de zomer ook zo vaak mogelijk naar bloomingdale, echt geweldig... om 5 uur rustig beginnen, biertje erbij, misschien nog even snel wat eten (wel in de friettent ernaast, want eten in bloomingdale is absurd duur), en dan rond 8/9 uur richting de dansvloer, helemaal uit je dak, en om 12 uur weer richting huis.
Je hebt dan een lekker lange avond, maar bent de dag erna niet kwijt doordat je pas rond 3 / 4 uur je nest uit komt omdat je pas 5/6 uur thuis was.

Wat echt ergerlijk is, is dat Escape bijvoorbeeld pas leuk begint te worden om 2 uur! Dan heb je nog maar 2/3 uur leuke avond over... mensen komen sowieso niet om 11 uur, dat is de cultuur... maar ik denk dat 'we' veel meer van onze avond zouden genieten als iedereen rond 10/11/12 uur al naar escape gaat, dan is het om 12/1 uur al leuk!
Mod edit by Jorrit on 05-01-2008 14:29 (69%)
donkey    posted on 05-01-2008 14:50
Ik ben het eens met Jorrit.. als je eerder kutn gaan naar een fuif of discotheek, dan kun je ook eerder naar huis en is je volgende dag niet naar de fillesteinen :D
Maniax
MissSalem    posted on 05-01-2008 15:20
Poster: Jorrit
Helemaal mee eens. Ik ga daarom in de zomer ook zo vaak mogelijk naar bloomingdale, echt geweldig... om 5 uur rustig beginnen, biertje erbij, misschien nog even snel wat eten (wel in de friettent ernaast, want eten in bloomingdale is absurd duur), en dan rond 8/9 uur richting de dansvloer, helemaal uit je dak, en om 12 uur weer richting huis.
Je hebt dan een lekker lange avond, maar bent de dag erna niet kwijt doordat je pas rond 3 / 4 uur je nest uit komt omdat je pas 5/6 uur thuis was.

Wat echt ergerlijk is, is dat Escape bijvoorbeeld pas leuk begint te worden om 2 uur! Dan heb je nog maar 2/3 uur leuke avond over... mensen komen sowieso niet om 11 uur, dat is de cultuur... maar ik denk dat 'we' veel meer van onze avond zouden genieten als iedereen rond 10/11/12 uur al naar escape gaat, dan is het om 12/1 uur al leuk!

Ik ben ook zo. Ben iemand die sowieso de dag erna weer vroeg opstaat. Ik erin om 3u is ik eruit om 7u. Daarom is het voor mij wel interessant als het ergens op een feestje leuk wordt tegen een uur of 10, 11. Heb al eens meegemaakt dat het pas tof werd tegen 2, 3u en ik stond er al van tienen. Tegen dat ik naar huis moest, werd het leuk en alles ervoor was dood... Spijtig voor het entreegeld natuurlijk.
ccc    posted on 05-01-2008 15:31

. Tegen dat ik naar huis moest, werd het leuk en alles ervoor was dood... Spijtig voor het entreegeld natuurlijk.

Dit is inderdaad zwaar balen.

Maar ik vind die website wel zwaar irritant. Wie denken ze wel dat ze zijn? Omdat hun vroeger op stap willen moeten de uitgaansgelegenheden maar vroeger dicht gaan. Die lui hebben een pan los zitten.
DJ_IVI-R    posted on 05-01-2008 15:33
hier in België zijn er ook vaak concepten die rond 20u 's avonds beginnen en tot 12u snachts maar duren..

het tegenovergestelde zijn dan clubs als la rocca die tot 08u open zijn en pas tegen 5-6 uur volledig tot leven komen
www.nikan.be
rebounce    posted on 05-01-2008 15:51

Ik probeer het ook om een beetje op een deftig uur te houden. In gent beginnen de cantussen enzo al tegen 20 uur en kan je om 12 - 1 u thuis zijn => vooral als je de andere dag nog les hebt om 10 u 30 :d

Maar het stoort me soms wel dat de vrijdag of zaterdagavond  pas vanaf 1 - 2 uur ambiance is terwijl erveel mensen zijn die toch wel wat vroeger willen beginnen.

Je zit dan suf voor TV tot 23 uur om pas tegen 24 uur in een discotheek toe te komen.

RenéKuppens    posted on 05-01-2008 16:57
Eens

Misschien dat je dan ook wat betere verdeling krijgt tussen 16 jarige en bijv 25 jarige
MissSalem    posted on 05-01-2008 18:10
Poster: Dj-RK
Eens

Misschien dat je dan ook wat betere verdeling krijgt tussen 16 jarige en bijv 25 jarige

Ik vind het ongelofelijk hoe gastjes van 13-14 jaar 's avonds laat nog rondlopen op het straat met pinten en sigaretten. Sta daar altijd van versteld. Toen ik 14 was, was het geen waar ze...
D-wan    posted on 05-01-2008 21:45
Poster: Dj-RK
Eens

Niet lullig bedoelt ofzo, maar ik wil je over tien jaar nog wel eens spreken...

Kijk, als ik met vrienden/vriendinnen gezellig een avondje doe tafelen, en zou daarna gezellig op stap willen gaan, dan kan ik dus hooguit een paar uur op stap.
Dan heb ik het nog niet over de mensen die in de (Horeca) werken, want zij zullen dan sowieso vrij moeten nemen (in de Horeca is het nu in het weekend al vaak onmogelijk), om uberhaupt op stap te kunnen. 

De voordelen wegen m.i. niet op tegen de nadelen om zulke grote maatregelen te nemen. 
Daarbuiten, als er een markt voor was, dan had het bedrijfsleven allang zelf deze afspraken gemaakt.

User edit by D-wan on 05-01-2008 @ 21:47:04 (1%)
ccc    posted on 05-01-2008 22:12
Poster: MissSalem

Ik vind het ongelofelijk hoe gastjes van 13-14 jaar 's avonds laat nog rondlopen op het straat met pinten en sigaretten. Sta daar altijd van versteld. Toen ik 14 was, was het geen waar ze...

Je vergeet de messen, hard drugs, pistolen etc. Happy, laughing
RenéKuppens    posted on 05-01-2008 22:27
Poster: D-wan

Niet lullig bedoelt ofzo, maar ik wil je over tien jaar nog wel eens spreken...

Kijk, als ik met vrienden/vriendinnen gezellig een avondje doe tafelen, en zou daarna gezellig op stap willen gaan, dan kan ik dus hooguit een paar uur op stap.
Dan heb ik het nog niet over de mensen die in de (Horeca) werken, want zij zullen dan sowieso vrij moeten nemen (in de Horeca is het nu in het weekend al vaak onmogelijk), om uberhaupt op stap te kunnen. 

De voordelen wegen m.i. niet op tegen de nadelen om zulke grote maatregelen te nemen. 
Daarbuiten, als er een markt voor was, dan had het bedrijfsleven allang zelf deze afspraken gemaakt.

Ik zeg alleen vroeger open niet eerder sluiten...

Idd ik ben u 16 en nu mag ik gaan van me ouders maar eerder niet!
donkey    posted on 05-01-2008 22:33

Ik was net geen 15 toen ik voor het eerst naar een fuif mocht van men ouders, maar dan wel in het jeugdhuis bij ons 2 straten verder, en kmoest om 12 uur thuis zijn :p
Maniax
Adrien1989    posted on 06-01-2008 01:30
Ik ben het eens met de stelling.

Waarom zou het uitmaken om wat eerder weg te gaan en wat eerder thuis te zijn. Naar mijn mening kan je het dan net zo gezellig hebben. Het is bijvoorbeeld ook wel zo prettig voor omwonenden die op minder vervelende tijdstippen overlast ondervinden.
Laidback    posted on 06-01-2008 01:41
Lol..
ja tot 2 uur open,
haha.. Graaf een gat opa..

als ik ga stappen is dat pas rond 1 uur / 2 uur..

zal mij benieuwen welk vreselijk gelovig dorp hier achter zit .

maar toch even leuk Reaguren hier >

• we kunnen dan eerder naar de kroeg / disco en zijn weer eerder thuis
(nou, Jippie!... "Zoon, ben je wel voor het donker thuis, ja moeder"
je bent zelf oud, het tijdperk dat de Wet beslist wat we Moeten doen is over
  • het aantal uren dat we daar doorbrengen met vrienden wordt niet verkort
Ow, heeft het toch nog voordelen ?
  • de tijd van indrinken verkort of verdwijnt
dat is juist de leukste tijd..
  • minder alcohol: minder overlast / minder ongelukken
hier ben ik het niet mee eens.. het zijn toch evenveel uren, = evenveel alcohol = evenveel overlast/ongelukken
  • voor de ouders is het beter te doen om de jongeren te brengen en te halen
hoe oud ben je ? (zie ik hier onder iets over Openbaar vervoer ?, spreek je jezelf nu tegen ?)
  • 's avonds kun je nog gebruik maken van openbaar vervoer
in de meeste steden snachts ook!
  • er is meer sociale controle van mensen die nog op zijn
achja, als ik in mekaar gemept word, heb ik daar zelf voor gezorgd, en denk je nou echt dat er omstanders gaan helpen Anno 2008 ?
  • dag- en nachtritme wordt minder verstoord
hoeveel nachten per week ga je stappen dan ?
  • betere school-, werk-, en sportprestaties
ik merk geen verschil, Niet bewezen.
  • stappers die het nu te laat vinden krijgen, dan ook de kans om uit te gaan
onder welke steen leven die mensen dan ?
  • komt de gezondheid ten goede op korte en langere termijn
moet je doordeweeks maar meer tijd vrij maken voor Sporten, en gezond eten is er niets aan het handje
  • voorkomt veel stress en spanningen in de gezinnen
GG net  / Jeugdzorg

verder wil ik dit toevoegen..
tot 2 uur..
wat maken die extra 2 uren nou uit ?
User edit by Laidback on 06-01-2008 @ 21:34:05 (27%)
D-wan    posted on 06-01-2008 13:13

@Dj R-K

Sorry, daar heb ik uiteraard geen problemen mee Cry

User edit by D-wan on 06-01-2008 @ 13:13:59 (3%)
Bastian    posted on 06-01-2008 14:14

En ik kan je vertellen met een beetje ouder uiterlijk en wat maten en misschien een connectie die je een club binnen kan loodsen kom je al ver als je 14 of 15 bent.
Toen ik nog 14 was (een paar maanden geleden dus en dan heb ik het nu ook in het begin van vorig jaar) kreeg ik allerlei alcoholische dranken mee, geen whiskey natuurlijk maar dat vind ik niet eens lekker. Verder kreeg je toen ook gewoon bij het tankstation bij ons in de buurt van school sigaretten e.d. mee
Nu ben ik 15 en gaat het nog gemakkelijkerWinking my eye 
Julemac    posted on 06-01-2008 19:09
haha die punten van laidback zijn erg sterk.
4 uur is toch een mooie tijd om richting huis te gaan. 2uur is echt te vroeg, dat is juist het hoogte punt.
ik ga normaal pas na 12en weg, en echte clubs zijn toch niet voor battyboys onder de 18 dus die gaan naar een café of iets en dan worden ze toch alsnog om 2uur op gehaald door hun ouders.
Vraag me af wat voor soort mensen die site hebben gemaakt Happy, laughing

191 Users online: 95 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 110.452
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.457.230