iMac
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bouncy    posted on 03-01-2008 16:15
Hoi allemaal

Ik heb voor mijn werk een project gekregen. Omdat wij langzaam over willen gaan op apple, wil mijn baas eerst een iMac kopen om te kijken hoe het bevalt. Echter moeten alle huidige (windows) applicatie's ook werken onder Mac. Zoals RMS, Smaartlive enz enz. Ook de windows printers moeten kunnen werken met de iMac, en de netwerkmogelijk heden ook (zodat er bestanden en printers kunnen worden gedeeld).
Ook is er draadloos internet aanwezig waarmee hij moet kunnen werken.

Oftewel, een heleboel.

Kan dit? en zo ja: hoe?

Mijn baas heeft regelmatig ruzie met windows, daarom ook deze overstap, oftewel, hou het simpel en kom niet met ingewikkelde systemen die ik nog wel snap maar mijn baas niet.

What do you think about iMac ??

Vote :   

Jorrit    posted on 03-01-2008 16:18
Misschien kan je even wat meer informatie geven over de programma's die jullie gebruiken... dan weet je meteen naar welke alternatieven gezocht moet worden.
op de website van apple zijn vreselijk veel downloads zichtbaar, daar zou je kunnen zoeken naar vervangers voor deze programma's.
De printers moeten volgens mij geen probleem zijn, apple computers zijn over het algemeen best goed in het herkennen van externe hardware. Draadloos netwerk is geen probleem, zit allemaal ingebouwd.
FrenchKiss    posted on 03-01-2008 16:22
printers en netwerken gaan simpel onder Apple, die kan je zonder moeite met een assistent vinden,
Hoe het met de programma's zit weet ik niet. Je zou op de site van de programma's moeten kijken of er een mac versie van is.
Is dat er niet, dan zul je toch windows moeten installeren op de Apple-machine.

Laat ik je ook uit de droom helpen, Apple is mooier en sneller als windows. Maar niet altijd makkelijker.

succes Bart
Bouncy    posted on 03-01-2008 16:22
ok, daar kom ik al een heel eind mee. Het is zo dat er geen alternatieven mogen komen maar het echt de windows programma's moeten zijn. Ook moet e-mail er goed mee samen kunnen werken, maar ik dacht dat dat geen probleem zou zijn.
ccc    posted on 03-01-2008 16:24
Welke Windows versie gebruiken jullie nu? En wat zijn de problemen waar jullie tegenaan lopen?
Stephanie    posted on 03-01-2008 16:25
Een paar jaar geleden zijn wij ook overgestapt naar Mac en het bevalt uitstekend! De computers zijn zeer gebruikersvriendelijk vooral met het installeren van netwerk, internet en printers. Of je applicaties erop draaien betwijfel ik. Het gebruikte besturingssysteem (OSX of Lepard) is echt anders dan Windhoos. Je kan eventueel wel Windhoos draaien op een Mac.

De email op Mac bevalt ons het beste met (gek genoeg een Microsoftprogramma) Entourage. Lijkt heel erg op Outlook.

Check de Mac site eens, staat een leuk filmpje van de vergelijking van een Mac en een Windhoos-computer in de vorm van een saaie bebrilde man in pak en een spontaan overkomende creatieveling.....
User edit by Stephanie on 03-01-2008 @ 16:26:45 (21%)
FrenchKiss    posted on 03-01-2008 16:25
E-mail is ook geen probleem daar heeft apple zijn eigen outlook voor, en andere kun je entourage gebruiken dat in het office for mac pakket zit
Bouncy    posted on 03-01-2008 16:39
@ stephanie, zullen we het even over windows hebben, want er zijn ook nog mensen die niet weten wat windhoos betekend.

Ik heb verder iets gehoord over paralells desktop ofzo. Is dit misschien iets?
FrenchKiss    posted on 03-01-2008 16:49
je kunt idd paralel desktop gebruiken, deze werkt op alle Apple-machines, mocht je nu een mac hebben met intelprocessor, dan kun je ook boothcamp gebruiken. De laatste draait windows in een apart venster terwijl je in mac werkt, zo kun je dus snel switchen tussen mac en windows
Nvie    posted on 03-01-2008 16:50
Poster: Bouncy
@ stephanie, zullen we het even over windows hebben, want er zijn ook nog mensen die niet weten wat windhoos betekend.

Ik heb verder iets gehoord over paralells desktop ofzo. Is dit misschien iets?

Ik heb Paralells draaien met windows XP. Werkt feilloos, alhoewel ik windows liever niet gebruik en de microsoft proggies liever links laat liggen. Voor e-mail gebruik ik Mail, erg makkelijk met slimme postbussen e.d.

Printers en Netwerk gaan erg makkelijk. Printers is veelal plug-and-play, en netwerken al helemaal. Printers delen is niets meer dan een vinkje aanklikken in je systeemvoorkeuren.

Als je met RMS het verhuur en planningsprogamma bedoelt: een gratis alternatief heb ik nog niet gevonden. Andy Hilton van TBS heeft wel een mooi betaald alternatief. Ik ben nu zelf ook begonnen met het maken van een systeem dat zowel op windows, linux als mac draait gebaseerd op een MySQL database met het progamma 'Realbasic'.
Bouncy    posted on 03-01-2008 18:30
Ja, met rms bedoel ik inderdaad dat programma. Als je bezig bent met dat programma en je hebt nog linux beta testers nodig moet je ef contact met me opnemen.

ONTOPIC:
als ik paralells ga draaien, word de pc hier dan veel trager van? en heb ik dan in het venster van paralells gewoon internet?
D-Jaz    posted on 03-01-2008 18:39
ik krijg zelf in mei ook een imac g5 sirieus het is godelijk zoon ding
Nvie    posted on 03-01-2008 18:53
Ja, met rms bedoel ik inderdaad dat programma. Als je bezig bent met dat programma en je hebt nog linux beta testers nodig moet je ef contact met me opnemen.

ONTOPIC:
als ik paralells ga draaien, word de pc hier dan veel trager van? en heb ik dan in het venster van paralells gewoon internet?

Je hebt gewoon internet, je usb en firewire poorten en cd drive. Je mac gaat er zeker niet noemenswaardig langzamer van draaien.
Bouncy    posted on 11-01-2008 07:59
KICK!
Poster: D-Jaz
ik krijg zelf in mei ook een imac g5 sirieus het is godelijk zoon ding

Kun je mij ef uitleggen wat ik aan zoeen reactie heb?

Nieuwe vraag:
Als ik windows op die pc douw, moet ik dan ook een windows muis er aan hangen? of heeft de muis van apple inmiddels wel 2 knoppen?
User edit by Bouncy on 11-01-2008 @ 08:02:31 (100%)
Nvie    posted on 11-01-2008 08:34
KICK!

Kun je mij ef uitleggen wat ik aan zoeen reactie heb?

Nieuwe vraag:
Als ik windows op die pc douw, moet ik dan ook een windows muis er aan hangen? of heeft de muis van apple inmiddels wel 2 knoppen?

Muis van apple heeft sinds de mighty mouse al 2 knoppen, je moet hem er alleen wel op instellen Winking my eye
Gery    posted on 11-01-2008 10:31
ik gebruik een gewone logitech optische muis (simpel type met draad) voor bij mijn macbook, en dat werkt top Happy, laughing
DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.452 days.
 Post CommentThat would be 215.1 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

243 Users online: 107 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 5.201
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.698.592