Welke van de Pioneer CDJ's (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mischa    posted on 11-05-2005 13:58
Heyss...als nieuw lid op dit forum...Greets to AllWinking my eye

nu had k een vraag....k draai nu al tijdje met mn djm-600 en 2 turntables...
Maar ik wil er ook wel draaien met de standalone cd spelertjesHappy, laughing

Maar welke CDJ moet ik nemen!!!:S:S

als ik bijv de cdj-100 neem ben ik bang dat ik er te snel op uitgekenen ben...en dat als ik moet draaien...niet weet wat ik aanmoet met bijv. een cdj-800 in de club...

help help...welke moet k nemen...(en moet ik wel bij de pioneer reeks blijven...?)

What do you think about Welke van de Pioneer CDJ's ??

Vote :   

Lead    posted on 04-06-2005 12:45
LoopStutter zit NIET op de CDJ-800, alleen op de CDJ-200

CueStutter zit op ALLE Pioneer CDJs en CMXen
Let the BASS be louder
LauW    posted on 04-06-2005 13:13
Loopstutter
Jorrit    posted on 04-06-2005 14:58
dan kan je  een loopje stutteren, vergelijkbaar met de beatcutter van de CDJ-800 alleen bij de CDJ-200 kan je de loop alleen maar halveren zegmaar, en bij de CDJ-800 ook weer verdubbelen als je wil

LoopStutter zit NIET op de CDJ-800, alleen op de CDJ-200

Als je nou bijvoorbeeld de '4' knop links boven in bij de 800 een paar keer achter elkaar indrukt, dan ben je de loop toch aan het stutteren?
Mod edit by Jorrit on 04-06-2005 14:59 (100%)
Lead    posted on 04-06-2005 17:04
LoopStutter : Er zit een loop in eht geheugen, als je bij de CDJ-200 op Loop-In drukt, start de loop weer vanaf het begin. Eigenlijk net als de Cue knop werkt, alleen hoef je hem dan niet vast te houden en speelt hij altijd door.
Let the BASS be louder
LauW    posted on 05-06-2005 01:50
Dat kan dan toch idd ook met de 800? Gewoon op de 4 ramme of op 2x op exit knop..
Kersten    posted on 06-06-2005 11:23
Mijne Heren bedankt,

ik heb zojuist de aanbetaling gedaan voor 2 x cdj 800. Nu maar hopen dat alles goed gaat, daar in Duitsland!!! Had ik nu toch maar JA gestemd voor de Europeese Grondwet!

Nee hoor, Ik vertrouw erop dat het goed gaat.

Nightmoves    posted on 09-06-2005 12:07

Nog over de beatcutter;

ben er achter gekomen dat dit ook mogelijk is bij de 1000mk2...

Maak een loop van 1:1, dan duw je op de loop out adjust, roteer de platter (kan ook met de de search buttons) voorzichtig anti-clockwise en voila beatcutter.
Een variatie hierbij is als je de platter niet teveel terug draait, dan het tempo langzaam omhoog schuift (in wide mode, zonder master tempo), dan krijg je ook een soort van beatcutter effect dat steeds sneller gaat. Daarna weer op tempo reset en reloop-exit duwen. 
Jorrit    posted on 09-06-2005 14:05
klopt wel ja, maar met de 1000 kan je geen 8 beat mooi naar 4 beat cutten
Nightmoves    posted on 09-06-2005 17:12
Poster: Jorrit
klopt wel ja, maar met de 1000 kan je geen 8 beat mooi naar 4 beat cutten

Inderdaad, het werkt alleen mooi als je hem 1:1 pakt. En dan is het natuurlijk nog geen beatcutter, maar het komt in de buurt
djmikmak1993    posted on 12-06-2005 08:29
uberhaupt vind ik de beatcutter van de 800 beter dan die van de 1000 van de mk2 weet ik het niet
Nightmoves    posted on 12-06-2005 09:31
quote:
Poster: djmikmak1993
uberhaupt vind ik de beatcutter van de 800 beter dan die van de 1000 van de mk2 weet ik het niet

De 1000 heeft toch geen beatcutter?
Mod edit by Lead on 12-06-2005 14:14 (100%)
Nvie    posted on 12-06-2005 10:02
klopt
Jorrit    posted on 12-06-2005 10:07
maar als je een beetje met de hot-cue's kan werken dan kan je hetzelfde effect zelf maken, maar ik denk niet dat je veel verder komt dan 1/4 beat.
Lead    posted on 12-06-2005 14:15
Poster: Nightmoves

Technisch gezien niet, maar je kunt op iedere CDJ met de hand de loop korter maken door realtime een nieuwe Loop Out punt te geven. Met de hand heeft dus iedere CDJ een beatcutter Winking my eye
Let the BASS be louder
DJ-Beginner    posted on 12-06-2005 14:32
Yo

Misschien kunne jullie mij ook wel wat helpe..
Ik heb een budget van ±€300.00, ik wil zelf ook beginne dus weten jullie iets om voor die prijs de kunne kope zoiets als een mix ding ofzo.
En praat ff normaal:P ik weet niet eens wat een cdj 800 inhoud..:S

tnx
LauW    posted on 12-06-2005 14:56
Poster: Lead

Technisch gezien niet, maar je kunt op iedere CDJ met de hand de loop korter maken door realtime een nieuwe Loop Out punt te geven. Met de hand heeft dus iedere CDJ een beatcutter Winking my eye

Dat lukt nooit zo netjes als een echte beatcutter maarje heb wel gelijk. Wel zonde trouwens dat dat niet op de 1000 zit, enige reden om de 800 te kopen ipv 1000.. en wat ik ook jammer vind is dat de 800 geen pitch reset knopje heeft, als je nu een climaxje maakt met beatcutter i.c.m met 100% pitch dan zou zo'n ding heel handig zijn. Maarjah ik ben ook een zeikert :]
wilum    posted on 12-06-2005 15:56
met 300 eurie kom je neit erg ver......

spaar ngo maar effe door
MadSteven    posted on 14-06-2005 15:21
300 Euri voor twee cd-spelers?

Of voor een? Dan kom je voor 300 euro voor een cd-speler echt uit op de 'budgetshit', zoals ik het meestal noem. Ik houd niet van dat soort spul - sterker nog, als ik op mijn aankopen terug kijk ga ik meestal voor de middenklasse op alle fronten. En dat kan ik sterk aanraden. Dan heb je nooit het idee dat je te weinig kan en als je meer wilt, dan kan je altijd nog topspullen kopen.

Vergelijk het maar eens met een gitaar: als je gitaar slecht klinkt, slecht speelt en de snaren regelmatig van breken  dan wil je naar verloop van tijd niet meer gitaar spelen (op die gitaar). Kort gezegd: koop je een budget gitaar als beginner, dan stop je al gauw met gitaar spelen als je niet ECHT gitaar wou leren spelen.

Evenzo: koop je een budget-cd speler, dan moet je wel ECHT willen DJen, omdat je anders kan gaan ergeren aan kleine dingetjes - en dat kan van alles zijn: loopjes die net niet seamless zijn, of geen loopfunctie, geen scratch of effecten, de search werkt onnauwkeurig, de bpm-counter klopt niet (dan liever geen bpm-counter), etc. Ik zeg niet dat iedere cd-speler onder de 300 euro deze afwijkingen heeft, maar ik zou bijna willen garanderen dat ze er minstens een hebben en vaak meerdere.

Correct me if I'm wrong.

Ennuh, Vinyl mode is inderdaad handig om cues te zetten. Kan je dus ook makkelijker met een Denon S3000, Denon S5000, Numark CDX of Numark Axis 8/9. Nou ja, ten opzichte van een CDJ500 is alles makkelijker om een cue te zetten. Kloteding haalt geeneens de stilte aan het begin weg... Happy, laughing Nou ja, CDJ500 is dan ook meer dan vijf jaar oud, maar dat merk je dus ook.

Endanogwa... Dat je met je jog de snelheid tijdelijk sneller en langzamer kan laten lopen zat al jaren geleden op de Tascam CD302 (en Denon DN2600 geloof ik) om maar eens wat te noemen. Dat is eigenlijk een vervanging voor hetgeen wat je met vinyl doet: meedraaien of tegenhouden van de plaat. Dat emuleren de S3000, S5000 en CDX eigenlijk beter, omdat ze precies zou 'handelen' als een draaitafel.

(Ik weiger overigens de Technics cd-speler te noemen in dit soort topics totdat ze hun softwareproblemen opgelost hebben...)

Effe terug naar de toppik:

Ik kan eigenlijk ook geen keuze maken tussen de CDJ200 en CDJ800  (2 x een CDJ800 en een effectenbak wordt me net wat te duur) en stap daarom toch maar naar de concurrent. Na enkele jaren kom ik dan wellicht uit op de CDJ1000mkIII of zo. Maar eerlijkgezegd loopt Pioneer op sommige fronten 'achter' op andere fabrikanten (scratchmodi, meerdere loops, 'auto-loop', weinig effecten). Ironisch eigenlijk - what's in a name? Dan kies ik dus als beginneling voor Numark Axis 9 - door iedereen aangeraden voor thuisgebruik en dat bespaart me een effectenbak voorlopig.  

djmikmak1993    posted on 15-06-2005 13:10
quote:
Poster: djmikmak1993

klopt ik zit verkeert te denken ik dacht aan een andere cd/speler
Kersten    posted on 15-06-2005 13:38
Ik heb dus ook zitten twijfelen, om nog een keer voor een 'niet-pioneer' merk te gaan, maar wel voor minder geld, met meer effecten.

Hier heb ik uiteindelijk niet voor gekozen (nu 2x cdj 800), omdat pioneer toch de standaard is. Stel nu dat je ergens moet gaan draaien, dan kun je altijd uit de voeten met je pioneer ervaring.
 En wat staat thuis nu strakker dan een pioneerConfused

Vergelijk het met auto's. een volledig uitgebouwde golf, kan niet op tegen een standaard porsche. (in mijn ogen dan)

of horloges. Zelfs de meest simpele Rolex geeft nog meer status bij wijze van spreke dan een gouden casio. (ik noem maar wat)
Nvie    posted on 15-06-2005 13:47
Poster: Kersten
 En wat staat thuis nu strakker dan een pioneerConfused

Vergelijk het met auto's. een volledig uitgebouwde golf, kan niet op tegen een standaard porsche. (in mijn ogen dan)

thuis staat niets strakker dan pioneer nee, maar dat ligt ook weer aan hoe je het bekijkt

maar een golf t.o.v. een porsche... zelfs een 911 zou van een golf nog winnen (in m?jn ogen)
Kersten    posted on 15-06-2005 15:06
Zo bedoelde ik het ook. Neem een simpele porsche (pioneer cdj 800)  en een helemaal uitgebouwde golf, met alles er op en eraan (numark axis 9, denon dn1000) .

Wat heb je liever? ik zou voor de porsche gaan....en daarom kies ik ook voor pioneer. Je hebt namelijk gewoon het beste van het beste in huis. Bovendien hebben de 2 cdj800's in mijn huis een prominente plaats. niet in slaap- of studeerkamer, maar in de woonkamer. SUPERSTRAK!

wilum    posted on 21-06-2005 23:27
ik zou cdj-800 kiezen
goedkoop
je kunt scratchen
en voldoet aan bijna alle eisen
Lead    posted on 22-06-2005 10:58
Ik plaats mijn DJ set inderdaad ook op een prominente plaats in mijn woonkamer. Mag best opvallen en zo kun je makkelijk effe een plaatje of wat tussendoor draaien....
Let the BASS be louder
Kersten    posted on 22-06-2005 16:59
precies!

254 Users online: 73 Guests (181 Unknown)
Pages generated today : 36.394
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.803.512