CD-speler, laptop,speakers of nieuwe mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xitrate    posted on 01-01-2008 23:03
Ik draai momenteel met 1 iCDX, een American Audio Q-D6 en VirtualDJ op 2x B&W DM330i (hifi speakers).
Nu heb ik na een lange tijd werken en sparen zo'n 700 à 800 bij elkaar gespaard maar nu vroeg ik me af wat ik het beste zou kunnen nemen.

Optie 1:

Een 2e Numark iCDX. Hoewel je met 1 iCDX 2 decks kan aansturen op bijvoorbeeld VirtualDJ werkt dit toch niet echt ontzettend fijn en je krijgt niet echt de 'feeling'. Bovendien beperkt het gebruik van VirtualDJ de speler nogal in zijn functies (effecten die je niet kan gebruiken van de speler zelf, starttijd van de plaat, stoptijd, etc) en zou ik eigenlijk veel liever met CD's werken.

Optie 2:

De American Audio Q-D6 vervangen voor een Xone:42. Ik zal hiervoor dan iets langer doorsparen. De Q-D6 is een goede basic instapmixer, maar het voelt en ziet er gewoon een beetje cheap uit. Bovendien heeft het ook een aantal nadelen zoals als je bijvoorbeeld de bass wegdraait dat hij dan toch nog een beetje bass doorlaat etc. Daarom wil ik graag de Xone:42, waarvan ik bijna verzekerd ben van een goede, stevige, degelijke mixer met de befaamde filters die ook nog eens handig van pas zouden kunnen komen.

Optie 3:

Nieuwe speakers. Van een van mijn B&W's is een tweeter kapot. Deze kan ik vervangen door 2 (bijna dezelfde omdat de originele niet meer verkocht worden) nieuwe tweeters te bestellen voor zo'n 60 euro. Nadeel hiervan is dat ik zelf niet echt een klusjesman ben en die tweeters niet zelf kan aansluiten, en dat ik ze misschien beter kan verkopen op eBay, marktplaats, o.i.d. Een andere optie is het kopen van nieuwe speakers die voor PA doeleinden zijn geschikt. Ik dacht hierbij aan bijvoorbeeld 2x Cerwin Vega Intense 152 (en later dan de bijbehorende sub erbij) of 2x DAP K-112 + Behringer B1800X Pro. Voordeel hiervan is dat ik als ik deze speakers heb de benodigde gear heb om op kleine feestjes te gaan draaien.

Optie 4:

Aanschaffen van een laptop. Ik heb nu alleen een PC, dus om een beetje mobiel te zijn zou een laptop ook handig zijn. Bovendien zou het handig zijn voor mijn studie maar dat is een andere zaak Winking my eye

Wat zou jij me aanraden of wat zou je zelf doen?

Alvast bedankt!
User edit by Xitrate on 01-01-2008 @ 23:24:54 (1%)

What do you think about CD-speler, laptop,speakers of nieuwe mixer ??

Vote :   

Winston    posted on 01-01-2008 23:42

Moeilijk hoor. Allemaal belangrijke argumenten voor de opties.

Optie 4 laten vallen. Vanwege je studie komt laptop misschien vanzelf.

Optie 3 niet belangrijk. De winkel waar je optie 1 of 2 laat uitvoeren kan je vragen je te helpen de tweeter te installeren.

Als geluidskwaliteit en looks belangrijk is kies je voor de Xone:42.

Als je je mateloos ergert aan een enkele besturing en liever met cd's werkt een tweede iCDX. MAar misschien kun je je PC snelheid laten opvoeren?

Tic Toc
Ziax    posted on 02-01-2008 10:24

Ik zou eerst voor de 2e numark gaan. Als je je pc niet lekker werken vond zou ik niet graag met een beest van een mengpaneel staan, zonder er een deftige mix mee neer te zetten.

Dan kun je al lekker met cd'tjes draaien, en later nog een betere mixer aankopen. Maar dan heb je tenminste al een volledige set.
Iedereen begint met een eerder low budget booth. Je AA zal ook z'n mixwerkwerk doen (niet zoals een xone maar het principe van een mixer is er toch :D:p).
1 cdx en een mixer, erg ver ga je daar niet mee komen. Als daar nog eens bij komt dat je vdj niet makkelijk werken vin sta je daar met een mooie mixer en Icdx zonder er leuk mee te kunnen mixen.

Ik heb nu eigenlijk 2x hetzelfde gezegd maar kom :p
Eerst 2e numark,
Dan mixer,
Dan pc

User edit by Ziax on 02-01-2008 @ 10:25:56 (27%)
yogum    posted on 02-01-2008 10:47
Ja zou ik ook doen (sluit zich aan bij Ziax). Het beste is toch gewoon om eerst 'hands-on' te leren mixen vind ik. Oftewel niet met de computer. Daarvoor heb je een 2e cd-speler nodig.

Oh en je link naar je Xone  mixer, dat is een Xone 92, geen Xone 42 :P
Xitrate    posted on 02-01-2008 10:49
Oke dan denk ik dat ik voor een 2e iCDX ga en dan daarna de tweeters laat vervangen van mn speakers.

Bedankt Winston en Ziax!
Ziax    posted on 02-01-2008 10:55

np Winking my eye het leek me gewoon de meest logische oplossing, al zie je die zelf niet altijd direct Happy, laughing

Post dan maar eens een foto van je setje !!Cry

Ik ga verder studeren Unhappy have fun met het draaien

Dj_Fantasy    posted on 02-01-2008 11:20

Ik zit met precies hetzelfde probleem.

Ik zou gewoon iets doorsparen en een laptop kopen.

Want ik weet niet of je ouders meebetalen aan een laptop als het voor school is.

Misschien ff vragen en anders gewoon die 2de iCDX kopen.

dj2dj.nl
Ziax    posted on 02-01-2008 11:40
Ja maar hij heeft het ook over de beperkte functies.
Dan koop je zulke cd spelers en kan je zelf niet alles ervan gebruiken.. Zonde
Langs de andere kant wel een punt om over na te denken
Tizio    posted on 02-01-2008 15:27
De mixer vervangen is wel nodig (en voor een xone is dat natuurlijk geweldig) maar ik denk toch echt dat je eerdt nog een 2e icdx kunt kopen, zal veel makkelijker werken!

Even over je speakers, zelf heb ik een Behringer set bestaande uit: 2x B1520 800watt topkasten en 2x  B1800X Pro subwoofer (dat is de zelfde die jij aangeeft te willen maar dan met het dubbele vermogen) en ik moet zeggen dat ze echt prima bevallen!
Xitrate    posted on 02-01-2008 16:14
Hmmm ja dillema's dillema's :D Je kan je geld helaas maar 1 keer uitgeven Winking my eye

Ik denk dat uiteindelijk mijn ouders wel meebetalen aan een laptop voor school, dus dan laat ik die optie idd vervallen.

Een nieuwe mixer zou inderdaad ook geweldig zijn, maar aangezien dat niet echt 'nodig' is zal ik die later wel vervangen.

En dan de speakers.. Tsja dat is nog even een moeilijk punt. Als ik deze speakers die ik nu heb laat repareren heb ik wel goede speakers voor thuis, maar ik kan niet op feestjes draaien (of ze moeten heel klein zijn). Als ik nieuwe speakers zou kopen zou ik in principe al het benodigde hebben voor kleine feestjes.

Maar uiteindelijk denk ik dat ik toch voor de iCDX ga. DJ'en is eigenlijk nu alleen nog maar voor thuis en ik moet nog veel leren wb beatmatchen, etc. Voordat ik dus uberhaubt op kleine feestjes durf te draaien duurt t nog wel ff Winking my eye Ik denk dat ik dan na deze iCDX de mixer ga vervangen, en dan de speakers, maar dan zijn we weer een hele tijd verder Winking my eye

Heel erg bedankt allemaal!
Ziax    posted on 02-01-2008 16:18
Graag gedaan Winking my eye

Zelf met een AA mixer kan je tenminste mixen, met een mixer en 1 cdspeler sta je nergens...

Veel succes ermee !
Sandr    posted on 02-01-2008 17:38
-Edit: Sander moet leren lezen alvorens te posten-
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 02-01-2008 @ 17:39:20 (96%)

This is an old Topic

No new postings for 6.464 days.
 Post CommentThat would be 215.5 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

127 Users online: 51 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 596
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.860.994