Ooit Wel Eens Muziek Kwijtgeraakt (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Switchon    posted on 01-01-2008 20:18
Het is dat ik nu net dit probleem heb gekregen dat ik benieuwd was of jullie het ook wel eens hebben meegemaakt. Ik heb net namelijk de eer gehad dat mijn desktop pc naar de ***** is. Er zit iets in de software fout volgens mij maar moet er nog iemand naar laten kijken. Maar nu komt het leukste gedeelte en dat is dat ik net heel veel nummers (omdat ik nog maar net begin) gedownload heb en nu zeg maar zo'n beetje weg zijn... Daar gaat je collectie dan hatsjikidee...
Ook wel dom van me dat ik niks geback-upped heb. Jah wel veel maar lang niet alles. Een trap in je zak noem ik dit.. Ik kan bestanden ook niet verplaatsen of overkoppieren dus dat werkt ook lekker mee..

Iemand die hetzelfde wel eens heeft meegemaakt?

Groetjes!

What do you think about Ooit Wel Eens Muziek Kwijtgeraakt ??

Vote :   

jannickv    posted on 01-01-2008 20:20
nep er zit een goedde ITer op mijn pa zijn bedrijf en die weet mijn laptop altijd nog te redden
User edit by jannickv on 01-01-2008 @ 20:20:57 (48%)
Bouncy    posted on 01-01-2008 20:22
Het is nog lulliger als het legale muziek is, aangezien je hier ook voor betaald!
Switchon    posted on 01-01-2008 20:25

@ Jannickv:

Had ik maar zo'n vent nu tot mn beschikkingWinking my eye

@ Bouncy:

Jah en dat was ook nog legale muziekUnhappy, ik hoop egt dat het nog goed komt anders is het zwaar lullig..

Roos    posted on 01-01-2008 20:34
Poster: jannickv
nep er zit een goedde ITer op mijn pa zijn bedrijf en die weet mijn laptop altijd nog te redden

Ik ook niet, maar zoals Jannickv al zei, even naar een goede IT'er (in mijn geval mijn eigen broer Cry) die kan veel bestanden terug halen!
RenéKuppens    posted on 01-01-2008 20:40
ik wel alles en kwaat dat ik was maar gelukkig hebben ze mijn hardeschijf toch nog kunnen lezen met iets speciaals
D-wan    posted on 01-01-2008 20:45
Poster: Switchon

ik hoop egt dat het nog goed komt anders is het zwaar lullig..

Je zou een beroep kunnen doen op de aanbieder van de muziek. Meestal krijg je een bevestigingsmailtje van wat je aankopen zijn, dus het is makelijk aan te tonen dat je er voor betaald hebt. Misschien mag je het nog eens downloaden ?
Bastian    posted on 01-01-2008 20:47

Wel eens gebeurd dat de pc gereset werd en dat alles van muziek weg was, maarja had de vette nummers toch op cd dus don't worry.
Tipje: koop een compacte harde schijf van bv 300 gb en je kan ff lekker door
Of zet je muziek op een andere schijf die niet kan crashenWinking my eye

DiscJunkie2    posted on 01-01-2008 21:04
De muziek is nog de achterhalen... Happy, laughing Ga even naar een PC zaak die hiervan verstand heeft... Ze halen namelijk de vreemdste dingen terug, waarvan je zelfs dacht dat je het had verwijderd!
Switchon    posted on 01-01-2008 21:11
@ Bastian:
Jah eerst zette ik alles en op mijn laptop en op mijn computer. Maar toen ben ik daar even mee gestopt omdat ik een externe harde schijf had besteld om dus alles in 1 keer over te kunnen zetten enz. En het leuke is morge kan ik dus die externe harde schijf verwachte en net deze avond gebeurde dit, Tis gewoon egt te hilarisch voor woorde dat dit dus weer moet gebeure:P, Ben nu hard bezig om mn bestandjes terug te krijgen dus hope voor het beste!Cry

@ D-wan:

Jah kan het wel proberen maar ik zie de kansen niet al te hoog in daarvoor. Want jah het is natuurlijk niet hun verantwoordelijkheid wat met die bestanden gebeurdWinking my eye Maar zou het wel kunnen proberen, niet geschoten is altijd misCry.

@ Roos:

Was mijn tante maar nooit gescheide van me oom dan was het zo geregeldCry
Switchon    posted on 01-01-2008 21:13
@ DiscJunkie2

Aah altijd nog een uitweg danWinking my eye, maar wie weet wat ze amal nog boven water hale waardoor ik met een knal rode kop in die zaak staCry
D-Jaz    posted on 01-01-2008 21:30
nog nooit gehad alleen het is zo ie zo een schande om van elkaar te stelen als dj
Roos    posted on 01-01-2008 21:31
Poster: D-Jaz
het is zo ie zo een schande om van elkaar te stelen als dj

?? wat bedoel jij? Wie steelt wat dan?
Wout-r    posted on 01-01-2008 21:36
Ja weleens gehad ja! Als je per ongeluk schijf D in plaats van schijf C formatteerd Cry
Ghost-Andries    posted on 01-01-2008 21:51
Poster: Wout-r
Ja weleens gehad ja! Als je per ongeluk schijf D in plaats van schijf C formatteerd Cry

heb ik ook al gehad! alle muziek stond op D schijf en moest de C schijf formateren ma ik nam ook de DCryCry dan ben ik toch niet de enigste die da voor heeft gehadCry
Wout-r    posted on 01-01-2008 21:54
Poster: Ghost-Andries

heb ik ook al gehad! alle muziek stond op D schijf en moest de C schijf formateren ma ik nam ook de DCryCry dan ben ik toch niet de enigste die da voor heeft gehadCry

Hier precies hetzelfde! Ik ook gelukkig niet de enige :D
Switchon    posted on 01-01-2008 22:18

Jaja jongenst tis me gelukt om mijn bestanden terug te haleCry

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2167245#post2167245

Kijk eens aan hoeveel je wel niet moet doen om ff je muziek bestandjes te redde:P
Achja tis me gelukt en nu alles heel snel back-uppe voordat ik het weer kwijt benCry

@ Wout-r:

Dat formateren was me bijna ook overkomen zonder deze kerel denk ik :P

Edit: Ook mischien wel handig voor als je in dezelfde problemen komt als mijWinking my eye

User edit by Switchon on 01-01-2008 @ 22:22:09 (21%)
Wout-r    posted on 01-01-2008 22:22

@ Wout-r:

Dat formateren was me bijna ook overkomen zonder deze kerel denk ik :P

Godzijdank! Ik dacht dat ik alleen een pc-noob was! Cry Maar van je fouten leer je hea Winking my eye

Gefeliciteerd met je bestanden!
Winston    posted on 01-01-2008 23:21
@ Roos:

Was mijn tante maar nooit gescheide van me oom dan was het zo geregeldCry

Poster: Roos

Ik ook niet, maar zoals Jannickv al zei, even naar een goede IT'er (in mijn geval mijn eigen broer Cry) die kan veel bestanden terug halen!

Werkt Jannickv's vader samen met Roos' broer en was die getrouwd met Switchon's tante? Cry

Als het een software fout is en de harde schijf in tact is, zijn dus al je files er dus nog op. Je files zijn na herstel weer o.k. Zeg aan de PC mensen dat ze een back-up maken van je schijf omdat je belangrijke (muziek)bestanden op hebt, voordat ze werken aan de software fout.

Er wordt dan gewoon gecopieerd, dus al je sex bestanden zullen ze niet opmerken.Cry
Tic Toc
Switchon    posted on 02-01-2008 04:41
Haha winston jij gaat wel erg ver met je redeneringenCry. Neej het is amal goed gekome tis nu half 5 en ik ben eindelijk klaar met het back-uppen van mijn muziek bestandenCry. Nu is het gewoon mijn Computer formateren word hij weer lekker snel en vanaf nu is hij for dj purpose onlyCry.

Maar niemand meer die wel es zn collectie voor zn ogen weg zag gaan?Cry
nils7    posted on 02-01-2008 10:31
al twee keer gehad dat mijn Hardeschijf naar de ne*k is gegaan (hardware matig en twee verschillende schijven overigens Winking my eye). 1tje toen ik nog geen DJ was maar waar wel veel muziek opstond (en filmpjes enzo, ach je kent dat wel).

En laatst, had me niet laten foppen na de eerste keer dus alles op een externe HD gezet. Begeeft die het! En dat is me dus pas gebeurt! Heb alles wel op cd staan maar het is toch wel lullig... had alles per cd en per genre netjes geordend en in word tracklists gemaakt. Alles pleite Unhappy

Heb nu een backup hardeschijf gekocht voor me laptop gelukkig Happy, laughing. Al me muziek stond op me pc, maar heb binnenkort enkel en alleen een laptop!
FrenchKiss    posted on 02-01-2008 12:53
Tot 2 keer toe:
windows die niet verder wil opstarten omdat er mogelijke schade kan voorkomen.
Gelukkig met een andere pc eerst alle bestanden over gezet en toen formatteren.

Ik ben blij dat ik nu een apple heb!
davyh    posted on 02-01-2008 12:57

Op mijn computer nog nooit.Maar cd'tjes wel dan ben ik beetje vlug ana het draaien en dan gooi ik me cd naar me map toe en dan weg cd..Cry

Gery    posted on 02-01-2008 23:25
moraal van heel het verhaal:

- get a Mac, deze computers lopen quasie noot vast, en kan je zeker altijd opstarten.
- backup alles maar mooi

mijn backup systeem:
- een mini schijf voor onderweg (waarmee ik draai met traktor scratch)
- een backup daarvan op een andere externe schijf
- backup van zowel alle bestanden op mac (TimeMachine) en externe schijf (dus ook muziek) op een netwerk shared volume in X raid (dit zijn dus 4 harde schijven die elkaar backuppen. er mag 1 schijf volledig kapot gaan, je vervangt deze en alles word opnieuw gesyct zonder data loss, heel ingenieus systeem)

enkel een blikseminslag zou mijn data kunnen toasten Tongue
DJ - Producer
ccc    posted on 03-01-2008 00:07
ff offtopic:
Waarom backup je dan alles als een mac bijna nooit vastlooptConfused?

Dus jou moraal van het verhaal klopt bij deze al niet.

Mijn xp loopt ook quasie (neem aan dat het zelden betekent). 2 weken terug voor de eerste keer een bluescreen gehad.

Maar weer ontopic:

Mij is hetzelfde ooit eens overkomen. 160GB aan muziek kwijt. Ik kon wel janken.
Ik heb mijn schijf toen naar een computer zaak gebracht(nadat ik zelf dagen erna heb gezocht en vanalles geprobeert en daarna nog verschillende computerfreaks er vanalles mee heb laten proberen.)

Ze hebben al mijn data kunnen redden. Het koste wel wat, maarja de muziek die erop staat ook.

Het mooie was, dit was mijn externe hdd, hier stond al mijn muziek op.
Wat ik eigenlijk zou moeten doen is nog een extra externe hdd aanschaffen en daar om de zoveel tijd alles heen pompen en die veilig ergens bewaren.
OneSixty    posted on 03-01-2008 00:19
Poster: ccc
160GB aan muziek

nice... Cry Cry

122 Users online: 47 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 770
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.861.168