Wil je Promos (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

diddy    posted on 01-01-2008 12:15
Hey,
Ik wou al zo lang een paar promo's en nu heb ik een manier gevonden hoe je er gemakkelijk aan kan raken.
Ga gewoon naar een site als Filez.(rapidshare search)
En zoek daar naar promo of vinyl en je vind je promo's :p

What do you think about Wil je Promos ??

Vote :   
Renzis    posted on 06-01-2008 22:37
Ik begin bijna te denken niemand.

En ze kunnen nooit iets tegen je bewijzen. Als ze al komen controleren en ze staan er 10 minuutjes, zouden ze je maximaal voor die 3 plaatje kunnen "pakken" want jah de rest is voor eigen gebruik en staat zo mooi in me mapCry
MoXeGy    posted on 06-01-2008 22:39
in princiepen heb je gelijk. Maar ik heb gehoord van vrienden dat er ooit in Belgie iemand is opgepakt met 10.000 euro boeten gezien hij alleen maar illegale nummers op zijn pc had(waarmee hij stond te draaien)
Renzis    posted on 06-01-2008 22:41
ja dan ben je goed de lul, maar mijn cd's mag ik voor eigen gebruik branden, en heen slepen waar ik maar wil.
En volgens mij betaal je je boete per nummer en dan per luisteraar, ARCEE weet daar meer over wat betreft radio, ik weet niet of het ook zo gaat met gewoon live draaien

ArCee??
MoXeGy    posted on 06-01-2008 22:45
Met radio zit het inderdaad per luisteraar en per nummer.
Maar als  ze je ontdekken krijg je van te voren een E-mail naar je gestuurd(ken een paar mensen die het hebben mee gemaakt.)
Ook vraag ik me af of je een eige gemaakte Remix(met samples/vocals van iemand anders) mag draaien.(Alleen zelf ergens draaien. dus niet versturen etc)

Tegenwoordig worden er door de grotere dj's onderling hun nummers uitgewisseld met toestemming om te draaien. Als ze dit willen controleren moet er veel worden rond gebeldCry
User edit by MoXeGy on 06-01-2008 @ 22:47:00 (60%)
DJ_IVI-R    posted on 06-01-2008 23:17
heb ook zo verhaal gehoord tijd terug

50 euro per illegale cd hier in België..

ach ja , lang leve beatport eh Happy, laughing
www.nikan.be
ArCee    posted on 06-01-2008 23:20
Sommige landen zijn er fanatieker mee, met opsporen. Ik weet dat Mauro Picotto een keer is gepakt in Italie, zelfs die stond met downloads te draaien en kreeg een beste boete, maar ja, als hij het al doet, dan mag ik het zeker Cry
User edit by ArCee on 06-01-2008 @ 23:21:23 (31%)
ACTIVE    posted on 06-01-2008 23:49
Digitale DJ Vergunning

In februari 2005 kreeg een bekende Italiaanse dj een boete van maar liefst 1,4 miljoen euro, omdat hij 2000 illegale mp3tjes en 500 clips bij zich had, die hij gebruikte voor zijn werk. Menig dj zal sindsdien huiverend zijn illegale tracks in zijn cd-spelers gestopt hebben of op een laptop meegenomen hebben. Maar er is nu een oplossing voor het probleem van illegale tracks: de Digitale DJ Vergunning.

Canada experimenteerde er al mee en nu is Groot-Brittannië ook om. Het heeft even geduurd, maar de Britse organisatie Phonographic Performance Limited (PPL) heeft een vergunning vervaardigd die dj’s in staat stelt om digitale muziek files in het openbaar af te spelen. De digitale vergunning kost 200 pond per jaar en daarvoor mag een dj legaal 20.000 digitale opnames op zijn of haar laptop of computer hebben, om die te draaien in clubs en pubs. Maar er zit een addertje onder het gras, want de vergunning geldt alleen voor dj’s die ook daadwerkelijk vanaf een laptop of computer draaien. Wie illegaal of zelfs legaal gedownloade tracks draait kan alsnog vervolgt worden als hij wordt gepakt. Ook mag je back-ups van alle files bewaren op een aparte harde schijf.

De PPL geeft dj’s ruimschoots de tijd om een vergunning te bemachtigen en gaat dan de clubs af om te controleren of ze ook echt een vergunning hebben. De organisatie zegt ook in gesprek te zijn met veel clubs en pubs, die zelf al aangeven alleen nog maar dj’s met een vergunning te laten draaien. Volgens een woordvoerder van PPL was er dringend regelgeving nodig over de legale omkadering aangaande het afspelen van digitale muziek in het openbaar. Ook heeft de PPL met honderden professionele dj’s gesprekken gevoerd om tot deze vergunning te komen.

Nederland kent overigens ook een soort regelgeving omtrent het gebruik van digitale muziek in het openbaar, zo blijkt uit navraag bij Buma/Stemra, de auteursrechtorganisaties voor componisten, tekstdichters, bewerkers en muziekuitgevers in Nederland. Maar die regeling is alleen maar toegespitst op achtergrondmuziek in horecagelegenheden. Die betalen 75 euro per jaar en daarvoor mogen ze tot 3500 muziekwerken per jaar op hun computer hebben, die tot 10.000 files gewisseld mogen worden. Regelgeving voor dj´s en clubs, zoals nu dus in Groot-Brittannië, is er nog niet. Wel wordt er op dit moment gewerkt aan een nieuwe regeling voor het vastleggen van muziek, die voor iedereen toegankelijk is. Zo laat Buma/Stemra in een reactie weten. Deze regeling komt binnenkort tot stand en er is inmiddels al een lijst met namen die voor die regeling in aanmerking willen komen. Wordt vervolgd dus.

artikel is van 19-09-2005

En in nederland hebben we na 2 jaar nog steeds geen regeling die duidelijkheid geeft..
User edit by ACTIVE on 06-01-2008 @ 23:52:07 (4%)
Bodgi    posted on 07-01-2008 00:25
hmm dus als ik u artikel goed lees...

dan mag ik draaien met final scratch vanop de laptop maar met 2 timecoded vinyl platen op de decks. die net dezelfde muziek produceren dan wnnr ik het zou branden op cd, maar dit is dan wel illegaal...

same shit, different material

what's the difference?
nils7    posted on 07-01-2008 14:56
Ach ik ken tenten waar ze met traktor werken.... maar die tracks die er in staan wss. niet allemaal gekocht kunnen zijn!

Wel suf dat er na 2 jr nog niks bekend is....
Kevinova    posted on 07-01-2008 15:05
Ik heb nog nooit gehoord van een inval op een feest of iets dergelijks om te kijken of er wel legale muziek werd gedraait.

Wel weet ik dat Laidback Luke een keer moeilijk door de douane op schiphol kwam omdat ie allemaal cd-rtjes in zn platentas had zitten die die als handbagage mee nam (zou ik ook doen). Maar toen ie had uitgelegd dat ie zelf producer en dat zijn eigen gemaakte tracks waren kon ie zn reis vervolgen.
nils7    posted on 07-01-2008 15:06
Poster: Kevinova
Ik heb nog nooit gehoord van een inval op een feest of iets dergelijks om te kijken of er wel legale muziek werd gedraait.

Wel weet ik dat Laidback Luke een keer moeilijk door de douane op schiphol kwam omdat ie allemaal cd-rtjes in zn platentas had zitten die die als handbagage mee nam (zou ik ook doen). Maar toen ie had uitgelegd dat ie zelf producer en dat zijn eigen gemaakte tracks waren kon ie zn reis vervolgen.

Booh ik moet straks gaan vliegen en wil ze idd. mee nemen als handbagage Cry
ArCee    posted on 07-01-2008 15:41
Sean Tyas ook, en die had alleen maar eigen werk bij zich Cry
ArCee    posted on 07-01-2008 15:42
Ik heb feesten gegeven, op feesten geweest, op feesten gedraait, alleen een keer controle op het aantal db's wat te hoog lag, da's alles.
User edit by ArCee on 07-01-2008 @ 15:43:08 (3%)
cross-over    posted on 07-01-2008 16:06
Een aantal jaren terug (2001 of 2002) een keer een controle gehad. (al gevolg van nalatigheid van de zaaleigenaar... zie hieronder). Men heeft de gehele collectie die ik bij had gecontroleerd en in die tijd had ik een aantal gebrande cd's waarvan men wel de orginele wou zien.
Aangezien mijn collectie te uitgebreid is en ik "geen goede" ahum  administratie heb volstonden wat steek proeven.

Verder over de buma:
Horecagelegenheden zoals  cafés of partycentra hebben auteursrechten vaak per jaar afgekocht.  Bij feestjes is de organistatie verplicht dit zelf te regelen. dus niet de DJ......

http://soundcloud.com/lau-daniels
ArCee    posted on 07-01-2008 17:55
Gewoon een stapel verzamel cd's geven, hier staan ze ergens op meen ik?? Cry
Wout-r    posted on 08-01-2008 15:54
Poster: cross-over

Verder over de buma:
Horecagelegenheden zoals  cafés of partycentra hebben auteursrechten vaak per jaar afgekocht.  Bij feestjes is de organistatie verplicht dit zelf te regelen. dus niet de DJ......

Dus als de DJ illegale cd's draait, is de horecagelegenheid verantwoordelijk? Cry
Dat is wat ik uit dit stukje haal...
cross-over    posted on 08-01-2008 18:45
Poster: Wout-r

Dus als de DJ illegale cd's draait, is de horecagelegenheid verantwoordelijk? Cry
Dat is wat ik uit dit stukje haal...

nee,  dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Elke keer als jij voor publiek een nummer draait moet je (net als een radiostation overigens) Buma rechten betalen.  De rechten die je koop bij aanschaf zijn de rechten voor prive gebruik (lees maars eens na op bv een video film).

Deze publiekelijke buma rechten betalen de horecagelegenheden dus........

@Arcee:  daar kwam het dus wel op neer.  Hier zijn een paar duizend vinyls, daar zitten ze tussen.......
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 08-01-2008 @ 18:46:10 (23%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

517 Users online: 335 Guests (182 Unknown)
Pages generated today : 47.034
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.599.332