altijd alles goedkoper.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gery    posted on 31-12-2007 00:08
Wat is dat toch de laatste tijd met organisatoren van feesten de laatste tijd.
Iets waar ik mij persoonlijk rot aan erger is het voilgende.

Ik probeer zowat organisatoren die ik ken van allerhande fuiven tot galabals te helpen in het voorzien
van deftig materiaal en muziek.

Ik steek mijn nek uit en vraag bij mensen wie ik ken goede voorwaarden.

Zo kan ik enkele top party dj's boeken (die anders veel meer vragen!) en een hele licht en geluid setup die ook
top is (zo denk ik bvb aan: 4 punts boxen, minstens 6 movingheads, 4 par's, strobo, rook, laser, sl1200, CDJ1000, djm800, ...)
Dat alles voor een prijs die rond de 1000 EUR ligt.

Toch krijg ik steeds meer mensen die hier niet op ingaan omdat ze ergens een charel van achter de hoek weten op te scharrelen met verouderd en/of slecht materiaal (JB systems ipv martin, etc...)

Je waarschuwd heb daarvoor, maar niks kan baten en men kiest toch maar voor iets minder dat een luttele 200 EUR goedkoper is.

ondertussen is mijn credibiliteit bij de mensen waar ik die voorwaarden kreeg ook gezakt uiteraard.

achteraf bleek het zoals ik gezegd had uiteraard niet je dat te zijn.

en als je dan de volgende keer weer afkomt, denk je dat ze iets daaruit geleerd hebben?

nope gewoon weer voor dezelfde goedkope shit gaan.

Dit steekt mij eigenlijk gewoon tegen., hoe dat sommige amateurs op zo'n manier de markt en de fuif verzieken.
Tegen zo'n praktijken kan je als bemiddelaar niet tegenop zonder er zelf verlies aan te doen!
met als resultaat dat de algemene kwaliteit van evenementen er jaar na jaar op achteruit gaat.

ik vind dit triest om aanzien.
ik moest dit gewoon even kwijt, in de hoop dat ik niet de enigste ben die deze spoken ziet...
DJ - Producer

What do you think about altijd alles goedkoper. ??

Vote :   

JSCoolen    posted on 31-12-2007 03:20
Dit al 20 of 30 jaar het geval en het wordt steeds erger aangezien de markt veel toegankelijker wordt.

Toch is er voor de serieuze speler nog steeds een goede markt. JE scheldt op marktverziekers, maar je doet er zelf min of meer aan mee. 1000 euro is echt een laag bedrag voor hetgene wat jij aanbied. Zelfs zo laag dat mensen je wellicht niet serieus nemen en je vergelijken met de hobbieer om de hoek.

Wanneer je serieuze prijzen rekend ontdek je vanzelf een goede markt.
Gery    posted on 31-12-2007 10:37
ja maar ik wil mij hoofdzakelijk op studentenfuiven gaan toeleggen, en de reden waarom ik mijn prijs al zoveel heb laten zakken is omdat er anders sowieso bij de organisatoren geen twijfel meer is over wat ze zouden nemen...
DJ - Producer
Gagarin12    posted on 31-12-2007 11:18
we kunnen daar niets aan doen
Winston    posted on 31-12-2007 14:13
Voor studenten fuiven is je materiaal te duur. Dit zijn vnl. budget feesten, dus moet je komen met budget materiaal. Organisatoren van dit soort evenementen hebben geen verstand van kwaliteit, dus hoef je daarmee niet aan te komen. Verkoop je equipment en koop budget apparatuur. Ik zou wel letten op geluidskwaliteit van mixers en speakers. Maar check eerst of het echt aan de prijs ligt en niet aan dat ze jou niet mogen.
Tic Toc
Gery    posted on 31-12-2007 16:20
eerst en vooal is het materiaal helemaal niet van mij en wil ik enkel als bemiddelaar optreden.

ik ben daarmee begonen omdat ik zag dat de kwalieit van feesten er op achteruit ging binnen mijn studentengemeenschap.

uit puur idealisme in de hoop iets te redden. ik weet wel dat jullie her op zich niks aan kunnen doen, maar ik vraag eigenlijk om tips wat ik zou kunnen doen om organisatoren die idd van niks weten te kunnen overtuigen.
DJ - Producer
PatrickBeuken    posted on 31-12-2007 16:46
Men heeft geen behoefte aan een bemiddelaar die van alles afhankelijk is. Een onafhankelijke partij, dus een verhuurder die alle spullen zelf heeft bied zekerheid.
User edit by PatrickBeuken on 31-12-2007 @ 16:46:30 (5%)
Max-E    posted on 31-12-2007 16:48
tja, doe je niks aan, een tip: Ga zelf draaien en gebruik dat spul:P, ga kijken of je t ook uit kunt lenen aan dj's die hier op t forum zijn(ergens in de buurt van jou)..  Ga vooral niks verkopen of prijzen verlagen, want daar verdien je geen flikker aan.. je verliest alleen maar geld omdat je het spul voor n lagere prijs verkoopt dan jij t gekocht hebt... daar verdient niemand iets aan heWinking my eye
JSCoolen    posted on 31-12-2007 18:23
Poster: PatrickBeuken
Men heeft geen behoefte aan een bemiddelaar die van alles afhankelijk is. Een onafhankelijke partij, dus een verhuurder die alle spullen zelf heeft bied zekerheid.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik een complete geluidsset en lichtset huur weet ik zeker dat ik goedkoper uitben dan als wanneer een bedrijf zelf gaat shoppen. En dan verdien ik nog een goede boterham aan de klus.

De kortingen die je als organisator krijgt zijn gewoon veel beter dan je als bedrijf of particulier krijgt. Vooral als je genoeg afneemt.
mrwhoopie    posted on 05-01-2008 21:15
Vergeet ook niet dat het de klant geen bal uitmaakt of jij ni met pioneers of met jbsystems draait,qua belichting het zelfde verhaal en eigenlijk ook niet raar.
Er is helemaal niets mis met de dmx-effecten of scanners van jbsystems,het is alleen niet zo kwalitatief als martin.
De klant wil die ene avond ofwel:-geld verdienen
                                               -zich ammuseren
De dj is een kost die je in de hand hebt,en of het volk nu inkom betaald als er pioneers staan of jbsystems,het geld is binnen.
Waar verdienen ze dan nog op?drank,maar bij jeugdfuiven is dat al veel minder want de jeugd drinkt lang niet zoveel.

Ik doe enkel nog fuiven voor 30 + en 70's waarom?

1 weinig concurentie en de mensen die daar komen kunnen niet elke week gaan fuiven door werk,kids,ed.....
En ze zijn dan ook bereid veel geld uit te geven een drank en inkom,en dan kan je dus ook wat meer bieden.

Ik weet dat je nu gaat zeggen dat je met een pioneer mooier en beter kan mixen dan met ene jbsystems,maar geloof me als je dat tegen de klant zegt,denkt hij in zijn eigen:"tzal wel"
Nvie    posted on 05-01-2008 22:24
Mensen willen tegenwoordig gewoon geen drol betalen voor kwaliteit. Ik zie precies hetzelfde probleem. Mensen komen naar je toe en willen alles top-of-the-line, en als ze de offerte hebben ze toch een goedkopere aanbieding van jan-de-prutser-om-de-hoek.

Daarnaast zien sommige mensen niet dat bepaalde dingen geld kosten. Laatst kreeg ik een aanvraag binnen voor een opdracht 120 km verderop. Voor mij is dat al een lastig geval om aan transport e.d. te komen en de betreffende persoon ook gewezen op de bijkomende kosten voor een avondje ruim 240km rijden. Als ze dan uiteindelijk zien wat het prijsje wat je rekent voor de 240km haken ze toch af...

Ook ik ben niet iemand die met een eigen verhuurvloot werkt. Ik huur de materialen en voeg daaraan de diensten toe, wat voor mij veel aantrekkelijker is omdat ik zelf geen onderhoud heb en kwalitatief uitstekend materiaal heb. Nadeel is wel dat je altijd afhankelijk van iemand bent met je prijs.

Je moet iets hebben wat jou speciaal maakt in de branche. Probleem is meestal om zoiets te vinden, en dat als je zoiets hebt mensen het relatief kleine beetje extra geld er niet voor over hebben.
PatrickBeuken    posted on 06-01-2008 10:48
Poster: mrwhoopie
de jeugd drinkt lang niet zoveel.

Daar kan ik nog wel een discussie over aan gaan Winking my eye
Gery    posted on 06-01-2008 11:06
overigens wil ik er ook nog aan toevoegen dat als een zaal goed voorzien is van licht en dat ook goed is ingesteld en effectief echt continu meegaat met de muziek veel impressionanter is en uiteindelijk een groot stuk zal bijdragen aan de reputatie van een feest.

DJ - Producer

This is an old Topic

No new postings for 6.460 days.
 Post CommentThat would be 215.3 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

160 Users online: 58 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 576
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.860.974

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use