Mixen opnemen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 29-12-2007 19:09
Ik vroeg me af... Straks ga ik mijn installatie gaan halen en moet ik mezelf zien te promoten her en der in de buurt. Ik weet dat de meesten een mixtape in cafés droppen. Maar nu komt het: hoe maak je zo'n mixtape?

Kan dat via je cd-spelers, of moet daar iets tussen? Kan iemand wat uitleg geven?

PS: Ben nogal snel aan de slag gegaan, eigenlijk vergeten te kijken of er al zo'n topic was... Mijn fout.
User edit by MissSalem on 29-12-2007 @ 19:10:24 (36%)

What do you think about Mixen opnemen ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 29-12-2007 19:11
Gewoon op je record uitgang op je mengpaneel!

van uit daar ga je naar de ingang van je laptop daar pleur je auda city op (gratis)

en op nemen die handel!

mocht je geen record hebben dan even opnemen via master 2 of booth out!
Day-One    posted on 30-12-2007 22:35
de meetse mengpanelen hebben 2 uitgangen..1 voor master en 1 voor je booth. of soms master 1 en 2 met schakelaar voor mono per kanaal dus master 1 = L (links) en master 2 = R (rechts)

Okay...je gaat van je mengtafel "Tulp" (master out of booth out) naar je pc in line in (meestal Blauw van kleur) "Mini-Jack"

en idd zoals Dj-Rk zegt..gewoon freeware (audio-City) en eigenlijk klaar om op te nemen.

Let wel dat je niet boven de 6db komt met het opnemen van je set ivm distortions ed.
bambamstudio    posted on 30-12-2007 22:43
of een simpel ikey-tje van Gemini
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
ArCee    posted on 01-01-2008 16:56
Poster: Dj-RK
Gewoon op je record uitgang op je mengpaneel!

van uit daar ga je naar de ingang van je laptop daar pleur je auda city op (gratis)

en op nemen die handel!

mocht je geen record hebben dan even opnemen via master 2 of booth out!

Wel ff aanvullen met een "lamesleutel" anders kan het weer niet in mp3 omgezet worden Winking my eye
MissSalem    posted on 01-01-2008 16:57
Poster: ArCee

Wel ff aanvullen met een "lamesleutel" anders kan het weer niet in mp3 omgezet worden Winking my eye

Bedankt voor de info, allemaal. Maar wat is een "lamesleutel"?
ArCee    posted on 01-01-2008 17:04
Die kun je via Google zo vinden. Die zet je ergens op je pc, als je audacity opstart en je gaat naar voorkeuren dan vraagt hioj om zo'n lamesleutel omdat audasity deze niet heeft. Audasity zoekt hem zelf op je pc en voegt hem toe aan het programma. Een lam sleutel heb je nodig om van je WAV opname om te zetten naar gangbaarder mp3.

Zoiets: http://codecpack.nl/lame_cli_dll_397.exe
User edit by ArCee on 01-01-2008 @ 17:13:27 (16%)
Illusion    posted on 01-01-2008 21:49
Je kan prima via de computer opnemen. Het enige wat je nodig hebt is een tulp snoertje, en aan de andere kant, zo'n andere aansluiting. Ben naam ff kwijt..., net zo'n aansluiting als jij in je mp3 stopt van oordopjes.

Je hebt op je mengpanelen meestal 2 masters. Rec. Uitgang, en nog een uitgang. Op de laatste die ik noemde sluit je je versterker aan.

De andere verbind je met je computer! Deze stop je in de blauwe ingang van je computer.

Vervolgens moet je een programma downloaden genaamd: mp3mymp3.

Zijn niet veel mensen die hem gebruiken, maar dit is de allermakkelijkste manier van opnemen! Deze beveel ik je aan. Het is zoiets als geluidsrecorder, en uitgebreider. Hier kan je zolang mee opnemen als jij wilt. HIER kun je hem downloaden!

Vervolgens moet je je geluid opnemen via Stereo-Mix, of Lijningang.

Dit kun je instellen via volumeregeling in windows.

Ik moet deze je gewoon aanbevelen, want dat programma is ideaal. Je kan ook makkelijk het kwaliteitsniveau instellen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ArCee    posted on 02-01-2008 12:00
Leuk programma, eens kijken wat het is?? Winking my eye
Wout-r    posted on 02-01-2008 12:07
Poster: bambamstudio

Die gebruik ik ook, ik heb namelijk geen PC in de buurt van mn booth staan. Maar tis wel een ideaal apparaatje! Happy, laughing Je neemt namelijk gewoon op op een usb-stick, én het is lekker mobiel, maar er hangt wel een prijskaartje aan...

Dus: heb je een PC in de buurt, dan lekker mixer aansluiten aan de PC, anders zou een iKey een optie zijn.
Adrien1989    posted on 02-01-2008 12:16
Ik heb gewoon een minidisc recorder/speler aan m'n record uitgang hangen. Daar neem ik mee op en dat kan ik ook weer op de computer sietemieteren. Andere manier, ik had toevallig nog zown aparaatje liggenWinking my eye
TouRRe    posted on 02-01-2008 12:32
Ik heb ook audacity.
Zeer goed programma.
Maar als mijn laptop in de stekker zit om op te laden,
hoor ik geruis in mijn boxen :s
Weet iemand aan wat het kan liggen?
Dit geruis hoor ik niet wanneer mijn laptop niet aan het opladen is.
Didier_Deluxe    posted on 02-01-2008 18:57
Poster: TouRRe
Ik heb ook audacity.
Zeer goed programma.
Maar als mijn laptop in de stekker zit om op te laden,
hoor ik geruis in mijn boxen :s
Weet iemand aan wat het kan liggen?
Dit geruis hoor ik niet wanneer mijn laptop niet aan het opladen is.

Waarschijnlijk staat je laptop te dicht bij je boxen, terwijl hij is aangesloten op het stroomnetwerk. Heb net hetzelfde voorgehad met een draadloze telefoon die naast mijn pc speakers stond, ik maar denken dat mijn boxen om zeep waren. Maar als je de stekker uit het stopcontact trok dan stopte de ruis, terwijl de telefoon nog steeds aanstond. De oplossing was simpelweg de telefoon wat meer op zij schuiven.
simsoft    posted on 12-01-2008 13:51

via record in je mengpaneel naar de laptop
en opnem met softwaire
ikzelf gebruik cool edit pro en ben daar zeer tevreden van

MissSalem    posted on 17-01-2008 16:20
Bijkomende vraag: kan ik een mix van me dan nog bewerken op de computer, met bvb FL Studio?
freddiejay    posted on 17-01-2008 18:32
eventueel weel wel, om foutjes eruit te halen,
kan ik je adobe audition aanbevelen
MissSalem    posted on 18-01-2008 15:21
Poster: freddiejay
eventueel weel wel, om foutjes eruit te halen,
kan ik je adobe audition aanbevelen

Dit programma zou ik moeten gaan opzoeken. Happy, laughing

Het zou wel handig zijn om een mix op te nemen met de CDJ-1000 en die te kunnen bewerken op de computer, aangezien die ook een kaartlezer heeft.
simsoft    posted on 18-01-2008 21:11
denk dat je het wel zult vinden via limewire
ArCee    posted on 05-02-2008 12:29
downloads.com. Staat veel software op Cry
ilseentje    posted on 05-02-2008 16:23
Hoop dat ik een linkje mag plaatsen naar een ander dj forum.
Anders mag de link verwijdert worden hoor.
Hier staat de volleddige uitleg:
http://www.aboutdj.nl/content/view/10/50/1/0/
User edit by ilseentje on 05-02-2008 @ 16:25:16 (1%)
JayTaph    posted on 05-02-2008 17:15
Poster: Day-One
Let wel dat je niet boven de 6db komt met het opnemen van je set ivm distortions ed.

+6 lijkt me zowiezo al vrij veel.. Ik zou het zeker een heel stuk lager houden, dan heb je altijd nog ruimte genoeg om je gehele mix uit te masteren naar 0db toe Happy, laughing
JayTaph    posted on 05-02-2008 17:16
Poster: bambamstudio

Nog nooit van gehoord.. Lijkt me wel een geinige gadget.... kzal eens op zoek gaan dus Happy, laughing
yogum    posted on 05-02-2008 21:35
Ben er ook net mee bezig, dus ik heb ook even twee vraagjes :P

Heb je een Lame-codec ook nodig voor andere programma's zoals Wavelab?

En:

Maakt het uit wat voor een geluidskaart je hebt? Heb zelf namelijk wel een betere geluidskaart dan de onboard, maar die zit niet in de laptop die ik gebruik voor de mixes... (en die kan ik niet in de laptop inbouwen)
Donzie    posted on 05-02-2008 22:32
ik zet gwn simpel me harddisk recorden op me rec out en opnemen die handel
yogum    posted on 07-02-2008 13:32
Poster: yogum
Ben er ook net mee bezig, dus ik heb ook even twee vraagjes :P

En:

Maakt het uit wat voor een geluidskaart je hebt? Heb zelf namelijk wel een betere geluidskaart dan de onboard, maar die zit niet in de laptop die ik gebruik voor de mixes... (en die kan ik niet in de laptop inbouwen)

Iemand een antwoord? Happy, laughing
JayTaph    posted on 07-02-2008 15:14

Lame Codec is een programma waarmee je bestanden kan omzetten naar MP3. Aangezien dat een vrij complex iets is, gebruiken veel software daar externe programma's voor (ook ivm licenties etc). Het hangt dus helemaal af van het programma.. ga er maar vanuit dat de meeste goedkope of freeware programma's dit programma nodig hebben. Je kunt het in ieder geval zonder problemen installeren, en als een programma het nodig heeft en erom vraagt, gewoon naartoe laten wijzen en klaar..  kan dus geen kwaad.. Happy, laughing

Theoretisch maakt het wel uit ja, maar ik denk niet dat je daar iets van gaat horen. Er zijn al genoeg plekken in een normale setup dat de geluidskwaliteit doet dalen, dus ik denk dat je je daar niet zo'n zorgen over hoeft te maken.

210 Users online: 114 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 35.859
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.250