goede studiomicrofoon
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stevew    posted on 27-12-2007 12:43
Hallo vrienden,

Ik ben op zoek naar een goede studiomicrofoon. Het is niet voor pro-doeleinden maar voor verscheidene mensen die eens een liedje willen komen inzingen voor vb. Carnavalstoet, enz.... dus het is gewoon de bedoeling dat de stem zeer zuiver is. Ik heb wel dj-micro's van shure en sennheiser maar ik gebruik die voor dj-doeleiden en ik heb met deze micro's al eens geprobeerd maar het is niet zuiver genoeg voor een track in te zingen.

Kunnen jullie mij iets aanraden??
Welke gebruiken jullie??

Ik zou er wel niet graag meer dan 300€ willen aan uitgeven.
THX, Steve
User edit by stevew on 27-12-2007 @ 12:50:05 (2%)

What do you think about goede studiomicrofoon ??

Vote :   

Lead    posted on 27-12-2007 13:57
Voor 300 euro kun je wel wat kopen denk ik.

Welke micro's heb je van Shure ?? Ik heb zelf een Shure Beta58, de normale SM-58 is zo'n beetje de SL1200 van de microfonen : degelijk, acceptabele klank, dynamisch dus geen phantoom nodig en hij is erg betaalbaar (onder 200 euro volgens mij). De BETA58 is net even een tandje beter van konstructie en klank.

Wil je een hele zuivere mic die een zo breed mogelijk scala aan stemmen goed kan opnemen zou ik toch naar een condensator mic kijken. Die zijn ietsje duurder en moet je behoeden van oversturing maar geven wel een mooier geluid.

Naast de keuze dynamisch of condensator is ook de karakteristiek van de mic belangrijk. Wil je een mic die veel mensen tegelijk kan opnemen of is het puur voor solo zang ?
Let the BASS be louder
stevew    posted on 27-12-2007 14:01
Lead:
Solo zang of max 2 personen. Ik heb de SM-58, dat lukt wel maar het is toch niet wat ik zou van willen Lead, het kan toch wat beter.
Ik denk aan een condensator microfoon maar ik heb daar totaal geen ervaring in. Daarmee ik het hier vraag.
MaD    posted on 27-12-2007 16:39
AKG Perception 100 of 200. Zijn goed betaalbaar en is best aardige kwaliteit. Toch iets meer gechikter als Studio mic. dan een Shure SM 5
noadja.com /// aboveall.nl
tairip    posted on 27-12-2007 17:46
Poster: MaD
AKG Perception 100 of 200. Zijn goed betaalbaar en is best aardige kwaliteit. Toch iets meer gechikter als Studio mic. dan een Shure SM 5

Idd ik wou de AKG ook adviseren, de Perception 200 heeft een mooie spin erbij!
MoXeGy    posted on 27-12-2007 18:03
Ik wil zou je dan ook adviseren om een fatsoenlijke geluidskaart erbij te kopen.
Een mic die iets hoger in je budget zit is  de: Rode NT 1000. Kost rond de 250 euro.
Lead    posted on 27-12-2007 22:45
Rhode is een van de betere maar volgens mij kost die wel iets meer dan dat. Er zijn veel meer goede oplossingen. Misschien een Shure 87(beta), da's zo'n beetje de standaard condensator mic, net als de SM-58 : doet het altijd Winking my eye

Denk eraan dat je voor een condensator mic ook Phantoom voeding nodig hebt. Dit komt normaal gesproken uit je mengtafel.
Let the BASS be louder
MoXeGy    posted on 28-12-2007 00:33
Meestal zit dat ook op een van de duurdere geluidskaarten, wat ook best belangrijk is voor je geluidskwaliteid.
De rode die ik aangaf is tog echt 250 euro Happy, laughing
Yorick    posted on 28-12-2007 01:01

Rode is een zeer goed merk! bij veel radio stations word die gebruikt. maar is soms wel prijzig. je krijgt waar je voor betaald...

stevew    posted on 28-12-2007 07:40
Reeds al bedankt voor de hulp vrienden, maar ik ga me hier weer even van de domme moeten laten op het punt wat Lead zegt: Die phantoom voeding, wat is dat voor iets? Ik dacht dat die mic's ook rechtstreeks op een mic XLR-kanaal op de mixer mochten binnenkomen zoals andere mic's. Kunnen jullie dit even toelichten vrienden?
MoXeGy    posted on 28-12-2007 09:50
fantoom voeding is gewoon +48 volt naar je microfoon sturen(via xlr) zodat hij werkt.
dit is voor condensator mic's(en nog een paar andere soorten maar die zijn niet boeiend.)
De dynamische mic heeft geen voeding nodig.
stevew    posted on 28-12-2007 14:47
Bedankt voor de uitleg MoXeGy Cry maar ik snap het hele gebeuren met die voedingen nog niet al te goed.
Nog iemand met ervaringen?
MoXeGy    posted on 28-12-2007 22:03
Als je wat rond zoekt denk ik dat je redelijk wat tegenkomt.
op  http://nl.wikipedia.org/wiki/Fantoomvoeding bijv. Deze link lijkt mee meer dan genoeg gezien je er anders goed moet in verdiepen.
bambamstudio    posted on 29-12-2007 09:25
Poster: MaD

de preception is een goede mic. Ik gebruik deze zelf ook. Je hebt nu ook de 400, geweldige kwaliteit, mooie sound. Koop er een kleine mic preamp bij, bv de mic100 van behringer. Goed, goedkoop en je phantom probleem is ook verleden tijd
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
bambamstudio    posted on 29-12-2007 09:27
Poster: Lead
Rhode is een van de betere maar volgens mij kost die wel iets meer dan dat. Er zijn veel meer goede oplossingen. Misschien een Shure 87(beta), da's zo'n beetje de standaard condensator mic, net als de SM-58 : doet het altijd Winking my eye

Denk eraan dat je voor een condensator mic ook Phantoom voeding nodig hebt. Dit komt normaal gesproken uit je mengtafel.

rode beter dan akg? ga ik niet met je eens zijn. Rode, deze hebben de neiging om te verkleuren als je hard gezingen wordt en bij erg hoge noten, en nemen ook veel bijgeluiden mee, zelfs met plopkap.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

68 Users online: 17 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 33.185
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.957.950