Goede (Presentatie) Microfoon
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yorick    posted on 25-12-2007 15:11

Hey dj's
Ik ben op zoek naar een goede microfoon die mee kan gaan tijdens draaien. Om te kunnen presenteren.
Binnenkort heb ik een paar klusjes waar ze geen microfoon hebben.

Eisen:
-Moet draadgebonden zijn.
-Min: €0.-- - Max: € 130,--
-Goede Kwaliteit
-Gebruiksvriendelijk
( niet dat je met een een schroevendraaien je microfoon aan/uit moet zetten, een aan/uit knop mag er op zitten maar hoef niet! Winking my eye

Zelf dacht ik aan:
Shure SM-58
Sennheiser E 845

Alvast bedankt!

Yorick!

User edit by Yorick on 25-12-2007 @ 15:20:31 (13%)

What do you think about Goede (Presentatie) Microfoon ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 25-12-2007 15:13
je bedoeld dat er een aan/uit knop op de mic zit? zoja dan valt de sm-58 al af.
Overigens wel een leuke mic voor het geld.
Bouncy    posted on 25-12-2007 15:23
Ik zeg dan de shure, het is de standaart mic, als ze bij ons op het werk om een mic vragen dan gaat het altijd om de SM-58. Heeft alleen geen aan/uit knop, maar dat is geen probleem zoals ik in jou post lees.
Yorick    posted on 26-12-2007 12:27
Oke bedankt voor deze informatie alvast:D
Zijn er nog meer mensen die met deze ervaring hebben?
tairip    posted on 26-12-2007 12:34
De SM58 is een topper! Hij klint niet bijzonder goed maar zeker ook niet slecht, het is een microfoon waar je (bij wijze van) je koffie mee kan roeren en daarna nog even een spijker het podium weer inslaan en dan doet ie het nog! M.a.w. hij is oerdegelijk.

Een E-845s is ook geen verkeerde keuze alleen de SM58 is zo'n beetje standaard. Het enige nadeel aan een E-845s is dat deze qua prijs volgens mij iets duurder is dan de SM58.
PatrickBeuken    posted on 26-12-2007 20:28
Ik zou voor jouw gebruik zeker geen microfoon nemen die duurder is dan de SM58, want dat is gewoon de standaard mic. Ik zou eerder overwegen om DAP's namaak van de SM58 te nemen... je hoort het verschil alleen als je heel nauwkeurig luistert en qua degelijkheid zal het ook niet veel verschillen. Het enige grote verschil is de prijs.... de dap kost maar de helft.
Kessler    posted on 27-12-2007 16:52
ik had een hele mooie... KoolSound VHF270 draadloze microfoon. Was echt supergeluid en maar €89,-. Mag helaas niet meer verkocht worden omdat ze konden storen op bijv. F16's die voorbij vlogenCry Echt een vaag verhaal maar het schijnt echt zo te zijn ik heb er op de zaak en officiele brief van gekrege whaha
Yorick    posted on 28-12-2007 00:59
Leuk dat je dat vermeld maar wat heb ik er nu aan?

Ik ga dan denk toch voor de Shure SM 58! + 2 meter XLR kabelHappy, laughing

Bedankt jongens! Voor de info!

(van mij mag er een slotje op, maar als jullie willen dat die open moet blijven PRIMAWinking my eye)
mrwhoopie    posted on 06-01-2008 19:00
how mannen een sm58 als presentatie microfoon??Ik zou gewoon eens kijken voor een senheiser die heb je al voor rond de 55€
de sm58 is een zangmicrofoon,je gaat hier ook rapper last van feedback me hebben,het is idd een oerdegelijke micro en idd ook de standaard maar de topicstarter vraagt een presentatie micro....ik zou voor zo een senheisertje gaan en die heeft een aan uit knop.

This is an old Topic

No new postings for 6.460 days.
 Post CommentThat would be 215.3 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

180 Users online: 66 Guests (114 Unknown)
Pages generated today : 461
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.860.859