mixer boxen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjGeoff    posted on 25-12-2007 12:22
Ik ga een nieuwe mixer kopen en iemand op een ander forum zeg dan tegen mij je hebt dan nog een versterker nodig en speakers want anders komt er geen geluid uit.

Dus moet je een versterker hebben voor muziek af te spelen of kan je ook gewoon 2 boxen aan je mixer aan sluiten.

What do you think about mixer boxen ??

Vote :   

dancedimension    posted on 25-12-2007 12:24
Dit kan alleen als je actieve speakers aansluit op je mixer, als je geen actieve speakers hebt zou je toch echt een versterker moeten aanschaffen om het spulletje aan de praat te krijgen.
Didier_Deluxe    posted on 25-12-2007 12:33
Of gebruik gewoon een HIFI setje mocht je dat hebben.
DjGeoff    posted on 25-12-2007 12:37
hoe ziet de aansluiting van een actieve box er uit
dancedimension    posted on 25-12-2007 12:44
Zijn meerdere opties, XLR, jack 6.3 en tulp(rca) aansluiting. Ligt er maar net aan, met name de (semi) professionele kasten maken gebruik van XLR aansluiting. Zoals deze KRK http://www.ixbt.com/proaudio/krk/v6/back.jpg
Die heeft zelfs een combinatie ingang van XLR en Jack. Maar bijvoorbeeld kastjes van Dap, de PRA serie heeft een tulp(rca) ingang.
User edit by dancedimension on 25-12-2007 @ 12:45:40 (2%)
Lead    posted on 25-12-2007 12:54
Een mixer geeft inderdaad uit zichzelf geen geluid.

Je hebt om geluid te krijgen naast je mixer en djsetje ook speakers nodig en een versterker. Een versterker kan een los toestel zijn met een ingang en een uitgang die naar een setje 'passieve'  speakers gaat....

OF je kiest zogenaamde 'actieve' speakers. Dit zijn luidsprekers waar ook een versterker is ingebouwd. Je kunt er eigenlijk van uit gaan dat als je stroom in een speaker moet stoppen (naast signaal) er een versterker zit ingebouwd.

Bij passieve speakers gebruik je meestal een dikke kabel om van je versterker naar de speakers te gaan (2mm kwadraat). Dit is nodig om het versterkte signaal zonder vervorming te kunnen transporteren.
bij actieve speakers hoef je alleen een dun signaaal draadje op de speaker aan te sluiten (en stroom) en er komt muziek uit.
Let the BASS be louder
DjGeoff    posted on 25-12-2007 16:29
Ik heb twee boxen met een RCA aansluiting dus die kan er dus zo inpluggen bij mixer of kan dat weer niet
OneSixty    posted on 25-12-2007 16:45
Poster: DjGeoff
Ik heb twee boxen met een RCA aansluiting dus die kan er dus zo inpluggen bij mixer of kan dat weer niet

watvoor "boxen" zijn het ?

een actieve box heeft altijd ook nog electriciteit nodig dus als er geen stroom kabel aan zit kan hij al niet actief zijn...
DjGeoff    posted on 25-12-2007 16:48
wat is eigelijk dan de goedkoopste actieve speakers
OneSixty    posted on 25-12-2007 16:52
Poster: DjGeoff
wat is eigelijk dan de goedkoopste actieve speakers

speakers moet je niet goedkoop kopen ,kwalitatieve speakers met zijn ook helemaal niet goedkoop.

wat is je buget?  ik heb zo het idee dat het je nog flink gaat tegenslaan...
TheMole    posted on 25-12-2007 21:28
Poster: Lightzone

watvoor "boxen" zijn het ?

een actieve box heeft altijd ook nog electriciteit nodig dus als er geen stroom kabel aan zit kan hij al niet actief zijn...
 wel van actieve weet ik niks ma als ge der passieve koopt dan zou ik de Tsx 10 1x samen met de vx 400 van jb kopen samen kosten die 229 kheb die ook gekocht en das goed voor op uw kamerke te oefenen
OneSixty    posted on 25-12-2007 21:52
tsja, de topicstarter geeft echt zo weinig info.

waar heeft hij de boxen eigenlijk voor nodig ?
voor op je kamer zou ik gewoon naar de mediamarkt gaan en dan heb je voor 100 euro of minder al een mooi setje computer/home cimema boxen.
Hen    posted on 26-12-2007 14:34
Past misschien wel ook in dit topic. Ik heb zelf een goede 2.1 pc-speakersetje die voorlopig wel goed genoeg is en binennkort ook van plan mixer aan te schaffen. Maar zoals bij de meeste setjes, lopen mijn sattelietspeakers naar de subwoofer met zo'n rood en gele stekker en vanuit subwoofer loopt een 3,5mm mini-jack. Ik geloof niet dat je deze zomaar aan kunt sluiten aan je mixer(zijn wel actieve boxen uiteraard dus geen versterker nodig) maar hoe doe ik dit, soort adapter ofzo van 3,5 naar 'mixer compatibele stekker'?
User edit by Hen on 26-12-2007 @ 14:35:17 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 6.468 days.
 Post CommentThat would be 215.6 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

215 Users online: 105 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 36.243
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.634