Digidesign Protools
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMartino    posted on 24-12-2007 16:24
Producers,

Ik ben al een tijdje bezig met producen en nu wil ik een stapje verder gaan.
Heeft er iemand ervaring met Protools van Digidesign en is dit een goede manier om tracks te producen?

Met vriendelijke Groet,

Martijn
User edit by DJMartino on 24-12-2007 @ 16:56:53 (7%)

What do you think about Digidesign Protools ??

Vote :   

jannickv    posted on 24-12-2007 17:08
ik weet een aantal grote muziekanten die er mee werken
zelf geen ervaring
Yorick    posted on 24-12-2007 17:55
Heb je geld te veel?
Protools word meer gebruikt voor editing van audio.

Je kan ook naar Q-base, Ableton, Acid, Etc kijken!
Twizz    posted on 24-12-2007 19:48
protools en digidesign horen bij elkaar heWinking my eye protools is proggie van digidesign.
EN DAT WERKT NIET ZONDER DIGIDESIGN HARDWARE! (tenzij je crack hebt)
dus dan is het de vraag ofdat je wel hardware wil aanschaffen
barthawk    posted on 25-12-2007 10:15
Poster: dj_jr
Heb je geld te veel?
Protools word meer gebruikt voor editing van audio.

Je kan ook naar Q-base, Ableton, Acid, Etc kijken!

het is CUBASE en geen Q-base(dat kutfeestCry

en daarnaast werkt martino al met ableton live....hier kan je ook vette muziek mee maken dus ik snap niet waarom je wil upgraden....het zit uit eindelijk in je skills wat je met ableton kan doen...
Ljrutger    posted on 25-12-2007 11:24

Ik heb altijd cubase gebruikt werkt echt super fijnHappy, laughing. Maar als je iets wilt waarmee je ook live kan editten moet je ableton gebruiken.
Of zoals ik nu doe(moet je wel een mac hebben) logic pro gebruiken, ik vind logic een stukje fijner dan cubase, maar dat is dan ook echt persoonlijk.

DJMartino    posted on 25-12-2007 11:39
Het leek me zelf veel leuker en beter voor de geluidskwaliteit om met protools te werken (Omdat het samengaat met de hardware). ook omdat ik live instrumenten en waarschijnlijk vocals op ga nemen. Maar misschien hebben jullie een beter idee?
User edit by DJMartino on 25-12-2007 @ 12:40:31 (19%)
Luxx    posted on 25-12-2007 12:01

ik werk er zelf wel eens mee. maar het is niet om te producen hoor. meer een host voor alle muziek programma's die je hebt en hele goede mastering software.

www.mothermusic.nl
Lead    posted on 25-12-2007 12:56
Waarom niet met cubase ?? Ook net zo profi, net zo veel mogelijkheden alleen heb je err niet verplichte hardware bij nodig.

Maaruh, om even een beeld te krijgen, aan welk budget zit je te denken ??
Let the BASS be louder
Gagarin12    posted on 25-12-2007 13:39
je hoeft echt niet naar pro tools over te schakelen om goeie numùmers te maken. Ten eerste moet het al in jou zitten en met cubase (shameboy, justice, ...), logic studio 8 (booka shade, d ramirez, digitalism, ...) en ableton (brodinski, cajuan, ...) zal je ook al heel ver raken. Bovendien hoef je hierbij geen specifieke hardware aan te kopen zoals er eerder al werd gezegd. Ableton is dan mss nog de minste voor studiogebruik, maar is oorspronkelijk gemaakt voor live dus, maar nog steeds zeer goed. Als je het in de studio gebruikt zal je er denk ik op het podium meer kunnen uithalen.
Bovendien is digidesign immens duur (hardware, plugins, ...)
denk er nog eens over
DJMartino    posted on 26-12-2007 09:21
Poster: Gagarin12
je hoeft echt niet naar pro tools over te schakelen om goeie numùmers te maken.

Ja snap ikCry nu gaat het ook al erg goed (al zeg ik het zelfCry)
Ik ben van plan om iets voor een bandje op te nemen en nog een rapper. Hier wil ik wel voor zorgen dat het goede geluidskwaliteit is en dat lijkt me het beste met goede hardware. En die hardware zit dan samen met protools.
User edit by DJMartino on 26-12-2007 @ 09:24:11 (6%)
barthawk    posted on 26-12-2007 11:51
Poster: DJMartino

Ja snap ikCry nu gaat het ook al erg goed (al zeg ik het zelfCry)
Ik ben van plan om iets voor een bandje op te nemen en nog een rapper. Hier wil ik wel voor zorgen dat het goede geluidskwaliteit is en dat lijkt me het beste met goede hardware. En die hardware zit dan samen met protools.

het gaat erom dat je het programma waarmee je werkt goed kan handelen, en of het voldoende support bied voor jouw hardware aansluitingen...Een goede geluidskaart met voldoende aansluitingen is dan een betere investering dan protools...daarmee moet je als het ware weer 'opnieuw' mee beginnen.
Luxx    posted on 26-12-2007 12:09
Poster: Gagarin12
je hoeft echt niet naar pro tools over te schakelen om goeie numùmers te maken. Ten eerste moet het al in jou zitten en met cubase (shameboy, justice, ...), logic studio 8 (booka shade, d ramirez, digitalism, ...) en ableton (brodinski, cajuan, ...) zal je ook al heel ver raken. Bovendien hoef je hierbij geen specifieke hardware aan te kopen zoals er eerder al werd gezegd. Ableton is dan mss nog de minste voor studiogebruik, maar is oorspronkelijk gemaakt voor live dus, maar nog steeds zeer goed. Als je het in de studio gebruikt zal je er denk ik op het podium meer kunnen uithalen.
Bovendien is digidesign immens duur (hardware, plugins, ...)
denk er nog eens over

of FL studio:
Quintino
kenneth
groovenatics
chuckie

dat zijn degene waar ik et van weet Winking my eye
www.mothermusic.nl
Gagarin12    posted on 26-12-2007 13:05
Poster: barthawk

het gaat erom dat je het programma waarmee je werkt goed kan handelen, en of het voldoende support bied voor jouw hardware aansluitingen...Een goede geluidskaart met voldoende aansluitingen is dan een betere investering dan protools...daarmee moet je als het ware weer 'opnieuw' mee beginnen.

die hardware zal dan gewoon hoofdzakelijk een goede microfoon moeten zijn, er zijn tal van andere goede geluidskaarten. Digidesign kan de prijs van de pro tools hardware wat hoger laten, want pro tools is enkel compatibel met deze en bovendien een van de beste recordingprogramma's (duidelijk?).

@Luxx: klopt, maar deze zullen ze waarschijnlijk enkel gebruiken voor de sound, zoals men ook doet met reason. Men zal het nog steeds rewireren naaar cubase, ableton, logic, ... om te sequencen. Ik had het over sequencers.

This is an old Topic

No new postings for 6.462 days.
 Post CommentThat would be 215.4 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

238 Users online: 123 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 31.166
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.150.132