Een >complete< Alround cd koffer...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 21-12-2007 14:41
Zo, weer eens een vraagje van hieruit!
Gelukkig weer up and runing;
Ik ben enige tijd helaas ff uit de running geweest na een periode 'ziektewet' om het maar even een naam te geven,maar weer op de been, en belangrijker, weer aan het draaien geslagen!

Nu heb ik hier ondertussen zowat 350 cd's rondslingeren, maar gezien dat meer een 'onbewuste verzameling' vanuit vroeger is geweest, heb ik besloten te gaan sorteren, en opnieuw begonnen met een setje cd's te kopen zojuist.

Mijn bedoeling is, áls dat mogelijk is, één mooi gevulde cd koffer te gaa maken, die zowat alles bevat, om een leuke avond draaien mogelijk maakt. Gevarieerd dus kwa stijlen, en van ales wel iets, om zo voldoende voort te kunnen borduren op welke stijl dan ook, om een avondvulende set te kunnen neerzetten, zonder al te veel 'mis te pakken' of er tijdens het draaien achter te komen dat iets goed in de smaak blijkt te vallen bij het publiek, maar er (veel) te weinig van bij te hebben.
Niet dat dit dus mijn enige koffer gaat worden, maar wel één velzijdige, en vooral complete die mij niet in de steek gaat laten als het er opaan komt!

Waar praat ik dan vooral over? -Voornamelijk  dus (privéWinking my eye feesten. De goede commerciele bekende Tracks dacht ik dus. Een dtapje terug in de tijd met gezellige 80's en 90's. Wat bekendere Dance. Toch wat algemenere 'club' gezien ik dat altijd wel lekker vind, een deel nederlandstalig. En wat richting de feest/apresski kant. Zo ver was ik zelf al met denken.

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe denk jij over de vulling van die specifieke allround-koffer. Hoe zal ik die met jullie advies gaan opbouwen. Wat mag ik zeker niet vergeten. Kortom, wat lijkt jou een degelijke opbouw, van hetgeen ik zojuist ben begonnen proberen te gaan beginnen!?

De eerste cdtjes die ik zojuist weer heb gekocht, dus mijn start, even opgesomd...
Dit gezien ik ind e huidige verzameling reeds vooral oudere cd's heb, en dus even wat bekende muziek wou toevoegen!

- Everybody dance now (Oudere Dance hits)
- Dance Classics tot 50 (Oudere Dance hits)
- 538 Dancesmash hits 2007 (Commercieel Populair)
- Hitzone best of 2007 (Commercieel Populair)
- Superhits 2007 (Commercieel Populair)
- DAMN Best of 2007 (Commercieel Populair)
- Hardstyle Top 50 (Maar da's en uitzondering naar persoonlijke smaak :P )

Alvast bedankt voor de adviezen mensen!!!
Glad to be back :P !

What do you think about Een >complete< Alround cd koffer... ??

Vote :   

Renzis    posted on 21-12-2007 22:18
De focus-vragen zijn volgens mij inmiddels beroemd hier, lappen tekst altijd:P

Om er op in te gaan, niks moet! Het hangt gewoon sterk af van wat voor muziek je draait en waar voor je geboekt wil worden.

Ik draai house dus verdiep ik mij in diep muziek en wat er is daarin, daar word ik op geboekt en dat zet mijn naam.
En jah ik draai ook wel eens op die gezellig feestjes waar je allround draait, dan heb ik gewoon alles waar van ik denk dat het gewaardeerd of al dan niet (aan)-gevraagd word bij me en op cd staan.
Voor dat soort avonden heb ik 1 cd-map met alles wat ik wil draaien.

Ik beperk me graag tot een aantal cd's dus brand ik liever 10 goede tracks op 1 cd die ik allemaal kan gebruiken als dat ik 10 cd's koop om dat ene bepaalde nummertje.

Maar dat zijn keuzes die je maakt.

wat betreft het opbouwen van zijn platenkoffer: Het is handig om die muziek een beetje in te delen, bijv in de categorieen: Dance, oud=goud, populair, rock, apres-ski, urban enzz. geef desnoods je cd-hoesje er een kleurtje voor, zet alle kleurtjes die bij elkaar horen bij elkaar en je hebt overzicht.
Dan pak je zo, als je denkt nu een ouwe knaller, er een stapeltje bij in dat genre. Simpel!

En besteed er maar eens een middagje of een week aan omdat op te bouwen, zeker als je begint moet je dat allemaal nog verzamelen. als je het eenmaal hebt, heb je het ook. 

Hoop dat ik je zo een beetje geholpen hebt 
-Richard-    posted on 22-12-2007 15:17
Hey Renzis, thanks voor je reactie!
En sorry voor de uitgebreide posts, haha!
Maar inderdaad, toch val álles genoeg bij hebben, en netjes rangschikken was een vraag waarbij ik jullie wou raadplegen vanwege de meer ervaren mensen hier, én omdat ik mezelf betrapte tijdens mijn eerste live drive in avondje, dat ik toch te veel cd's bijhad, waarmee ik me tijdens het draaien niet veel rad wist, dus echt een degelijke koffer wil hebben, die ik van binnen en buiten ken, en echt met gemak en dus snel het benodigde kan pakken.
ccc    posted on 22-12-2007 15:41

Even offtopic:

Beter een lange topicstart met inhoud. Dan een korte van 3 regels waar niks instaat. Happy, laughing
Ik vind niks mis met lange topics. Meestal bevatten die wel duidelijk info.

Renzis    posted on 22-12-2007 16:33
Poster: ccc

Beter een lange topicstart met inhoud. Dan een korte van 3 regels waar niks instaat. Happy, laughing
Ik vind niks mis met lange topics. Meestal bevatten die wel duidelijk info.

Was ook geen kritiek op zijn openingspost, ma elke vraag die hij stelt staat zo'n lap tekst bij, viel me op, en is idd alleen maar goed. Je kan gericht antwoord geven
-Richard-    posted on 24-12-2007 17:58
Cry

This is an old Topic

No new postings for 6.473 days.
 Post CommentThat would be 215.8 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

127 Users online: 51 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 596
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.860.994