Grootste moeite bij vinden van DJ-naam... (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

MissSalem    posted on 17-12-2007 15:08
Heb al zoveel zelf geprutst, gevraagd aan vrienden of ze iets wisten, mijn naam gescrabbled, gekeken in de mythologie... Tot nu toe nog niets dat aan de eisen voldeed:

Moet gemakkelijk te onthouden zijn (catchy dus)
Moet vooral klinken
Moet ook gemakkelijk uit te spreken zijn
Mag niet te lang zijn...

En begin maar...
Ikzelf vond "Neonyx" niet slecht. Gaat terug naar de Griekse mythologie geloof ik. Neo = nieuw, nyx = nacht. Allemaal goed en wel, het probleem: veel mensen weten al niet hoe ze het moeten uitspreken, dus ben ik alsmaar weer op zoek naar iets nieuws, en beter.
Ander idee was "Trancelation" (verwijzing naar mijn taalstudies en mijn passie voor Trance) maar dit bestaat al en is zelfs misleidend aangezien ik niet enkel Trance zou willen draaien...

Alle hulp is welkom want ik wil een eigen website maken met mijn naam in het webadres...

Enkele gegevens over mezelf:
18 jaar, vrouw
wilt commercieel draaien (mits trance en dance eventueel erbij ook)
maakt zelf trance-muziek
studente in talen, hoger onderwijs

Hopelijk komt er iets uit de bus... Het zou me een heel groot plezier doen alleszinds. Op voorhand al bedankt iedereen!

What do you think about Grootste moeite bij vinden van DJ-naam... ??

Vote :   

patrick-allen    posted on 17-12-2007 16:23

Wat dacht je van Miss Salem (Y)

MissSalem    posted on 17-12-2007 16:33
Poster: patrick-allen

Wat dacht je van Miss Salem (Y)

Was een eerste gedacht... Uiteindelijk vond ik het ook niet super...
Salem is mijn kat. Ik wil maar zeggen... Het enige gemeenschappelijke punt dat we hebben is eventueel een paar karaktertrekjes...
AndersHJ    posted on 17-12-2007 16:38
Miss Transa
Miss Dansa

(aangezien je trance of dance draait :p)

Trancyx

... pff, moeilijk hoor :p

MissSalem    posted on 17-12-2007 17:09
Poster: JasperVC
Miss Transa
Miss Dansa

(aangezien je trance of dance draait :p)

Trancyx

... pff, moeilijk hoor :p

Inderdaad... Allesbehalve gemakkelijk. Happy, laughing

Maar "Trancyx", hoe kom je erbij? Ik bedoel... Heeft het een bepaalde betekenis of is het een samentreksel van Trance en Nyx?
Ik vind het anders nog zo slecht niet...
MissSalem    posted on 18-12-2007 14:30

"Senz", zou dit mogen? Ik heb die naam gegoogeld, en ik kwam uit bij een Engelse DJ met dezelfde naam.

the-melody    posted on 18-12-2007 14:43
Achja, zolang die engelse dj niet moeilijk doet moet dat kunnen, alleen kan het verwarrend zijn dan met je website. Als mensen bv een verkeerde letter of symbool typen, of gewoon nog maar .com ipv .be typen komen ze dan bij de andere.
bass-traxx    posted on 18-12-2007 20:14
Senzyx dan ? :p
Renzis    posted on 18-12-2007 20:45
DJ Sanyx
Aemilius    posted on 18-12-2007 20:47

Ik weet niet wat 'Salem' betekend.. want anders kan je toch gewoon Miss Salem gebruiken? Winking my eye

LSunicaXL    posted on 18-12-2007 22:11
Poster: Aemilius

Ik weet niet wat 'Salem' betekend.. want anders kan je toch gewoon Miss Salem gebruiken? Winking my eye

The boy's name Salem \s(a)-lem\ is pronounced SAY-lem. It is of Hebrew origin, and its meaning is "peace".

Daar is je antwoordCry

En wat je naam betreft, Miss Salem vind ik wel wat hebben opzicht!!
Klinkt toch wel ''stijlvol'' en heeft nog een goeie betekenis ook!Cry
Didier_Deluxe    posted on 18-12-2007 22:28
Poster: LSunicaXL

The boy's name Salem \s(a)-lem\ is pronounced SAY-lem. It is of Hebrew origin, and its meaning is "peace".

Daar is je antwoordCry

En wat je naam betreft, Miss Salem vind ik wel wat hebben opzicht!!
Klinkt toch wel ''stijlvol'' en heeft nog een goeie betekenis ook!Cry

Denkik ook ja!
Met de nadruk op de korte doffe e dan, Miss Sallèm uitspreken dus ipv SAY-lem allez dat is toch wat ik er van denk Winking my eye
User edit by Didier_Deluxe on 18-12-2007 @ 22:30:53 (40%)
Melle    posted on 18-12-2007 23:26

Hou het gewoon bij "Miss Salem'' of doe "Salem" of ga weer expirimenteren met "Salem'' Winking my eye

LSunicaXL    posted on 19-12-2007 00:04
Poster: Didier_Deluxe

Denkik ook ja!
Met de nadruk op de korte doffe e dan, Miss Sallèm uitspreken dus ipv SAY-lem allez dat is toch wat ik er van denk Winking my eye

Ken ook leuk zijn! Klink weer wat meer Frans vind ik danCry
MissSalem    posted on 19-12-2007 19:13
Poster: Aemilius

Ik heb dit al eerder gezegd, maar wellicht niet in deze topic: Salem is mijn kat. Happy, laughing Het enige dat we gemeen hebben is eventueel een karaktertrek. Ik vind mijn kat gewoon leuk en tof. Happy, laughing Weliswaar niet echt een naam die mijn persoon weerspiegelt, jammer genoeg.

Bass-traxx
Ik zou je moeten een dikke knuffel geven! Tot nu toe zegt iedereen (= al wie ik het al gevraagd heb, een 5-tal mensen dus) dat de naam Senzyx goed klinkt en dat ik dat zou moeten nemen.
Probleem: waar kan ik mijn naam laten vastleggen? Daar wordt nu ook over gesproken.

Renzis
Sanyx... Doet mij zo denken aan een douchegel met gelijkaardige naam. Happy, laughing

Iedereen
Heel erg bedankt voor jullie inzet. Happy, laughing Hopelijk blijft het nu goed.

Ben ik juist als ik zeg dat je je loginnaam kan laten veranderen door een moderator/admin op dit forum? Aan wie en hoe moet ik dat vragen?
User edit by MissSalem on 19-12-2007 @ 19:48:20 (100%)
Melle    posted on 22-12-2007 02:43

Ben je al proffesioneel bezig enzo? En ben je al dj in bepaalde clubs en alles?
Anders hoef je nog echt niet je naam vast te leggen hoor :P. Zou ik echt niet doen

MissSalem    posted on 27-12-2007 12:24
Poster: Melle

Ben je al proffesioneel bezig enzo? En ben je al dj in bepaalde clubs en alles?
Anders hoef je nog echt niet je naam vast te leggen hoor :P. Zou ik echt niet doen

Nee, nog niet. Voor het moment maak ik me meer zorgen over het gegeven dat ik geen eindeloze put voor mezelf wil graven om erin te blijven zitten... Straks zou er eventueel een grote som van mijn spaarrekening moeten worden afgehaald voor de gear. Hopelijk wordt het geen weggesmeten geld. Dat is nu mijn grootste vrees. Leuke hobby, al goed en wel... Ma bon...
Melle    posted on 27-12-2007 12:50
Aah ok, ken je anders geen mensen die ook draaien?
Anders ga je daar gewoon vaak naar hen toe en vraag je of je soms mag proberen te draaien , als dan vanzelf snel de verveling komt weetje dat het niet zo'n goed plan is om te gaan draaien en daar al je

Ik denk er soms ook wel over na dat ik bijvoorbeeld met een hobby mijn geld wil verdienen, dat wil iedereen wel.
Maar het belangrijkste punt blijft toch wel dat je het echt leuk moet vinden. Daarna pas ga je erover na denken als je ermee een beetje kan verdienen toch?
User edit by Melle on 27-12-2007 @ 12:51:44 (11%)
MissSalem    posted on 27-12-2007 15:57
Poster: Melle
Aah ok, ken je anders geen mensen die ook draaien?
Anders ga je daar gewoon vaak naar hen toe en vraag je of je soms mag proberen te draaien , als dan vanzelf snel de verveling komt weetje dat het niet zo'n goed plan is om te gaan draaien en daar al je

Ik denk er soms ook wel over na dat ik bijvoorbeeld met een hobby mijn geld wil verdienen, dat wil iedereen wel.
Maar het belangrijkste punt blijft toch wel dat je het echt leuk moet vinden. Daarna pas ga je erover na denken als je ermee een beetje kan verdienen toch?

Ik geloof er steevast in dat ik het leuk vind. Zit altijd te prutsen met de computerprogramma's om net te zien of dat ik het leuk vind of niet. Natuurlijk is dat niet zo handig. Wel vind ik het beremachtig.
Natuurlijk ja, je kan zo 2000 euro gaan verdoen straks en daar "enkel" uw hobby voor terugkrijgen... Maar ik denk liever van mezelf dat ik die hobby doe, niet enkel voor mezelf omdat ik het machtig vind, maar ook om de mensen te amuseren en mij er tegelijkertijd mee te amuseren. Bovendien kan ik zo  mijn 2000 euro gaan terugverdienen, beetje per beetje... En moet zeggen, dat is nu mijn liefste wens: een toffe, leuke hobby hebben waar ik mij in kan verliezen en er toch niet financieel in vastzit. Moet ook zeggen: de muziek stopt op het moment dat geen geld niet meer is... Dat is de realiteit.

Ja, ik ken een paar mensen die draaien. De ene zal me in 2008 een beetje uitleg geven en de ander zal me zowat opleiden. Daardoor ben ik dan ook wat zekerder van mezelf, als ik weet dat er een paar mensen achter me staan daarin. Weliswaar draait de ene met platen en de ander met cd's...
Ik heb ene keer mogen proberen mixen en die maat van mij was aan het praten en aan het praten en ik daar vierkant niet naar luisteren en was al aan de knopjes aan het draaien, tot ik hoorde dat het plots stil werd en zag dat hij luisterde naar wat ik op dat moment aan het uitsteken was. De mix was goed, zei hij, juist dat mijn beat niet gelijk stond.
Volgens mij is dat beatmatchen niet meteen iets dat van de eerste keer lukt. Zal voor mij zo'n beetje een verbeterpunt worden.
FrenchKiss    posted on 03-01-2008 16:37
Niet om je te pesten hoor, maar in het dorp waar ik woon hebben we een bejaardentehuis dat salem heet.Cry
kijk hier maar even: http://www.wzc-dsv.nl/salemalgemeneinfo.html

Als ik niet aan dat tehuis denk is het wel een gave naam. Veel succes en plezier met draaien,

Bart
remixer    posted on 03-01-2008 17:49
ik vindt miss salem ook wel een leuke naam, klinkt goed hoor
niemand weet verder (behalve wij dan) dat je kat zo heet  Cry
User edit by remixer on 03-01-2008 @ 17:51:42 (15%)
MissSalem    posted on 03-01-2008 18:50
Ondertussen is het Senzyx geworden. Happy, laughing

Sens - Nyx
Sens - six

Vind ik cool gewoon. :p
Summerview    posted on 27-01-2010 20:24
Weten jullie miss wat voor mich

Gegevens

Naam: Carlo Douma
Hobby's: Buiten / Pc / Dj Zijn (DUUH)

Ideeen
Iets met een itiliaans sfeertje want wil namelijk een house naam
Del Cortez
Del Loco
Confused

Alvast bedankt
djjw    posted on 27-01-2010 21:08
Carlos Cortez
Ewoud    posted on 27-01-2010 21:12
Poster: Summerview
Weten jullie miss wat voor mich

Gegevens

Naam: Carlo Douma
Hobby's: Buiten / Pc / Dj Zijn (DUUH)

Ideeen
Iets met een itiliaans sfeertje want wil namelijk een house naam
Del Cortez
Del Loco
Confused

Alvast bedankt

Anders zet je dat ff in dit topic: ////www.djresource.eu/Forum/topic/11680/highlight/DJ%20NAAM/
DJ Ecs
djvir20    posted on 29-01-2010 21:38
Nja maar kan je je naam ook zeggen en voornaam daarmee ben ik heel veel zo kan ik meestal wel wat verzinnen.

471 Users online: 322 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 12.034
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.761.506