Verstandig online kopen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 15-12-2007 19:40
Ik heb een site opgemerkt: [naam van site verwijderd] en ik vroeg me af of online gear kopen ter waarde van zoveel honderden euro's wel verstandig is. Wat voor reputatie die mensen van [naam verwijderd] hebben, weet ik niet. Op het eerste zicht lijkt alles legaal en in orde, maar ja...

Na wat prijzen van verschillende winkels vergeleken te hebben voor producten zoals de CDJ-400, DJM-400 en accessoires, lijkt het mij daar het goedkoopst, op die [naam verwijderd] webshop.

Heeft er iemand daar (of elders online) ervaring mee? Is zoiets gedoemd om ergens verkeerd te lopen of is het net aangeraden om bij [naam verwijderd] te kopen omdat het zoveel goedkoper is dan bij concurrenten?
User edit by MissSalem on 15-12-2007 @ 19:48:37 (18%)

What do you think about Verstandig online kopen ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 15-12-2007 19:42
je mag hier geen andere webshop links neerplaatsen maar ik kan je wel zeggen dat het een goede site is Winking my eye
MissSalem    posted on 15-12-2007 19:45
Poster: MoXeGy
je mag hier geen andere webshop links neerplaatsen maar ik kan je wel zeggen dat het een goede site is Winking my eye

Komt slecht uit... Maar ik versta het wel. Bedankt om het te melden!
Excuseer me voor de topic.
Sunrise8    posted on 15-12-2007 19:45
edit je post dus ff :D. jammer dat ik die power niet heb om dat te doen :P. maar goed bovengenoemde :P is een goeie site. ook audiogoedkoop is goedkoop en goed (spreek uit ervaring) musicstore (afkomstig uit duitsland) is ook prima. alleen ik denk dat op dit moment new-line de enige is met de cdj 400 van wleke ik net genoemd heb. ik ga kijken

EDIT:
gebruik ook de search knop aub Winking my eye

SEARCHHIER

want volgens mij zijn hier genoeg topics over Happy, laughing
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 15-12-2007 @ 19:47:47 (29%)
MissSalem    posted on 15-12-2007 19:49
Poster: Sunrise8
edit je post dus ff :D. jammer dat ik die power niet heb om dat te doen :P. maar goed bovengenoemde :P is een goeie site. ook audiogoedkoop is goedkoop en goed (spreek uit ervaring) musicstore (afkomstig uit duitsland) is ook prima. alleen ik denk dat op dit moment new-line de enige is met de cdj 400 van wleke ik net genoemd heb. ik ga kijken

EDIT:
gebruik ook de search knop aub Winking my eye

SEARCHHIER

want volgens mij zijn hier genoeg topics over Happy, laughing

Zal ik aan denken. Bedankt. Happy, laughing
jera    posted on 15-12-2007 19:53
ik las vorige keer ook in een topic van iemand die een tip gaf om eerst simpel een cabeltje te kopen voor een paar euro om te kijken of het wel aankomt opzich een hele goede tip

jannickv    posted on 15-12-2007 19:57
Poster: jera
ik las vorige keer ook in een topic van iemand die een tip gaf om eerst simpel een cabeltje te kopen voor een paar euro om te kijken of het wel aankomt opzich een hele goede tip

beetje belachelijk om een kabeltje te kopen van 5€ en dan 20€ verzend kosten betalen
Sunrise8    posted on 15-12-2007 20:27
ja precies, je moet gewoon vertrouwen hebben. ook even controleren of ze bij de KVK zitten Happy, laughing
Music made me who i am
MissSalem    posted on 15-12-2007 20:58
ja precies, je moet gewoon vertrouwen hebben. ook even controleren of ze bij de KVK zitten Happy, laughing

Wie of wat is KVK?
jannickv    posted on 15-12-2007 21:00
Poster: MissSalem

Wie of wat is KVK?

kamer van koophandel dat is nederlandWinking my eye
Sunrise8    posted on 15-12-2007 21:03

ja ik weet niet of je in nederlandse webwinkels wat wil bestellen of in belgische, nederlandse webwinkels staan ingeschreven bij de KvK. de kamer van koophandel, dit is een bedrijf zeg maar dat alles registreerd. dus dan is het ook legaal en weet je zeker dath et goed zit. ook als er iets verkeerd gaat kan je als het via het bedrijf niet lukt via de KvK het regelen geloof ik.

correct me if i'm wrong Happy, laughing

EDIT:

NEE IK BEN ME VLAGGETJE WEER KWIJT Unhappy

Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 15-12-2007 @ 21:03:51 (12%)
jannickv    posted on 15-12-2007 21:13
voor vlaanderen is dat "voka" moet je maar ff googlen
MissSalem    posted on 15-12-2007 21:14

ja ik weet niet of je in nederlandse webwinkels wat wil bestellen of in belgische, nederlandse webwinkels staan ingeschreven bij de KvK. de kamer van koophandel, dit is een bedrijf zeg maar dat alles registreerd. dus dan is het ook legaal en weet je zeker dath et goed zit. ook als er iets verkeerd gaat kan je als het via het bedrijf niet lukt via de KvK het regelen geloof ik.

correct me if i'm wrong Happy, laughing

EDIT:

NEE IK BEN ME VLAGGETJE WEER KWIJT Unhappy

Tot nu toe lijken mij de Nederlanse webshops zoveel goedkoper... Scheelt een pak geld met de Belgische, jammer genoeg.
Goed om weten dat er enige "garantie" is bij de Nederlanse webwinkels.
jera    posted on 16-12-2007 02:34
eej jannickv het was maar een tip hoor heb het zelf neit verzonnen ik had keer gelzen dus denk post het het is misschien een goede tip als je het niet vertouwt maarja je kan zo reageren alleen vind ik het nergens voor nodig want ik heb tot nu toch nog nooid geen 20 eur verzend kosten hoeven te betalen:P
MissSalem    posted on 16-12-2007 08:50
Poster: jannickv
voor vlaanderen is dat "voka" moet je maar ff googlen

Inderdaad, dat is zo.

Heb ondertussen een winkel gevonden in Gent... Lijkt me redelijk interessant, zeker omdat de verkoper er veel van weet. Maar op sommige punten lijkt de webshop mij nog 100 euro goedkoper... Dus twijfel ik nog. Het kan maar moeilijk zijn dat ik zeker 100 euro van de totale prijs zal kunnen prutsen als ik bij hem tegen de 2000 euro koop... Lijkt me wat veel.

Niet vergeten dat ik van 0 moet beginnen voor mijn cds... Daar gaat het andere stuk van het budget in.
User edit by MissSalem on 16-12-2007 @ 08:51:09 (1%)
jannickv    posted on 16-12-2007 10:50
Poster: MissSalem

Inderdaad, dat is zo.

Heb ondertussen een winkel gevonden in Gent... Lijkt me redelijk interessant, zeker omdat de verkoper er veel van weet. Maar op sommige punten lijkt de webshop mij nog 100 euro goedkoper... Dus twijfel ik nog. Het kan maar moeilijk zijn dat ik zeker 100 euro van de totale prijs zal kunnen prutsen als ik bij hem tegen de 2000 euro koop... Lijkt me wat veel.

Niet vergeten dat ik van 0 moet beginnen voor mijn cds... Daar gaat het andere stuk van het budget in.

stuur mij anders een pm met de winkel in gent ik woon hier namelijk en ken hier wel tamelijk wat

hier kan je mij pmen
MissSalem    posted on 16-12-2007 12:07
Poster: jannickv

stuur mij anders een pm met de winkel in gent ik woon hier namelijk en ken hier wel tamelijk wat

hier kan je mij pmen

Done. Happy, laughing
MissSalem    posted on 17-02-2008 08:55
Iemand uit het België die ervaring heeft met het online kopen bij een Nederlandse webwinkel? Happy, laughing
PM me voor de naam van de webshop. Ik denk nie dat ik hem mag plaatsen, ook al is het geen link (?).
A-flex    posted on 17-02-2008 10:02
Ik heb al eens een paket platen laten opsturen en nooit meer!! zelfde met mijn pioneer kalender Unhappy .

Ik had dus een 130€ platen laten opsturen naar mijn huis. En de postbode komt meestal maar om 8/9u smorgens en dan ben ik al weg naar school. Dus je zou denken als er niemand tuis is dat ze dat weer menemen maar nee! Ze hebben het pakket op een klein vensterbankje gezet van het wc raampje! Het was die dag behoorlijk aan het waaien ook. Voor het zelfde geld was het er afgewaaid of had iemand anders het mee genomen!! nee dat vond ik toch wat te gek . Net het zelfde maet die kalender die hangt nu bol op mijn muur. Door een hele dag voor mijn voordeur te liggen wanneer het regende Unhappy

Dus op die verzend toestanden ben ik niet gek.
Ft    posted on 17-02-2008 14:00
@A-flex... dat is echt slecht als ik dat zo hoor... is dat in België altijd zo ofzo? hier in Nederland heb ik nog nooit meegemaakt/gehoord dat ze zomaar dingen achterlaten... als een pakketje niet bezorgt kan worden geven ze het of bij de buren af, of ze laten een briefje achter waarop vermeld staat wanneer ze het weer proberen en na 2x proberen kun je het zelf af gaan halen bij het postkantoor... Maar zomaar voor de deur achterlatenConfused
DJPrime    posted on 17-02-2008 14:10
Ik heb me set via internet besteld! Maar onder Rembours zodat ik aan de duer betaal vind ik prettiger met zulke grote bedragen!

Greetz
christiano    posted on 17-02-2008 14:30
ja ik heb dat ook gehad toen ze me licht kwamen brengen en toen was er bij ons niemand thuis dus hadde ze op een briefje geschreven en aan me deur gehangen dat ze over 2 uur weer gingen kijken en toen was ik er ook niet en toen hebben ze het ook niet voor mijn deur gezet
gewoon bij het postkantoor gedumpt en een briefje in me briefe bus gestopt en gezegd dat ik het kon ophalen bij het post kantoor
DJPrime    posted on 17-02-2008 14:34
Poster: christiano
ja ik heb dat ook gehad toen ze me licht kwamen brengen en toen was er bij ons niemand thuis dus hadde ze op een briefje geschreven en aan me deur gehangen dat ze over 2 uur weer gingen kijken en toen was ik er ook niet en toen hebben ze het ook niet voor mijn deur gezet
gewoon bij het postkantoor gedumpt en een briefje in me briefe bus gestopt en gezegd dat ik het kon ophalen bij het post kantoor

Ja ik dacht ook altyd dat ze dat doen!
Maar voor de deur zetten is best aso!
Iedereen kan het jatten dan

Greetz
MissSalem    posted on 17-02-2008 21:44
Poster: Ft
@A-flex... dat is echt slecht als ik dat zo hoor... is dat in België altijd zo ofzo? hier in Nederland heb ik nog nooit meegemaakt/gehoord dat ze zomaar dingen achterlaten... als een pakketje niet bezorgt kan worden geven ze het of bij de buren af, of ze laten een briefje achter waarop vermeld staat wanneer ze het weer proberen en na 2x proberen kun je het zelf af gaan halen bij het postkantoor... Maar zomaar voor de deur achterlatenConfused

Nee, hoor... Woon zelf ook in België, nog nooit niet tegengekomen. Volgens mij mogen ze dat zelfs niet doen. Moet het pakje mee terug naar het postkantoor en moeten ze een briefje nalaten om te zeggen dat het daar ligt wegens afwezigheid.

Zijn er mensen met positieve of verder negatieve ervaringen met verzendingen?
User edit by MissSalem on 17-02-2008 @ 21:45:14 (11%)
Adrien1989    posted on 18-02-2008 01:15
De grotere webwinkels zijn wel te vertrouwen. Die zijn niet voor niets groot geworden. Ook als je hier vaak zit lees je wel tussen de regels door waar mensen vooral kopen, dus dan weet je ook wel waar je wat kan kopen. Ook winkels die een showroom hebben, dus waar je ook realtime dingen kan kopen zegmaar zijn wel te vertrouwen, van dat soort winkels is de webwinkel er vaak later bij gekomen. Dat zijn dus geen oplichtpraktijken zegmaar:P
MissSalem    posted on 18-02-2008 06:25
Poster: Adrien1989
De grotere webwinkels zijn wel te vertrouwen. Die zijn niet voor niets groot geworden. Ook als je hier vaak zit lees je wel tussen de regels door waar mensen vooral kopen, dus dan weet je ook wel waar je wat kan kopen. Ook winkels die een showroom hebben, dus waar je ook realtime dingen kan kopen zegmaar zijn wel te vertrouwen, van dat soort winkels is de webwinkel er vaak later bij gekomen. Dat zijn dus geen oplichtpraktijken zegmaar:P

Dan klinkt mijn winkel geloofwaardig. Happy, laughing Bedankt.

Naar Goes rijden, waar de shop zich bevindt, is ofwel 3u trein, ofwel 1u40 met de auto... De auto valt sowieso weg omdat ik nog niet in het buitenland mag rijden na mijn 20u rijles. Eens naar Nederland reizen, 3u, man... :p

This is an old Topic

No new postings for 6.414 days.
 Post CommentThat would be 213.8 months
or a whopping 17.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

293 Users online: 203 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 28.339
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.721.730