Gezien ik iets extra's aan mijn dj setjes wil voegen zit ik al een hele tijd met een idee in mijn hoofd. Ik wil namelijk tracks "Remixen" tijdens mijn dj set via een midi controller of een mixer met midi. Hierbij zou ik vooral extra geluiden willen toevoegen zoals/bijv: Snare, Clap, Crash, loops etc. Ik heb al gekeken voor een sampler(sp-404) maar dit lijkt mij niet het juiste apparaat. Ook heb ik al rond gekeken naar een nuo 4 maar dit lijkt me ook niet handig. (Ik heb thuis een midi keyboard maar dit kan ik natuurlijk niet syncen met mijn tracks die ik draai.)
Mijn vraag is dus: Met welke midicontroller of Dj mixer met midi, kan ik via software op mijn laptop(via usb) claps, snares enz. toevoegen en syncen aan mijn dj mix. De prijs die ik voor een midi controller wil uitgeven is zo'n 300 euro. De prijs voor een mixer is zo'n 700/800 euro.(effecten hoeft niet, die kan je eventueel ook met midi aansturen)
Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegt.
iedereen bedankt! Maar nu is de volgende vraag: Hoe sync ik ableton met mijn dj set?
User edit by MoXeGy on 19-12-2007 @ 22:18:44 (10%)
What do you think about Ableton bpm matchen met dj set (Midi mixer/.. ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
ah kijk eens aan en als het dan eventueel nog niet lukt kan ik altijd nog de redsound erbij halen die het bpm voor me tapt. Natuurlijk duurt het een tijd voordat het echt lekker lukt, maar als je er goed mee oefent kan je zelfs "live" een track "maken" en afspelen.
ja inderdaad.. alleen zou ik daarvoor wel een drumpad en/of midikeyboard voor aanraden.. maar ik zag dat je al een aardige had staan! :D Je bent vast niet de enige thuis die van muziek houdt? :p
euhm, eigenlijk wel. me broer luistert ook veel muziek maar doet er niets mee Bedankt voor je informatie
Ik ga waarschijnlijk voor het volgende: M-audio trigger finger en de B-control bcr 2000( ja liever meer knoppe dan faders, gezien het mij niet uit maakt of ik me volume met een draaiknop of met een fader bedien.)
User edit by MoXeGy on 16-12-2007 @ 21:10:43 (100%)
dik voormekaar zeg ik dan! heel veel werken? of hele lieve ouders.. succes verder met 't uitvogelen van ableton in ieder geval.. mocht je nog vragen hebben kun je altijd pm-en
en over die bcr.. hij heeft 32 pots, en de uc-33e heeft 24 pots en 8 faders.. per saldo dus evenveel functionaliteiten.. 't enige voordeel dat de bcr zou hebben zijn de 2 drukknoppen per "kanaal" (rij potmeters).. Je moet gewoon even kijken wat je zelf fijner vindt werken.. ik gebruik zelf de uc-33e en de faders voor het volume en de potmeters voor effecten / modulatie en is vanwege de overeenkomsten met een dj-mixer wat overzichtelijker vind ik.. Hij is alleen wel iets duurder (nu gem. € 200 tegenover € 130 van die behringer). Heb uit 't verleden niet echt goede ervaringen met behringer gehad dus die viel voor mij als redelijk snel af.. Ik zou als ik jou was gewoon een keer naar een vakkundige shop gaan en daar alles lekker uitproberen
User edit by robbeh on 16-12-2007 @ 21:17:48 (100%)
Ik heb alles zelf gekocht maar daar werk ik ook voor. De laatste zomervakantie heb ik bijna elke dag gewerkt en in een maand heb zo'n 250 uur gemaakt, wat veel is voor mijn leeftijd. Oke het is wel vaak wat rot werk, maar ik kan er wel veel uren maken.
Het probleem is dat hier in eindhoven ze alleen de behringer en de control pad hebben. Ook vind ik bij de webshops die mij een beetje betrouwbaar lijken de uc-33 niet. In ieder geval was ik van plan de Trigger Finger te gaan gebruiken voor de samples/sequences en daarvan de effecten etc. en de behringer wil ik dan gebruiken voor de overigen effecten en het volume van de Trigger Finger gezien die niet genoeg faders heeft om alle pads te beheeren.
Gezien ik nu duidelijk weet wat kan en wat niet, durf ik het stukje hardware ook wel blind te kopen. Met de F-back in eindhoven heb ik slechte ervaring Mee: vaak kabels vergeten, mijn cdj was kapot, midicontroller was kapot, deuk in een van de tweeters van mijn krk's.
User edit by MoXeGy on 16-12-2007 @ 21:27:06 (38%)
Kickje, heb nu de bcr binnen(trigger finger moet nog komen) Maar nu vraag ik me af hoe ik mijn bpm gelijk met mijn dj setje kan zetten zonder hem te tappen(is te onnauwkeurig)
xone 2d, midi clock, geluidskaart, 4 faders, hoop knoppen en als je je nog een 1d erbij koopt heb je echt een mooie midicontroller die je naast je mixer kan zetten en dus niet hoeft te gaan lopen
Even een antwoord op je vraag van beatmatchen; zou je dat linksboven in ableton niet kunnen regelen daar kun je normaal de bpm aanpassen als ik me niet vergis, je kunt die knop mischien ook ergens op je midi paneeltje instelen.
Linksboven kan je idd de bpm veranderen, maar dit zou ik graag automatisch willen hebben maar nu kan ik niet vinden of de soundbite micro(waar ik al aan dacht) een line ingang heeft waar hij de bpm kan tellen.
De Soundbite micro heeft een line-in en een line-out (wel beide in de vorm van 3,5 mm Jack, ook wel bekend als oortelefoon plugjes). Dus op de line-in op de micro zou je de master van je mixer (of als je geen geluid door je soundbite wil laten gaan aan andere uitgang van je mixer) op aan moeten sluiten.
Maar ik blijf erbij dat je ableton zonder dure extra apparatuur prima kunt synchen met je dj-set. Naast het tappen van het bpm (wat inderdaad niet nauwkeurig genoeg is) kun je met de "nudge-up en nudge-down" knoppen (links boven in de hoek, rechts naast de bpm) bij sturen net als bij platen / cd's. Vervolgens kun je het bpm tot op één honderste aanpassen, door te dubbelklikken op de huidige bpm en het simpelweg in te typen (dus niet sliden met je muis, maar intikken met je toetsenbord). Dit is weliswaar niet automatisch maar wel nauwkeuriger dan de soundbite micro!
ah kijk eens aan vraag me af hoe de pro's het doen, want die zie ik volgens mij ook nooit ableton bpm matchen met hun set. Maar die zullen waarschijnlijk wel een duure midi clock hebben(in hun mengpaneel etc)
Edit: heb het nu een beetje onder de knie en het lukt inderdaag goed genoeg. Op het moment duurt Al gelijkleggen met mijn dj set wel erg lang, maar dat is een kwestie van oefenen.
Iedereen bedankt! en nu maar wachten op de nalevering van me trigger finger
User edit by MoXeGy on 22-12-2007 @ 11:51:40 (100%)
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community