Vroeger:
Cdj1000mk2
Cdj800
Toen kwam de cdj200 MET MP3!
Al snel kochten mensen die cd speler om de mp3 functie en werd er besloten om een cdj800 mk2 en een cdj1000mk3 te maken MET MP3!
Nu bijna 2 jaar later is er een cdj400 op de markt gekomen, die kan veel meer als de cdj800 en is goedkoper.
Wat ik duidelijk wil maken: Volgens mij komt er een cdj1000mk4 en cdj800mk3. Waarom? Ik denk dat door de invoer van de cdj400 er amper cdj800's verkocht gaan worden. Ook zoals hier gaat men twijfelen tussen een cdj1000mk3 of cdj400.
Waarom kiest men voor de 400? Om zijn functies, zoals usb aansluiting. Nu om niet achter te blijven verwacht ik dat de cdj1000mk4 en cdj800mk3 niet lang op zich laten wachten omdat die ook die nieuwe functies moeten hebben.
Als ik zeker wist dat er geen cdj1000mk4 op de markt kwam had ik nu 2 cdj1000mk3 en djm800 gehad. Nee ik wacht er nog even mee. Vorige keer net mijn cdj800's en hoppa mk2 kwam uit. Voor mij het wachten waard dus!
Poster: robbert
Als je beide kunt betalen dan twijfel geen moment.. en koop aub de cdj-1000!
Vergelijking tussen een Ferrari en een Nissan 350Z, ook leuk, maar doe mij de Ferrari maar..
Poster: Borisdekloris
Denk niet dat Pioneer snel met een mkIV komt...
denk eerder dat ze verder willen gaan naar het meer visuele (DVD Dus....)
Boris
Poster: Illusion
Als jij nou zou kiezen Lead, welke zou jij nemen? (als we dan praten over de functies, werking en looks)
Welke zal je zelf het liefst bevallen? De CDJ 400 heb je inmiddels nu ook in handen gehad
Poster: DeepSoundz
... tussen die 2 moet kiezen want ik weet echt niet wat ik moet kiezen en weleke beter is. ...
Ook is het verschil qua feeling tussen een turntable en een CDJ-1000 minder groot dan de CDJ-400. Belangrijk als je een beetje meer wil scratchen.
Hou je van efx en je mixer heeft die niet of wil je veel van externe digitale media gebruik maken kies je voor de CDJ-400.
Ik heb een cd-player met mp3, maar mp3 heb ik tot nog toe alleen gebruikt om naar gedownloade mixsets te luisteren.
Op een behoorlijke PA system klinkt mp3 trouwens iets minder dan origineel cd geluid.
Poster: Lead
Scratchen met een groot jogwheel, WAVEFORM display, Hot Cues en vooral het gebruik van een SD kaartje voor je favourite Cue punten (de 400 kan er maar beperkt opslaan).
Poster: Limune
Maar kan de 400 Dan geen extra Cue punten op een USB of externe harde schijf opslaan?
Het budget niet in rekening gehouden zou ik voor de cdj 1000 gaan (of de 800 maar die stond niet in je keuzemogelijkheid). Maar, je zegt zelf dat je er al 2 hebt, dan zou ik als 3e gaan voor de cdj 400: veeel goedkoper en je voegt meteen een extra digitale dimensie aan je set toe (MIDI controlling, usb-aansluiting, extra effects etc).
Poster: MifexAls ik zeker wist dat er geen cdj1000mk4 op de markt kwam had ik nu 2 cdj1000mk3 en djm800 gehad. Nee ik wacht er nog even mee. Vorige keer net mijn cdj800's en hoppa mk2 kwam uit. Voor mij het wachten waard dus!