nieweling, goede mixer keuze!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Koko    posted on 11-12-2007 16:31
hey,
ik ben euh, ....nieuw.

Ik vroeg me af welke mixer ik het beste kies om mee te beginnen,
ik gebruik mixmeister fusion op de pc, dus moet hij daneen digitale (usb) input hebben?

of kan ik het voorlopig doen met een 2-3 kanaals mixer zoals bijvoorbeeld de behringer vmx 200 of de DJ MAXX dj-14 3-ch mixer?

Voor de komende tijd wil ik het houden op thuis mixen of op feesjes bij vrienden (ik ben 15 jaar, ik heb dus niet zo een groot budget, ongeveer 200-300 euro).

Thuis heb ik al 2 JB system TSX10 Speakers, versterker (oud model dat niet meer gemaakt word, maar perfect werkt) en een Alesis Multimix 6FX Mixer, 6-Kanal
Deze speakers, versterker en mengpaneel heb ik al een tijdje geleden, samen met mijn broer aangekocht.

~koko
User edit by Koko on 11-12-2007 @ 16:35:32 (14%)

What do you think about nieweling, goede mixer keuze! ??

Vote :   

AndersHJ    posted on 11-12-2007 16:37
Ik zou de RMX40 BPM kiezen Winking my eye

Ik heb ook een vraagje: Is de RMX40 BPM een betere mixer dan de BEAT4 mkII van JB Systems?

thx
Tizio    posted on 11-12-2007 17:36
In principe zou je met een 2 kanaals mixer toch wel goed uit de voeten kunnen, meestal heb je toch geen 4 decks dus ja. (en ook niet in veel dj software) Als ik jou was zou ik eerst maar eens voor een goede controller voor je virtuele decks gaan.
Wat mij betreft belangrijker dan een mixer. Misschien flink wat over budget maar de Pioneer cdj 400 is hier de speler voor bij uitstek! Er zijn echter ook een paar andere (goedkopere) spelers die dit kunnen. Je hebt dan alleen niet de Pioneer kwaliteit, het voordeel van Pioneer is wel dat als je er van af wil, ze nogsteeds goed geld opbrengen.
Maar dat is maar mijn mening (ben echt wel merken geil :p)
Koko    posted on 11-12-2007 18:54
Poster: Tizio
meestal heb je toch geen 4 decks dus ja. (en ook niet in veel dj software) Als ik jou was zou ik eerst maar eens voor een goede controller voor je virtuele decks gaan.

wel, bij mixmeister kun je kiezen van 2 tot 8 decks (mss 16Cry, maar ik ben niet zeker).
Die controllers, werken die alleen bij hun eigen software, of kun je bv de traktor 3 LE ook gebruiken voor mixmeister?

ps: mixmeister werkt net iets anders als de meeste dj programmas, moet je maar is opzoeken, je krijgt namelijk geen interface die een mixer nabootst
Max-E    posted on 16-12-2007 18:33
Welkom op dit forum!

Maar ik zou niet voor de behringer gaan(ook wel bekend als tehringer) en DJ Maxx ken ik niet, al dat de naam max wel leuk is , haha:P maar zoals gezegd is als je voor n mengpaneel gaat neem je de Reloop RMX40,  met 4 kanaals n net mengpaneel(met effectjes, jeej:cheer) volgens mij is dr ook nog n DSP versie van met USB als ik me niet vergisWinking my eye Voor de rest weet ik niet zoveel van dj software, ik houdt t gwn op mixxen met draaitafels enzo..
Sebasz    posted on 16-12-2007 18:47
even een vraagje tussendoor: wat is het verschil met die reloop dingen, DSP of BPM?

Poster: dancedimension
DSP is met effecten en de BPM zonderWinking my eye

Oke thnx Happy, laughing
User edit by Sebasz on 16-12-2007 @ 19:07:58 (100%)
dancedimension    posted on 16-12-2007 18:50
DSP is met effecten en de BPM zonderWinking my eye
Koko    posted on 16-12-2007 20:27
Ok, bedankt voor de info Cry

Ik denk dat ik dan voor de Reloop Rmx40 Dsp, men 2 neven hebben me deze ook al aangeraden.

This is an old Topic

No new postings for 6.493 days.
 Post CommentThat would be 216.4 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

532 Users online: 294 Guests (238 Unknown)
Pages generated today : 69.586
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.621.884