Midi keyboard vragen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 11-12-2007 01:00
Hee ik ben denk ik van plan een midi keyboard te vragen voor kerstmis Maar ik heb een paar vraagjes
----------
1.Ik produceer nog niet zo lang, maar wat is voor een redelijke prijs een goed midi keyboard
2.Kan je met een midi keyboard niet alleen de samples gebruiken van het keyboard zelf maar ook bijvoorbeeld van nexus,vangaurd?
3. Wat zijn goede merken?
4. Is een midi keyboard goed bruikbaar voor het oefenen van stukken want ik ga waarschijnlijk op piano les.
Dit waren Mijn vraagjes Happy, laughing

What do you think about Midi keyboard vragen ??

Vote :   

Illusion    posted on 11-12-2007 09:39
Zijn inmiddels al erg veel topics over Midi Keyboards. Misschien kun je volgende keer eens zoeken bij de search! Dan vindt je ditWinking my eye :

Midi Keyboard Welke voor beginner

Keyboard of midi controller

Keyboard gezocht

Keyboard

Keyboard(je) toevoegen aan setup

Hier staat genoeg informatie in! Erg handig, en er zijn veel Midi Keyboards besproken. Deze waren gewoon te vinden via de SearchWinking my eye Ik doe dit omdat er anders 100 topics over midi keyboards komen, en alles erg onoverzichtelik wordt.

Geen slechte bedoelingen hoor Winking my eye

Succes met je keuze!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Melle    posted on 11-12-2007 11:40

Ok is goed :D

Melle    posted on 11-12-2007 12:14
Maar nog steeds 1 vraag, ik heb alle topics gelezen en ik heb een nieuwe vraag.
Ik ga dus waarschijnlijk op keyboard les en ik zou dus een midi keyboard willen gebruiken. Kan ik dit gebruiken om te oefenen?
tairip    posted on 11-12-2007 12:37
Poster: Melle
Maar nog steeds 1 vraag, ik heb alle topics gelezen en ik heb een nieuwe vraag.
Ik ga dus waarschijnlijk op keyboard les en ik zou dus een midi keyboard willen gebruiken. Kan ik dit gebruiken om te oefenen?

Jawel, als jij gewoon een VST o.i.d. selecteerd die piano geluiden maakt kan je je midi keyboeard gewoon gebruiken. Een midi keyboeard produceert zelf geen geluid! Daarvoor heb je echt een keyboard met geluidsmodule nodig!
MD    posted on 11-12-2007 17:53
Je moet kijken dat je dan een keyboard hebt met gewogen toetsen zoals op een 'echte' piano. Ikzelf kan bijvoorbeeld zeer moeilijk piano spelen op een keyboard zonder gewogen toetsen.
Melle    posted on 13-12-2007 23:11
Ok, ik ga waarschijnlijk de 'm audio oxygen 8 v2' halen en anders later nog een normaal keyboard, die lessen beginnen pas in septemberWinking my eye
Day-One    posted on 30-12-2007 23:01
okay...een oplossing voor jou probleempje...mijn setup als volg....1 esi keycontrol 49 (€99,-) USB (midi is old skool) en Ableton ben je helemaal klaar....
in ableton kan jij je eigen samples invoeren en via je keyboard weer afspelen (melodie)

meer heb je niet nodig lijktmij.....

Letop!!!

zorg dat je de laatste updates (driver) hebt van je geluidskaart want wat menige niet weten is dat je een interval kan verwachten bij goedkope geluidskaarten.. (vooral bij aanslag gevoelige situaties)
Luxx    posted on 31-12-2007 12:02
Poster: Melle
Ok, ik ga waarschijnlijk de 'm audio oxygen 8 v2' halen en anders later nog een normaal keyboard, die lessen beginnen pas in septemberWinking my eye

als ik jou was zou ik minimaal een 49 versie nemen. zo'n klein keyboardje blijf je niet lang blij mee.
www.mothermusic.nl
Day-One    posted on 02-01-2008 10:00
Poster: Luxx

als ik jou was zou ik minimaal een 49 versie nemen. zo'n klein keyboardje blijf je niet lang blij mee.

Als je melodie binnen 1 octaaf bevind zal dat geen ramp zijn..

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

445 Users online: 315 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 41.656
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.735.047