FL Studio
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 09-12-2007 10:59
Heeft iemand hier enige ervaring met het computerprogramma FL?

Ik zoek een manier om een instrument in volume te doen opkomen in het begin van een liedje, en het weer te laten verdwijnen op het einde door de volume naar beneden te draaien. Weet iemand hoe je dit doet? Ik heb al Velocity geprobeerd, maar dat blijkt het niet te zijn.

Ik hoop dat iemand begrijpt waar ik het over heb... Happy, laughing Kan het maar proberen.

What do you think about FL Studio ??

Vote :   

AndersHJ    posted on 09-12-2007 11:13
ik doe het zo (zal waarschijnlijk niet echt pro zijn :p) Ik chop hetin stukken en laat in de piano roll het volume per stukje minderen, of vermeerderen. Bij mij lukt het allezins Winking my eye
tairip    posted on 09-12-2007 11:31
Je kan met de record knop bovenaan het gewoon opnemen dus als je dan aan de knop draait neemt ie dat over. Je kan dan later alles nog weer wijzigen en fine tunen in je sequencer (onderin).
Luxx    posted on 09-12-2007 11:36
ken je dat Pitch up effect in de piano roll? dat is dat driehoekje helemaal linksbovenaan in de pianoroll

wat je moet doen: je maakt gewoon de normale noot die je wilt gaan faden, daarna doe je zo klein mogelijke Pitch effect noot en doe doe je plaats je erboven net zo lang als de noot die gefade moet (je moet dus mischien wel 15 van die pitchnoten erbovenzetten) daarna selecteer je al die pitchnoten en schuif je die over de noot heen die gefade met (volg je het nog?) zorg dat je ze nog steeds helemaal selecteerd. onderaan zie je de velocity(die omhoogstaande pijltjes) ga die aanpassen hoe je wilt. en nu heb je een gefade noot. als je het niet snapt wil ik het wel voordoen met screenshotjes enzo
www.mothermusic.nl
Jobe    posted on 09-12-2007 14:28

Ooit van Automation Clips gehoord?

Het werkt als volgt:

-> Rechtermuisknop op de volume knop
-> Kies voor Automation Clips
-> Als je FL 7 of hoger gebruikt komt deze automatisch in je playlist te staan anders moet je hem even naar je playlist slepen vanuit je Step Sequencer (en dan onderin waar ook de audio clips staan!)
-> Nu zie je een grafiekje... Als je dat grafiek je bewerkt op de manier zodat je een soort bergparabool krijgt zal het volume toenemen en afnemen...

Deze methode wordt zeer veel gebruikt!
Dit kun je bijvoorbeeld ook op de Cut-Off frequentie toepassen of op een freefilter...
Eigenlijk kun je dit voor alles gebruiken!

Echt een aanrader!

Hopelijk heb je er wat aan!

Jobe

Melle    posted on 10-12-2007 18:49
Ja, ben ik ook sinds gister achter gekomen :D. Echt fantastisch Die Automation Clips. En die X Y controller is ook erg handig als je weet hoe het werkt.

Tip: Noem je topic anders, er bestaan al zoveel topics waar alleen staat fl studio, en ik denk dat er meer mensen het topic aanklikken als je bijvoorbeeld iets inzet met ''volume probleempje'' in fl, ik zeg maar wat, maar ik denk dat er al wel wat mensen moe zijn van de topic naam "fl studio" en denken dat het gewoon weer gaat over of mensen dit programma kennen, ervaring ermee hebben etc.. Winking my eye
MissSalem    posted on 10-12-2007 19:58
Poster: Melle
Ja, ben ik ook sinds gister achter gekomen :D. Echt fantastisch Die Automation Clips. En die X Y controller is ook erg handig als je weet hoe het werkt.

Tip: Noem je topic anders, er bestaan al zoveel topics waar alleen staat fl studio, en ik denk dat er meer mensen het topic aanklikken als je bijvoorbeeld iets inzet met ''volume probleempje'' in fl, ik zeg maar wat, maar ik denk dat er al wel wat mensen moe zijn van de topic naam "fl studio" en denken dat het gewoon weer gaat over of mensen dit programma kennen, ervaring ermee hebben etc.. Winking my eye

Ok, ik zal eraan denken. Happy, laughing

Bedankt voor de tips, allemaal!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

241 Users online: 195 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 34.854
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.153.820