vj,
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : draai jij met beeld+geluid??

-ja
-nee

Voting is only possible for our Members
Tomazos    posted on 09-12-2007 06:20
wie draaid er hier eigelijk allemaal met de Dvj 1000 of iets soort gelijks..?? beeld + geluid..

dit lijkt me wel interresant om erbij te pakken maar is er ook veel animo voor in clubs? gebruiken veel clubs het?? ik ben het persoonlijk nog nooit tegen gekomen, al moet ik dan eerlijk toegeven als ik ga stappen buiten de stad, ik altijd naar 1 van de 3 van mijn favoriete discotheken/kroegen ga. (escape,cooldown (amsterdam) Joey's (alkmaar)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 09-12-2007 @ 06:21:36 (14%)

What do you think about vj, ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 09-12-2007 09:22
mm ik kijk wel is mee met de dj in de discotheek etc. je kan van bovenaf kijken. maar er staan 3 cdj 1000 mk3 + djm 800. dus geen video. maar er hangen wel 15 flatscreens waarop foto's of beelden te zien zijn. dit doen de mensen die hetlicht besturen allemaal kwam ik achter. maar hebben er geen dvj staan. ik ben het zelf nog nooit tegengekomen. volgens mij is het ook nog in opkomst en nog niet zo populair in nederland?
Music made me who i am
Jobe    posted on 09-12-2007 14:30
Jup ik ben het 2 weken geleden tegengekomen, tenminste dat denk ik!

Het was Night of the Picture (@ Zaal Dijk, Lemele) en met sommige nummers liepen de clips synchroon.
Dit lijkt me haast wel dat het met DVJ's moet of zou het ook anders kunnen?
Sunrise8    posted on 09-12-2007 15:06
nou ik vertelde dus net van de lichtbesturing etc. en dieh ebben ook 2 monitoren bij hun staan. en hun regelenden het beeld. en toen kwam jeckyll & hyde een keer. en dat liep ook gelijk :P. maar de fijne kneepjes ken ik er niet van Happy, laughing
Music made me who i am
Tizio    posted on 09-12-2007 16:17
Ik kom wel eens in de betere clubs in Rotterdam; Maassilo (now&wow), Outland enz. Maar heb nog nooit iemand een dvj zien gebruiken. Het zijn allemaal pc's, overzichtelijk met een paar grote monitoren waar alles perfect op te regelen is dmv gewoon software. En dan ook nog een pro licht tafel, de pc is vaak alleen voor de beelden...

De DVJ's lijken mij alleen worden toegepast bij kleine, mobiele evenementen waar de hyperde luxe pc's met software niet kunnen.
Tomazos    posted on 09-12-2007 17:21
veel dj's hebben ook een video systeem, wat ze gewioon kunnen afspelen op de pc, maar dat bedoel ik niet,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
nils7    posted on 09-12-2007 18:40
Tiesto tijdens 538 op Koninginnedag 2006 stond er een DVJ volgens mij...
Vibemaster-D    posted on 09-12-2007 19:31
bij ons op school bij het eindfeest hadden ze wel DVJ's

maar dat was zo lomp

staat een DJ binnen met ze booth 2x MK3 + DJM800

staat er 2 meter naast een gast met 2x DVJ1000 en een Edirol V4 (en 3 schermpjes van numark)
die stond met DVJ loops van djsounds hele avond op 4 beamers (die van school zelf) VJ stuff te projecteren. dat was zo lomp sluit ze dan aan op die DJM800 ofzo.

verder nog nooit echt zelf in een tent gestaan waar de DJ DVJ's gebruikten wel valt me op dat steeds meer cafe's ook een beamer of een TV hebben aanstaan waar de videoclip op word gedraait van hun muzieksysteem.

het heeft wel toekomst zeker weten.

ik wil zelf ook op latere leeftijden dat hele videoclips gedoe er bij doen maar nu is er nog geen geld en ook te weinig materiaal aan de andere kant (als jij in een zaaltje een feesthoud moet daar ook nog wat plasma's of beamers zijn)
nils7    posted on 09-12-2007 19:37
Poster: Vibemaster-D
bij ons op school bij het eindfeest hadden ze wel DVJ's

maar dat was zo lomp

staat een DJ binnen met ze booth 2x MK3 + DJM800

staat er 2 meter naast een gast met 2x DVJ1000 en een Edirol V4 (en 3 schermpjes van numark)
die stond met DVJ loops van djsounds hele avond op 4 beamers (die van school zelf) VJ stuff te projecteren. dat was zo lomp sluit ze dan aan op die DJM800 ofzo.

verder nog nooit echt zelf in een tent gestaan waar de DJ DVJ's gebruikten wel valt me op dat steeds meer cafe's ook een beamer of een TV hebben aanstaan waar de videoclip op word gedraait van hun muzieksysteem.

het heeft wel toekomst zeker weten.

ik wil zelf ook op latere leeftijden dat hele videoclips gedoe er bij doen maar nu is er nog geen geld en ook te weinig materiaal aan de andere kant (als jij in een zaaltje een feesthoud moet daar ook nog wat plasma's of beamers zijn)

Heb er mee gespeeld bij de shop waar ik me gear vandaan heb maar het is echt een extra dimensie wat er bij komt. Ik vergelijk het met vliegen en autorijden... wil je de clips en geluid etc. goed hebben lopen is volgens mij een factor 5 moeilijker dan enkel DJ'en
Tizio    posted on 09-12-2007 19:46
Poster: Tomazos
veel dj's hebben ook een video systeem, wat ze gewioon kunnen afspelen op de pc, maar dat bedoel ik niet,

Ik bedoel hier mee te zeggen dat er in clubs e.d. over het alemeen niet met dvj's gewerkt wordt gewerkt.

@nils7, dat geloof ik graag dat het veel moeilijker wordt, je muziek zal er waarschijnlijk onder lijden..
User edit by Tizio on 09-12-2007 @ 19:48:16 (10%)
VmaX    posted on 09-12-2007 21:25
In de Oh! in gavere hebben ze 4 DVJ's staan. De clips loopen ook zeer vaak synchroon maar er is ook een VJ naast de DJ met monitoren ik weet dus niet of Pedroh de DVJ's gebruikt voor het beeld.

To stay tuned, become a fan on my facebookpage
Adrien1989    posted on 10-12-2007 00:34
Ik heb op nee gedrukt, ten eerste de aparatuur niet voor in huis, maar het trekt me ook niet. Heb eigenlijk al m'n handen vol met de muziek zelfHappy, laughing.  (om maar eens in te gaan op de poll:P)
Stephanie    posted on 10-12-2007 14:42
Draai eigenlijk uitsluitend nog met DVJ's. (Pioneer Music Video Tour en Radio 10 Dance Classics).

Het voegt zeker wat toe aan je performance, zeker voor degene die zich niet in het zweet staan te werken op de dansvloer.

Reacties zijn eigenlijk overal zeer positief. Alleen voor veel dj's zal het een probleem zijn om aan actuele videoclips te komen, die zullen dus gebruik maken van losse visuals. En of de DVJ dan de geschikte machine is.......?

Ik ken een aantal die heel strak audio-tracks voorzien van visuals, maar er zit veel werk in dat te maken!

Heb trouwens op YouTube een korte demo staan: http://nl.youtube.com/watch?v=FGz8p5ivdW0

User edit by Stephanie on 10-12-2007 @ 14:52:30 (17%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

228 Users online: 62 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 7.036
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.434