Kostelijke hobby (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 08-12-2007 19:08
We weten waarschijnlijk allemaal dat het aankopen van een degelijke set, cd's/platen, accessoires en ander materiaal duur kan uitkomen.
Wat ik mij al lang afvraag, is of het ook compenseert: het geld dat uitgegeven wordt, vs, het geld dat binnenkomt voor de DJ die (af en toe?) draait op feestjes of bij vrienden of waar dan ook...

Graag had ik daar een beeld op gehad vooraleer dat ik de stap zou zetten naar de winkel.
Kan iemand mij daar discreet meer over inlichten? Bedankt!

What do you think about Kostelijke hobby ??

Vote :   

Sammow    posted on 17-09-2008 12:00
Mijn eerste setje was ook 2de hands, nuja, van iemand die in een dj-shop werkte en het was 3 weken oud :D
Daarna heb ik 2de hands cdj's gekocht van mamo en vandaag of morgen komt mijn nieuwe nuo5 aan :D (hoopt ongeduldig als een kind op een telefoontje).

Maar het is ook mijn enige hobby waar ik geld aan uitgeef. Het zwemmen wordt betaald door mijn ouders Happy, laughing
swensands    posted on 17-09-2008 12:15
djen dure hobby tsja het is maar wat je er zelf van maakt en voor over hebt je kan met een 2ehands goedkoop setje en illigaal gedownloade tracks draaien dan ben je vrij goedkoop uit en als er dan geld in het laatje binnekomt door te draaien dan zou het nog verdienstelijk kunnen zijn maar in mijn geval is dat niet zo ik heb nu ong. 10.000 € uitgeven aan mijn apparatuur en al mijn tracks koop ik bij de bekende sites dus ja voordat je dan met draaien je inleg eruit heb ben je idd wel ff bezig maar goed het is een erg leuke hobby en hobbys kosten nu eenmaal geld en als je dat er niet voor over hebt moet je je denk ik afvragen of het wel echt je hobby is.
dus geniet van je hobby en staar je niet blind op je budget want voor elke budgetten is dit een erg leuke hobby !!
DeteqBoy    posted on 24-09-2008 20:09
2k uitgegeven en misschien net 10 procent ermee terugverdient Happy, laughing
RaZZle    posted on 25-09-2008 12:22
De een verzamelt postzegels en verkoopt die jaren later voor veel geld en de ander koopt een lekker DJ Setje en verdient daar misschien wel of niets mee.
Waar het om gaat is dat je er lol in hebt en dat je (althans in mijn geval) geniet van de muziek.
Als je iets leuk vindt om te doen maakt het vaak niet uit wat het kost.

Je leeft immers maar 1 keer Cool
DeteqBoy    posted on 25-09-2008 18:02
yup Happy, laughing
tym    posted on 26-09-2008 22:48
nou ik vind dat je sowieos moet BEGINNEN met idee dat je het gaaf vind en dat je het doet omdat je van muziek houdt en daar iets leuks mee wilt doen. net als met bv. voetbal, je begint ermee omdat je het leuk vind en dat kost je geld (contributie, kleren en dergelijke), en maar een paar verdienen er echt geld mee. dat is iets wat je gaandeweg wel ontdekt niet?
als het duidelijk wordt dat je misschien wel wat geld kan verdienen ermee, is dat mooi meegenomen! maar voorlopig ga je echt nog lang niet je geld terug verdienen.

ik heb nu na 2,5 jaar ofzo een setje cdj1000's en een djm800, grotendeels zelf betaald. laat staan alle muziek die ik koop en andere randkosten. denk dat ik tot nu toe max 500 euro heb terugverdiend ervan ;s
Ashley    posted on 04-10-2008 14:12
ik heb het er ook nog niet mee terug verdient inderdaad..
maar als je draaien écht, maar dan ook écht ontzettend leuk vind, speelt geld denk ik maar een bijrol.
ben je er ondertussen al uit of je gaat investeren in gear?
Maar wat nou als het lukt, mama?
dasergio    posted on 31-10-2008 10:00
als je dj wordt moet je dit zeker niet voor het geld doen, maar omdat je het graag doet...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

162 Users online: 100 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 2.911
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.696.302