Poster: donkey
@ Nandi : er zijn er maar weinig die er echt veel geld mee verdienen
Ja weet ik dat er niet veel zijn die daar echt geld mee verdienen. Gelijk dat mrwhoopie zegt zijn er sommige die wel denken dat ze er geld gaan, uithalen . En ik ben er ook met begonne omdat ik veel naar muziek luister , wat klooien met fl studio enzo .
@ Missalem,
Mixen in zeker een kunst.. Voor mij is het een manier van --> gevoel, denken, analyseren, evalueren, reageren, mixen en als je dan mixt wat je in gedachte had dan is dat toch mooi..
@ iedereen.. Ik heb dit jaar genoeg plezier gehad met het draaien en ook vooral ook door het geld wat extra naar binnen stroomde dit jaar, Dus 2008 kom maar op..
@ Nandi.. Denk dat als je er geld mee wil verdienen je ook moet realiseren wat je er voor over moet hebben.. Ik draai ieder weekend op de vrijdag en zaterdag, dat betekent dan wel dat ik de volgende dag pas om 8 uur in me bedje lig, en dan nog 5 dagen in de week werken dus geld en het plezier van draaien is leuk maar af en toe lekker thuis zitten is dan ook een keer lekker...
Helaas heb ik de zekerheid nog niet voor het vaste witte geld anders was de stap om te stoppen met werken makkelijk geweest.. Dus voorloppig maar 7 dagen in de week aan se slag met werken en draaien en als ik dan de top zou bereiken dan stoppen met werken..
Poster: TouRRe
Ik draai nu misschien ruim 2jaar ofzo en nog niet echt op grote fuiven gedraaid.
Maarja ik heb ook nog niet echt 'zotte' kosten gedaan.
Grtz
Poster: MoXeGy
tuurlijk niet, duure gear maakt je nog geen goede dj
Poster: MoXeGy
tuurlijk niet, duure gear maakt je nog geen goede dj
Poster: Renzis
@ miss salem, jah goede gear is het halve werk, maar zorg dat je daar door niet half kan mixen. als jij mooie pio's hebt, met die heerlijk aan geven hoeveel bpm het is, en je een keer zonder zit, en je opeens (zoals het hoort ) op je gehoor moet gaan pitchen enz, dan val je door de mand.
Het is ook waar je voor kiest uiteraard!
Dat is de essentie van mixen! éen van de belangrijkste onderdelen van het dj zijn.
Gear is zelfs van ondergeschikt belang (als de geluidskwaliteit maar goed is).
Het zal het publiek een worst wezen of jij met pioneer, denon of jb-systems draait.
En mijn inziens draait een dj nog steeds voor het publiek en op de 2e plaats voor zich zelf
Poster: MissSalem
Hoe dan ook, het is volledig waar dat de DJ voor het amusement moet zorgen van het publiek. Maar in de praktijk, of dat ook altijd zo is... Dat vraag ik me af.
Als het een goede dj is wel! Als je stomweg je eigen favo plaatjes gaat draaien en iedereen loopt weg doe je ergens iets niet goed.
Ik weet nog wel: Grootste discotheek van praag, topdj hele zaal stond bomvol, kwam er een nieuwe die btje underground draaide binnen 10 minuten was de zaal op mij na leeg.
Ik sta soms jaren 60 rock plaatjes te draaien, is alles behalve mijn favoriete maar toch, soms is het nodig om de sfeer er in te houden
Poster: Sandr
Daar ben ik blij om, anders had ik ook wel een flink lange neus gehad
Poster: MissSalem
We weten waarschijnlijk allemaal dat het aankopen van een degelijke set, cd's/platen, accessoires en ander materiaal duur kan uitkomen.
Wat ik mij al lang afvraag, is of het ook compenseert: het geld dat uitgegeven wordt, vs, het geld dat binnenkomt voor de DJ die (af en toe?) draait op feestjes of bij vrienden of waar dan ook...
Graag had ik daar een beeld op gehad vooraleer dat ik de stap zou zetten naar de winkel.
Kan iemand mij daar discreet meer over inlichten? Bedankt!