Poster: stevew
Ik ben toch tevreden dat 2007 achter de rug is. Ik heb in dat jaar iets van een 3500€ aan pioneer gear(CDJ-1000MKIII's en DJM-800) uitgegeven. Daarbij 2600€ aan een splinternieuwe Dell-laptop met een volledig Time-Code Systeem erbij. Daarbij nog eens 2 top luidsprekers dat 900€ gekost heeft en nog een baskast ook ter waarde van 1300€.
Dus aan gear alleen al om iets van een 7500€....dan heb je nog geen plaat om op te leggen dus dat ook nog eens.....pfff..ik moet echt beginnen te verminderen.
Goed jaar geweest hé vrienden
Poster: DJ_IVI-R
als je echt amper op feestjes draait, gaat het geld niet gemakkelijk terug vloeien..
je moet echt al eerder op regelmatige basis iets zoeken om break-even te draaien..
maar natuurlijk is het voor velen een hobby die we graag doen, dus is het voor velen ook die investering waard..
Poster: Roos
MissSalem wil je gaan draaien voor het geld? Want de kans dat je doorbreekt en veel geld gaat verdienen is volgens mij hééééllll klein.
In het begin is het lastig, je zult moeten investeren in je hobby, heb ik ook gedaan..
Nu na 3 jaartjes draaien heb ik iedere weekend op vrijdag en zaterdag een boeking. Grof gerekend heeft dat me dit jaar wel zo'n 15### euro's opgeleverd. Oke ik heb sinds vorig jaar een nieuwe auto en huisje dus ik zie het wel terug al die inleg van jaren terug..Dus 2008 is tijd voor nieuwe gear, alles word vervangen voor nieuwe gear,
Maar denk er eerst goed over na, Ik heb 2 jaar lang geinvsteerd in me hobby en na 2 jaar begon ik er pas op te verdienen,
Het belangrijkste is dat je het met plezier blijft doen..
Dat doe ik nu nog steeds en na 3 jaar lach ik om alles wat het me gekost heeft..
Wahahaahahaha
Poster: bpmfreak
IK heb lang nagedacht of ik wel mijn gear zou kopen......wel/niet/wel/niet uiteindelijk ben ik stom bezig geweest!!! Ik had die spullen VEEL eerder moeten kopen!!!! Geloof mij als je iets heel graag wilt dan maakt het echt niet uit wat je uitgeeft!!! Het plezier wat ik er nu aan beleef is me veel meer waard!!!!! Het plezier heeft mij allang terug betaald!!!
MissSalem volgens mij ben je er al wel uit, maar heb je even bevestiging nodig . Dan doen zou ik zo zeggen. Je schrijft dat je voor Pioneer gaat, maar er zijn echt nog wel andere merken die ook kwalitatief goed spul leveren. Als je niet met je gear buiten de deur gaat draaien (zo ja dan blijft Pio toch wel het beste
) bijv.: Uit je verhaal haal ik dat je met cd's wilt mixen, denk aan een Reloop RMP (1 of 2) waar je veel goede geluiden over hoort.
Poster: RoosMissSalem volgens mij ben je er al wel uit, maar heb je even bevestiging nodig
. Dan doen zou ik zo zeggen. Je schrijft dat je voor Pioneer gaat, maar er zijn echt nog wel andere merken die ook kwalitatief goed spul leveren. Als je niet met je gear buiten de deur gaat draaien (zo ja dan blijft Pio toch wel het beste
) bijv.: Uit je verhaal haal ik dat je met cd's wilt mixen, denk aan een Reloop RMP (1 of 2) waar je veel goede geluiden over hoort.
Poster: MissSalem
Bedankt, Roos.
Poster: Roos
Graag gedaan, hopelijk heb je wat aan mijn verhaaltje
IK ben 15 jaar en ik heb lang gespaard voor draaitafels( geen vaktantie jobs) en nu moet ik nog platen kope ook . Het is wel duur maar je moet het gewoon graag doen eh
Poster: NandiIK ben 15 jaar en ik heb lang gespaard voor draaitafels( geen vaktantie jobs) en nu moet ik nog platen kope ook . Het is wel duur maar je moet het gewoon graag doen eh
![]()
Poster: MissSalem
Soms denk ik dat het om meer gaat dan gewoon graag doen. Zoals artiesten die hun hart en ziel liggen in hun kunst... Kunt het daarmee vergelijken. Heb horen zeggen van een DJ een paar maand terug, dat mixen eigenlijk een kunst is, en dat het niet zomaar eventjes op 1, 2, 3 gaat en dat je je er wel degelijk in moet vinden enzo. Vond dat wel een machtige uitspraak. "Mixen is een kunst".
en een echte dj zal zoveel van muziek houden dat het echt niet boeit wat het kost.
vergelijk het met een autofreak ofzo , die heeft ook zn garage vol staan met auto's zonder dat hij er ooit winst aan zou maken.
EDIT: 1111e post xD
Poster: Lightzone
het is toch ook gwn een kunst ? serieus.en een echte dj zal zoveel van muziek houden dat het echt niet boeit wat het kost.
vergelijk het met een autofreak ofzo , die heeft ook zn garage vol staan met auto's zonder dat hij er ooit winst aan zou maken.
Al was ik geen DJ, zou ik toch muziek kopen. En nu als DJ koop ik nog steeds alleen muziek die ik mooi vindt.
Omdat ik dan ook van de muziek wil genieten zou ik toch al speakers hebben, al was ik geen DJ.
Gaat dus alleen om de mixer, decks en headphone. Ik wilde geen pauzes tussen tracks en wilde any time de afspeel volgorde kunnen veranderen. Cd-wisselaars bieden die mogelijkheid niet en ik zit al 8 uur per dag achter een PC dus voor mijn plezier ga ik niet nog's thuis de PC aanzetten. Enigste manier is met een DJ set.
DJ zijn kost me dus helemaal niks.
Ik heb wel 's gratis gedraaid met eigen muziek, maar dan moet voor gear worden gezorgd. Voor mijn eigen gear vraag ik wel geld.
En als je rijk wil worden door te DJ-en kan dat, volgens waar een wil is is een weg, maar voorwaarde is dat het je passie is.