Kostelijke hobby (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 08-12-2007 19:08
We weten waarschijnlijk allemaal dat het aankopen van een degelijke set, cd's/platen, accessoires en ander materiaal duur kan uitkomen.
Wat ik mij al lang afvraag, is of het ook compenseert: het geld dat uitgegeven wordt, vs, het geld dat binnenkomt voor de DJ die (af en toe?) draait op feestjes of bij vrienden of waar dan ook...

Graag had ik daar een beeld op gehad vooraleer dat ik de stap zou zetten naar de winkel.
Kan iemand mij daar discreet meer over inlichten? Bedankt!

What do you think about Kostelijke hobby ??

Vote :   

NielsR    posted on 08-12-2007 19:12
Al het geinvesteerde geld ga je niet snel terugzien hoor, je moet ook nog altijd liedjes blijven kopen enz.
Als je dj't krijg je wel meer per uur als bv iemand die in een supermarkt rekken vult.
AndersHJ    posted on 08-12-2007 19:17
Ikzelf heb al men materiaal tweedehands gekocht en vraag momenteel niets voor het draaien.Ik doe het echt graag dus ik wil gerust voor niets draaien, waar dan ook. Maar volgend jaar heb ik al een paar zeer mooie boekingen. Nu dat begint op te lopen en ik denk er aan om volgend jaar een beetje geld te vragen (denk aan een €10 ofzo)

Denk wel. Als je in je stad wordt gevraagd voor een feestje en je vraagt geld. Dat de organisator snel een andere dj gevonden kan hebben. Keuze genoeg denk ik zo. Tenzij het je beste vriend ofzo is :p

Nu een vriend van mij heeft wel al bijna al zijn materiaal terugverdient met draaien.
Maar dan vraag ik me af: is dat nodig, geld vragen? Het blijft je hobby.

En je ma zeker niet denken dat je met dj'en rijk gaat worden :p (ik heb dat ook genoeg mogen lezen :p:p)
Dus kijk uit naar interessante dingen voor je gear.

Veel succes

EDIT: @Niels: een dj staat wel niet zoveel in een fuiftent dan een madam aan de rekken he :p
Zijn er hier eigenlijk mensen op djresource die alleen maar draaien als kostwinst ?
User edit by AndersHJ on 08-12-2007 @ 19:18:53 (21%)
D-wan    posted on 08-12-2007 19:24
Je moet er inderdaad niet op rekenen dat je het geld terug gaat verdienen.
Ik heb de laatste tien jaar voor ruim 5000 euro aan muziek gekocht en dat heb ik in die tijd bij lange na niet bij elkaar gemixt.
MissSalem    posted on 08-12-2007 19:57
Poster: D-wan
Je moet er inderdaad niet op rekenen dat je het geld terug gaat verdienen.
Ik heb de laatste tien jaar voor ruim 5000 euro aan muziek gekocht en dat heb ik in die tijd bij lange na niet bij elkaar gemixt.

Ik verwacht zeker niet letterlijk en figuurlijk rijk te worden van mijn hobby. Happy, laughing
Leuk zou zijn dat ik mijn geïnvesteerde geld terug zou kunnen zien... Draai je met cd's of platen, D-wan? Kan dat een reden zijn waarom je je geld na 10 jaar nog bij lange niet terug hebt, zoals je zegt?
Renzis    posted on 08-12-2007 21:09
Ik heb in een jaar zeker zo'n 1300 uitgegeven en daar binnekort 800 van terug verdiend in dat zelfde jaar
mijn apperatuur is wat mij betreft nu even goed zat, de kosten zullen dus niet veel stijgen (enkel de muziek) en de inkomsten alleen maar toenemen.

Ma ik heb daar ook wel de nodige mazzel mee gehad de juiste lucratieve connectie te vinden.
stijn_verdonck    posted on 08-12-2007 21:31
het begin is het zwaarste geld uit het niets voor een nieuwe hobby
hopelijk lukt het en kan je het daarna  wat herverdienen
Illusion    posted on 09-12-2007 02:33

Disc Jockey, is een hobby/baan/passie, waar nou eenmaal veel geld in zit. Bij dit geld: eerst investeren, en dan verdienen.

Natuurlijk is dit in het begin erg moeilijk. Je moet bekend worden, op feesten draaien zodat je toch nog iedere keer een beetje geld binnen krijgt.

Zoals ik zie, zie ik dat je niet lang hiermee bezig bent, of nog helemaal niet. Je kan altijd natuurlijk een goedkoop (niet te duur niet te goedkoop) setje kopen! Die kunnen wij wel aanbevelen op dit forum.

Naar verloop van tijd, als je goed bezig bent, en er een beetje tussen bent gekomen....(iets meer draaien, drive-in bijvoorbeeld of een paar kleine discotheekjes) dan ga je je geld toch terugverdienen. Maar het duurt zeker wel een paar jaar voordat je alles terug hebtWinking my eye

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
D-wan    posted on 09-12-2007 03:13
quote:
Poster: MissSalem

Ik verwacht zeker niet letterlijk en figuurlijk rijk te worden van mijn hobby.
Leuk zou zijn dat ik mijn geïnvesteerde geld terug zou kunnen zien... Draai je met cd's of platen, D-wan? Kan dat een reden zijn waarom je je geld na 10 jaar nog bij lange niet terug hebt, zoals je zegt?

Het zou natuurlijk wel mooi zijn als je er rijk van wordt Cry
Ik draai inderdaad voornamelijk vinyl, maar ik heb wat jaren gehad dat ik door omstandigheden geen (betaalde) sets heb gedraaid.  

quote:

Leuk zou zijn dat ik mijn geïnvesteerde geld terug zou kunnen zien...

Dat zou inderdaad al erg mooi zijn.
Heb er inmiddels wel wat mee verdiend, maar het haalt bij lange na niet het bedrag aan investeringen (ik heb dan ook een dure smaak Cry). 
Maar dat is voor mij ook niet erg, want het is en blijft een uit de kluiten gewassen hobby Cry
OneSixty    posted on 09-12-2007 03:48
Poster: JasperVC
Ikzelf heb al men materiaal tweedehands gekocht en vraag momenteel niets voor het draaien.Ik doe het echt graag dus ik wil gerust voor niets draaien, waar dan ook. Maar volgend jaar heb ik al een paar zeer mooie boekingen. Nu dat begint op te lopen en ik denk er aan om volgend jaar een beetje geld te vragen (denk aan een €10 ofzo)

Denk wel. Als je in je stad wordt gevraagd voor een feestje en je vraagt geld. Dat de organisator snel een andere dj gevonden kan hebben. Keuze genoeg denk ik zo. Tenzij het je beste vriend ofzo is :p

Nu een vriend van mij heeft wel al bijna al zijn materiaal terugverdient met draaien.
Maar dan vraag ik me af: is dat nodig, geld vragen? Het blijft je hobby.

En je ma zeker niet denken dat je met dj'en rijk gaat worden :p (ik heb dat ook genoeg mogen lezen :p:p)
Dus kijk uit naar interessante dingen voor je gear.

Veel succes

EDIT: @Niels: een dj staat wel niet zoveel in een fuiftent dan een madam aan de rekken he :p
Zijn er hier eigenlijk mensen op djresource die alleen maar draaien als kostwinst ?

heb jij een drive-in of ben je alleen dj ?

naja , in beide gevallen vind ik jou redenering maar raar , ergens gratis gaan draaien lijkt me niet vestandig. dat is dan puur verlies... 

ik draai ook erg graag hoor maar ik heb zo mijn bedrag dat ik minimaal moet verdienen , anders begin ik er nieteens aan. 

maar je hebt wel een punt dat het gewoon een hobby is , ik maak geen winst en dat is ook niet mijn doel. al mijn geld dat ik verdien gaat meteen in nieuwe apparatuur en muziek...
MissSalem    posted on 09-12-2007 10:47
Poster: Illusion

Disc Jockey, is een hobby/baan/passie, waar nou eenmaal veel geld in zit. Bij dit geld: eerst investeren, en dan verdienen.

Natuurlijk is dit in het begin erg moeilijk. Je moet bekend worden, op feesten draaien zodat je toch nog iedere keer een beetje geld binnen krijgt.

Zoals ik zie, zie ik dat je niet lang hiermee bezig bent, of nog helemaal niet. Je kan altijd natuurlijk een goedkoop (niet te duur niet te goedkoop) setje kopen! Die kunnen wij wel aanbevelen op dit forum.

Naar verloop van tijd, als je goed bezig bent, en er een beetje tussen bent gekomen....(iets meer draaien, drive-in bijvoorbeeld of een paar kleine discotheekjes) dan ga je je geld toch terugverdienen. Maar het duurt zeker wel een paar jaar voordat je alles terug hebtWinking my eye

Ik ben er inderdaad nog niet mee bezig. Zoals ik zei, maak ik wel zelf mijn muziek, hoewel ik daar ook maar een beginner in ben. Het draaien zou volgens mij bijdragen in het gegeven dat ik misschien meer inspiratie zou hebben voor mijn eigen muziek, doordat ge ook draait.

Op dit moment probeer ik mijn vragen beantwoord te krijgen, met in het achterhoofd dat het serieus begint te kietelen als ik aan DJ'en denk. Kan haast niet wachten om mijn materiaal te gaan verzamelen.
MissSalem    posted on 11-12-2007 19:33
Is er eigenlijk wel iemand die wél zijn geïnvesteerde geld terugheeft?
Stephanie    posted on 11-12-2007 19:41
Denk dat het een verkeerde insteek is om af te wegen of je er wat mee kan verdienen voor je gaat inversteren in dj-en. Als je snel en makkelijk geld wil verdienen zijn er meer kansrijke opties (een goede 9 to 5 job, tupperware-parties organiseren of gaan beleggen). Goed dj-en bestaat voor een groot deel uit passie en liefde voor het vak en de muziek. Als je dat hebt heb je het geld wat het kost er graag voor over! Ongeacht of je de garantie hebt dat je het terugverdient.
tairip    posted on 11-12-2007 19:48
Zoals Marco V zei: Je hebt de verkeerde insteek als je het voor de roem doet, je moet het voor je liefde voor muzien doen.
DrezZ    posted on 11-12-2007 22:03

Je set kan je na enige tijd terugverdienen, maar het geld gaat dan naar je wekelijkse cd en platenaankoop, dus merk je er weinig van dat je je set terugverdient!

Illusion    posted on 11-12-2007 22:14
Poster: tairip
Zoals Marco V zei: Je hebt de verkeerde insteek als je het voor de roem doet, je moet het voor je liefde voor muzien doen.

Respect! Cry Mooie uitspraak
soundcollector    posted on 11-12-2007 23:25
Poster: Illusion

Respect! Cry Mooie uitspraak

marco V. kan dit wel zegge maar als er geen geld is dan houd het wel op denk ik... Je kan geen dj worden als je het niet kan betalen punt aan de lijn...

maar in begin heb je een startkapitaal nodig (uiteraard) maar wanneer je 1 keer fuifjes begint te draaien, tonnen etc... dan kan je het geld wat je hier verdient uitgeven aan draaien zonder extra koste uit eigen portomonnee zal ik maar zegge... bij mij toch

gr
Switchon    posted on 11-12-2007 23:38
Poster: soundcollector
marco V. kan dit wel zegge maar als er geen geld is dan houd het wel op denk ik...

Helemaal mee eens,
Die vent piept ook wel anders als hij er niet meer voor betaald krijgt..

Alhoewel ik 'het salaris' (zo noem ik het maar even) van Dj'en secundair vind.
Je moet het wel doen omdat je het leuk vind niet om er maar even snel geld mee te verdienen
(wat overigens ook moeilijk gaat in het begin)
Maar zo te zien  aan je vraag MissSalem is dat ook niet jou uitgangspunt, jij vraagt je gewoon af of het niet te duur is in verhouding met wat je er uiteindelijk voor terug zou krijgen. Ik denk dat dat ook aan jezelf ligt. Hoe meer je je ervoor inzet en hoe meer je jezelf promoot en moeite doet zul je er uiteindelijk wel hetgeen voor terug krijgen. Het is inderdaad een passie en een hobby maar wil je er ook wat in kunnen verdienen zul je er toch wel voor moeten werken (als je de juiste connecties niet hebt). 
cross-over    posted on 12-12-2007 08:21
Elke beginnende dj zou het als hobby moeten zien en elke hobby kost geld.
Zoals hierboven al aangegeven door Illusion koop een goed niet al te dure set om te oefenen.

Zodra je voldoende skills bezit om een leuke avond te draaien moet je eens informeren bij een disco/kroeg ofzo om daar te mogen draaien (evt. aan het begin van de avond ofzo) om ervaring op te doen. Daarna kun je verder gaan en toch wat verdienste maken.

Wil je 'drive in' gaan doen dan zul je stevig moeten investeren of spullen (laten) huren. Voordat je dat terug hebt verdient duurt wel even maar daar staat tegenover dat goede spullen jaren lang meegaan.

btw elke draai-avond levert toch iets op: je gaat niet stappen dus kost geen geldCry
http://soundcloud.com/lau-daniels
Illusion    posted on 12-12-2007 09:42
Poster: soundcollector
marco V. kan dit wel zegge maar als er geen geld is dan houd het wel op denk ik... Je kan geen dj worden als je het niet kan betalen punt aan de lijn...
gr

Punt aan de lijn die ik verander in een komma. Ook in het begin deed "ik"  het omdat ik leuk vindt. Geld verdienen is mooi meegenomenWinking my eye

Het is natuurlijk wel lastig om in het begin al die dure spullen te kopen, dus aan de ene kant heb je wel gelijk. Je moet er ook wat aan verdienen om verder te komen.
patrick-allen    posted on 12-12-2007 10:57
Dat geld verdien ik niet terug nee :P
MissSalem    posted on 13-12-2007 14:22
Poster: Switchon

Helemaal mee eens,
Die vent piept ook wel anders als hij er niet meer voor betaald krijgt..

Alhoewel ik 'het salaris' (zo noem ik het maar even) van Dj'en secundair vind.
Je moet het wel doen omdat je het leuk vind niet om er maar even snel geld mee te verdienen
(wat overigens ook moeilijk gaat in het begin)
Maar zo te zien  aan je vraag MissSalem is dat ook niet jou uitgangspunt, jij vraagt je gewoon af of het niet te duur is in verhouding met wat je er uiteindelijk voor terug zou krijgen. Ik denk dat dat ook aan jezelf ligt. Hoe meer je je ervoor inzet en hoe meer je jezelf promoot en moeite doet zul je er uiteindelijk wel hetgeen voor terug krijgen. Het is inderdaad een passie en een hobby maar wil je er ook wat in kunnen verdienen zul je er toch wel voor moeten werken (als je de juiste connecties niet hebt). 

Ik heb het misschien verkeerd verwoord, maar ik had het zeker niet over roem of grote winsten maken, wat dan ook... Natuurlijk gaat het om de muziek en de passie ervoor die ermee gepaard gaat.

Maar dat maakt niet weg dat het geen hopeloze investering mag worden. Weet ik wel dat ik straks een enorme som mag neertellen en nog eens cd's moet gaan halen en moet oefenen, oefenen en nog eens oefenen... Ook al is dat beetje dat je krijgt om te mogen draaien, ergens, waarschijnlijk alweer goed voor een nieuwe cd... Up-to-date blijven dus. Maar als puntje bij paaltje komt wil ik graag dat mijn investering wat opbrengt, naast het plezier en de muziek op zich. Met andere woorden wil ik voor mezelf geen put graven en erin gaan zitten om er niet meer uit te komen.

Ik hoop dat dit al beter verwoord is. Happy, laughing Het heeft dus niets met rijk worden te maken.
User edit by MissSalem on 13-12-2007 @ 14:23:12 (1%)
Day-One    posted on 03-01-2008 10:39
even in het kort......je vind draaien leuk daar investeer je in.. wat de hoogte van je investering is bepaal jij zelf (gelang jou verlangen). niet (gelijk) een koppeling maken naar het terug willen verdienen!

een tip!! dj wereld is ons kent ons....eer jij er tussen komt..?!

sanderk    posted on 03-01-2008 11:09
Poster: NielsR
Al het geinvesteerde geld ga je niet snel terugzien hoor, je moet ook nog altijd liedjes blijven kopen enz.
Als je dj't krijg je wel meer per uur als bv iemand die in een supermarkt rekken vult.

hobby mag geld kosten, bij iets te veel
Lanky    posted on 03-01-2008 13:24
Poster: tairip

amen

hobbies kosten eenmaal geld, maar iedereen heeft weer zn eigen prioriteiten. als je kunstenaar ben dan kan je je werk zelf houden dat je hebt gemaakt, of je verkoopt het. zo gaat het met dj-en ook, of je doet het puur omdat het je hobby is en je van muziek houdt, of omdat je er geld mee wil verdienen en dolgraag op de nope=dope flyers wilt staan. ik ben zelf ook niet helemaal kapot van de gedachtegang van het laatste, maarja het is wel eenmaal zo, niet iedereen denkt er hetzelfde over Cry

User edit by Lanky on 03-01-2008 @ 13:25:48 (24%)
MissSalem    posted on 03-01-2008 14:17
Poster: Renzis
Ik heb in een jaar zeker zo'n 1300 uitgegeven en daar binnekort 800 van terug verdiend in dat zelfde jaar
mijn apperatuur is wat mij betreft nu even goed zat, de kosten zullen dus niet veel stijgen (enkel de muziek) en de inkomsten alleen maar toenemen.

Ma ik heb daar ook wel de nodige mazzel mee gehad de juiste lucratieve connectie te vinden.

Mag ik je vragen hoe lang je al draait, Renzis? Happy, laughing Enkel om maar een ideetje te hebben.

245 Users online: Danil & 159 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 163.226
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.682.141