Poster: D-wan
Je moet er inderdaad niet op rekenen dat je het geld terug gaat verdienen.
Ik heb de laatste tien jaar voor ruim 5000 euro aan muziek gekocht en dat heb ik in die tijd bij lange na niet bij elkaar gemixt.
Disc Jockey, is een hobby/baan/passie, waar nou eenmaal veel geld in zit. Bij dit geld: eerst investeren, en dan verdienen.
Natuurlijk is dit in het begin erg moeilijk. Je moet bekend worden, op feesten draaien zodat je toch nog iedere keer een beetje geld binnen krijgt.
Zoals ik zie, zie ik dat je niet lang hiermee bezig bent, of nog helemaal niet. Je kan altijd natuurlijk een goedkoop (niet te duur niet te goedkoop) setje kopen! Die kunnen wij wel aanbevelen op dit forum.
Naar verloop van tijd, als je goed bezig bent, en er een beetje tussen bent gekomen....(iets meer draaien, drive-in bijvoorbeeld of een paar kleine discotheekjes) dan ga je je geld toch terugverdienen. Maar het duurt zeker wel een paar jaar voordat je alles terug hebt
quote: |
Poster: MissSalem Ik verwacht zeker niet letterlijk en figuurlijk rijk te worden van mijn hobby. ![]() Leuk zou zijn dat ik mijn geïnvesteerde geld terug zou kunnen zien... Draai je met cd's of platen, D-wan? Kan dat een reden zijn waarom je je geld na 10 jaar nog bij lange niet terug hebt, zoals je zegt? |
quote: |
Leuk zou zijn dat ik mijn geïnvesteerde geld terug zou kunnen zien... |
Poster: JasperVC
Ikzelf heb al men materiaal tweedehands gekocht en vraag momenteel niets voor het draaien.Ik doe het echt graag dus ik wil gerust voor niets draaien, waar dan ook. Maar volgend jaar heb ik al een paar zeer mooie boekingen. Nu dat begint op te lopen en ik denk er aan om volgend jaar een beetje geld te vragen (denk aan een €10 ofzo)
Denk wel. Als je in je stad wordt gevraagd voor een feestje en je vraagt geld. Dat de organisator snel een andere dj gevonden kan hebben. Keuze genoeg denk ik zo. Tenzij het je beste vriend ofzo is :p
Nu een vriend van mij heeft wel al bijna al zijn materiaal terugverdient met draaien.
Maar dan vraag ik me af: is dat nodig, geld vragen? Het blijft je hobby.
En je ma zeker niet denken dat je met dj'en rijk gaat worden :p (ik heb dat ook genoeg mogen lezen :p:p)
Dus kijk uit naar interessante dingen voor je gear.
Veel succes
EDIT: @Niels: een dj staat wel niet zoveel in een fuiftent dan een madam aan de rekken he :p
Zijn er hier eigenlijk mensen op djresource die alleen maar draaien als kostwinst ?
Poster: IllusionDisc Jockey, is een hobby/baan/passie, waar nou eenmaal veel geld in zit. Bij dit geld: eerst investeren, en dan verdienen.
Natuurlijk is dit in het begin erg moeilijk. Je moet bekend worden, op feesten draaien zodat je toch nog iedere keer een beetje geld binnen krijgt.
Zoals ik zie, zie ik dat je niet lang hiermee bezig bent, of nog helemaal niet. Je kan altijd natuurlijk een goedkoop (niet te duur niet te goedkoop) setje kopen! Die kunnen wij wel aanbevelen op dit forum.
Naar verloop van tijd, als je goed bezig bent, en er een beetje tussen bent gekomen....(iets meer draaien, drive-in bijvoorbeeld of een paar kleine discotheekjes) dan ga je je geld toch terugverdienen. Maar het duurt zeker wel een paar jaar voordat je alles terug hebt
Je set kan je na enige tijd terugverdienen, maar het geld gaat dan naar je wekelijkse cd en platenaankoop, dus merk je er weinig van dat je je set terugverdient!
Poster: tairip
Zoals Marco V zei: Je hebt de verkeerde insteek als je het voor de roem doet, je moet het voor je liefde voor muzien doen.
Poster: Illusion
Respect!Mooie uitspraak
Poster: soundcollector
marco V. kan dit wel zegge maar als er geen geld is dan houd het wel op denk ik...
Poster: soundcollector
marco V. kan dit wel zegge maar als er geen geld is dan houd het wel op denk ik... Je kan geen dj worden als je het niet kan betalen punt aan de lijn...
gr
Poster: Switchon
Helemaal mee eens,
Die vent piept ook wel anders als hij er niet meer voor betaald krijgt..
Alhoewel ik 'het salaris' (zo noem ik het maar even) van Dj'en secundair vind.
Je moet het wel doen omdat je het leuk vind niet om er maar even snel geld mee te verdienen
(wat overigens ook moeilijk gaat in het begin)
Maar zo te zien aan je vraag MissSalem is dat ook niet jou uitgangspunt, jij vraagt je gewoon af of het niet te duur is in verhouding met wat je er uiteindelijk voor terug zou krijgen. Ik denk dat dat ook aan jezelf ligt. Hoe meer je je ervoor inzet en hoe meer je jezelf promoot en moeite doet zul je er uiteindelijk wel hetgeen voor terug krijgen. Het is inderdaad een passie en een hobby maar wil je er ook wat in kunnen verdienen zul je er toch wel voor moeten werken (als je de juiste connecties niet hebt).
Poster: NielsR
Al het geinvesteerde geld ga je niet snel terugzien hoor, je moet ook nog altijd liedjes blijven kopen enz.
Als je dj't krijg je wel meer per uur als bv iemand die in een supermarkt rekken vult.
Poster: tairip
Zoals Marco V zei: Je hebt de verkeerde insteek als je het voor de roem doet, je moet het voor je liefde voor muzien doen.
Poster: Renzis
Ik heb in een jaar zeker zo'n 1300 uitgegeven en daar binnekort 800 van terug verdiend in dat zelfde jaar
mijn apperatuur is wat mij betreft nu even goed zat, de kosten zullen dus niet veel stijgen (enkel de muziek) en de inkomsten alleen maar toenemen.
Ma ik heb daar ook wel de nodige mazzel mee gehad de juiste lucratieve connectie te vinden.