Nieuw in branche: vragen komen op! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 08-12-2007 11:44

Ik maak Trance-muziek met een computerprogramma en tot nu toe zijn de gegeven kritieken erop opbouwend. Goed dus.
Ook heb ik mij heel vaak geamuseerd met Virtual DJ op de computer. Helaas is het niet zo gemakkelijk om daar aan de knoppen te beginnen draaien...

Telkens is er wat vooruitgang merkbaar in mijn tracks... Dus dacht ik dat ik ook zelf zou kunnen draaien, als hobby ook. Het schijnt dat het op dat moment wat gemakkelijker wordt om inspiratie op te doen om zelf muziek te maken, aangezien je zo in de muziekbranche zit en er dus mee bezig zijt.
De vraag is: wat koop ik mij het best aan? (In de hoop dat ik het ook graag zal blijven doen)

What do you think about Nieuw in branche: vragen komen op! ??

Vote :   

Twello    posted on 12-12-2007 20:20
Als je net begint zou ik gewoon een CDJ-800mk2 aan, groot jogwheel zodat je goed kan pitch-benden, goed overzichtelijk, basic en een mooie opstap voor de CDJ-1000 die meestal in clubs staat.

Met de mixer kun je alle kanten op, de Ecler Nuo series zijn heel mooi of bijvoorbeeld de Xone series. Of anders gewoon een Reloop RMX-40 als je iets goedkoper wilt, maar toch iets goeds Cry

Zorg in ieder geval dat je niet met slecht spul begint, maar ook niet met gigantisch goed spul. Zometeen is het niet jou ding?

Als HP zou ik een Stanton nemen, niet te duur en je krijgt waar voor je geld. Ze zijn ook nog eens mooi. De Stanton DJ Pro 3000 (die ik zelf heb) heb ik al een jaar, hij is onlangs verbetert en gaat nu niet meer kapot. Ik heb ook goede verhalen gehoort over de Stanton DJ Pro 2000

Als monitors zou ik Behringer truths nemen (2030A of 2031A afhankelijk van hoe groot je kamer is) of een KRK RP-5 of RP-6.

D-wan    posted on 13-12-2007 00:40
Poster: Twello
Ik heb ook goede verhalen gehoort over de Stanton DJ Pro 2000

Cry
De mijne is bijna 5 jaar lang grof behandeld en nu pas is ie aan vervanging toe !
MissSalem    posted on 13-12-2007 09:48
Poster: Switchon

Hou het simpel zou ik zeggen Winking my eye
Begin dus met een CDJ400 en DJM400 ofzo
Aangezien je zelf ook zegt dat het budget gee rol speelt kun je ook wel snel upgraden mocht je dat willen.

Dat is het plan. Happy, laughing We kijken uit naar het einde van de examens in januari! Daarna kan ik dat ding gaan uittesten!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

407 Users online: 304 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 42.262
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.735.653