Nieuw in branche: vragen komen op! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MissSalem    posted on 08-12-2007 11:44

Ik maak Trance-muziek met een computerprogramma en tot nu toe zijn de gegeven kritieken erop opbouwend. Goed dus.
Ook heb ik mij heel vaak geamuseerd met Virtual DJ op de computer. Helaas is het niet zo gemakkelijk om daar aan de knoppen te beginnen draaien...

Telkens is er wat vooruitgang merkbaar in mijn tracks... Dus dacht ik dat ik ook zelf zou kunnen draaien, als hobby ook. Het schijnt dat het op dat moment wat gemakkelijker wordt om inspiratie op te doen om zelf muziek te maken, aangezien je zo in de muziekbranche zit en er dus mee bezig zijt.
De vraag is: wat koop ik mij het best aan? (In de hoop dat ik het ook graag zal blijven doen)

What do you think about Nieuw in branche: vragen komen op! ??

Vote :   

bramv    posted on 08-12-2007 11:47
wat is je geld budget?
AndersHJ    posted on 08-12-2007 11:48
Wat is je budget ?

Ik stel zelf voor (uit eigen ervaring)

2 x MCD200 van JB Systems
MX4 van JB Systems

Maar als je budget natuurlijk wat hoger is zou ik voor 2 x CDJ400 (nog niet uitgekomen)
en een pioneer mengpaneeltje. Maar dat vind ik dan weer iets te duur om te starten.

Ikzelf heb bijna alles tweedehands gekocht en dus zeer mooie toestellen voor weinig geld gekocht. Zeker eens tweedehands kijken dus Winking my eye
MissSalem    posted on 08-12-2007 13:03
Budget kan heel veel aan, laat dus maar komen. Happy, laughing

De CDJ400 is me vandaag al een paar keer aangeraden geweest, samen met een Ecler Nuo3 of DJM400.
Wat is jullie mening daarover?

Jasper:
Tweedehands gekocht van internet of via kennissen?
User edit by MissSalem on 08-12-2007 @ 13:06:57 (45%)
NielsR    posted on 08-12-2007 13:29
Poster: MissSalem
Budget kan heel veel aan, laat dus maar komen. Happy, laughing

Dan zou ik zeggen 2*cdj1000mk3 en een djm800 met een pioneer hdj 1000 en een krk monitorsetje ofzo,
Mischien toch iets speciefieker in het budget.
rebounce    posted on 08-12-2007 13:53
Hey Winking my eye

Je kan heel wat kanten uit met je budget , het enige is moet alles op?

Ik heb je al de cdj400/800 aangeraden in combinatie met ecler nuo 3 of djm 400 en een technics koptelefoon en een setje monitors aangeraden.

Je moet natuurlijk weten wat je wil.

We kunnen 100 verschillende setjes aanraden in elke prijs categorie.

Maar goed materiaal is al het halve werk !

cheers
User edit by rebounce on 08-12-2007 @ 13:54:38 (1%)
DrezZ    posted on 08-12-2007 13:56
djm400 zeker aan te raden, de cdj1000 mk3 ook, maar mss iets teveel van het goeie om mee te starten?
MissSalem    posted on 08-12-2007 18:57
Poster: DrezZ
djm400 zeker aan te raden, de cdj1000 mk3 ook, maar mss iets teveel van het goeie om mee te starten?

Ik denk dat ik het zal houden bij de nieuwe CDJ 400. Ik heb wat promofilmpjes gezien en moet zeggen dat hij wel aanstaat.

Welke biedt betere mogelijkheden: Nuo 3 of DJM 400?

Nu mezelf nog een toffe naam vinden... Denk dat dat nog het moeilijkste is van al...
patrick-allen    posted on 08-12-2007 19:07
CDJ-400, ik wist niet dat die bestond haha :P
MissSalem    posted on 08-12-2007 19:17
Poster: patrick-allen
CDJ-400, ik wist niet dat die bestond haha :P

Deze moet nog uitkomen, ergens in januari dacht ik.
D-wan    posted on 08-12-2007 19:20

Als het budget niet uitmaakt, zou ik ook voor 2x de CDJ 1000mk3 en de DJM 800 gaan... Maar dat is nogal een behoorlijk kapitaal (bijna 4000 euri) aan spullen.

AndersHJ    posted on 08-12-2007 19:20
Jasper:
Tweedehands gekocht van internet of via kennissen?

Van djresource :p
Altijd leuke mensen Winking my eye

thx Timmerinck en ABC123 :p
MissSalem    posted on 08-12-2007 19:54
Poster: D-wan

Als het budget niet uitmaakt, zou ik ook voor 2x de CDJ 1000mk3 en de DJM 800 gaan... Maar dat is nogal een behoorlijk kapitaal (bijna 4000 euri) aan spullen.

Dat is geen slechte suggestie, hoewel de kostprijs daarvan nogal hoog ligt voor iemand die beginner is en totaal nie weet waar ze gaat terechtkomen met de hobby.

Ik geloof dat ik het wel graag zou doen, maar ik wil er ook iets mee bereiken: mensen amuseren, verder muziek maken en daar telkens beter in worden net omdat ik mij in de muziekwereld zou bevinden doordat ik draai... Eventueel een centje bijverdienen indien mogelijk en nog beter zou zijn dat ik mijn geïnvesteerde geld terug kan verdienen, maar bon...

Ge kunt merken dat ik een paar doelen voor ogen heb die ik wil verwezenlijkt zien. Ik hoop dan ook dat ik mezelf zover kan pushen daarin dat het ook lukt.
DJ_IVI-R    posted on 09-12-2007 13:54
een cdj400 is zeker niet fout zelfs niet voor een gevorderde denk ik..

qua mengpaneel moet je ff zien hoeveel kanalen je gaat gebruiken.. Daar zijn ook veel alternatieven in

als je een meerkanaals degelijk maar toch goedkoop mengpaneel met effecten wil, kan je ook altijd voor een reloop rmx 40 dsp gaan..
www.nikan.be
D-wan    posted on 09-12-2007 15:36

Dat is geen slechte suggestie, hoewel de kostprijs daarvan nogal hoog ligt voor iemand die beginner is en totaal nie weet waar ze gaat terechtkomen met de hobby.

Ik geloof dat ik het wel graag zou doen, maar ik wil er ook iets mee bereiken: mensen amuseren, verder muziek maken en daar telkens beter in worden net omdat ik mij in de muziekwereld zou bevinden doordat ik draai... Eventueel een centje bijverdienen indien mogelijk en nog beter zou zijn dat ik mijn geïnvesteerde geld terug kan verdienen, maar bon...

Ge kunt merken dat ik een paar doelen voor ogen heb die ik wil verwezenlijkt zien. Ik hoop dan ook dat ik mezelf zover kan pushen daarin dat het ook lukt.

Van ambitie is nog nooit iemand slechter geworden, toch Cry.

Het is inderdaad een hoop geld...
CDJ 400's zijn, gezien het feit dat je ook muziek wil maken misschien nog wel een betere keuze dan de CDJ 1000 aangezien de 400 USB mogelijkheden heeft, die de 1000 (nog) niet heeft. 
Verder zou ik als ik jou was (omdat je graag muziek maakt), wel een kwaliteitmixer kopen die je ook extra mogelijkheden (fx's) geeft bij het produceren en die tevens is voorzien van een goede geluidsoutput (zoals de djm 400 en de djm 800 met 96 Khz sampling rate).

Veel succes ! Cry  
Ziax    posted on 09-12-2007 17:07

Ik denk dat ik het zal houden bij de nieuwe CDJ 400. Ik heb wat promofilmpjes gezien en moet zeggen dat hij wel aanstaat.

Welke biedt betere mogelijkheden: Nuo 3 of DJM 400?

Nu mezelf nog een toffe naam vinden... Denk dat dat nog het moeilijkste is van al...

De djm heeft effecten en 2 kanalen
Nuo 3 geen effecten maar 3 kanalen.

Ik heb zelf een nuo 2 met daarbij een externe effectenbox (mini kaoss pad, ik kon het voor een zeer mooie prijs krijgen en is leuk speelgoed.)
Vooral de feeling is belangrijk volgens mij want op vlak van kwaliteit moet volgens mij geen van beide onderdoen.
rebounce    posted on 09-12-2007 17:25
Ik zou toch opteren voor een nuo die toch flexibeler is naar later toe ( aansluiten van effectenbox ) en ik vind ecler toch nog iets beter van kwaliteit en feeling dan pioneer.

Enja ik heb op alle twee ( djm 400 en ecler nuo 3 ) al gedraaid. :d

De Pioneer is leuk om mee te spelen maar heeft slecht 2 kanalen wat ik te weinig vind ivm met aansluiten van een computer , extra cdj , ... .
MissSalem    posted on 09-12-2007 19:31
Poster: rebounce
Ik zou toch opteren voor een nuo die toch flexibeler is naar later toe ( aansluiten van effectenbox ) en ik vind ecler toch nog iets beter van kwaliteit en feeling dan pioneer.

Enja ik heb op alle twee ( djm 400 en ecler nuo 3 ) al gedraaid. :d

De Pioneer is leuk om mee te spelen maar heeft slecht 2 kanalen wat ik te weinig vind ivm met aansluiten van een computer , extra cdj , ... .

Misschien kan ik beide eens zien en uittesten in de winkel... Welke van de 2 is nu het duurst?
Tizio    posted on 09-12-2007 19:51
De nuo 3 is 560 euro, zeg maar honderd euro duurder dan de djm 400 dus..
RIKIE    posted on 09-12-2007 20:16

Budget kan heel veel aan...Cry

Ik zou sowieso het meest aandacht geven aan de mixer/controller.Je maakt ook muziek, met welk programma?

2xCDJ-400 + Xone 42 lijkt me leuk

Zelf zou ik gaan voor een leuke controller (bv. Vestax VCI 100) icm software (Traktor, Ableton LIVE): Goedkoop, leuk, makkelijk mee te nemen (indien je een laptop hebt) en dé toekomst...
Ableton LIVE kan je gebruiken om te dj-en EN kan je muziek mee bewerken, maken, ....
Echt iets voor U ! Cry

TheMole    posted on 09-12-2007 20:33

Als ge met platen wilt zou ik 2x RP-4000 M3D € 416
                                            RMX-30 BPM   € 209
koptelefoon moet ge zelf kiezen :D

DrezZ    posted on 09-12-2007 20:39
cdj 400 is geen slechte keuze, hij is wel al uitgekomen. ik heb dan ook bij de officiële release een setje mogen proberen. de spelertjes zijn ideaal om thuis te spelen of op feestjes en fuiven. Voor clubs vind ik hem echt te klein! De platter is ook uiterst gevoelig, dus ik zou zeggen, test eerst eens, en beslis dan maar!
MissSalem    posted on 10-12-2007 20:04
Poster: RIKIE

Budget kan heel veel aan...Cry

Ik zou sowieso het meest aandacht geven aan de mixer/controller.Je maakt ook muziek, met welk programma?

2xCDJ-400 + Xone 42 lijkt me leuk

Zelf zou ik gaan voor een leuke controller (bv. Vestax VCI 100) icm software (Traktor, Ableton LIVE): Goedkoop, leuk, makkelijk mee te nemen (indien je een laptop hebt) en dé toekomst...
Ableton LIVE kan je gebruiken om te dj-en EN kan je muziek mee bewerken, maken, ....
Echt iets voor U ! Cry

Mijn Trance wordt gemaakt met FL Studio. Ableton Live heb ik thuisliggen aangezien die meegekomen is met mijn MIDI-keyboard, maar ik werk liever met FL voor het moment. Ligt me wat gemakkelijker. Happy, laughing
Bedankt voor de suggestie.

Mole:
Liever cd's aangezien ik die ook voor persoonlijk gebruik kan benutten zoals in de auto. Happy, laughing

DrezZ:
Goed dat je het zegt. Ik zal hem zeker proberen te testen, als hij tenminste in de winkel ligt ter demonstratie... Hoe dan ook... Voor mij wordt het nu eventjes thuis leren draaien en oefenen, oefenen, oefenen en dan eventueel feestjes en fuiven. Clubs... Waarom is hij op dat moment te klein volgens jou?

Sunrise8    posted on 10-12-2007 20:20
man ik zie jullie allemaal maar cd spelers aanraden.
als geld niet uitmaakt zou ik (als je tt's neemt) voor technics of super OEMS gaan. en als je cd spelers neemt cdj 400 of 800. als mixer kan je djm 400 nemen of misschien de nieuwe djm 700 ? de denon x1500? of de nuo 5 of iets dergelijks? genoeg keus als budget geen rol speelt lijkt mij zo :D
Music made me who i am
DrezZ    posted on 10-12-2007 20:33
nu ik denk gewoon dat de display en toetsen te klein zijn om wekelijks als machine gebruikt te worden. ik ben van mening dat de cdj 1000 overzichtelijker is, ookal zijn er minder functies. ook de duurzaamheid van de kleine cdj400 stel ik in vraag als die in clubs zou gebruikt worden!

grtzZ dj DrezZ
Switchon    posted on 12-12-2007 00:40

Hou het simpel zou ik zeggen Winking my eye
Begin dus met een CDJ400 en DJM400 ofzo
Aangezien je zelf ook zegt dat het budget gee rol speelt kun je ook wel snel upgraden mocht je dat willen.

233 Users online: 110 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 36.320
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.711