Ik maak Trance-muziek met een computerprogramma en tot nu toe zijn de gegeven kritieken erop opbouwend. Goed dus.
Ook heb ik mij heel vaak geamuseerd met Virtual DJ op de computer. Helaas is het niet zo gemakkelijk om daar aan de knoppen te beginnen draaien...
Telkens is er wat vooruitgang merkbaar in mijn tracks... Dus dacht ik dat ik ook zelf zou kunnen draaien, als hobby ook. Het schijnt dat het op dat moment wat gemakkelijker wordt om inspiratie op te doen om zelf muziek te maken, aangezien je zo in de muziekbranche zit en er dus mee bezig zijt.
De vraag is: wat koop ik mij het best aan? (In de hoop dat ik het ook graag zal blijven doen)
Poster: MissSalem
Budget kan heel veel aan, laat dus maar komen.
Poster: DrezZ
djm400 zeker aan te raden, de cdj1000 mk3 ook, maar mss iets teveel van het goeie om mee te starten?
Poster: patrick-allen
CDJ-400, ik wist niet dat die bestond haha :P
Als het budget niet uitmaakt, zou ik ook voor 2x de CDJ 1000mk3 en de DJM 800 gaan... Maar dat is nogal een behoorlijk kapitaal (bijna 4000 euri) aan spullen.
Jasper:
Tweedehands gekocht van internet of via kennissen?
Poster: D-wanAls het budget niet uitmaakt, zou ik ook voor 2x de CDJ 1000mk3 en de DJM 800 gaan... Maar dat is nogal een behoorlijk kapitaal (bijna 4000 euri) aan spullen.
Dat is geen slechte suggestie, hoewel de kostprijs daarvan nogal hoog ligt voor iemand die beginner is en totaal nie weet waar ze gaat terechtkomen met de hobby.
Ik geloof dat ik het wel graag zou doen, maar ik wil er ook iets mee bereiken: mensen amuseren, verder muziek maken en daar telkens beter in worden net omdat ik mij in de muziekwereld zou bevinden doordat ik draai... Eventueel een centje bijverdienen indien mogelijk en nog beter zou zijn dat ik mijn geïnvesteerde geld terug kan verdienen, maar bon...
Ge kunt merken dat ik een paar doelen voor ogen heb die ik wil verwezenlijkt zien. Ik hoop dan ook dat ik mezelf zover kan pushen daarin dat het ook lukt.
Ik denk dat ik het zal houden bij de nieuwe CDJ 400. Ik heb wat promofilmpjes gezien en moet zeggen dat hij wel aanstaat.
Welke biedt betere mogelijkheden: Nuo 3 of DJM 400?
Nu mezelf nog een toffe naam vinden... Denk dat dat nog het moeilijkste is van al...
Poster: rebounce
Ik zou toch opteren voor een nuo die toch flexibeler is naar later toe ( aansluiten van effectenbox ) en ik vind ecler toch nog iets beter van kwaliteit en feeling dan pioneer.
Enja ik heb op alle twee ( djm 400 en ecler nuo 3 ) al gedraaid. :d
De Pioneer is leuk om mee te spelen maar heeft slecht 2 kanalen wat ik te weinig vind ivm met aansluiten van een computer , extra cdj , ... .
Budget kan heel veel aan...
Ik zou sowieso het meest aandacht geven aan de mixer/controller.Je maakt ook muziek, met welk programma?
2xCDJ-400 + Xone 42 lijkt me leuk
Zelf zou ik gaan voor een leuke controller (bv. Vestax VCI 100) icm software (Traktor, Ableton LIVE): Goedkoop, leuk, makkelijk mee te nemen (indien je een laptop hebt) en dé toekomst...
Ableton LIVE kan je gebruiken om te dj-en EN kan je muziek mee bewerken, maken, ....
Echt iets voor U !
Als ge met platen wilt zou ik 2x RP-4000 M3D € 416
RMX-30 BPM € 209
koptelefoon moet ge zelf kiezen :D
Poster: RIKIEBudget kan heel veel aan...
Ik zou sowieso het meest aandacht geven aan de mixer/controller.Je maakt ook muziek, met welk programma?
2xCDJ-400 + Xone 42 lijkt me leuk
Zelf zou ik gaan voor een leuke controller (bv. Vestax VCI 100) icm software (Traktor, Ableton LIVE): Goedkoop, leuk, makkelijk mee te nemen (indien je een laptop hebt) en dé toekomst...
Ableton LIVE kan je gebruiken om te dj-en EN kan je muziek mee bewerken, maken, ....
Echt iets voor U !
Hou het simpel zou ik zeggen
Begin dus met een CDJ400 en DJM400 ofzo
Aangezien je zelf ook zegt dat het budget gee rol speelt kun je ook wel snel upgraden mocht je dat willen.