Vraagje Cross over
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MuffHouse    posted on 05-12-2007 17:17
Beste dj-resourcers,

Ik zit met de volgende vraag.

Momenteel heb ik van jb systems een geluidssysteem bestaande uit 2x vibe 15" en een c2450 versterker. Daarnaast heb ik 2 martin blackline S15 sub kasten staan die ik wil aansturen met een jb systems c2800. Aangezien ik heb gelezen dat je via een cross over je geluid kunt managen ben ik op zoek gegaan naar een juiste cross over. Aangezien ik niet super veel geld heb daarvoor kwam ik op de cross over van jb systems de JB Systems EC102. Nu heb ik de manual daarvan gelezen maar weet niet of ik het goed begrepen heb.

Voor mij is duidelijk dat je 2 versterkers kunt aansturen via deze cross over. Alleen is de vraag voor mij of de out naar de eerste versterker alleen het hoog gestuurt kan worden en bij de out naar de 2e versterker alleen het mid/laag. Want het is de bedoeling dat ik ook nog wat laag uit die vibes haal, en nu is mijn vraag of dit mogelijk is (aangezien ik die vibe's niet alleen wil gebruiken voor het hoog)?

daarnaast ben ik ook van plan een equalizer aan te schaffen. Ik heb er enige gezien van Jb systems van een euro of 70. Aangezien een groot gedeelte van mijn geluid jb systems is ga ik er van uit dat de kwaliteit van de crossover en de equalizer ongeveer hetzelfde zijn als mijn geluidsset (gedeelte jb systems)

Mochten er mensen zijn die suggesties hebben dan sta ik hier zeker voor open! Alvast bedankt voor de informatie!

Mvg Sander
User edit by MuffHouse on 05-12-2007 @ 17:18:47 (1%)

What do you think about Vraagje Cross over ??

Vote :   

remixer    posted on 05-12-2007 17:36
de vibes gaan dan inderdaad alleen voor het hoog dienen, want een crossover splitst het geluidsignaal eigelijk: versterker 1: hoog en versterker 2: mid/laag
dat is dus wat een crossover doet en je kunt de frequentie daarvan instellen
je kunt het vergelijken als een scheidingsfilter in een full range box die bepaald welke frequenties naar welke luidsprekers gaan alleen een crossover doet dit dus VOOR de versterkers
User edit by remixer on 05-12-2007 @ 18:07:41 (100%)
MuffHouse    posted on 05-12-2007 19:04
Poster: remixer
de vibes gaan dan inderdaad alleen voor het hoog dienen, want een crossover splitst het geluidsignaal eigelijk: versterker 1: hoog en versterker 2: mid/laag
dat is dus wat een crossover doet en je kunt de frequentie daarvan instellen
je kunt het vergelijken als een scheidingsfilter in een full range box die bepaald welke frequenties naar welke luidsprekers gaan alleen een crossover doet dit dus VOOR de versterkers

Beste remixer,

Zijn er ook cross over's die bij voor beide versterkers alle frequenties op hoog/mid/laag kan afstellen?
remixer    posted on 05-12-2007 19:09
nee denk het niet want dan heb je ook geen crossover nodig, je zou dan 2 uitgangen op je mixer nodig hebben Cry
cross-over    posted on 06-12-2007 09:59
@muffHouse:  ALs je alle  versterkers met hetzelfde signaal wilt voeden dan moet je 2 uitgangen op je mixer hebben. zoals Remixer ook al zei.

Voor meer info zie ook: http://home.scarlet.be/van-thienen/FAQ.html

leuk..., een topic over mijn naam....Cry
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 06-12-2007 @ 10:45:40 (18%)
MuffHouse    posted on 06-12-2007 13:15
Poster: cross-over
@muffHouse:  ALs je alle  versterkers met hetzelfde signaal wilt voeden dan moet je 2 uitgangen op je mixer hebben. zoals Remixer ook al zei.

Voor meer info zie ook: http://home.scarlet.be/van-thienen/FAQ.html

leuk..., een topic over mijn naam....Cry

hey, daar heb je helemaal gelijk in, dat doe ik op dit moment ook. Maar dan zit ik met het probleem dat ik ook nog mijn monitor geluid moet aansturen, dus dan zou ik 3 uitgangen moeten hebben en die heb ik niet (niet regelbaar). Is er geen verdeelkastje op de markt wat een stereo xlr splitst in 2x stereo xlr?

Groeten
cross-over    posted on 06-12-2007 14:21
zit er op je versterkers niet ergens een send?
tape rec?
Een doorlus mogelijheid zou er toch wel op moeten zitten.....
http://soundcloud.com/lau-daniels
MuffHouse    posted on 06-12-2007 14:26
Hey, ben er inmiddels al achter, heb een digitale cross over nodig Cry. er kan een slotje op
DjStijn    posted on 06-12-2007 19:04
idd met de digitale van behringer kun je aansturen zoals jij het zelf wil hoog mid laag bij elkaar en zonder elkaar alles wwat je zelf wilWinking my eye kost alleen wel iets meer...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

319 Users online: 189 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 41.020
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.565