wat doe je als er een heuse vechtpartij is... (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DrezZ    posted on 05-12-2007 15:01
Beste collega's,
wat doen jullie als er op het event/fuif/in het café waar je draait een heuse vechtpartij ontstaat die bijna iedereen ziet?
ik maakte dit vorig weekend mee, 20 tal gewonden, bloedneuzen, tanden uit, gescheurde kleren. ik legde spontaan de muziek stil, waarop sommigen begonnen te jammeren om nog wat muziek te hebben. het was al tegen 5uur in de ochtend, dus voor mij was het feestje afgelopen.

Wat doen jullie in zo'n situatie?

grtzZ dj DrezZ

What do you think about wat doe je als er een heuse vechtpartij is... ??

Vote :   

ccc    posted on 05-12-2007 15:03
Onze beste vrienden bellen?
Xitrate    posted on 05-12-2007 15:04
Politie bellen idd..
DrezZ    posted on 05-12-2007 15:12
Poster: Xitrate
Politie bellen idd..

De politie was helaas pas een halfuur later aanwezig, de relschoppers waren al de laan uit.
Stephanie    posted on 05-12-2007 15:34
Heb in m'n residentie altijd een porto bij de dj-booth om beveiliging op te roepen....en die lossen het wel op. Bij roadshows hebben we altijd in de riders staan dat de show (al dan niet tijdelijk) stil gelegd mag worden wanneer vrees bestaat voor beschadiging van onze eigendommen of de veiligheid. In dat geval beschermen we echt alleen onze eigendommen (deksels erop en meubel zo ver mogelijk naar achter).
Xitrate    posted on 05-12-2007 15:37
Pff en die mensen moeten dan orde houden ons 'beschermen', maar als er iets echt aan de hand is kijken ze toevallig de andere kant op of komen ze te laat.. Tegenwoordig is het helaas bijna nodig om een vechtsport te be-oefenen (zelf doe ik kung-fu) omdat er steeds meer geweld voorkomt en misschien ben jij wel het volgende slachtoffer..(en natuurlijk om andere mensen die in problemen zitten te helpen )..dan is het altijd handig om jezelf en anderen te kunnen verdedigen! (Sorry voor de offtopic)

Maar ik zou misschien hulp halen van buitenaf, andere mensen waarschuwen en politie laten bellen. Niet druk maken om de muziek die dan stil ligt.. Sorry, maar ik zou echt geen flauw benul hebben wat te doen.. Wat deed de politie toen ze uiteindelijk aankwamen dan?
nils7    posted on 05-12-2007 15:40
Dirk roepen Cry
davyh    posted on 05-12-2007 16:07
Ja met die vraag was ik Vandeweek ook eens over aan het nadenken..
Wat ik doe een rustig nummer op zetten (wel wat in het genre hoort) en de beveiliging er op af stuuren.Meer kan je niet doen als DJ denk ik. je kan wel de politie bellen maar die komen toch te laat
of ze hebben het te druk.. 
Vibemaster-D    posted on 05-12-2007 16:25
de grootste KUT plaat opzetten die er is met irritant geluid heel erg hard om iedereen buiten te werken

als je op hoge BPM gehalte muziek aggresief publiek krijgt zet dan een KK plaat op
zoals shit van Corry konings ofzo iig tering herrie
dan gaat iedereen naar buiten
bramv    posted on 05-12-2007 16:50
de stille ringtoon aanzetten:p
Sandr    posted on 05-12-2007 17:26
Als het goed is lost de beveiliging het op....
Ik heb 's zomers ook altijd een porto bij me liggen voor noodgevallen.

Ik blijf gewoon door draaien en wacht tot de beveiling zijn werk gedaan heeft.
Helaas valt er wel altijd een gat en de feeststemming keldert ook omlaag...
Dan moet je weer extra je best gaan doen om er iets aan stemming in te krijgen.
Play that funky music white boy....
Lawrenz    posted on 05-12-2007 17:43
Heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt. Maar laatst in de zaal waar ik draaide lag er naast de apparatuur (cd-spelers + mengpaneel) in de DJ booth een grote rode knop. De andere DJ´s (was een duo) en de MC gingen bij aankomst er op de beat op rammen om te kijken wat er gebeurde :P Eerst dacht ik niks, maar even later kwam de beveiliging even de booth op, volgens mij omdat die knop ingedrukt werd :P
right1    posted on 05-12-2007 17:49
Dat liedje daar van. : Hey whats wrong with yoeeeoeoe,
you looking kinda mean to me.
baath    posted on 05-12-2007 18:16
Poster: Sandr
Als het goed is lost de beveiliging het op....
Ik heb 's zomers ook altijd een porto bij me liggen voor noodgevallen.

Ik blijf gewoon door draaien en wacht tot de beveiling zijn werk gedaan heeft.
Helaas valt er wel altijd een gat en de feeststemming keldert ook omlaag...
Dan moet je weer extra je best gaan doen om er iets aan stemming in te krijgen.

of je knalt er in een mix cd in en gaat zelf mee doen Cry

davyh    posted on 05-12-2007 18:24
Poster: baath

of je knalt er in een mix cd in en gaat zelf mee doen Cry

Hahaha dat kan ookCry
baath    posted on 05-12-2007 18:25
Poster: davyh

Hahaha dat kan ookCry

lijkt me toch makkelijk om de beveiliging hun werk te laten doen,
en tijden het vechten rustige muziek draaien, en daarna weer proberen er een mooi feestej van te maken Happy, laughing
Illusion    posted on 05-12-2007 18:27
Poster: Stephanie
Heb in m'n residentie altijd een porto bij de dj-booth om beveiliging op te roepen....en die lossen het wel op. Bij roadshows hebben we altijd in de riders staan dat de show (al dan niet tijdelijk) stil gelegd mag worden wanneer vrees bestaat voor beschadiging van onze eigendommen of de veiligheid. In dat geval beschermen we echt alleen onze eigendommen (deksels erop en meubel zo ver mogelijk naar achter).

Zo hoort het!!! Goede en veilige manier!
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 05-12-2007 @ 18:30:06 (6%)
OneSixty    posted on 05-12-2007 21:09
zoals al is gezegd: meedoen natuurlijk :p

ofwel fightclub opzetten ... tenzij de vechtpartij natuurlijk door dat nummer veroorzaakt is :p
User edit by OneSixty on 05-12-2007 @ 21:10:03 (100%)
djjw    posted on 05-12-2007 21:22
Poster: nils7
Dirk roepen Cry

Ik ook!

ff voor iedereen buiten oosterhout, dat is onze portier.
TheMole    posted on 05-12-2007 21:27
Poster: right1
Dat liedje daar van. : Hey whats wrong with yoeeeoeoe,
you looking kinda mean to me.
 Tis nie waar he vandaag was ik der nog achter aant zoeken ma heb het ondertussen al gevonden :D
ACTIVE    posted on 05-12-2007 21:33

Ik heb in de residenties waar ik draai meestal zo'n Grote man naast me staan met zo'n v'tje op zijn borst en zo niet is er altijd nog de alarm knop voor de beveiliging binnen handberiek die er dan ook binnen enkele seconden zijn.. 

Verder als het zo ver zou komen dat er toch ruzie uitbreekt dan ga ik voor rocky - eye of the tiger en dan de begin theme en die doormixen na 1 of andere populaire knaller of vet nummer waar iedereen de stemming weer mee op kan pakken..

Maar belangrijkste lijkt mij dat je als dj toch moet voorkomen dat er een sfeer komt te hangen in de zaal dat er ruzie gezocht word of ontstaat..

Dislexie    posted on 10-12-2007 19:47
Ik had onlangs een optreden waar bij er ook een opstootje was.
Ik zag dat beveiliging het niet aan kon dus toen heb ik maar mijn karatepak uit mijn tas gepakt. (deze heb ik altijd bij voor dergelijke noodgevallen)
En mijn platen als shuriken gebruikt en hiermee de vijand uitgeschakeld!

Al had de sensei me gezien dan was hij trots op me geweest...

Toen schrok ik wakker badend in het zweet....

Wie gaat er nou met zijn platen gooien?Cry
Max-E    posted on 10-12-2007 21:02
Ik denk toch politie bellen, en neem altijd n honkbalknuppeltje mee voor de zekerheid als je ergens gaat draaien? Of is dat ook al verboden*zucht*...
DrezZ    posted on 10-12-2007 21:13
Poster: djjw

Ik ook!

ff voor iedereen buiten oosterhout, dat is onze portier.

oef, ik dacht al dat je de baas van mijn club kende, die noemt ook Dirk, een grote oudere man. hij zou die mannen eens flink boos aankijken en nog een slokje nemen.
Laidback    posted on 11-12-2007 06:39
Poster: Stephanie

en mochten ze te laat komen,, tsja,, dan zit er maar 1 ding op.. oftwel,, Do Not Mess With Stephanie! Cry

maarja.. de muziek moet je wel aanhouden vind ik!! mensen..
zodra je de muziek uit zet, gaan mensen om zich heen kijken, zien ze de ruzie en dan kan het zijn dat ze er even lekker op in springen, heb je nog meer penarie..
(of ze raken zwaaar in paniek, en probeer het dan maar es op te lossen)
zolang de muziek aanstaat, weet niemand iets en blijft het beperkt.

dus wat ik zou doen ?
Vooral Rustig Blijven..
de muziek NIET uitzetten!!
een manier vinden om de Beveiliging bij het incident te krijgen..
ik zou ook Nooit zelf er tussen springen, Mits ze mij met rust laten..
User edit by Laidback on 11-12-2007 @ 06:44:54 (23%)
Stephanie    posted on 11-12-2007 10:38
quote:
Poster: Laidback
Do Not Mess With Stephanie!
?

Gaat m'n reputatie weer......
User edit by Stephanie on 11-12-2007 @ 10:40:00 (69%)

146 Users online: 99 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 111.336
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.458.114