nieuw...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Max-E    posted on 04-12-2007 18:00
Ik wil me even voorstellen,
mijn naam is Max.. 14 jaar en beginnend met draaien..
Kheb nu n 19'' mengpaneeltje van JBsystems en n Stanton T60, maar ik wil zo snel mogelijk n Stanton T120.C is dit een goede keus? en ik ben nu ook aan t kiezen tussen een ortofon concorde DJ of de Pro, wat kan ik t beste doen, is er echt een verschil tussen of is dit zo minimaal dat het niks uitmaakt of je de dj of de pro hebt? btw genre's die ik luister zijn: Hardcore, Hardstyle, Trance Techno, enz...(ongeveer alles behalve jump, en jumpstyle ....) en als dr nog wat tips zijn, zeg t maar:P

Greeting,
Maxie

What do you think about nieuw... ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 04-12-2007 18:06
Welkom!
bramv    posted on 04-12-2007 18:30
welkom. Ik wist niet dat er een verschil was tussen jump en jumpstyle:p
verder heb ik niet zo'n verstand van draaitafels en naalden
User edit by bramv on 04-12-2007 @ 18:32:43 (86%)
Yorick    posted on 04-12-2007 18:38
welkom
Max-E    posted on 04-12-2007 18:55
ja, ik weet zelf ook t verschil niet... tis gwn niet mijn ding dusja... trouwens kweetniet of je dat drbij moet zeggen, door wie je dit forum kent, maar mijn neef heeft me dit forum aangewezen dusja:P zijn naam is CCC
bramv    posted on 04-12-2007 18:58
n bekendeWinking my eye
Max-E    posted on 04-12-2007 19:13
xD maaru ik zie staan 41 views en zo weinig antwoorde?? aub antwoorde als je meer weet over die naalden!! kmoet n keus maken en ik hoorde dat ieder orto concorde reservenaaldje in n concorde element gaat, maar heb je dan ook egt die qualitie?? kheb net rondgekeken op de forums, maar geen kip die daar iets over vraagt enz...

iedergeval bedankt:P
greets
LSunicaXL    posted on 04-12-2007 20:07
Welkom @DjR en veel plezier!Cry

PS: ik weet geen moer over platenspelers vandaar dat ik geen reactie daarop geefCry
Luxx    posted on 04-12-2007 20:10
welkom op DJR, enneeee mijn cdj's gebruiken lasers... naalden weet ik niet zoveel van (A)
www.mothermusic.nl
Max-E    posted on 04-12-2007 20:18
omg, jullie doen net alsof vinyl dood is:O! Nouja goed dat we dr weer ns leven in blazen heHappy, laughing
iedereen die ik ken zegt ja t is goedkoper als je cd's koopt enzo in plaats van vinyl.. maja als je gaat kijken, wil je cdj's dan kun je je voor stukke minder Super OEM's kopen of voor ongeveer t zelfde als de goedkopere cdj's heb je sl 1200's. en dan ook als je brandt, klinkt t minder.. waardoor je weer cd's gaat kopen bij muziek winkels? Volgens mij wordt t dan egt niet goedkoper drop heHappy, laughing maja antwoord maar en zeg me maar als ik t fout heb:P
Luxx    posted on 04-12-2007 20:27
Poster: oMaxoNL
omg, jullie doen net alsof vinyl dood is:O! Nouja goed dat we dr weer ns leven in blazen heHappy, laughing
iedereen die ik ken zegt ja t is goedkoper als je cd's koopt enzo in plaats van vinyl.. maja als je gaat kijken, wil je cdj's dan kun je je voor stukke minder Super OEM's kopen of voor ongeveer t zelfde als de goedkopere cdj's heb je sl 1200's. en dan ook als je brandt, klinkt t minder.. waardoor je weer cd's gaat kopen bij muziek winkels? Volgens mij wordt t dan egt niet goedkoper drop heHappy, laughing maja antwoord maar en zeg me maar als ik t fout heb:P

je hebt het fout.
320KBPS mp3 klinkt prachtig helder.
je kan meer met CDJ's. vinyl is gewoon duurder ( hoeveel kosten bijv, 1200 plaatjes? dan ben je meer kwijt hoor) en super oem kost toch ook al gauw paar honderd euro. is niet goedkoop. en op lange termijn ben je gewoon goedkoper uit met cd's. en het is ook de toekomst. zie nog maar zelden vinyl DJ's in clubs of uberhaupt wel een platenspeler in een club. maargoed. het is de richting die jij neemt.
www.mothermusic.nl
the-melody    posted on 04-12-2007 20:29
Het is ook een kweste van genre wat je speelt. Op een hardcore feest staan meer sl's dan cdj's tov op een house feest.
Luxx    posted on 04-12-2007 20:36
Poster: the-melody
Het is ook een kweste van genre wat je speelt. Op een hardcore feest staan meer sl's dan cdj's tov op een house feest.

das ook wel weer zo. en aangezien je hardcore doet enzo.... vinyl is geen slechte keuze hoor. maar wel een dure
www.mothermusic.nl
bramv    posted on 04-12-2007 20:40
Poster: the-melody

hier heb je 1 punt:p maar deze discussie zal je altijd houden
remixer    posted on 04-12-2007 21:47
welkom @ djresource

ik gebruik zelf al jaren de ortofon concorde DJS en ik ben er zeer tevreden over, het geluid wat uit die naalden komt is echt glashelder
User edit by remixer on 04-12-2007 @ 21:51:04 (6%)
djmaarten    posted on 05-12-2007 17:57

welcome

D-wan    posted on 05-12-2007 18:04
Welcome, & have fun !

Ik heb de Concorde Pro S, zalige naalden ! 
davyh    posted on 05-12-2007 18:23
Welkom @ dj ResourceCry
Max-E    posted on 05-12-2007 18:40
aah das wel mooi, nouja zoals ik al zei.. de vinyls die je koopt, daar staan meestal 2/3 van de 4 goeie nummers(10tje bij plaatselijke vinyl store) op en n album betaal je 17 eurotjes ofso en dan heb je net 6 vette nrs:S(en als je hardcore luister, worden ook meestal gemixt door elkaar en de shit) Maja, voor t grootste deel luister ik dus ook eigenlijk hardcore(veel traxtorm, en wat enzyme records is ook wel ns leuK:P)...               nouja, ik denk dat ieder zn eige mening heeft, dat zal ook wel draan liggen wat je zelf thuis hebt staan haha:P (en welk genre natuurlijk.. zoals gezegd is) En wat wel zo is is dat spul slijt..
vinyls natuurlijk, naalden vind ik wel mee vallen, als je n beetje normaal drmee omgaat heb je tog wel n driekwart jaar, n jaar plezier met n naaldje toch? Maar diegene met de pro S en de DJ s he, is t niet slim om de goedkoopste van de 2 te pakken, en later n wat duurder reservenaaldje in te kopen? of werkt dit niet? Want ik zag die zwarte staan bij new-line voor n aardig prijsje, en zwart lijkt me mooier dan de zilvere, op mn stantons.. Maar ben bezig met ontwerp voor n meubel met mn pa, dus ik post pas n booth, als t meubel ready is :P En mijn mening nog over vinyl, t heeft wel meer DJ gevoel dan in CDJ in mijn opzicht:P(en als t me te duur wordt ga ik wel timecodes gebruiken:P)

adioo,
Maxie

EDIT: Nouja, kweet wel dat als je op feestjes draait enzo veel muziek moet hebben, maja ze vragen me voor hardcore/hardstyle/early rave of ze vragen me maar niet he:P kijk ik hoef niet 1200 vinyls in de kast te hebben(kben geen gizmo..(check zn foto op discogs) maar als je tog al zoon 70 vinyls hebt, kun je wel wat afwisseling maken enzo.. en nee in clubs staan idd geen TT, maar ik denk dat dat komt omdat je zoveel muziek nodig hebt he... Als je alleen feestjes draait denk ik dat t niet heel veel uitmaakt wat je neemt(btw Super OEM koste maximaal 400) en n cdj 1000 kost minimaal al 1000.... ik denk dat je voor dat verschil van 600 euro tog wel flink wat plaaten kan kope btw:P maja tis wel zeker waar dat je meer kan met CDJ's en geen slijtage hebt..
User edit by Max-E on 05-12-2007 @ 18:47:35 (54%)
Max-E    posted on 08-12-2007 12:57
Ik denk dat ik me de Ortofon Concorde DJ S(pherische) koop, en als me de naald versleten is ga ik over op n eliptisch reservenaaldje, dan krijg ik tenminste geen zwarte naald met n blauwe reserve naald drop ofso, maar 1 mooi blauw elementjeHappy, laughing. Maar is dr iemand op dit forum die hardcore draait? zo ja, wat vind je van die nieuwe double vinyl van enzyme records:P vind m bad-ass(vooral nummer 2 en 3)

This is an old Topic

No new postings for 6.501 days.
 Post CommentThat would be 216.7 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

545 Users online: 273 Guests (272 Unknown)
Pages generated today : 71.633
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.623.931