Bedankt voor je snelle reactie.
Op dit moment is de situatie als volgt.
Ik heb 7 verschillende pc's. En een van die normale pc's dient als "server" voor een bepaald database programma. Ik heb een programma in Microsoft Acces gemaakt en dit staat op die server. Op de 6 andere pc's staat een snelkoppeling van dat programma.
Op alle pc's kan op dit moment het programma geopent worden en in gewerkt worden. (Het wordt gebruikt voor orders aan te maken, en die komen in het programma te staan. Het programma is tevens een database).
In de nieuwe situatie worden er 5 pc's aangeschaft, allemaal exact hetzelfde en een nieuwe server.
Er komen dus 5 pc's actief op de server te werken.
Mijn programma wil ik als volgt gaan aanpassen dat op de gewone pc's een vast programma staat en geen snelkoppeling. En op de server alleen een database.
In totaal hangen er 10 pc's in het netwerk die ook toegang hebben tot de server, maar alleen 5 zullen er dus echt gebruik van maken.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
De schrijf grote is niet zo zeer van belang, 160GB is denk ik voldoende voorlopig en dat hebben de meeste servers zie ik.
Mijn router en switch die ik momenteel heb zijn helaas 10/100mbit. Kabels zijn voor de helft al vernieuwt naar Cat5e FTP, de rest is nog Cat 5 en worden over een aantal maanden ook vernieuwd.
Maar goed een bestandsoverdracht van 100mbit vind ik voldoende. Het internet kan maximaal 20mbit download aan, dus voorlopig lijken mij de router en switch nog voloende.
oops perongeluk dubbel gepost...
Op school kan ik nooit zo goed posten :S vaag hier
@ Laidback: Wat bedoel je precies hier mee?
de DELL / HP (etc) Units zijn geen servers meer.. dit noem je dan alweer "Mainframes"
Als je budget wat groter zou zijn had ik de dl360 aanbevolen. Ben zelf bezig met het installeren van 8 stuks, vandaar dat ik wat tijd heb voor DJR.....
Voor jouw budget zou ik als server gaan voor een dl140G3 Quad-core-SATA. Neem er dan zeker een next day on site care pack bij. Bij (pm voor meer info) kost deze 852,=
Ik zou toch overwegen om AD te installeren. Hiermee kun je behoorlijk wat zaken regelen en is zover ik weet nodig als je exchange gaat draaien.
op de site van sbs-rocks vind je behoorlijk wat info over SBS server 2003.
Ghost werkt met server 2003 prima. CD-boot en her-installeren maar. Geen problemen tot nu toe.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.