Verjaardafsfuif -> Vraagjes (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 03-12-2007 20:15
Hallo,

Ik wil voor men verjaardag (op 2 januari) een feestje geven voor vrienden enzo.
Maar nu heb ik nog niet veel zelf een feestje georganiseerd.

Ten eerste Licht en geluid zijn voorzien. Alles zal aanwezig zijn.
Maar drank ... ik had gerekend op een 40 man. En als enigste dranken bier, cola en pisang.
Deze te betalen. Hoeveel drank zou ik zo nodig hebben?

Ik zou geen inkom vragen. maar wel met drankkaarten werken. (€1 bier/cola - €2 Pisang)
De zaal is uitgerust voor ongeveer 80 man. Er zouden 4 dj's komen draaien. één daarvan tegen betaling.

SABAM en toestanden ga ik waarschijnlijk geen rekening mee houden.

Nog een vraagje: ik verjaar op een woensdag op 2 januari dus. is dat een goede datum voor een feestje. of zou een vrijdag of zaterdag erna beter zijn?

En is het mogelijk om met dit alles geen verlies te maken met enkel verdienste met de drank?

Zijn er anders nog zaken waardat ik rekening mee moet houden?
Kunnen jullie tips geven uit eigen ervaringen? Dat zou heel veel helpen.

Bedankt, VC

What do you think about Verjaardafsfuif -> Vraagjes ??

Vote :   

DrezZ    posted on 06-12-2007 18:05
zijn wij genodigd jasper? ik woon vlakbij... hihi
JasperVC    posted on 06-12-2007 18:31
Poster: DrezZ
zijn wij genodigd jasper? ik woon vlakbij... hihi

Kom maar af Winking my eye
Ik heb u al paar keer op affiche zien staan voor klasfuiven :p
Wat is uwen echte naam?

grtz
DEGEE    posted on 06-12-2007 21:40
hoeveel drinkt zo een tiener :p?
MSS WEL 5 cola's ofzo en 10 pintjes :d
dus jah
en ga je posters maken of kaarten
want als je geen rekening houd met sabam mag dat zeker niet !!
Bodgi    posted on 07-12-2007 00:26
hou het op cheap prijzen,

heb het zelf ook ooit eens gedaan. fuif georganiseerd een local talent laten komen.

1€ voor een pintje
2€ voor passoa en shit (alles met fruitsap van den aldi is een aanrader)
2.50€ vodka redbull (again: we love aldi!!)

en bij de laatste 2dingen die je zelf aankoopt op = op dus zeker niet teveelWinking my eye

maar tel maar even uit,
1fles wodka pushkin = 10€ +- 15 golden powers = 9 à 10€
als ik de 2/3 verhouding omzet naar een 1/4 (think low budget) dan kun je ongeveer 20 - 25 vodka redbulls eruit halen. winst min 30€!!!

pas dit toe op passoa + fruitsap van den aldi en u omzet is nog groter...
ik weet dat je vasthangt aan een brouwer, maar check of dit ook op z'n lijst staat en of er duidelijk instaat dat alles bij hem gekocht moet worden. zoniet kunt ge u van den domme houden.

maar enfin: resultaat van mijn fuif op die moment 300man met security (150&euroWinking my eye, zaal + licht & geluid (500&euroWinking my eye

1000€ winst!!

eindconclusie: think cheap, buy cheap...
User edit by Bodgi on 07-12-2007 @ 00:27:09 (12%)
NielsR    posted on 07-12-2007 00:34
Poster: Bodgi
2€ voor passoa en shit (alles met fruitsap van den aldi is een aanrader)

Als wij van die cocktails nemen kopen we alles in voorgemixte blikjes van 25 cl, dan weet je precies hoeveel pasoas je koopt en  dan moet je niet meer gaan mengen.
Ik had het ook uitgeteld het zou ook even duur zijn dan ik zelf zou gaan mengen (nu wel niet uitgeteld met fruitsap van de aldi)
Btw je hebt die voorgemengde cocktails in verschillende soorten zoals bacardi colo whisky cola enz.

Sebasz    posted on 07-12-2007 19:09
vrijdag of zaterdag is altijd beter, dan heb je een dag rust er na
mijn voorkeur ligt persoonlijk bij vrijdag :P zodat ik lekker het weekend nog heb Happy, laughing
RIKIE    posted on 07-12-2007 21:10
Geen inkom vragen is meer kans op feestgangers (beter 40man over de vloer=meer ambi, dan slechts 20 man die dan wel inkom betaalde maar snel terug weg zijn...) Het is voor iedereen een kostelijke periode.
Bescheiden drankprijzen doet drinken EN rondjes geven.
Je kan bijv. ergens duidelijk int zicht (aan de tap) een grote bokaal zetten waar mensen vrijwillig een bijdrage in kunnen steken, indien ze dit wensen. Zet er een bordje bij met uitleg. Steek er zelf al een paar briefjes van €10 in daardoor geven anderen ook sneller €10 Cry. En ook ééntje van €20 Cry !

Indien je niet uit de kosten komt dan is dit mss jammer maar wanneer je een vat trakteert in een kroeg kost dit je ook geld...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en ben benieuwd naar het eindresultaat!
JasperVC    posted on 08-12-2007 11:10
Ga het tnu toch zo doen :p

Een drankkaart maken met 10 x €0.4 erop. Voor een pintje is het €0.8 en voor een kriek is het €1.2
Gratis inkom.

Nu heb ik even opgezocht hoeveel zo'n pre-mix passoa kost, maar ik heb het niet gevonden. Hoeveel zou zo een blikje pre-mix passoa kosten in de winkel? En hoeveel zou ik hier mogen voor vragen?

Nu ben ik wel even geschrokken van de prijs van een bak kriek :p €20 Maakt dat als ik 2 bakken kriek koop ik aan de helft van de prijs van 8 bakken bier. Daarom ga ik ook meer vragen voor een kriek.

Bedankt voor alle nuttige tips !!!
NielsR    posted on 08-12-2007 11:14
Poster: JasperVC
Nu heb ik even opgezocht hoeveel zo'n pre-mix passoa kost, maar ik heb het niet gevonden. Hoeveel zou zo een blikje pre-mix passoa kosten in de winkel? En hoeveel zou ik hier mogen voor vragen?

1 euro bij colruyt
bramv    posted on 08-12-2007 11:48
hoeveel liter is 1 zo'n bak?
JasperVC    posted on 08-12-2007 11:56
Poster: bramv
hoeveel liter is 1 zo'n bak?

Van die kriek ?

24 x 25cl

Voor het bier juist hetzelfde
bramv    posted on 08-12-2007 12:19
ja ik wist niet dat jullie een krat bedoelde:p
Wij zeggen altijd '''krat''
JasperVC    posted on 08-12-2007 12:23
Poster: bramv
ja ik wist niet dat jullie een krat bedoelde:p
Wij zeggen altijd '''krat''

ahzo :p
Ik ken niet zo veel van de nederlandse taal :p
wel van de vlaamse natuurlijk Winking my eye
JasperVC    posted on 12-12-2007 20:55
ok heb even wat nieuwe info over de zaal

Het ligt 2 huizen van een oude vrouw die bijna direct de flikken belt als de muziek te luid staat.
En er moet heel de nacht toezicht zijn van mijn ouders Cry

Iemand die tips heeft hoe ik de muziek toch luid kan zetten maar dat hij niet naar buiten gaat (heb dit ooit eens gelezen, maar vind het niet meer) Moet ik de boxen gekruisd zetten ofzo?

Zou ik op de een of andere manier dat toezicht kunnen omzeieln :p

Grtz
JasperVC    posted on 19-01-2008 23:47
ok, het feestje is verplaatst naar 8 februari.
De zaal ligt vast, alles is geregeld.
De zaal is gratis maar de drank is via de café. Nu geef ik 2 bonnetjes gratis aan iedereen. Dus dit zal ongeveer €200 kosten.

Hebben jullie ideeen om die kosten wat te dekken? Ik dacht aan hot dogs verkopen aan een euro stuk. ik koop in de colruyt 100 hot dogs (met broodjes enalles) voor €35. Dus heb ik ong 60€ winst.

Nog iemand ideeen voor die kosten een beetje te dekken? Ouders die sponsoren is ook al een beetje geregeld :p Maar die zijn niet zo heel vrijgevig. Dus andere oplossingen zouden altyd welkom zijn Winking my eye

thx
TouRRe    posted on 20-01-2008 00:56
Een schaal zetten voor 'vrijwillige bijdrage' :p
Niet dat dat zoveel opbrengt maar toch ...
Wat je ook kan doen is bv als de caf? 1?30 vraagt.
Afspreken met de baas dat hij alles 5 of 10cent meer vraagt
Of is de caf? ook open voor alle mensen? Heb je de caf? alleen voor u feest ofniet?

Grtz
bastianhecker    posted on 20-01-2008 14:35
hotdogs is goed idee, want als je feest wat langer duur hebben mensen altijd zin om te eten. Ja denk maar aan de snackbar in de buurt van uitgaans gelegenheden. dus daar zul je wel wat winst mee maken. verder is het denk ik handiger als je je ouders zulke dingen laat doen. Want het is echt zo je als je dit door vrienden laat doen gaan ze altijd gratis dingen weggeven wat jou dan weer geld kost!
JasperVC    posted on 20-01-2008 22:07
Nja misschien wel. Ik zal ze dit even vragen :p
Maar heb je nog een ideetje om een beetje geld binnen te krijgen? We zitten nu nog aan een zwaar verlies :p

Ohja, en nog een vraagje. We willen een beetje een chillroom maken. En mensen mogen blijven (slapen). Maar er zijn dus geen zetels of matrassen aanwezig voor deze 2 dingen te doen. Heeft iemand makkelijke ideeen om een beetje een chillroom/slaapplaats te maken?

thx

This is an old Topic

No new postings for 6.339 days.
 Post CommentThat would be 211.3 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

32 Users online: 12 Guests (20 Unknown)
Pages generated today : 5.061
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.277.055