Tiesto is The Best Dj ( Dutch Speaking ) (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

CastroLeChina    posted on 01-05-2005 10:46
Eej Mensen Dj Tiesto is de Beste Dj over de hele wereld

ik ben het er mee eens

File is Removed

The link to the Productions is probably dead and this topic is locked
Mod edit by DJResource on 00-00-0000 00:00 (1%)

What do you think about Tiesto is The Best Dj ( Dutch Speaking ) ??

Vote :   

Rhino    posted on 09-05-2005 10:28
Citaat N traxx:Jij maakt van overdrijven ook wel je vak. Er wordt voordurend 'gejat'. Dat is waar een groot deel van de electronische muziek op gebaseerd is. Het gaat er toch gewoon om wat je met het sample-tje doet, of nie??

Jatten en daarna verbouwen is niet erg , maar er is een groot verschil tussen het zo klakkeloos overnemen van een sample en die op je 4/4 zetten.
Of een al reeds bestaande sample nemen(en die verbouwen/slicen/reversen/fx/etc/etc naar je eigen smaak).
Het enige dat tiesto heefty gedaan is de sample van psychofuck gebruiken , die op een 4/4 gezet en de sample vervolgens via een program change de sample een ander geluid geven.(ken je het origineel...........moet je maar eens luisteren , dan kan je niet anders dan het eens zijn !
Het komt een beetje op het zelfde neer als dat ik nu de beat letterlijk overpak van Flight 643 , daar even zelf een ander lead geluidje overheen knal en klaar ben je zullen velen denken , zo denk ik dus niet en vandaar mijn eerdere motivatie.
Gewoonweg zeer goedkoop en het getuigt van gebrek aan fantasie.
Ook heb ik hem nog bekeken in de uitzendeing van tmf over disneyland, en ook datr vond ik fantasieloos, ,............gewoon WEEEEER dezelfde afgezaagde playmobiel deuntjes.
Nogmaal ik gun het de beste man , maar een en ander geeft voor mij wel aan hoe het met de dance in nederland en de wereld de underground)gesteld is !
Misschien gewoon wel niet meer mijn ding ofzo, alhoewel dat niet wegneemt dat ik lekker MIJN ding blijf doen , te weten progressive breakbeat, triphop en in mijn ogen echte en goede house!
Alles wat tiesto doet , deden mijn vrienden en ik 10 tot 15 jaar geleden al in tunnels etcetc (met deze opmerking wil ik niet wijs overkomen ofzo, maar alleen zeggen dat wij dat dus al hebben meegemaakt, qua muziek dan he Happy, laughing
Die muziek hebben we gewoon wel gehad,daarbij kwam ook nog eens dat wij vertegenwoordigers van goatrance waren en dus de komst van tiesto met z,n slappe hap niet echt konden toejuichen ,...en nog steeds niet !
Misschien is nu mijn motivatie iets duidelijker en in iedergeval zeker niet overdreven  zoals N-traxx zegt

User edit by Rhino on 09-05-2005 @ 10:34:27 (14%)
n-traxx    posted on 13-06-2005 16:04
Poster: Lead

2 n-traxx : Ik ben er toch zeker van dat het script klopt en dat je IP in bankok verbonden zit met het www, maar je spreekt goed nederlands...

Ik ben ook nederlands!! maar ik woon nu al een jaartje in bangkok. Vandaar die thaise IP. begrijp je...
Jorrit    posted on 13-06-2005 20:45
Maar even on- topic...
Tiesto jat dus vinden sommigen, das jammer. Maar dat hij de beste DJ ter wereld wordt gevonden heeft te maken met zijn live optredens, die zijn wat ik hoor erg goed.
Klopt dit?
Lead    posted on 13-06-2005 20:56
Yep. Hoewel ik niet zo zeker ben van het jatwerk...

De show die rondom hem heen wordt gegeven is meestal wel spectaculair en de moeite van een bezoek zekers waard. Mixtechnisch draait hij foutloos en vloeiend, met zijn goede platenkeuze weet hij altijd de dansvloer op zijn kop te krijgen.

En de beste DJ ter wereld is een verkiezing die grotendeels bestaat uit online votes via een website. Tegen de verkiezingen aan zie je ook meestal op een aantal DJ sites een link staan naar de vote knop Winking my eye
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 14-06-2005 01:10
Nou ja, buitenom draaien springt Thijs wel lekker en brengt hij de boel ook enthousiast. Da's ook een aspect van DJ zijn, mensen.

(En ja, ik noem hem Thijs. Kom op, tis ok maar een Brabander net als mij Happy, laughing - En ik ben zelfs een halve Zeeuw... Eh, oh nee dat maakt de boel nog erger. Hoewel ik meen dat Breda dichter bij mijn geboorteplaats ligt dan waar ik nou woon, dus misschien toch een punt... Eh, effe bek on toppik)

Nee, tja, wat moet ik zeggen. Eerlijkgezegd zie ik zoveel Dj's niet aan het werk, omdat ik meer naar optredens van bands ga - krijg je als je alto ben. Neemt niet weg dat ik wel eens een DJ hoor in een halve kroeg/halve danstent, maar vaak ken ik die dan zelf... Ons kent ons in Eindhoven Happy, laughing Desondanks heb ik de Waele Brothers (- waar ik trouwens nog dichter bij ben geboren dan Thijs) wel eens gehoord als Radio Soulwax. Dat was best interessant om te horen ja.

Kan wel stellen dat ik zelf houd van interessante cq gekke dingen. Nu is het in de club/kroeg DJ-wereld nog niet echt doorgedrongen, maar kan zelf wel lachen om samples tussendoor (en okee, in een apre ski hut zul je dat nog eens horen). Nou ja, lachen... Tis soms ook gewoon leuk of zelfs toepasselijk. Hardcore/style bestaat voor 40 % uit sampletjes van het een of het ander (Bonzai! Happy, laughing ) bijvoorbeeld. Zo'n gek idee zou ik het niet vinden als DJ Houthakker (ja, ik heb eraan lopen denken die te gebruiken voor hardcore/style/happy hardcore te gebruiken Happy, laughing af en toe een eigen gemaakte sample 'Houthakkerrrrrr!' ertussen door gooide.

Anderzijds bewonder ik ook mensen die met drie of meer tafels tegelijk werken. Nu kan dat ook mooi met de huidige cd-spelers - voor je weet heb je een hele avond een loop. Hoop hier zelf later ook wat mee te doen, maar zal voorlopig wel even met twee cd-spelers blijven werken
(<--- gek he? Happy, laughing )

Maar eh, even niet vergeten: ik vind de Seven Inch Twins ook goed draaien en wat dacht je van Grandmaster Flash of een van zijn huidige opvolgers? Ik bedoel even te zeggen dat DJ meer kan zijn dan dance muziek uit de jaren 90-2000 tussen de 120 en 190 bpm draaien.

En ik vind Lead de beste DJ van heel Gouda Winking my eye - ken ook maar een paar DJs uit Gouda en Lead heb ik het meeste van die paar gehoord... Maar toch :D
User edit by MadSteven on 14-06-2005 @ 01:13:05 (3%)
DJ-Emotion    posted on 14-06-2005 16:26
Poster: Lead
Mixtechnisch draait hij foutloos en vloeiend, met zijn goede platenkeuze weet hij altijd de dansvloer op zijn kop te krijgen.

Ik las in de forums dat het Laatste Tiesto in Concert (eerste avond) mixtechnisch erg slecht was...(en niet uitverkocht)
Rhino    posted on 14-06-2005 16:42
Ik ben ook niet wild van zijn platen keus(kaastrance)
laat staan van zijn mixkwaliteiten !
ken er wel een paar die beter zijn hoor !
djmamo    posted on 14-06-2005 23:04
zal jullie met het produceren van tiesto's platen uit de brand helpen

want ik weet 100% zeker dat tiesto veel van zijn platen LAAT maken door andere producers... (werk in een discotheek en dan hoor je nog wel eens wat van collega's die voor hem produceren) en waarom staat dan zijn naam er op nou puur omdat dat commercieel beter is...

want de platen van tiesto verkopen net iets beter dan andere dj's

maar verder vind ik het een hele goede dj, en tuurlijk heeft iedereen ooit een off-day ik kan er niet mee zitten
www.moonentertainment.nl
MadSteven    posted on 15-06-2005 00:26
Ja, inderdaad. Iedereen heeft ooit een off-day. Huh? Oh, een dag dat het allemaal nie wil lukken bedoel je.

Dat herken ik uit de muzikantenwereld ook. Hebben mensen een concert gezien waar het net niet zo goed ging en vinden ze de band slecht. Beetje jammer vind ik dat altijd.

Aan de andere kant moet je ook niet teveel drugs op hebben voor je het podium opkruipt, want dan heb je het aan jezelf te danken dat men je slecht vind (hoewel je dan zelf waarschijnlijk denkt dat je geweldig bent...) Happy, laughing

Vraag ik me vervolgens af of DJ's soms onder de coke lopen te draaien... ?
Lead    posted on 15-06-2005 00:27
Ik ben geweest op de eerste avond in Gelredome en heb hem niet op fouten kunnen betrappen... Hoewel ik daar natuurlijk niet de hele avond met mijn volle aandacht naar het staan luisteren.....

Erg slecht was het waarschijnlijk niet, want dat had me zeker bijgestaan. Of hij de trukendoos open heeft getrokkken weet ik niet, zo goed heb ik er ook niet op staan letten Happy, laughing
Let the BASS be louder
Kersten    posted on 15-06-2005 12:16
Poster: MadSteven

Vraag ik me vervolgens af of DJ's soms onder de coke lopen te draaien... ?

ik ken er wel enkele: Ricardo Villalobos, Danny Howells (die laat zich alleen maar oppikken door of een mercedes of BMW incl. en aantal vers gesneden colombiaanse lijntjes....)
 Zo zullen er nog wel een aantal zijn. Tiesto staat voor zover ik weet nuchter (op een alcoholische versnapering na) nuchter achter de wheels of steel

Tiesto is btw imo niet technisch de beste, maar gewoon een klasse DJ met een norm charisma, hoewel ik wel vind dat zijn beste tijden in 2001-2002 lagen.

Rhino    posted on 15-06-2005 14:55
2 Dj mamo:MArk NormAn

Hahahahahaha er zijn er steeds  meer die het weten !
Polcardus    posted on 15-06-2005 21:04

Tiesto, naar mijn mening is het maar een snert DJ. Ik heb hem 1 maal zien draaien: technisch fantastisch in orde maar die jongen heeft geen ballen aan zijn lijf. Ik ben bevooroordeeld want ik hou sowieso al niet van dat hevige trance-gehalte. Das ist zer einfach, naar mijn bescheiden mening dan toch. Hij moet het meer hebben van zijn populariteit dan van zijn platenkeuze, zelfs tranceliefhebbers die iets van de zaak kenden vonden hem maar een brainloos doetje. maar wie ben ik,

Een keutel DJ uit een boerengat en over smaak valt niet te twisten.

www.
n-traxx    posted on 18-06-2005 15:32
ik begrijp die poll niet helemaal. Je kan elleen maar 'voor' tiesto stemmen. Waar kan ik 'tegen' voten.
ik weet niet of het aan mij ligt, maar volgens mij is het niet een echt goed poll. Als je ook tegen kon stemmen waren er waarschijnlijk een stuk mee votes geweest. ofnie.... Winking my eye
Jorrit    posted on 18-06-2005 15:39
klopt, er is gewoon wat mis gegaan met de poll....
n-traxx    posted on 27-06-2005 17:19
Poster: Jorrit
klopt, er is gewoon wat mis gegaan met de poll....

mareh.. kan je em dan nie veranderen? iets van: stelling: 'dj tiesto beste dj ter wereld' Vote: juist of onjuist.
W.i.M    posted on 27-06-2005 17:59
Ik hem de poll maar even aangepast...

je kunt nu kiezen uit 3 opties

-   Ja
-   Nee
-   Weet niet

nu moet er voor iedereen wat tussen zitten

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
n-traxx    posted on 27-06-2005 22:58
das better :P

meteen al gevote. Maar -tot mijn verbazing- zie ik dat zo verschrikkelijk veel mensen 'ja' hebben gevote. Was dat nog nog over van die vorige 'foute' poll, of zijn dat allemaal nieuwe stemmen?
User edit by n-traxx on 27-06-2005 @ 23:07:14 (100%)
W.i.M    posted on 28-06-2005 07:56
Poster: n-traxx
das better :P

meteen al gevote. Maar -tot mijn verbazing- zie ik dat zo verschrikkelijk veel mensen 'ja' hebben gevote. Was dat nog nog over van die vorige 'foute' poll, of zijn dat allemaal nieuwe stemmen?

Die zijn nog allemaal over van die foute poll
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
n-traxx    posted on 03-07-2005 21:15
eigenlijk zou je die hele vote omnieuw moeten posten hoor. Ik ben echt niet anti tiesto ofzo, (in een mellow mood luister ik graag naar zijn sets) maar zou graag willen weten wat iedereen nou vindt.
DjEternity    posted on 13-07-2005 23:56
ik vin Tiesto heel goe maar zker ni den beste -- op commerciel gebied is em wel den beste :D

tairip    posted on 14-07-2005 23:49
Echt niet de beste, wel de populairste maar das wat anders!
Lukaz    posted on 15-07-2005 16:41
hij is ook cker niet de beste.. eneh,,  een engels tijdschrift zegt dat.. is het dan wel officieel zo? d8 het niet.. 
strezz    posted on 21-07-2005 10:33
een dj moet de boel toch op z'n kop zetten en hoe die het doet doet ie het.

Wat ik wel jammer vindt (maar logisch en begrijpelijk) is dat veel producers dj's worden en andersom. Er zijn veel top dj's die die vaak ronduit slechte platen uitbrengen (mr. C, Carl Cox, Tiesto etc.) en veel producers die ronduit kl..te sets draaien met alleen hun eigen nummers. Als ze dit toevallig lezen: NOOIT MEER DOEN. Ik ga wel naar een popconcert toe als ik zo'n muziekbeleving wil hebben en die is vaak een stuk interessanter dan een stel nerds achter computers.

Maartenb    posted on 21-07-2005 18:09
Tiesto vind ik zeker niet de beste dj nee. maar wel de beste op commercieel gebied. hij was nooit zo bekend geworden als hij geen eigen platen had geproduceerd, maar bij "de beste dj" gaat het toch om je dj-skills en niet om hoeveel platen je maakt of verkoopt (want dat is produceren). Maarja, tegenwoordig kom  je als niet dj niet zo heel ver zonder je eigen platen dus...

117 Users online: 49 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 4.170
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.969.197