Tiesto is The Best Dj ( Dutch Speaking ) (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

CastroLeChina    posted on 01-05-2005 10:46
Eej Mensen Dj Tiesto is de Beste Dj over de hele wereld

ik ben het er mee eens

File is Removed

The link to the Productions is probably dead and this topic is locked
Mod edit by DJResource on 00-00-0000 00:00 (1%)

What do you think about Tiesto is The Best Dj ( Dutch Speaking ) ??

Vote :   

Lead    posted on 01-05-2005 10:53
weinig andere keus geloof ik Winking my eye
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 01-05-2005 12:22
Nou ja, als ik toch moet kiezen dan Tiesto maar
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
maveg    posted on 01-05-2005 12:54
Hij is zeker supergoed, maar of ie de beste is durf i wel te betwijfelen! Er zijn zat andere hele goeie, die zeker niet voor hem onder doen. Ben toevallig gister naar Armin van Buuren geweest, zeker een topper ook..... Of wat dacht je van Roog, wel een andere stijl, maar technisch gezien een supergoeie dj ook! Maar das ook omdat ik een beetje fan ben van Roog haha
Lead    posted on 01-05-2005 13:31
Of Sander Kleinenberg... daar ben ik dit weekend geweest en dat is ook een wereld mixer...

Zelf ben ik fan van Chuckie en Laidback Luke, gewoon omdat beide de apperatuur tot aan de grens gebruiken. Draaien is niet alleen plaatjes mixen, maar gaat ook over de controlle die je als DJ hebt over de equipment.
Let the BASS be louder
maveg    posted on 01-05-2005 18:54
Juist um Lead :D
jordy    posted on 01-05-2005 23:27
omg...

beste... damn da's gewoon commercieel gezever, vriendin van me was op zijn concert... en zij dattie het totaal verkloot had, een hele zware set erdoorheen ofzo

maarja.. ik heb paar dingen gehoort op cd / mp3downloads van live sets.. vond het helemaal nix

producer had ik mischien nog zoiets gehad van ok... maar als dj
Lead    posted on 02-05-2005 00:56
Ik heb luke een aantal keer tekeer zien gaan met de 600, daar stond ik van te kijken. En ja, ik heb hem ook een keertje op een mindere avond gehoord, maar zo'n avond heb ik van heel veel DJs al gehoord. Ook kan iemand net effe de platen draaien waar je hoofd niet naar staat.

Plaatjes gelijk zetten kan iedereen op een bepaald moment, dat wordt een gewoonte. Als je dan de moeite neemt om dingen te doen met de equipment in plaats van wachten tot die break voorbij is, vind ik dat je een betere DJ bent dan de rest. En of het dan met een AirFx is, EFX-500, de effecten/filters van de mixer, dat maakt niet uit.
Let the BASS be louder
trancegroove    posted on 02-05-2005 02:23
I really like Tiesto a lot. I hope to see him someday....hopefully in the Gelredome.

My friend and I love watching the Tiesto DVD's....we both own Concert I and II. He's definitely our favorite DJ.

Your right Lead there's really little other choice
User edit by trancegroove on 02-05-2005 @ 02:55:26 (30%)
Rhino    posted on 02-05-2005 09:28
i hate tiesto , maar ik rem wel voor m hoor !
hahahahaha!
Waarschijnlijk een van de meest overschatte dj ooit !
hetgeen hij doet heeft voor mij niets meer met het gevoel van peace love and hapiness te maken , meer met zo snel mogelijk zakken vullen.
Ik vind dat als je de nummer 1 van de wereld genoemd wordt dat je dan ook origineel en inovatief moet zijn.
dat is Tiesto allerminst, eerder goedkoop.
Zo jatte hij hetnummer Psychofuck uit 1996 dat later door tiesto werd omgedoopt tot traffic(de catchy lijn in het nummer is indentiek aan die van psychofuck.)
en ook vond hij het nodig om adagio for strings van barber dat 5 jaar geleden opnieuw is uitgebracht door William orbit NOG een keer uit te brengen.
Dat noem ik nu eens weinig vernieuwend !
Bovendien is het grootste deel van zijn nummers door anderen geproduceerd.

Ik vind dat iemand met een dergelijke status wel iets meer zijn best mag doen op het creatieve vlak in plaats met zich bezig te houden met de meest soepele marketing strategie.
Ik gun het hem van harte natuurlijk ,maar bovenstaande argument maakt wel dat ik hem op dj vlak geen warm hart toedraag.
maar goed ieder z,n meug !
LauW    posted on 02-05-2005 10:19
100% mee eens. Ik bedoel hij kan het heus wel allemaal enzo, maar hij word gewoon net als Marco Borsato te snel gekozen als beste volgens mij omdat die dat het jaar ervoor ook al was.
tairip    posted on 02-05-2005 14:39
Tiesto is cker niet de beste van de wereld!!!

maar wel de meest populaire!
ilseentje    posted on 02-05-2005 16:44
Euh mense, wat dachten jullie van 2 Many dj's ?
Wat die gasten doen, daar kan mijnheer Tiesto alleen maar van dromen...
Twee verschillende muziekstijlen in elkaar mixen met loops... De Deweale Brothers are the best ! ! !
Rhino    posted on 02-05-2005 16:51
ik denk ook dathet moeilijk wordt om ``een beste van de wereld`` aan te wijzen.
Dansbare muziek in al zijn vormen is daar te breed voor !
Misschien was inderdaad de titel meest populaire dj beter geweest.
Want als toevallig trance/groove of wat dan ook populair is bij een bepaalde groep mensen dan wordt de vertegenwoordiger van die stijl in die groep al snel de beste genoemd!
Los van het feit dat er misschien mensen zijn die de techniek veel beter beheersen maar de desbetreffende stijl geen warm hart toedragen.
Ik vind het allen jammer dat de media zo iemand groot maakt en er dan het label housegrootheid aan vasthangt.

Rhino    posted on 02-05-2005 16:54
2 ilseentje:jaaaahhh echt bruut die gasten !
vermaak van begin tot eind................om er maar eens een paar te noemen inderdaad!
jordy    posted on 02-05-2005 17:14
idd... allemaal media spektakel, net zoals die lonsdale gasten, de misbruikers ervan vinden dat alleen nog maar cooler  en je word er niets wijzer van
trancegroove    posted on 03-05-2005 01:58
Sorry for English, i know this is Dutch speaking topic, but I'm interested in this topic...

I think Rhino is right (from what I understand of him) you can't really designate a "World's best DJ" because there are so many styles of dance music. I have "personal" favorites of local DJ's who seem to show much more "skill" in live performance than Tiesto. But they are not known worldwide due to inadaquate marketing. Tiesto (from what I understand) has a large fan base because he is well promoted and the media seems to amplify the results.

I understand this, but I also think his "concerts" are very well organized and I really think he puts on a good show. Ok maybe he doesn't do back flips while cutting the crossfader or do phenomenal scratching, but I genuinely enjoy the shows I have seen on DVD, and I'm sure I would enjoy them even more in real life.

User edit by trancegroove on 03-05-2005 @ 01:59:21 (6%)
n-traxx    posted on 04-05-2005 15:18
Poster: Rhino
ik denk ook dathet moeilijk wordt om ``een beste van de wereld`` aan te wijzen.
Dansbare muziek in al zijn vormen is daar te breed voor !
Misschien was inderdaad de titel meest populaire dj beter geweest.

Juist! hoe kan je nou zeggen wie die beste dj ter wereld is??
Ik denk dat ik de beste ben!!      

n-traxx    posted on 04-05-2005 15:27
...Zo jatte hij hetnummer Psychofuck uit 1996 dat later door tiesto werd omgedoopt tot traffic(de catchy lijn in het nummer is indentiek aan die van psychofuck.)
en ook vond hij het nodig om adagio for strings van barber dat 5 jaar geleden opnieuw is uitgebracht door William orbit NOG een keer uit te brengen.
Bovendien is het grootste deel van zijn nummers door anderen geproduceerd...

Jij maakt van overdrijven ook wel je vak. Er wordt voordurend 'gejat'. Dat is waar een groot deel van de electronische muziek op gebaseerd is. Het gaat er toch gewoon om wat je met het sample-tje doet, of nie??
Jorrit    posted on 04-05-2005 16:57
ja idd, hardstyle is grotendeels gebaseert op jatwerk (De hardstyle die je hoort op sesation, de commerciele hardstyle).
Zo gaat het bij elke electronische stijl.
Heb dat verhaal idd gehoord van  trafic, maar volgens mij valt dat wel mee... niet?
Lead    posted on 04-05-2005 17:39
Het grootste deel door andere geproduceerd... hmmm, daar zou ik geen geld op durven inzetten. Ik weet wel 100% zeker dat DJ Jean geen van de hits geproduceerd heeft die ook onder zijn naam zijn uitgegeven.

Maaruh, iemand kwam ooit op het idee om 4 bassen achter elkaar te gebruiken... heeft nu iedereen zijn idee gestolen of gebruikt iedereen zijn idee om zelf met een nog beter idee te komen ??

Ik bedoel maar : wanneer spreek je van jatten en wanneer kunnen 2 mensen op hetzelfde idee komen ?

2 n-traxx : Ik ben er toch zeker van dat het script klopt en dat je IP in bankok verbonden zit met het www, maar je spreekt goed nederlands... Confused
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 04-05-2005 17:58
Poster: Lead
Maaruh, iemand kwam ooit op het idee om 4 bassen achter elkaar te gebruiken... heeft nu iedereen zijn idee gestolen of gebruikt iedereen zijn idee om zelf met een nog beter idee te komen ??

Ik bedoel maar : wanneer spreek je van jatten en wanneer kunnen 2 mensen op hetzelfde idee komen ?

Er is wel een verschil tussen zelf muziek maken op een 4-kwarts beat wat ooit iemand uitgevonden heeft of samples jatten
W.i.M    posted on 05-05-2005 12:53
Poster: trancegroove
..

I think Rhino is right (from what I understand of him) you can't really designate a "World's best DJ" because there are so many styles of dance music. I have "personal" favorites of local DJ's who seem to show much more "skill" in live performance than Tiesto. But they are not known worldwide due to inadaquate marketing. Tiesto (from what I understand) has a large fan base because he is well promoted and the media seems to amplify the results.

..

In a way you are absolute right here. But why is he a marketing product ? Not just because he has a team of promotors behind him. I a way he does what people wants and don't forget that the name tiesto was formed far before he even touched the sl12xx. He has produced very good tracks in my opinion which brought him already to the top in the dj-world.
User edit by W.i.M on 05-05-2005 @ 12:54:15 (3%)
trancegroove    posted on 05-05-2005 16:13
Wim: I don't know as much as you do about Tiesto, but I will definitely agree with you that he plays what the majority of the people want to here.   That's why he's ONE of my favorites, plus I think he puts on a good show. 
DJ-Emotion    posted on 07-05-2005 12:16
Om even op het topic "Tiesto Beste DJ van de Wereld" te reageren,

Ik vind Armin van Buuren al 2 jaar (En zeker dit jaar) de beste DJ van de Wereld.
(Smaken verschillen natuurlijk).

Mijn motifavatie: Tiesto was en Armin is....

Tiesto's in search of sunrise Cd's waren top. Zijn Live performance was toen ook in deze stijl. Gaande weg is hij steeds hardere tracks gaan draaien en is zijn stijl veranderd (naar mijn mening). Ik ken een aantal Tiesto "Die hards" die dit ook bevestigen. Armin daar in tegen neemt steeds meer Tiesto's "oude stijl" aan en vind ik dus steeds beter worden. Ik denk dat meer en deel van Tiesto's fans op dit moment "Hype" aanhangers zijn.

Maar alles draait natuurlijk om smaak.
En daar valt nu eenmaal niet over te twisten.

Over uitstraling en arrogantie maar te zwijgen, Ik denk dat het een "standaard" pakket is als je Beroemd wordt....

Blij dat ik gewoon mezelf kan zijn
User edit by DJ-Emotion on 07-05-2005 @ 12:16:34 (1%)
DJ-Emotion    posted on 07-05-2005 12:24
Poster: n-traxx
...Zo jatte hij hetnummer Psychofuck uit 1996 dat later door tiesto werd omgedoopt tot traffic(de catchy lijn in het nummer is indentiek aan die van psychofuck.)
Bovendien is het grootste deel van zijn nummers door anderen geproduceerd...

Jij maakt van overdrijven ook wel je vak. Er wordt voordurend 'gejat'. Dat is waar een groot deel van de electronische muziek op gebaseerd is. Het gaat er toch gewoon om wat je met het sample-tje doet, of nie??

"Jatten" is ook niet het probleem.
Maar in een Interview vertellen dat je zo spontaan op dit nummer bent gekomen vind ik "Not Done"
Zeg het dan gewoon eerlijk en laat de consument beoordelen of het een goed of slechte track is....

170 Users online: 38 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 1.631
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.966.658