Dj tutor aka Ellaskins (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Melle    posted on 02-12-2007 11:35
Hee, ik bekijk de laatste tijd heel wat filmpjes van Dj tutor want ik leer erg veel van zijn video's.
Maare bekijken hier meerdere mensen van hem filmpjes? Zoniet ik zou het echt doen, vooral als je een beginnende dj bent.

Dit wou ik even zeggen Winking my eye

What do you think about Dj tutor aka Ellaskins ??

Vote :   

Switchon    posted on 12-12-2007 00:32
Hoeveel Mutsen heeft hij wel niet?
Reind    posted on 12-12-2007 18:03
Helaas heeft de meneer van dj tutor het ook vaak compleet bij het verkeerde eind, zoals bij het opvoeren van een SL1200, het afstellen van een toonarm en zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen waar meneer compleet de mist in gaat.

Mensen zouden zich eens 2 keer moeten bedenken voor ze iets als een wijsheid aan nemen Winking my eye
MissSalem    posted on 13-12-2007 14:28
Poster: Melle
Hee, ik bekijk de laatste tijd heel wat filmpjes van Dj tutor want ik leer erg veel van zijn video's.
Maare bekijken hier meerdere mensen van hem filmpjes? Zoniet ik zou het echt doen, vooral als je een beginnende dj bent.

Dit wou ik even zeggen Winking my eye

Ik heb die ook opgemerkt. Heel goed verstaanbaar Engels accent moet ik zeggen. Winking my eye

Ik kan helaas nog niet oefenen aangezien ik de gear nog niet heb, maar sommige dingen heb ik inderdaad beter begrepen: beatmatching bvb. Hij legt het uit aan de hand van 2 autootjes van zijn zoontje, waarvan de één sneller vertrekt dan de andere, en hoe die andere hem moet kunnen inhalen om net even snel te rijden. Het was leerzaam, dat zeker. Of het enigzinds ook handig en wel degelijk correct is, moet je mij niet vragen...
-Richard-    posted on 25-12-2007 15:23
Heb ook al vele van zijn filmpjes bekeken. Erg leerzaam, en voor mensen die verder geen 'voorbeeld' hebben rondlopen, dat zo af en teo eens advies, of richtlijnen geeft, heeft ie naar mijn idee genoeg stof om toch eens met een andere manier overal tegenaan te kijken, en eens ermee te gaan oefenen.
Neemt uiteraard niet weg dat en 'live-tutor' om het zo maar even te noemen wel zijn voordelen heeft tegover deze manier, maar bij gebrek daaraan, vind ik dit persoonlijk een erg nice job wat Johnathan doet dfaar op Youtube. En of alles correct is....Tjah...ik hoor darover, maar ook gewoon zó 'op straat', en op forums veel tegenstrijdigheden en meningsverschillen over deze hobby...dus jah, daar zeg ik ook niet al te veel over...
Melle    posted on 27-12-2007 13:08
Ik kan misschien regelen dat ik is een keer naar dj Yousef ga (bekend feest van hem is "circus"Winking my eye
Maar dan moet ik eerst met iemand van me familie goed in contact komen en die zie ik niet zo vaak.
Dus Daarom is het voor mij ook erg handig om zijn filmpjes te kijken , ook nog zonder gear.
Omdat er wel dingen zijn die je alvast een klein beetje kan leren.
En tuurlijk doet hij sommige dingen verkeerd maar de basis die je moet weten legt hij bezonder goed uit vind ik.

En Ik vind de filmpjes nog leuk ook, hij legt het alles behalve saai uit :D
donkey    posted on 27-12-2007 13:21
Idd, ik heb ook veel van zijn filmpjes bekeken en tg vanalles van geleerd, en hij is ook grappig ja Cry
Maniax
jannickv    posted on 27-12-2007 14:32
Poster: Reind
Helaas heeft de meneer van dj tutor het ook vaak compleet bij het verkeerde eind, zoals bij het opvoeren van een SL1200, het afstellen van een toonarm en zo zijn er nog legio voorbeelden te noemen waar meneer compleet de mist in gaat.

Mensen zouden zich eens 2 keer moeten bedenken voor ze iets als een wijsheid aan nemen Winking my eye

zijn ook legio voorbeelden waar hij het perfect uitlegt!
edit: ik weet niet of het hier al gezeg is maar hij heeft ook een filmpje van de cdj-400
User edit by jannickv on 27-12-2007 @ 14:32:55 (21%)
simsoft    posted on 18-01-2008 21:05
ook wel paar dingen van die gast opgestoken
riva    posted on 25-01-2008 21:53
in vergelijking met veel andere op youtube popt ellaskins er wel uit, hoewel hij veel dezelfde woorden gebruikt is hij zeer goed verstaanbaar.  op youtube zijn er soms echt "sukkels" in het uitleggen van bv beatmatchen ofzo.
Max-E    posted on 25-01-2008 22:49
Nouja, dit is wel handig, maar waar ik t beatmatchen van geleerd heb is de dinges op aboutdj.nl, ik wil hier geen mensen van t forum afhalen, maar dit is in het nederlands EN het klopt allemaalCry voordeel is ook nog, als je t compleet zelf aanleerd dat je je eigenstijl maakt, anders kan je netzogoed DJ lessen gaan nemen, wat ikzelf ook nutteloos vind aangezien je dan geen eigen stijl krijgt.. of dat komt dan ook nog wel n keer, na 2 jaar...

Mijn tip, lees dat ns door en ga zelf uurtjes maken achter je draaitafels-cddraaitafelsCry en blijf jezelf verbeteren..Cry 
MickeyHouse    posted on 31-01-2008 19:55
Heb wel is geprobeerd ze te kijken, maar het zijn er zo'n 1,500 lol:P maar de gene die ik gezien hebben waren zeker wel leerzaam
LLCoolP    posted on 18-12-2008 15:29
Hey Melle,

Ik vroeg me dit zelf ook af!
Ben van plan een CDJ-400 te gaan kopen en kwam via Joetjoep op ellaskins uit en met plezier naar zijn filmpjes gekeken.Ik moet zeggen wel leerzaam , beetje de theorie erachter enz legdt hij wel fijn uit maarja moet nog uitproberne of ik er wat aan heb.Happy, laughingHet is in iedergeval al wat duidelijk voor me en tja hij is net een  klein kind die net nieuw speelgoed heeft wat dat graag wil uitproberen en ana iedereen wil laten zienWinking my eye

Best idioot, maarja wat vinden jullie van deze gast?
Join the party and become famous!
Convert    posted on 18-12-2008 15:37
Hij zegt bij 1 van zijn beatmatche filmpjes ook dat je niet hoeft te benden aleen met je pitchfader maar van heel veel DJ's hoor je toch gewoon dat je met je platter moet benden Winking my eye
Sebasz    posted on 18-12-2008 15:40
Ja goede gast, weet volgensmij wel waar die over praat bij het meeste. Hij had toch wel even een klein beetje duidelijker gemaakt voor mij hoe het mixen ging voordat ik er echt mee was begonnen (af en toe kloten in traktor :P)

Poster: Convert
Hij zegt bij 1 van zijn beatmatche filmpjes ook dat je niet hoeft te benden aleen met je pitchfader maar van heel veel DJ's hoor je toch gewoon dat je met je platter moet benden Winking my eye

Kwestie van voorkeur denk ik toch. Ik had gelezen dat laidback luke ook alleen de pitch control gebruikt
User edit by Sebasz on 18-12-2008 @ 15:41:22 (100%)
Bartjens    posted on 18-12-2008 15:42

Je moet natuurlijk doen wat jezelf fijn vind. Eerder deden veel Dj's het alleen met de pitchfader, dat was toen nog met vinyl.

Edit: Sebasz was mee veur :P
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 18-12-2008 @ 15:44:23 (11%)
Convert    posted on 18-12-2008 15:46
Ik gebruik zelf de platter gewoon nog Winking my eye
DJ_Viriya    posted on 18-12-2008 15:46
Geweldig die filmpjes van de DJ tutor. Kijk ze zelf ook heel vaak xD.
User edit by DJ_Viriya on 18-12-2008 @ 15:46:26 (3%)
LLCoolP    posted on 18-12-2008 16:45

:SFOK:S Volgens mij wil vista niet echt mee werken

Mijn vraag was:Wat wordt precies met : platter moet benden bedoelt?

Luc
User edit by LLCoolP on 18-12-2008 @ 16:46:21 (59%)
Stefjuuh    posted on 18-12-2008 18:44
Of je remt, en versnelt door aan je platter te zitten, of dat je hetzelfde met je pitchfader doet..

LLCoolP    posted on 18-12-2008 18:55
Poster: Stefjuuh
Of je remt, en versnelt door aan je platter te zitten, of dat je hetzelfde met je pitchfader doet..

OkeeWinking my eyedet is me nu wel duidelijkHappy, laughing
De platter is zeg maar het Jog wiel ?
Stefjuuh    posted on 18-12-2008 19:59
Ja! Remmen door aan de zijkant iets druk te geven, versnellen gebeurt vaak op papier (vinyl!), of aan het "pikkie"
RiX    posted on 18-12-2008 23:07
Elaskins (tutor) heeft het moeten leren op een gewone pickup met pitch-control. Dus niet 1 waar je mee kan 'scratchen'. Zodoende heeft hij geleerd puur met de pitchcontrol te werken. Ik heb hier ook op geoefend en het bevalt me prima, moet ik zeggen. Hij legt vooral dingen goed uit voor lui die totaal geen muziek-achtergrond hebben of geen verstand van ritme/maatsooren hebben.
Xtremer    posted on 18-12-2008 23:12
Ik zeg altijd: leer draaien op vinylHappy, laughing. Dan leer je het netjes op gehoor te doen en als je dan net zo lui als ik ben dan stap je over naar CDJ's:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Stefjuuh    posted on 18-12-2008 23:15
Poster: DJ-Xtremer
Ik zeg altijd: leer draaien op vinylHappy, laughing. Dan leer je het netjes op gehoor te doen en als je dan net zo lui als ik ben dan stap je over naar CDJ's:P.

En dan plak je alle counters in je set-up af....
Xtremer    posted on 18-12-2008 23:17
Poster: Stefjuuh
En dan plak je alle counters in je set-up af....

Juist, was ik vergetenCool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

301 Users online: 240 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 18.102
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.767.574