Annulering boeking. Wat zijn de regels (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RoyBeware    posted on 01-12-2007 21:35
Hallo allemaal.

Ik had een boeking voor een oud & nieuw feest.
Ik heb deze jongeman van Q7 Oragisaties al meerdere keren gemailt, maar heb geen gehoor gekregen.

In eerste instantie ben ik hiermee akkoord gegaan, maar ik heb nog niks getekend over de prijs.
Ook was ik niet te spreken over de apparatuur. En zei toen dat ik het er niet mee eens was en toen kreeg ik allemaal bose berichten vis msn, en ze zouden het bespreken. Maar daar heb ik niks over gehoord.

Er draait nog 1 DJ die vraagt 125,- dat vonden ze nogal duur voor 3 uur draaien.
Ik had zelf ook dit bedrag in gedachte, maar ik hoor maar niks van hen.

Na +/- 2 weken geen bericht te hebben gekregen op mjn e-mail met vragen over de prijs etc heb ik maar besloten om de boeking te annuleren.

Nu krijg ik de volgende mail, en ik wil jullie vragen of ze mij een boete of ies kunnen aansmeren of mij kunnen verplichten om te komen draaien..

MAIL:

Goedenavond Roy,
Ik ontving zojuist het e-mailtje met jou "Annulering".

Dit was dan ook het enige mailtje wat ik van jou heb ontvangen.

Ik zou daarom graag willen weten waar jiij die resterrende e-mailtjes naartoe hebt gezonden.

Bovendien wilden wij jou de kans geven om te spreken over de apparatuur,
de afgelopen vergadering. Deze was 8 November 2007.
Hiervoor heb ik jou telefonisch uitgenodigd,
dus heb jij deze uitnodiging met zekerheid gehad.
Lopende de vergadering kwamen er veel mensen opdagen,
maar jij liet helaas zonder enig afbericht verstek gaan.

Ik vind het dan ook zeer vervelend dat ik niet op jou kon rekenen.
bovendien heb ik na die uitnodiging ook niets meer van jou gehoord.

Het bevreemd ons als organisatie van Q7 dan ook dat je nu zonder enige opgaaf van reden afziet van je afspraak voor het op 1-1-2008 geplande feest.
Wij gaan kijken of er binnen de wettelijke bepalingen die voor deze feesten en toegezegde afspraken zijn, er voor jou bindende regels zijn.
Voor jou kan dit inhouden dat je alsnog verplicht wordt om te draaien, omdat je hebt toegezegd en de opzegtermijn niet in acht hebt genomen of dat er een financiële boeteclausule voor jou aan hangt.

Xl Tickets neemt het op zich om uit te zoeken waar wij jou aansprakelijk voor kunnen stellen.

Met vriendelijke groeten,

Namens XL Tickets,
----------------

Namens Q7 Organisaties,
---------------
User edit by RoyBeware on 01-12-2007 @ 21:38:41 (28%)
Mod edit by Jorrit on 01-12-2007 21:46 (5%)

What do you think about Annulering boeking. Wat zijn de regels ??

Vote :   

Jorrit    posted on 01-12-2007 21:41
Roy, ik heb de namen even uit je post gehaald, wel zo netjes.

Verder zou ik deze brief niet al te serieus nemen. Te veel schrijffouten om serieus te nemen. 
Er staat ook dat ze gaan onderzoeken wat hun mogelijkheden zijn. Schat de kans erg klein dat een organisatie die zulk soort brieven verstuurd weet waar ze mee bezig is, en wat ze nu moet doen.

Daar komt nog eens bij dat als ze een schadevergoeding eisen, ze wel met hele sterke argumenten mogen komen... maar om daar meer over te kunnen zeggen weet ik niet genoeg van wat er speelt.

Aangezien jij niks getekend hebt, er geen prijs overeengekomen is en ze niet antwoorden op jou mail, is er geen sprake van een overeenkomst. Ze hebben dus geen poot om op te staan als je het mij vraagt (nou studeer ik geen rechten, maar heb wel recht in mn studie Winking my eye).

Mod edit by Jorrit on 01-12-2007 21:43 (50%)
tairip    posted on 01-12-2007 21:56
Niets van aantrekken, allemaal stoere praat!
Sunrise8    posted on 01-12-2007 21:57
dit heb ik geleerd met mijn ovrige baantje over contracteren:
zolang je niks getekend hebt, is niks geldig. ook als je iets getekend hebt en je bent minderjarig is het niet geldig, hieribj moeten je ouders ondertekenen.
deze mensen kunnen jou dus niks maken omdat het alleen via de mail ging.

niet zo serieus nemen, wat je wel kan doen is het hun moeilijk maken en met deze brief naar justitie gaan als je hun eens wil laten zweten. heb ik ook gedaan met mijn vorige baantje. ik ben nog minderjarig en mijn contract was niks waard dus, alleen ik had getekend. ook moest ik werken tot 10.00 savonds soms en 18 uur in de week. en op zaterdag EN zondag. dit is wettelijk allemaal niet toegestaan. mijn moeder werkt bij justitite en haar college wil samen met mij 'zaak' gaan spannen tegen dit bedrijf.

maar om even op jou terug te komen. zij kunnen jou tot dusverre niks maken. want mondelinge toezeggen zegt helemaal niks Happy, laughing
Music made me who i am
Lead    posted on 01-12-2007 22:09
In nederland is een mondelinge toezegging net zo geldig als een schriftelijke, echter is dit heel moeilijk te bewijzen. Forward ze gewoon alle mailtjes die je gestuurd hebt, daar vragen ze om en is een kleine moeite.

In jouw offerte staat ook de voorwaarde en equipment lijst die je vraagt, als hun je die niet ter beschikking stellen plegen ze ook contractbreuk.

En als ze je uitnodigen op een vergadering en je komt dan niet om je inbring te geven valt je wel iets te verwijten... Dat is wel de plaats om je weerwoord te geven.
Let the BASS be louder
Vibemaster-D    posted on 01-12-2007 23:12
een stoere grote mond van die gozers als jij nergens schriftelijk je handtekening met algemene voorwaarden hebt getekend die dan gedeponeerd zijn bij het kantongerecht. zijn ze niet rechtsgeldig.

verder als tip voor jouw maak zelf je eigen voorwaarden en laat mensen een contract bij jouw tekenen. ook qua verzekering en annulering van jouw zeide enz.
Illusion    posted on 02-12-2007 02:04
Poster: Lead
In nederland is een mondelinge toezegging net zo geldig als een schriftelijke, echter is dit heel moeilijk te bewijzen.

Klopt dat is zo, mondelinge toezegging is net zo geldig als schriftelijk.

Bewijzen kunnen ze niet! Maar als Dj mag je best eisen hebben. Als zei niet aan jou eisen voldoen, hebben ze toch pech.

Je kan best zeggen van... als dj heb ik wel 2 x cdj 1000 mk2 nodig, en 2 'tt's, en het liefst technics omdat ik daar het beste op kan draaien! Als ze het er niet mee eens zijn, is het toch jammer! dan draai je gewoon niet.

:::oftopic:::

Ik zou overigens vanavond gaan draaien op een Hardstyle evenement. Dit werdt afgelast! :S omdat het pand niet alles voor elkaar had en andere ongein. Alle Dj's waren wel geregeld en geboekt. Het leuke is dat ik mijn vergoeding wel krijgWinking my eye Niet zoveel, het is maar 80 euri, maar jah.

Het feest wordt verplaatst naar een andere datum. En dan sta ik weer klaar, om te beuqen.

:::ontopic:::

Let niet te veel op, je bent niks verplicht zolang je niks schriftelijk hebt getekend.

Maar ik ben het wel met Lead eens! Op die vergadering had je wel aanwezig kunnen zijn, en had jij je eigen mening over het gebeuren kunnen gevenWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Code-Y    posted on 02-12-2007 08:37
Wat een idioten joh.

Zolang jij niks getekend heb is het onmogenlijk om je een boete of wat dan ook te geven.
Mondelinge afspraken zijn in sommige gevallen bindend. maar wie gaat bewijzen dat die afspraak er stond? XD
RoyBeware    posted on 02-12-2007 10:00
Poster: tairip
Niets van aantrekken, allemaal stoere praat!

Oops.. Zal voortaan de namen eruit halen.
Bedankt voor je reactie..
RoyBeware    posted on 02-12-2007 10:10
Ik heb na dit bericht nog wat reacties gehad.

Het volgende:

ij hebt mondeling toegezegd bij deze boeking.
Wettelijk is bepaald dat mondelinge toezegging, wettelijke vastligging is.
Wanneer een andere dj voor jou programma moet worden aangetrokken,
en hij duurder kost dan jij, is wettelijk bepaald dat het verschil door jou moet worden bepaald,
Helaas voor jou zijn er veel mensen die getuige zijn van jou toezegging, en heb je dus weinig poot om op te staan.
Bovendien moeten wij eerlijk zeggen dat we dit een zeer onsportieve annulering vinden,
er zijn geen mails gevonden en geen smsjes, dit alles kunnen wij navragen bij de provider en wij zullen niet nalaten dit te gaan doen.

Apperatuur zou voor jou worden geregeld, dus daar kun je geen enkel recht aan onttrekken.
Jammer dat je zo te werk gaat, maar het karakteriseert jouw persoon.

Vriendelijke groeten,

Q7 Organisaties

----------------------------------------------------------

@ LEAD: Ik heb wel mondeling gezegt dat ik zou willen draaien.
Maar dat is via via gegaan.

Nu zegt hij dat ik geen poot meer heb om op te staan, mar dat is onzin, want maar 1 persoon weet het.

Ik ben vervolgens gaan informeren over apparatuur, prijs en nog wat andere informatie.
Hier heb ik geen bericht op gehad.

Over de apparatuur zei hij het volgende: 'Wij moeten doen met wat we hebben!'.

En nu zijn ze opeens bereid om duurdere apparatuur te huren... Vreend.

Ik zal ze de e-mails sturen en de sms berichten dat ik het wel heb verzonden.

Nog bedankt voor jullie reacties..
Ik schrok wel even toen ik dit las.Cry
User edit by RoyBeware on 02-12-2007 @ 10:10:57 (3%)
Jorrit    posted on 02-12-2007 12:13
Ik denk dat je er het beste niet op in kan gaan. Dit zijn allemaal kinderachtige praatjes, dat is erg duidelijk te zien aan het taalgebruik. 
Dit is iemand die 1 keer z'n wetboek heeft opengeslagen en toen dacht: Goh, mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, laat ik 'm een oor aan proberen te naaien.
Wil hij dit hard maken, en je dat verschil tussen jou gage en de vervangende DJ door jou laten bepalen, is dit echt niet genoeg "poot om op te staan". 

Daar komt nog eens bij dat het helemaal niet 'verboden' is een overeenkomst te ontbinden, mits goed beargumenteerd. Ik vind dat jij goede redenen hebt deze 'overeenkomst' (Of er uberhaupt al sprake is van een overeenkomst is mij onduidelijk, alleen de woorden "ik zou wel willen" leiden niet tot een overeenkomst) te ontbinden: Ze hebben een zwaar onredelijke gage voor een oud&nieuw avond en ze voldoen niet aan je technische eisen. 
Het zou niet redelijk zijn jou te laten opdraaien voor extra kosten voor een andere DJ, omdat de overeenkomst nog helemaal niet ver gevorderd was. Er mag pas vergoeding verhaald worden op de ontbindende partij, wanneer de overeenkomst: 
- of al erg ver gevorderd is, en het niet meer dan redelijk is dat dienst geleverd wordt
- of er aan de 'gedupeerde' kant al kosten gemaakt zijn, dankzij jullie overeenkomst

Dit is hoe ik het geleerd heb... maar ik denk eigenlijk dat je ze niet te serieus wil nemen. Gewoon een paar jong volwassenen die zich op hun pootjes getrapt voelen, ik denk niet dat ze daadwerkelijk tot actie over gaan.
Mod edit by Jorrit on 02-12-2007 12:19 (100%)
Luxx    posted on 02-12-2007 12:33
lekker kut dan als je dat verschil moet betalen als er een duurdere DJ komt.
staat zo ineens Roog of Erick-E op dat feest te draaien. moet je flink bij-leggen :P
www.mothermusic.nl
Nvie    posted on 02-12-2007 12:37
Heb je zelf geen voorwaarden die van toepassing zijn als je geboekt wordt, waar je het een en ander in op hebt genomen qua annulering, zowel van klant als jij?
Bastian    posted on 02-12-2007 12:53

Volgends mij is dat niet eens een organisatie die een beetje fatsoenlijk op de kaart staat, want google vind niks:P
Het ligt niet aan jou dat hun zo slordig zijn met hun administratie, ik zou gewoon annuleren en zelf met de eer ervan door gaan.
En als ze 125 euro veels teveel vinden voor 3 uur dan moeten ze dat maar lekker zelf weten maar als ze daar al niet aan kunnen voldoen is het duidelijk als de dj die prijs als eis steltWinking my eye

User edit by Bastian on 02-12-2007 @ 12:55:24 (76%)
Nvie    posted on 02-12-2007 13:04
Ze hebben zelfs een hele hyves pagina! Waar ze ook niet al te netjes met gegevens omspringen als je het mij vraagt, schandalig eerder.
djmamo    posted on 02-12-2007 13:11

vind dat het van 2 kanten niet netjes word gedaan, zowel van de organisatie als van de dj in questie.

voor de dj, je had er gewoon moeten zijn op die "vergadering" tenzij je een heel erg goede rede had om niet te gaan. en van de andere kant, was het niet mogelijk om het schriftelijk te doen?

voor de organisatie:

ontzettend amateuristisch, als je een feest organiseerd moet je het goed doen. zorg dat de apparatuur in orde is en dat de dj's ook goed betaald worden, zeker voor oud en nieuw.

uit de 2 geposte reactie van de organisatie, word er heel erg kinderachtig gereageerd:

Helaas voor jou zijn er veel mensen die getuige zijn van jou toezegging, en heb je dus weinig poot om op te staan.

dit zegt alleen dat ze door een vorm van intimidatie jou bang willen maken, zodat je toegeeft.

stuur nog eenmaal een brief waarin je duidelijk maakt dat je jouw "potentieel mogelijke" (erg belangrijk dat je dat vermeld) boeking annuleerd, op grond van het niet volledig en correct communiceren van de organisatie, en dat je aan een dergelijke amateuristische organisatie niet jouw naam wilt verbinden. (dit is een goed geargumenteerde anulering)

en wat ook goed is om te vermelden is dat ze elke vorm van verdere communicatie via hun advocaat moeten laten doen, omdat je het anders als intimidatie beschouwd en dan gerechtelijke stappen onderneemt.

en dit moet je dan in een aangetekende brief naar de organisatie sturen.

als je dit doet heb je er nooit geen problemen meer mee

www.moonentertainment.nl
soundcollector    posted on 02-12-2007 13:11
Zeg dat je wil draaien maar dat je prijs 100 euro per uur is en dat je pioneer materiaal etc wil...
Dit was toch nog te bespreken? of niet...?
Dan wil je komen draaien en als zei jouw dan annuleren dan stuur je deze mail terug naar hun... Kaats de bal over naar hun kamp, laat hen meer betalen en duurder materiaal huren...

Waarom niet? Als zei belachelijk doen, dan doe jij ook belachelijk :dWinking my eye
Jorrit    posted on 02-12-2007 13:29
Waarom niet? Als zei belachelijk doen, dan doe jij ook belachelijk 

Met moddergooien schiet je niets op, zeker niet bij zulk kinderachtig en onprofessioneel volk.

Ik zie nu op hyves wat ze gepost hebben over je, dit zou ik echt niet pikken. 
Ik zou zeggen: Stuur ze een uitgebreide doch vriendelijk verslag van hoe het volgens jou ging, en wat je redenen zijn om te annuleren. Vraag ze vriendelijk met deze zwartmakerij te stoppen, wat Q7 hier doen is volgens mij ook 'strafbaar'.
Mod edit by Jorrit on 02-12-2007 13:41 (100%)
RoyBeware    posted on 02-12-2007 13:50
Poster: Jorrit
Met moddergooien schiet je niets op, zeker niet bij zulk kinderachtig en onprofessioneel volk.

Ik zou zeggen: Stuur ze een uitgebreide doch vriendelijk verslag van hoe het volgens jou ging, en wat je redenen zijn om te annuleren. Vraag ze vriendelijk met deze zwartmakerij te stoppen, wat Q7 hier doen is volgens mij ook 'strafbaar'.

Jorrit bedankt voor je goede reacties.
Ik heb nog niet op hyves gekeken. Bedankt voor het melden. Ik ga gekijk kijken.
Als ze mij zwart maken, dan hoef ik er al helemaal niet meer te komen...
RoyBeware    posted on 02-12-2007 13:51
Iedereen bedankt voor deze info :D

@ DJMamo: Op de vergadering kon ik niet aanwezig zijn aangezien er een speod klus tussen door kwam.
Ik heb dit gemeld, maar blijkbaar is het niet aan gekomen. Dus vandaar...

edit:

Ik heb even op hyves gekeken.. Wat een onproffesionele houding zeg.
Vooral het bericht dat ze mij niet moeten boeken, omdat ik goede apparatuur wil hebben op zo'n avond.
Ik ga hier zeker op reageren....
User edit by RoyBeware on 02-12-2007 @ 14:08:36 (100%)
NielsR    posted on 02-12-2007 13:59
Het enige wat je van jouw kant mischien nog kunt doen is een andere dj die je kent aanrijken omdaar te spelen, maar uit je post kan ik uithalen dat je nog geen overeenkomst had ook niet mondeling omdat er nog niet aan de voorwaarden waren voldaan, ik zou je niet zo drunk maken.
trudyvv    posted on 02-12-2007 14:35
Doen wat djmamo zegt. Dit is publieke zwartmakerij en intimidatie. Dat staat onafhankelijk van jouw eventuele overeenkomst over het draaien op zo'n feest.
Wat betreft die overeenkomst: een melding via via van jouw dat je op zich wel zou willen draaien, is geen overeenkomst! Als jij verder pogingen hebt gedaan om de details te behandelen, en jij krijgt geen reactie, dan is het volgens mij zo klaar als een klontje.
Ik zou alleen wel wat meer details willen weten over het telefoongesprek waarin jij hebt toegezegd wel te willen draaien. Is daarin iets gezegd van 'het hangt af van de voorwaarden'? Wat is daar precies gezegd over de vergoeding? Als er vantevoren is gezegd dat jij 125 euro krijgt, en dat er gear staat van wat mindere kwaliteit, en jij hebt gezegd ok ik wil wel draaien, dan kan het lastig worden. Want achteraf zeggen van die vergoeding is te laag en ik wil betere gear, is natuurlijk niet zo handig.
RoyBeware    posted on 02-12-2007 14:54
Ik heb hem alleen telefonisch heel even gesproken over de vergadering.

Ik heb per mail meer informatie gevraagd over de apparatuur, bedrag.

Ik heb gezegt dat ik wel wil draaien, maar ik heb gelijk een e-mail gestuurd met een aantal vragen en daar geen reactie op te hebben gehad.

Ik heb gevraagd of er andere apparatuur kan staan, en geen B merk.
Dit was financieel niet mogelijk, en achteraf wel, wat ik later in een mail had ontvangen.
D-wan    posted on 02-12-2007 17:11
Poster: Jorrit

Yep, dit is inderdaad strafbaar.
*Drukt op "dit is niet OK !* Cry

Edit:
Quote hyves:
"..... wanneer hij moet draaien op een feest/festival/evenement, denkt hij gelijk apperatuur van het merk Pioneer te krijgen. dit is natuurlijk lang niet altijd realiseerbaar.
ik noem dit soort mensen eigenlijk een beetje over het paard getild" Zo sprak F.S. (Directie ... Organisaties) Zaterdag 1 December over de dj."

Ik denk dat rollen om gedraaid zijn. Directie ... Pfff, wie is hier nu een over het paard getild ventje ?
Mooie organisator is dat als Pioneer appAratuur niet realiseerbaar is ! En dan zal ik het nog maar niet over de vele spelfouten hebben...

Zorg ervoor dat ze die troep van hyves afhalen en verder zou ik me niet zo druk maken over die prutsers.

Grt. Mark
User edit by D-wan on 02-12-2007 @ 17:28:18 (100%)
DaRoyal    posted on 02-12-2007 17:31
Is pure laster, dat is strafbaar. Dus daar kun je wat van zeggen.

Verder, annulering kan, mits met goede reden. Anders is 't niet nakomen van een overeenkomst, wat ook een hoop geld kan kosten aan diegene die niet nakomt. Happy, laughing
the-melody    posted on 02-12-2007 17:47
waar staat dat ergens op hyves?

180 Users online: 130 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 19.097
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.501