Processor Keuze
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 29-11-2007 18:00
Hey Fellow Djresourcers!

even een Vraagje..

Ik ben van plan om een nieuwe Processor aan te schaffen..

mijn keuze is gevallen op de AMD X2 6400 3.2 Ghz , (Black Boxed Overclock Edition)
met daarbij 6 Gb OCZ ram
en een Asus M2N-SLI Deluxe 

Maar ik tweifel een beetje over die Processor..
heeft iemand hier deze Chip ?
of kan iemand mij een betere Chip aanwijzen ?
en een FX 62 dan ?.. is dat niet iets ?

ik weet namelijk niet of ik Quad core echt zo erg nodig ga hebben
tis wel "The Next Gen."
maar Why ?

Mocht QUad core toch beter zijn . wat zou je dan nemen.. de AMD Phenom x4 ( 9900 , 3.0 Ghz )
of een Intel Core 2 Quad (niet met de Extremes aan komen zetten, die zijn me te duur :P)

wie kan mij een duidelijke keus wijzen ?

sinds de prijzen tussen Europa en de USA zo schommelen ga ik alles aanschaffen in america..
laat dit dan verzenden door famillie daar Happy, laughing

Alvast bedankt!

What do you think about Processor Keuze ??

Vote :   

W.i.M    posted on 29-11-2007 18:09
Als AMD fan zou ik je toch een intel (quad)processor aanraden. Met de snelheden ten opzichte van elkaar scheelt het niet zo heel veel maar Intel draait op lagere clocksnelheden. En of quadcore slim is om nu te kopen weet niemand omdat het niet duidelijk is wanneer alle programma's gebruik gaan maken van de 4 cores.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
MoXeGy    posted on 29-11-2007 18:13
gezien een redelijke dualcore niet veel meer als een quadcore kost zou ik ook voor de quadcore gaan. Kun je tog verschillende apps op verschillende cores laten draaien.
Vibemaster-D    posted on 29-11-2007 18:49
Core 2 Quad Q6600

waarom

1 betaalbaar
2 super perfomances
3 goed overklokbaar
4 5.7 op schaal van 6 in vista prestatie index

voor 200 euro heb je al een Q6600 dat is echt niet duur en hij is echt heel goed

edit: een Quadcore is echt beter en ik zou dan bij een intel variant de X38 chipset nemen. gloedjenieuw en niet duur. en nog iets wat heb je aan 6 GB ram.
4 is al overdone en 6 helemaal. ik zou lkkr 4 GB 1066 mhz pakken is tevens niet duur.
User edit by Vibemaster-D on 29-11-2007 @ 18:50:58 (100%)
voyager    posted on 30-11-2007 20:15
quad core is vooral gericht voor toekomstige applicaties, de programma's van nu ondersteunen nog nauwelijk dual core,laat staan quad. De enigste programma's die dual en quad op dit moment echt goed gebruiken is bijv. adobe (serie)

6 gb aan geheugen is op dit moment (nog) een beetje overdreven zoals vibemaster-D al aangaf, wat voor een besturingssysteem wil je draaien? xp of vista (32 of 64 bit)? want als je xp 32-bit wilt draaien ziet je systeem dan op dat moment toch 'maar' 3,nog wat aan geheugen, in plaats van hetgeen wat jij hebt gekocht.

verder is de core 2 quad6600 een goede prijs/kwaliteit keuze!

grt,voyager

ccc    posted on 30-11-2007 20:21
Er wordt hier gesproken over vista prestatie index. Ik weet dat die optie in Vista zit. Maar bestaat er ook iets, bijv een website, waar je kunt zien hoe hoog een product scoord?

Dus stel ik wil een nieuwe video kaart. Ik ga naar die website en ik bekijk daar de scores van de videokaarten die ik had gedacht.
Jer-E    posted on 30-11-2007 21:01
je heb tegenwoordig 2 quad cores

de amd heeft er namelijk ook 1 uitgebracht die draait op 2,2 ghz

miss is dat een leuke overweging voor je

This is an old Topic

No new postings for 6.494 days.
 Post CommentThat would be 216.5 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

242 Users online: 107 Guests (135 Unknown)
Pages generated today : 5.193
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.698.584