Harmonisch mixen, key
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

woudy    posted on 29-11-2007 12:16

Beste DJR-ers,

Ik heb een tijdje geleden ergens gehoord dat elk nummer een bepaalde key ofzo heeft wat een bepaalde toon inhoud en dat je het mooist mixt als je deze goed kan combineren.

Nu mijn vraag wat houd het nou precies in en waar kan ik als dit klopt de key van nummers vinden??

Lead heeft het volgens mij ooit gezegd maar ik kan het nergens terug vinden.

Alvast bedanktCry

What do you think about Harmonisch mixen, key ??

Vote :   

robbert    posted on 29-11-2007 12:23
De key heeft te maken met de toonhoogte van een nummer. Het klopt dat als je 2 nummers mixt die de zelfde key (toonhoogte) hebben, dat het beter klinkt. Op dit punt kunnen dj's zich onderscheiden en dit vergt veel oefenen. Goed luisteren en uitproberen dus!
JerryOwens    posted on 29-11-2007 12:36
dit heet harmonisch mixen.

check dit maar ff: http://www.harmonic-mixing.com/index.mv

en anders ff googlen.

mzzl, Jerry
woudy    posted on 29-11-2007 13:12
ok bedankt voor de info, ik ga me er maar eens in verdiepen want het trekt me wel want uiteindelijk gaat het het toch om jezelf onderscheiden als je iets wil bereiken lijkt mij.

Bedankt voor de info:D

p.s. de kans dat ik een site vind waar de key's gratis te vinden zijn lijkt me vrij klein... of weet iemand anders ietsCry
cross-over    posted on 29-11-2007 13:14
Volgens mij geeft mixmeister dit in zijn tracklist scherm....., heb ik ergens gelezen.
zelf nog niet gebruikt dus weet 't niet zeker.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 29-11-2007 @ 13:15:17 (100%)
woudy    posted on 29-11-2007 13:18
ik heel n00b:P, mixmeisterConfused
Sunrise8    posted on 29-11-2007 16:02
ja idd.:P mixmeister is netzoiets als virtual dj. maar dan niet van atomix (= vdj door gemaakt)

maja ik ga me er ook is in verdiepen. klinkt vet.
want dan heb je uiteindelijk de ULTIEME mix :P
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 29-11-2007 @ 16:02:57 (100%)
woudy    posted on 29-11-2007 16:21
@ sunrise8

ooh ok ja ik kende het nog niet want ben nog niet zo in to the software en zo probeer mezelf eerst mix technisch goed te maken en niet tegelijk van alle bordjes wat te eten:P

maar ik ga binnekort maar eens kijken naar dat mixmeister enzo.
cross-over    posted on 01-12-2007 11:09
@woudy

kijk een op http://community.beatmixing.com/eve/forums/a/tpc/f/775605445/m/376107485

staat een hoop info (als je engels tenminste goed genoeg is....)Cry
http://soundcloud.com/lau-daniels
Danil    posted on 07-01-2012 19:45
Hallo,

Na een tijdje illegaal bezig te zijn heb ik besloten alle tracks vanaf nu te kopen.
De meest gebruikelijke website vind ik namelijk Beatport. In de nieuwe versie van de site zie je bovenaan (waar je track wordt afgespeeld) alle info inclusief de 'key'. Is er een mogelijkheid om deze info automatisch in de track te zetten wanneer je deze koopt en/of download?

Thx!
Bonchanoize    posted on 07-01-2012 19:54
Ik denk dat als je in het nieuwe formaat 'AIFF' download, dat alle mogelijke informatie bij het nummer zit. Het probleem is wel dat dit zeer veel ruimte inneemt op je harddisk en je betaalt er extra voor. En muziek is al niet goedkoop.
Let the magic begin
Danil    posted on 07-01-2012 20:25
Poster: Bonchanoize
Ik denk dat als je in het nieuwe formaat 'AIFF' download, dat alle mogelijke informatie bij het nummer zit. Het probleem is wel dat dit zeer veel ruimte inneemt op je harddisk en je betaalt er extra voor. En muziek is al niet goedkoop.

Ah ok,?
Ja ik vind dit toch maar wat heel duur om misschien wat 'betere' kwaliteit te verkrijgen...
Bonchanoize    posted on 07-01-2012 20:54
je betaalt inderdaad extra voor losless (verliesloze) audio. AIFF is wav-kwaliteit, maar met extra file-info (als ik mij niet vergis), en je betaalt dezelfde extra-prijs die je voor wav betaalt. En eigenlijk is het verschil tussen 320kbps-mp3 en wav amper hoorbaar.
Let the magic begin
Martullia    posted on 07-01-2012 21:00
Als je zegt dat het verschil tussen wav en 320 kb niet hoorbaar is heb je waarschijnlijk hifi spreakers, maar als je het gaat versterken dan hoor je het wel degelijk. Ik heb ooit eens gewoon op mijn pc speakers 2 dezelfde nummers naast elkaar gelegd de ene 320 en de ander wav is toch echt een wereld van verschil. Wav is dan ook wav is dan ook minimaal 1400 kb. Meer als 4 keer zoveel, als je het niet weet hoor je het misschien niet. En AIFF is geen nieuw geluidstype het is gewoon een aple codec voor wav
Bonchanoize    posted on 07-01-2012 21:09
Let wel, ik zei 'amper' hoorbaar. Het verschil in kwaliteit is kleiner dan het verschil in grootte. En ik weet dat AIFF niet 'nieuw' is, maar het is nieuw op beatport, dat bedoelde ik.
Let the magic begin
Estacy    posted on 08-01-2012 01:13
tja, wat boeit wav als iedereen toch in t rood staat te knallen.... wat een wereld zeg sjeezus
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 08-01-2012 01:20
Poster: Estacy
tja, wat boeit wav als iedereen toch in t rood staat te knallen.... wat een wereld zeg sjeezus

Ik knal nooit bewust in't rood, maar het genre dat ik draai is al zo hard dat het geen verschil uitmaakt.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 08-01-2012 01:22
mixmeister is van Numark !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
brecht    posted on 08-01-2012 02:24
mixed in a key ? heb ik ook aangekocht goed programma
Danil    posted on 08-01-2012 12:15
Poster: brecht
mixed in a key ? heb ik ook aangekocht goed programma

Ja, daar heb ik al eens van gehoord , maar om er geld voor te betalen...
Ik dacht misschien dat de info uit Beatport (waarin ze nu ook een 'key' hebben bijgevoegd) in de ID3 tag of in de titel van het liedje kon gezet worden bij het downloaden.
Aziaat    posted on 08-01-2012 12:34
Gebruik zelf mixed in key en moet zeggen dat mn mixwerk h??l wat beter klinkt dan ervoor. Live 'mash-ups' improviseren lukt heel wat beter. Iets dat heel wat creativiteit uitlokt dus Winking my eye een key is dus niet alleen handig voor overgangen maar geeft je ook meer ruimte om creatief om te gaan met jouw set.
MrQreeny    posted on 09-01-2012 18:02
Ik voeg ze zelf gewoon toe bij de ID3tag 'Album' aangezien ik die toch niet gebruik.
Daarnaast gebruik ik de keycode (dus niet bijvoorbeeld Am maar 8A) als je ze dan op een usbtje gooit, dan staan ze gelijk op toonsoort geordend! Zie ook http://www.harmonic-mixing.com/ voor meer info...
'Music is the universal language of mankind...'

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

313 Users online: 181 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 41.229
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.774