Organisatie feest (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sandr    posted on 26-11-2007 21:25
Beste mede Dj's.

Voor mijn opleiding moet ik een evenement organiseren.
Dit wordt waarschijnlijk een house feest met 2 grote namen in de discotheek waar ik werk.

Nu heb ik 2 dingen waar ik jullie advies/tips bij kan gebruiken.

1. Ik heb al een naam voor het house feest maar moet ik deze nog ergens "controleren" of "vastleggen"

2. Zoals ik zei wil ik 2 grote algemeen bekende namen (het is namelijk de bedoeling zoveel mogelijk mensen te trekken Cry)  en ik heb een budget voor de Dj's van ongeveer 3000 euro.
Nu zou ik graag van jullie weten wie jullie zouden benaderen voor deze avond met dit budget.

Alvast bedankt,
Play that funky music white boy....

What do you think about Organisatie feest ??

Vote :   

Luxx    posted on 26-11-2007 21:29
is dat per DJ of allebei bij elkaar?
www.mothermusic.nl
Aemilius    posted on 26-11-2007 21:37
Ik zou echt niet weten welke dj's er binnen dat budget vallen (Jordy Lishious ofzo?).. En is het niet een idee om meerdere dj's te gaan vragen? Want ik denk dat het niet haalbaar is om 2 bekende dj's de hele avond te laten draaien voor dat budget.. Misschien nog een wat onbekendere dj die de boel warm draait Winking my eye
User edit by Aemilius on 26-11-2007 @ 21:38:43 (18%)
Laidback    posted on 26-11-2007 21:37
2 uur David Guetta ?
(maarja.. die kan best prijzig zijn.. staan namelijk nergens prijzen, moet je ook overleggen met zijn Bookings Bureau)

maar denk dat je met die naam wel de hele toko vol trekt.. zet daarnaast gewoon een paar Djs uit je omgeving neer.. die ook house draaien..
en misschien ook een beetje naam hebben..
en dan om half 2 snachts hatseklats David Guetta..

@ Luxx.. het is het BUDGET.. dus totaal Winking my eye
User edit by Laidback on 26-11-2007 @ 21:39:49 (100%)
NielsR    posted on 26-11-2007 21:40
erick e ofzo je moet maar is wat prijzen aanvragen, je kan ook 1 heel bekende vragen waar je bijna heel je dj budget aan uitgeeft en 1 ondbekendere dan heb je mischien meer mensen die komen om die heel bekende te zien dan 2 gewoon bekende.
Aemilius    posted on 26-11-2007 21:42
Poster: NielsR
erick e ofzo je moet maar is wat prijzen aanvragen, je kan ook 1 heel bekende vragen waar je bijna heel je dj budget aan uitgeeft en 1 ondbekendere dan heb je mischien meer mensen die komen om die heel bekende te zien dan 2 gewoon bekende.

Ik denk dat Erick E al behoort tot een 'heel bekende dj' waar je al bijna je hele budget aan kwijt bent hoor.. Winking my eye
User edit by Aemilius on 26-11-2007 @ 21:44:48 (24%)
Javier-Vicente    posted on 26-11-2007 21:43
Naam hoef je niet vast te leggen tenminste, kijk eerst zelf eerst of er zoiets bestaat.

En de dj's

Hier zomaar wat prijzen, ik organiseer zelf ook house feesten hier in de buurt en ik heb dus een prijslijst die ongeveer up2date is.

- Gregor Salto   1500 euro voor 1,5 uur
- Erick E            1500 euro voor 1,5 uur
- Sidney Samson 1600 euro voor 2 uur
- Marc Benjamin 900 euro voor 1,5 uur
- Quintino         400 euro voor 1,5 uur
- Laidback Luke 1500 euro voor 1,5 uur
-Hardwell         1250 euro voor 2 uur

Prijzen zijn zoals ik ze door heb gekregen van de bookinsagencys.

Groeten
Sandr    posted on 26-11-2007 21:55
Dank u allen voor de vlotte reactie.
Het idee is om 2 grote namen allebei een set van 1,5 of 2 uur te laten draaien en de ruimte daaromheen (eerste en laatste uur) door local heroes of misschien de winnaar van een DJ contest.
En (zoals ook blijkt uit het lijstje) wat ik zelf ook al uitgevogeld had is het wel mogelijk om voor ongeveer 3000 euro 2 namen te laten komen.
Erick E valt denk ik af omdat die al vaker bij ons is geweest en andere Dj's bijna niet, zodoende.
Xitrate    posted on 26-11-2007 22:11
Poster: Nakata
Naam hoef je niet vast te leggen tenminste, kijk eerst zelf eerst of er zoiets bestaat.

En de dj's

Hier zomaar wat prijzen, ik organiseer zelf ook house feesten hier in de buurt en ik heb dus een prijslijst die ongeveer up2date is.

- Gregor Salto 1500 euro voor 1,5 uur
- Erick E 1500 euro voor 1,5 uur
- Sidney Samson 1600 euro voor 2 uur
- Marc Benjamin 900 euro voor 1,5 uur
- Quintino 400 euro voor 1,5 uur
- Laidback Luke 1500 euro voor 1,5 uur
-Hardwell 1250 euro voor 2 uur

Prijzen zijn zoals ik ze door heb gekregen van de bookinsagencys.

Groeten

Die prijslijst is niet echt up to date volgens mij.. Laidback luke is bijv 2500€ voor 2 uur, Erick-E 3000€ en Gregor ook zoiets in de buurt. De rest weet ik niet maar dat zal ook wel duurder zijn geworden.
Sunrise8    posted on 26-11-2007 22:43
wat je ook kan doen, maar das wel trikkie, om een hoger budget aan te vragen, en dan van de opgehaalde winst (bekendere naam = meer mensen = meer winst) dat geleende deel terugbetalen, bijvoorbeeld 1000 euro meer dat je leent en uiteindelijk van de winst terugbetaalt. Happy, laughing.

weet niet naar wie de winst gaat, maar omdat jij het organiseert komt het jou toe lijkt mij toch?
wij zijn trouwens ook bezig met een feest, alleen mogen erick e ofzo niet uitnodigen hoor, budget te klein, en wij moeten de school van onze winst wel terugbetalen.
Music made me who i am
Sandr    posted on 26-11-2007 22:46
Wij krijgen ons budget niet, we moeten het zelf vergaren.
De 3000 euro is dus ook niet zomaar uit de lucht gegrepen. Het is zeker mogelijk om dat op te schroeven maar de risico's die je dan gaat nemen worden steeds groter en groter.
Een feest met grote namen is namelijk niet altijd een succes!

en @ Xitrate
Hoe kom jij dan aan die gegevens en hoe zeker ben je ervan dat jou gegevens wel kloppen?
Sunrise8    posted on 26-11-2007 22:54
@ sandr: maakt niet uit of zijn gegevens wel of niet kloppen: je moet zelf even nagaan, want JIJ moet het organiseren dus uiteindelijk ook betalen. en ik geef je gelijk. hoe meer budget je neemt, hoe meer er ook weer winst op moet worden gemaakt. daar is de school waar wij het feest gaan houden dus ook bang voor, dat er niet genoeg leerlingen komen zodat wij in de - lopen en we het zelf moeten terugbetalen.. en daar hebben we geen zin in Happy, laughing
Music made me who i am
Sandr    posted on 26-11-2007 22:58
Klopt en als je meer grotere namen gaat halen spreek je niet over 100 euro. Daarom proberen we het met een normaal budget.

En ik vind het wel makkelijk als iemand mij een goede indicatie kan geven, dan weet ik van te voren waar ik naar op zoek moet en hoef ik niet elke bookings bureau af te gaan om prijzen te vragen. Want dit is meestal meer dan een belletje van: "wat kost erick e voor 2 uur? 2000 euro? oke dank u wel, daag"
Vaak moet je een formulier invullen over het feest en dan is het makkelijk als je van te voren weet wat er ongeveer haalbaar is en wat niet.
DaRoyal    posted on 26-11-2007 23:01
Vind 't overigens ook niet netjes dat die prijslijst hier gepost wordt, denk dat de bookingsagency er niet blij mee is, dat je zulke prijzen op een openbaar forum als dit gooit. Happy, laughing

Overigens, bedenk goed dat je niet met alleen een grote naam mensen binnenkrijgt. Iedereen flikt toch dat kunstje met housefeesten tegenwoordig?
Zorg dat je je onderscheid, val op met je naam (lees maar eens hoe 'marketing' werkt, dat lijkt me wel verstandig. Zeker als je wil weten waar een merknaam, waar je feestnaam ook onder valt, aan moet voldoen) en zorg voor een aparte locatie bijv. Ook moet je naast je grote naam enkele kleinere namen neerzetten, liefst Dj's waarvan je weet dat ze een aardige kliek achter zich hebben staan. Krijg je gelijk wat publiek erbij. Winking my eye
Sandr    posted on 26-11-2007 23:10
@ DaRoyal,

het is niet dat ik voor niks op me school een evenement als dit moet organiseren.
De marketing is al zo goed als rond. Ik wil alleen wat advies over Dj's en prijzen van Dj's
en of ik inderdaad nog iets moet doen met de naam van het feest.

En je hebt gelijk dat iedereen het flikt met housefeesten, ik woon doordeweeks in Breda en daar is elke week wel een grote naam.

Maar als je daarentegen in Zeeland gaat kijken valt dat reuze mee met de housefeesten, daarom heb ik gekozen voor dit feest omdat ik geloof dat de doelgroep voor house in Zeeland nog niet verzadigd is.
DaRoyal    posted on 26-11-2007 23:31
Maar is er wel een doelgroep voor house daar? Kijk, ik kan wel een minimal-feestje bijv. organiseren in Lutjebroek, maar als er geen potentiële doelgroep is, dan houdt 't al gauw op.

Ik geloof wel dat je marketing goed zit, maar 't is nooit weg om je er verder in te verdiepen. Je kunt altijd tot nieuwe inzichten komen.
Sandr    posted on 27-11-2007 00:09
House is flink commercieel geworden, dus de doelgroep is sowieso al flink toegenomen.
In de discotheek wordt op zaterdagen ook veel house gedraaid en de zaterdagen zijn goed bezocht.

Bovendien zijn er in de buurt op vrijdagen geen bijzondere feesten en is de discotheek erg bekend en goed bereikbaar.
Ik heb geen zin om volledig in detail te treden maar ik denk dat we een flinke doelgroep bereiken/aanspreken.

Maarja het blijven mensen en mensen zijn gekke wezen, je moet gewoon proberen het risico te beperken.

En je hebt gelijk, het kan nooit kwaad om je ergens verder in te verdiepen.
Als je nog tips het, zet ze hier of stuur me een PM.

Javier-Vicente    posted on 27-11-2007 10:19
Poster: Xitrate

Die prijslijst is niet echt up to date volgens mij.. Laidback luke is bijv 2500€ voor 2 uur, Erick-E 3000€ en Gregor ook zoiets in de buurt. De rest weet ik niet maar dat zal ook wel duurder zijn geworden.

Is van vorige maand heb ik een vraag gedaan voor Erick E voor een set van 1,5 uur, 1500 ex btw Winking my eye Van laidback luke is wel wat ouder, dat kan misschien wel kloppen dat die weer wat duurder is geworden.
Xitrate    posted on 27-11-2007 16:00
Ik heb deze week allemaal mails verstuurd naar diverse agency's om quotes aan te vragen vak bekende artiesten (ik ben zelf bezig een feest te organiseren) als Laidback Luke, en de prijzen van deze DJ's zijn explosief gestegen. Laidback Luke bijvoorbeeld was zoals gezegt eerst nog 1500 euro en nu dus 2500 euro.
Mail ze maar om een quote.
Geloof me, Erick-E kost voor een set van anderhalf à 2 uur geen 1500 euro Winking my eye Prijzen zijn echt explosief aan het stijgen. Download anders deze prijslijst eens (overigens ook niet helemaal correct). Die lijst is dus van 06-11 en is ook al verouderd. Zo is Chuckie nu 3000 euro/2uur en LBL dus 2500. En denk maar niet dat Erick-E er goedkoper op is geworden Winking my eye
User edit by Xitrate on 27-11-2007 @ 16:07:43 (92%)
Sandr    posted on 27-11-2007 16:19
Volgens mij ligt het er ook nog aan over wat voor feest je het hebt etc.

Als je FLG gaat boeken moet je een lijst invullen en ook neerzetten wat de capaciteit is en hoeveel een kaartje kost.

Ik denk dat de prijs nogwel afhangt van wat variabelen.
Xitrate    posted on 27-11-2007 18:11
Hmm kan, maar ik vraag me dan af wat hun dat uit zou maken. Toen ik rondvroeg om quotes heb ik al die dingen er ook niet ingezet en ze konden me gewoon een prijs geven..
MaD    posted on 28-11-2007 11:41

Misschien moet je gewoon 2 DJs van 1500 inhuren en zelf gaan draaien, Erick E staat tegenwoordig op iedere flyer en poster die je ziet en zo wel meer namen. En als je DJ`s uit de omgeving neemt, nemen die ook vrienden mee...

noadja.com /// aboveall.nl
Sandr    posted on 28-11-2007 11:49
Poster: MaD

Misschien moet je gewoon 2 DJs van 1500 inhuren en zelf gaan draaien, Erick E staat tegenwoordig op iedere flyer en poster die je ziet en zo wel meer namen. En als je DJ`s uit de omgeving neemt, nemen die ook vrienden mee...

Als 2 Dj's van  1500 euro inhoud dat (volgens de hierboven genoemde explosieve prijsstijgingen) ik 2 relatief onbekende namen krijg begin ik er niet aan. Je moet een groot publiek aanspreken.

Het is leuk als die Dj's vrienden meenemen maar ik geloof niet dat 4 Dj's uit de buurt 1200 mensen meenemen. En dat is wel het aantal personen dat ik ongeveer binnen wil hebben.
MaD    posted on 28-11-2007 12:04
Ook geen 4 he, maar naast die 2 bekendere DJ`s...Maar met Erick E onderscheid je je niet echt meer van andere feesten, dus daarom zou ik misschien minder bekende vragen
noadja.com /// aboveall.nl
Sandr    posted on 28-11-2007 12:11
Zoals ik al eerder had vermeld zijn de house feesten in Zeeland erg schaars, dus met elke grote naam (ook Erick E) onderscheid je je al. En met minder bekende namen trek je alleen maar house liefhebbers. Met grote namen trek je een veel grotere (commerciele) groep.
Het is wel een mogelijkheid om 1 grote naam te halen, 1 iets kleinere ernaast en dan nog 2 "local heroes" maar we benaderen de bookings bureaus zelf wel dan is er in ieder geval duidelijkheid over de prijs.

TimVicta    posted on 28-11-2007 14:37
http://www.easybookings.nl/prijslijst.php?cat=6
pas nog gekeken zitten wel goeie tussen

177 Users online: 129 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 19.060
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.973.464