stakingen op scholen (2/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FreakT    posted on 24-11-2007 22:05

zoals een aantal mensen weten wordt misschien de lesuren norm verhoogd. gaan er van jullie daadwerkelijk in staking of nemen jullie geen deel van deze acties? ik vind zelf beetje loltrappen tijdens lestijd altijd leuk dus op mij kan je rekenenCry

What do you think about stakingen op scholen ??

Vote :   

right1    posted on 25-11-2007 13:48
Cry
 En wie zijn dat dan ? :d ccc?
djmaarten    posted on 25-11-2007 13:50
ja ??
Wout-r    posted on 25-11-2007 14:12
Poster: MD

Dus als jij thuis komt is je huiswerk gemaakt... Als ik thuis kom is er nog NIETS van mijn huiswerk gemaakt... Wij moeten 's avonds nog gemiddeld 3 uur leren en taken maken...

Het klopt dat ik thuis niet veel hoef te doen, ik mag dus niet klagen en dat doe ik dan ook niet. Bij ons op school vinden ze zelfstandig werken heel belangrijk, en natuurlijk heeft het lerarentekort er ook mee te maken.
Illusion    posted on 25-11-2007 17:36
Het lerarentekort op MBO is bij ons duidelijk te zien. Leraren die een project geven, en er dan niks over kunnen vertellen omdat ze het zelf niet snappen. (serieus gebeurd bij 2 projecten).

Mijn leraren kunnen niet eens uitleggen hoe mijn opleiding in elkaar zit. Ze snappen het zelf niet helemaal, omdat we een experimentele opleiding hebben:S.

En nu kan het zijn dat we ons leerjaar niet halen, omdat het experimenteel is, dit en dat, en desoods worden we op een andere school gezet. ETC. ETC. ETC. allemaal van die rare dingen, maar dan nog 100 meer ofzo.

Over de uren moeten we niet zeiken. We kunnen beter gaan staken over het niveau van de leeraren die op scholen werken.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ccc    posted on 25-11-2007 18:48
Kijk maar. Cry
Melle    posted on 25-11-2007 18:56

Ik doe er zelf niet aan mee, ik heb het niet slecht ofzo :P. Maar vrijdag mijn laatste uur had ik een s.o en zag buiten dat de andere school (zitten bij ons 3 scholen naast elkaar in Zutphen) wel aan het staken was. Maar wat ik al zei, ik doe er zelf niet aan mee

DjBlackMagic    posted on 25-11-2007 18:58
In Nederland zijn ze heel verwent kwa aantal uren les! In vergelijking met belgië!
En als ik zo het verschil zie in niveau tussen Belgische en Nederlandse kinderen hun leerstof dan is dat toch ook redelijk groot!
Er zullen wel uitzonderingen tussen zitten! Maar algemeen is er een redelijk niveau verschil!

kortom ik weet niet waarom jullie staken! 
Het is alleen maar beter voor jullie dat jullie meer les hebben!
Dan kan het niveau een beetje omhoog en is dus ook als je later afgestudeerd bent je diploma meer waard!

De helft van mijn familie is nederlands dus ik weet echt wel waarover ik praat!
dj-nick    posted on 25-11-2007 20:25
Vrijdag al gestaakt.

Morgen gaan ze weer om half 11
Woensdag om half 11 naar huis
Vrijdag ook staken om half 11

Gaat toch vervelen ?
Bastian    posted on 25-11-2007 20:27
Poster: dj-nick
Vrijdag al gestaakt.

Gaat toch vervelen ?

Nee man:P
Als ze echt gaan staken bij ons op school ben ik toch naar huis, middagje extra draaien kan geen kwaad toch:D
djmaarten    posted on 25-11-2007 20:31
mensen gaan echt kanloose dingen verzinnen om iedereen te laten staken dit gaat nu rond op msn:

Sint en piet zaten te bedenken wat ze de regering zoude schenken

Morgen na de kleine pauze allemaal naar het plein

Om zo op tijd bij het gemeentehuis te zijn

Daar zal een staking komen

Omdat die motherfockers ons met meer uren willen belonen

Geef het door aan iedereen, nu meteen

!

User edit by djmaarten on 25-11-2007 @ 20:31:50 (2%)
KeviiN    posted on 25-11-2007 20:32
Ik vind het allemaal maar prachtig, scheelt mij weer een middagje op school zittenCry 
Maar zoals eerder al gezegd is: gaan ze de norm omhoog schroeven als ze nu al moeite hebben om de uren vol te krijgen Cry En die uren dat je op school moet zitten en dan maar een beetje je HW moet maken (wat meestal voor je uitstaren wordt of met andere mensen praten) werkt ook voor geen meter.
(en stiekem doe ik er ook wel aan mee)

(edit: bovenstaande gedicht kreeg ik net ook binnen, vond het idd niet het beste gedicht)
User edit by KeviiN on 25-11-2007 @ 20:33:35 (21%)
bramv    posted on 25-11-2007 20:32
ja, die heb k net ook gekregen:p
Nvie    posted on 25-11-2007 20:39
Poster: dj-nick
Vrijdag al gestaakt.

Gaat toch vervelen ?

En het maakt allemaal geen reet uit. Je kunt beter in een leerlingenraad gaan zitten en handtekeningen verzamelen. Krijg je meer waardering, gehoor en meer mensen mee.
FreakT    posted on 25-11-2007 20:41
Poster: djmaarten 

Sint en piet zaten te bedenken wat ze de regering zoude schenken

Morgen na de kleine pauze allemaal naar het plein

Om zo op tijd bij het gemeentehuis te zijn

Daar zal een staking komen

Omdat die motherfockers ons met meer uren willen belonen

Geef het door aan iedereen, nu meteen

!

dit slaat inderdaad helemaal nergens op.  ik ga gewoon omdat ik dan les mis, en naar appie heijn kanCry dan ben ik al blij
djmaarten    posted on 25-11-2007 20:46
Poster: FreakT

dit slaat inderdaad helemaal nergens op.  ik ga gewoon omdat ik dan les mis, en naar appie heijn kanCry dan ben ik al blij

Dat doen wij elke pauze :P
User edit by djmaarten on 25-11-2007 @ 21:14:58 (2%)
Illusion    posted on 25-11-2007 20:50
Nou jah ik vindt het een domme zet, dat toch niet werkt... ze moeten het zelf maar weten..

Maar eigenlijk vindt ik dat je je zelf erg voor gek zet als je daar gaat staan..

Het is gewoon DOM. En wat dat betreft is het maar beter dat er wat meer les komt, zodat de VMBO ertjes eens een beetje qua niveau omhoog gaan. KINDEREN!!
djmaarten    posted on 25-11-2007 21:02
Poster: Illusion
 En wat dat betreft is het maar beter dat er wat meer les komt, zodat de VMBO ertjes eens een beetje qua niveau omhoog gaan. KINDEREN!!

ze doen VMBO omdat ze VAAK dom en lui zijn dus als het niveau van VMBO omhoog gaat dan gaan al die kinderen LWO doen Winking my eye
Illusion    posted on 25-11-2007 21:04
hmm daar zit iets in:p
Twizz    posted on 25-11-2007 21:06
jups, ik heb net ook mn mailtje ontvangen...
DNR    posted on 25-11-2007 21:24
ik ga nie stake.. heb ook geen berichten ontvange..

hoeft vn mij nie. morgen komt er een tour-manager langs en dt heb ik veel liever dn een staking.
Sunrise8    posted on 25-11-2007 23:13
as maandag 1e pauze ofzo is er staking, nou is kijke wat er bij mij op school is, ik ga iig niks ondernemen Happy, laughing
Music made me who i am
Lukaz    posted on 26-11-2007 12:00
de eerste keer was tog in groningen? dat was opgezet door mijn ouwe school..
als ik nog op school zat, had ik ook meegedaan, de lesuren zijn enorm omhoog gedaan en je hebt dagen dat je tot 20 over 4 op school zit, als je dan ook nog huiswerk maakt heb je helemaal geen tijd meer voor jezelf..
dus ik snap het wel

Poster: Illusion
Nou jah ik vindt het een domme zet, dat toch niet werkt... ze moeten het zelf maar weten..
Het werkte wel, er is nu vermindering
Maar eigenlijk vindt ik dat je je zelf erg voor gek zet als je daar gaat staan..
dat vind jij
Het is gewoon DOM. En wat dat betreft is het maar beter dat er wat meer les komt, zodat de VMBO ertjes eens een beetje qua niveau omhoog gaan. KINDEREN!!
dit slaat helemaal nergens op, ik was er ook bij en zag ook kameraden van mij erbij van atheneum, plus dat iedereen die vmbo doet is dom en lui?? volgens mij heb jij een deel gemist, je moet meer om je heen kijken

User edit by Lukaz on 26-11-2007 @ 12:10:56 (100%)
Twizz    posted on 26-11-2007 13:20
Scholen: Commanderij College Sleutelbosch(HAVO/VWO), Commanderij College Stroom(VMBO), Commanderij College Laarbeek(PRO)
Wat: Stakingen, mensen van havo liepen naar VMBO, VMBO'ers mochten niet van school af, sommigen werden geschorst, er werden jassen over de hekken heen gedaan zodat die punten op de hekken niet voelbaar waren. Tocht ging door naar gemeentehuis, waar mensen te horen kregen dat ze naar huis mochten. Dus vandaar ben ik nu al thuis, terwijl ik eigenlijk pas om 5 uur thuis zou komen.

Maar of het iets geholpen heeft weet ik niet.
Er is politie bij geweest, maar die hebben niet veel uit hoeven te voeren.. Sinds wanneer rijden die trouwens in Hummers??
Nvie    posted on 26-11-2007 13:24
Bij ons hebben ze, ondanks afraden locatiedirecteuren, leerlingenraad en LAKS, toch een poging gedaan. Uiteindelijk kwam er niet meer van dan verzamelen op het schoolplein, waar men vervolgens als een stel stuurloze koeien bleef staan. Hoe stom ben je dan.
bramv    posted on 26-11-2007 14:38

Niks tegen VMBOCry

220 Users online: 8 Guests (212 Unknown)
Pages generated today : 17.966
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.406.340