Haperende Master Tempo CDJ-1000 MK2 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

DJ_Aad    posted on 27-04-2005 16:03
Ik bezit al enige tijd 2 CDJ-1000 MK2's en een DJM-600. Prima set, maar wat me de laatste tijd opvalt is dat bij bepaalde nummers, die afgespeeld worden met een pitchverandering (nog niet eens 5%) en mastertempo aan, hij soms heel kort hapert (blijft hangen, met een digitaal geluid). Dit heb ik al onderzocht met een orginele cd (zonder krassen) en het blijkt dat de hapering zich alleen voordoet bij een pecifiek pitchpercentage. Als ik het dan 0.05 % verander, is het probleem alweer weg. Het komt dus zeer zelden voor, maar is wel heel vervelend als je midden in een mix zit. Mijn vraag is of dit probleem bekend is en of er misschien een oplossing voor is??

File is Removed

The link to the Productions is probably dead and this topic is locked
Mod edit by DJResource on 00-00-0000 00:00 (1%)

What do you think about Haperende Master Tempo CDJ-1000 MK2 ??

Vote :   

Lead    posted on 27-04-2005 17:09
Nope, geen bekend probleem.

Als het een CD-R betreft : welke merk ? met welke programma gebrand ? Op welke snelheid gebrand ?

Als je het ook bij originelen hebt zou ik hem bij een service centre langs brengen.
Let the BASS be louder
DJ_Aad    posted on 27-04-2005 17:15
Hier nog een toevoeging op mijn probleem: dit is het geval met beide spelers, dus ik vraag me af in hoeverre het dan aan de speler ligt.

Lead    posted on 27-04-2005 18:39
Originele cd of een copy/gebrand schijfje ??

Ik zou het toestel, vergezeld van je probleemoomschrijving, MET CDtje waar het probleem bij optreedt, inleveren bij je dealer. Die kan ervoor zorgen dat hij gerepareerd kan gaan worden door een officieel Service Centre.

Let the BASS be louder
tairip    posted on 27-04-2005 22:12
Ik geloof dat mij 100 het ook wel eens doet alleen moet ik zeggen idd dat het met gebrande cd's is!!!!

dus daar zzal t aan liggen want die pioneers zijn toppie!

P.S ik wil de CDJ-200
DJ_Aad    posted on 02-05-2005 13:28
Nee ik heb het getest met een orginele cd (DJ Tiesto - Just Be, Album). Het is ook alleen bij zeer elektronische muziek... blijkbaar heeft de mastertempo functie daar problemen mee.

Anyway: zeer tevreden over de CDJ-1000mk2!!
Lead    posted on 02-05-2005 19:26
Het zou kunnen dat de harmonie van de muziek zich niet goed leent voor Master Tempo, hoewel dit in de meeste gevallen goed zou moeten werken.
Let the BASS be louder
DJ_Aad    posted on 09-05-2005 11:18
Zou de cdj-1000 mk2 dan toch een kleine bug hebben?
JeroenU    posted on 05-11-2005 00:56
Klopt, ik heb het ook bij beide spelers. Master tempo vraagt processorkracht, en hoewel de CDJ1000MK2's heel veel, heel snel aankunnen, hebben ze inderdaad bij elektronische muziek op mastertempo waarschijnlijk een probleem met het in stand houden van de toonhoogten. Bij mij kwam het voor bij een tek-house nummer van Benassi (van originele cd).
De oplossing ligt in mijn ogen heel simpel: mastertempo gewoon uit, 't klinkt sowieso niet mooi en als je goed kunt beatmatchen (en je dus niet hoeft te corrigeren) heb je het niet nodig.
Trouwens ik zou wel willen weten of eigenaren van andere CDJ's (dus niet de 1000MK2) hier last van hebben.
robbert    posted on 05-11-2005 01:51
Ik heb laatst gemerkt dat mijn numark axis-9 bij somihe nummers ook wel eens moeite heeft hiermee..
Vooral bij nummers met erg veel hoge tonen tegelijk.
Lead    posted on 05-11-2005 10:26
Tja, het blijft electronica...
Let the BASS be louder
DJ-Emotion    posted on 05-11-2005 13:44

Ik heb er hier 2 MK2's van productie datum July 2005, Totaal 0 problemen mee.
Wel heb ik met de MK1 serie ontdekt dat de geluidskwaliteit van de MT functie slechter was.
En een collega DJ heeft dit ook met zijn MK2's, echter ook dit probleem heb ik
met mijn MK2's totaal niet. Geen geluidsverschil dus.
Waarschijnlijk hebben ze er een kwalitatievere clock in gezet.
Volgens een Audio freak kennis van mij valt en staat de kwaliteit van geluid
van een CD speler hiermee....
JeroenU    posted on 08-11-2005 23:06
Ik heb het nog even uitgetest vandaag, iedereen die een cdj1000mk2 heeft kan meedoen met deze test. Neem dit nummer: Royal Gigolos - California Dreamin' (tek-house extended). Voor de mensen die de single hebben; track 2, voor anderen, even downloaden en op een cd-rw branden (als je zin hebt heh). Zet de speler op +/- 10% pitch stand (staat ie standaard al in) en schuif de schuif omhoog tot ongeveer -5%. Zet de speler op master tempo en druk dan op play. Voilà! een haperende cdj, zelfs de vinyldisplay hapert mee.
Dus voor iedereen die het niet gelooft, probeer het. En waarschijnlijk werkt het ook bij andere spelers van Pioneer.

P.S. ik heb de test uitgevoerd met de officiele single, dus ik weet niet of er hetzelfde gebeurt bij een cd-rw of cd-r.
Lead    posted on 08-11-2005 23:12
Volgens mij is dit niet het haperen van de DJ, maar ik denk dat je het digitale geluid van een hard werkend electronisch circuit bedoelt die de toon probeert te corrigeren.

Zoals je omschrijft speel je gewoon een track af op -5% pitch (10% schaal). Ik ken de track niet, maar als er wat strings of slepende melodielijnen in zitten kan het wat bijeffecten opleveren.

Misschien kun je het 'haperende geluid' opnemen en mij mailen <mail>info@djresource.eu</mail>.
Let the BASS be louder
JeroenU    posted on 09-11-2005 01:04
Ik heb het inmiddels opgenomen en je een mailtje gestuurd met een attachment.
Lead    posted on 09-11-2005 01:49
Ik heb je mp3tje even op CD gebrand en het hier uitgeprobeert (CDJ-1000MK2, June 2003). Als ik het eerste stuk op -5% afspeel met MT aan hoor ik veel minder verschil als na 26 seconden waar jij Master Tempo aan zet.

De track lijkt bij jouw ook veel langzamer te gaan dan -5%... En er zit een tempo wisseling in. Als je er bij meer nummers last van heb kun je ermee terug gaan.

Doe er dan wel een CD bij met de hele track erop en schrijf op welke functies aan staan, denk ook aan track en tijd info wanneer er iets gebeurt. Dan kunnen ze het in de werkplaats constateren en oplossen.

Maar zoals je zelf al aangeeft treed dit zelden op, ik zou het er dus maar op houden dat Master Tempo moeite heeft met sommige tonen. En zoals je zelf zegt: als je de pitch 0.05% verschuift is het weg...
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 09-11-2005 01:52 (38%)
DJ-Emotion    posted on 09-11-2005 14:45
Ik heb ook even een test gedaan

Tools:
1 x CDJ1000MK2 (July 2005)
1 x DJM600
Gebrande CD (4x speed Data TDK CD-R)

De gebrande CD

CD in de CDJ1000MK2

Track 02 -5%

MT Switched on!

Start de Test: Play!

het resultaat: Download Hier (1.3mb)

0% Hapering!

Lead    posted on 09-11-2005 15:49
Mooie posting Emotion, maar het zelfde verhaal dus als bij mij... vaag hoor... Lijkt dus echt aan die specifieke speler te liggen...

btw, misschien iets meer afstand houden tussen camera en object :p Winking my eye

:D:D:D
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 09-11-2005 15:50 (62%)
JeroenU    posted on 09-11-2005 16:41
Nope ik heb het bij beide spelers, met wel de officiele cd-single.
DJ-Emotion    posted on 09-11-2005 16:45
Poster: Lead

btw, misschien iets meer afstand houden tussen camera en object :p Winking my eye

:D:D:D

Mijn statief(je) is heel klein, vandaar
maar tis dan ook inderdaad een wazig probleem
User edit by DJ-Emotion on 09-11-2005 @ 16:46:17 (1%)
JeroenU    posted on 10-11-2005 00:43
DJ Emotion schrijft dat zijn cdj1000mk2 uit juli 2005 komt, mijn cdj's komen uit juni en augustus 2004. Zijn er in de tussentijd dan veranderingen gemaakt aan het inwendige van de cdj1000mk2, of zou het productiejaar niets uit moeten maken? 
Lead    posted on 10-11-2005 01:01
Poster: Lead
Ik heb je mp3tje even op CD gebrand en het hier uitgeprobeert (CDJ-1000MK2, June 2003). ...

Die van mij is ouder, en die heeft er ook geen last van, dus dat zou niet uit moeten maken.
Let the BASS be louder
JeroenU    posted on 10-11-2005 14:45
Ik ga m'n single rippen en op een cd-r branden, kijken of het probleem dan over is. Ik ga in ieder geval niet terug naar de winkel, want het is overduidelijk een bug, omdat het op beide spelers het geval is.

Lead    posted on 10-11-2005 16:17
Juist omdat het alleen bij jouw beide toestellen optreed en niet bij andere mensen doet mij vermoeden dat het eerder met de media (CDs) of de locatie waar de speler staat te maken heeft.

Anders had in ieder geval iemand anders hier ook last van moeten hebben...
Let the BASS be louder
DJ-Emotion    posted on 10-11-2005 17:29
Poster: JeroenU
Ik ga in ieder geval niet terug naar de winkel, want het is overduidelijk een bug, omdat het op beide spelers het geval is.

Volgens mij is dat nog niet overduidelijk...
Lead    posted on 10-11-2005 17:35
Ik heb ook niets gezien wat ik als bug zou kunnen bestempelen.

Een bug zou het zijn als mijn CDJ en die van Emotion dit ook zouden vertonen en Pioneer zou zeggen : "niets aan de hand". Dit lijkt me meer iets voor die 2 specifieke toestellen.
Let the BASS be louder

231 Users online: 54 Guests (177 Unknown)
Pages generated today : 26.348
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.504.349